חתונמי: למה ב-2022 עדיין מלמדים אותנו שמה שנשים צריכות בחיים זה גבר אלפא?

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

קטיה וליאור נופלים למלכודת הקלישאות של ההפקה, ורינת סופסוף פותחת את הלב בפני דניאל אבל עדיין מנסה להפוך אותו למקל סלפי אנושי. פרק 5 של חתונמי מעמיד את הגבריות של עוז פרץ במבחן

88 שיתופים | 132 צפיות

"חמש יחידות מתמטיקה. חמש יחידות פיזיקה. חמש יחידות מחשבים", פותח ליאור את הפרק באווירת בני גורן וגורם לי להרגיש שעשיתי החלטה גרועה בחיים שלי כשהחלטתי לעשות חמש יחידות סוציולוגיה. בכל זאת, הוא בזמן העבודה ההייטקיסטית שלו מקבל מסז' על חשבון החברה, ואצלי הדבר הכי טוב שנתנו לי החמש יחידות סוציולוגיה זה שיהיה במטבחון שקית שקדי מרק.

>> לריקאפ המלא של חתונמי עונה 5

ליאור, תל אביבי בן 32, אומר הרבה משפטים שקרא אצל קואצ'רים עם 70 עוקבים באינסטגרם – משפטים על מטרה, דרך, יעדים. לליאור כביכול יש הכל בחיים, חוץ מבת זוג שתממש את השובר זוגי למסז' שהוא מקבל מהעבודה. השידוך המיועד היא קטיה, תל אביבית בת 34 ורופאה שהיא דור רביעי למשפחה של נשים רופאות, מה ששוב גורם לי להרגיש רע עם הבחירות שלי במהלך החיים. השעון המעורר של קטיה מקים אותה מהמיטה בחמש בבוקר. אבל במקום לאיכילוב הווייז משום מה שולח אותה לתחנת ת"א סבידור מרכז, כאילו המשמרת שיש לה היא בחלוקת עיתונים של ישראל היום. אבל מתברר שקטיה עובדת בבאר שבע, בבית חולים סורוקה. קטיה אומרת שהיא אוהבת את הנסיעות הארוכות מתל אביב לבאר שבע למרות העובדה שיש לה משמרות של 26 שעות שמתארכות ל-29 שעות עם חיפוש החניה בחזור. כנראה שהיא אומרת את זה לעצמה כי זאת דרך להתגבר על ה-FOMO של לעזוב את תל אביב.

הביטוי הזה "גבר אלפא", כמה תסביכים, דכדוך, זיוף וצביעות הוא גרם לי ובטח ללא מעט גברים. לא ציפיתי ממישהי שהיא ד"ר לפסיכולוגיה להשתמש בביטוי כזה מיושן ומגדרי בטון כל כך חיובי

 

אגב, שמתי לב שרוב הזוגות (אם לא כולם) גרים בתל אביב. מה זה, מבחינת ההפקה אהבה לא מתקיימת בראש פינה או בדימונה? כל החיים לא לקחתי ברצינות את זה שאומרים שהפריפריה מקופחת, אבל איך היא לא תהיה מקופחת אם המלהקים של חתונמי לא יודעים שאזור חיוג 08 הוא חלק מישראל? מתברר שליאור בכלל לוהק לתוכנית תוך כדי סיבוב גנרי עם הקורקינט ברחובות תל אביב. אז זהו, מהיום יש לי עבודה חדשה, אני מפטרל בכל רחובות תל אביב עד שמישהו מההפקה יפנה אליי ברחוב.

נראה שהמכנה המשותף בין ליאור לקטיה הוא הדגש שלהם על הקריירה ולא על זוגיות והאהבה לאחיינים שלהם, משהו שאפשר להגיד על כל בן אדם שלישי בארץ, ואני קצת מבולבל מהפרומואים לפרק של אתמול כי שאלו אותנו "מה הסיכוי לחתונה כזאת?". ציפיתי לסיפור של חרדית מבני ברק מתחנת עם גוי מסלובקיה במינימום, אבל בפועל, נראה שהסיכוי לחתונה כזאת הוא כמו הסיכוי לקבל דו"ח חניה באדום לבן בדיזנגוף.

הפסיכולוגית השלישית אומרת משפט שגורם לי להרגיש אי נוחות בחוט השדרה בתור גבר, היא אומרת על קטיה ש"היא רוצה גבר אלפא עם לב ענק… ליאור הוא הכי גבר אלפא". הביטוי הזה "גבר אלפא", כמה תסביכים, דכדוך, זיוף וצביעות הוא גרם לי ובטח לעוד לא מעט גברים שניסו להראות לחברה שהם "מוצלחים וחזקים". לא ציפיתי ממישהי שהיא ד"ר לפסיכולוגיה להשתמש בביטוי כזה מיושן ומגדרי בטון כל כך חיובי, ולהכריז שמה שנשים צריכות ב-2022 זה "גבר אלפא". אולי אני מצטדק מדי וכבר מציק, אבל הייתי חייב להוציא את זה. אז בבקשה ד"ר מעיין בוימן-משיטה, תפסיקי עם הביטוי הזה או שאני מתחיל לקרוא לך "הרביעית". הם ממשיכים בפסיכואנליזה לגבי ליאור, על זה שכביכול קשה לו להיכנס לזוגיות בעקבות זה שיש לו אח תאום זהה, ולכאורה זאת הדרך הקלה בשבילם להישמע עמוקים וחכמים ולהצדיק את תלוש השכר מקשת.

מתי עושים מסז'? קטיה וליאור | צילום מסך, קשת 12
מתי עושים מסז'? קטיה וליאור | צילום מסך, קשת 12

רינת ודניאל

דניאל גאה בנשיקה בלחי שהוא נתן בבוקר לרינת, שלטענתו חייכה. מעניין לשמוע את הצד שלה בזמן הנשיקה. דניאל מבין שהסיכויים לא גדולים אחרי שרינת אמרה לו שהיא לא נמשכת אליו, אבל הוא לא הולך להרים ידיים וינסה לתת את המאה אחוז בכל התהליך הזה – בשביל רינת, ובשביל החברות שלה שאולי יקבלו סיבוב על המרצדס. רינת עובדת על עצמה שהיא רוצה לתת לזה הזדמנות אמיתית, אבל הסיכוי היחידי שהשידוך הזה יצליח זה רק אם יתברר שהיא עילוי במיינדפולנס בשביל לדמיין גבר אחר במקום דניאל.

דניאל ורינת מגיעים למסעדה, ודניאל שואל את אחד המקומיים מה המשמעות של פסל האצטרובל שעל השולחן. הבחור האיטלקי אומר לו שזה סימן למזל טוב. רינת נלחצת מהסיכוי שלדניאל יהיה מזל טוב בכל העסק הזה ומנפצת את הפסל. היא לא מצליחה לנפץ את רוחו של דניאל, שרץ להביא עוד אצטרובל משולחן אחר.

רינת מתחילה לתרגל את המיינדפולנס ושורפת חמש מאות קלוריות דרך מיתרי הקול כשהיא מחמיאה לדניאל "יפה החולצה". דניאל אומר תודה ושוקל על בסיס מחמאה זו להוסיף אותה לירושה של אביו. רינת מוציאה את הנייד וברגע אחד עושה הסבת מקצוע לבמאית, היא נותנת לדניאל הוראות מה לעשות בשביל להוציא את הסטורי הכי טוב. רינת שואלת את דניאל איך הוא מכיר בנות, אם לא דרך אינסטגרם או פייסבוק, בשביל להבין אם יש עוד בנות בעולם שעברו את מה שהיא עוברת בירח הדבש באיטליה. אבל דניאל מתוחכם, הוא לא משאיר ראיות בשטח ואומר לה שהוא מתחיל רק פנים אל פנים עם בחורות.

דניאל מתקדם | צילום מסך, קשת 12
דניאל מתקדם | צילום מסך, קשת 12

ואז נראה שזה קורה. רינת ודניאל שותים יין. יש מצב שרינת יוצאת מתפריט החיטוב בשביל להשתחרר מול דניאל באמת? הם מרימים לחיים, שוב היא לא מסתכלת לדניאל בעיניים, אבל דניאל של אתמול הוא לא דניאל של היום. אחרי שנתן לה נשיקה בלחי וקיבל ממנה מחמאה על החולצה, הוא אומר לה "תסתכלי לי בעיניים" באסרטיביות של יוליוס קיסר והיא מצייתת. האם גם דניאל קיבל מהתוכנית את הממו של "נשים צריכות גבר אלפא"? אולי באמת ככה דניאל צריך להתנהג עם רינת, באסרטיביות וביטחון. אם זה עובד לליאור בחיים, זה בטח יעבוד לו, לא? חד משמעית לא.

נראה באמת שיש ביניהם יותר פתיחות ודיבור. מבחינת דניאל אולי זה באמת אומר סיכוי לצעד רומנטי, אבל מבחינת רינת, נראה שהיא פשוט רוצה להפוך את דניאל למקל סלפי אנושי.

הם פותחים שיחה על "החיטוב" של רינת, שהופך במהרה משיחת חיטוב לשיחה על משהו עמוק יותר. דניאל שואל בחוסר רגישות, "לא היית פעם מקל אנורקסי?". אבל רינת, לזכותה, לא רואה את זה כחוסר רגישות ומשתפת אותו בכך שהיא הייתה בולמית. דניאל מנסה לברר מאיפה זה מגיע אצל רינת, היא עונה לו שזה מהתעמלות אומנותית. אני מאמין שלמרות הסיפור הקשה שלה, דניאל שמח לשמוע את הסיפור של רינת. לא כי הוא סדיסט, אלא כי מבחינתו זה שרינת משתפת אותו במשהו כזה אישי, מלמד על רצון ליצור קרבה ואינטימיות. רינת אומרת שדניאל התנהג הכי מקסים בעולם ושהוא ניגש אליה בצורה נכונה. בסך הכל, עד עכשיו יש לדניאל אחלה יום עם רינת. לפחות לעומת מה שהיה לו עד עכשיו.

דניאל ורינת מנסים לסכם את היום האחרון של הירח דבש. הם יושבים על החוף, ודניאל מתוודה שהוא היה רוצה שהם יהיו יותר קרובים. רינת עונה שהיא מפחדת מההמשך. היא אומרת על השידוך עם דניאל ש"באופי זה לגמרי מה שביקשתי", וחותכת את המשפט באמצע. "אבל אתה פשוט לא דומה ליהודה לוי", דניאל יכול לשמוע את המשך המשפט שרינת אומרת רק לעצמה בלב.

פתק ההחלפה מרגש יותר מהמתנה עצמה | צילום מסך, קשת 12
פתק ההחלפה מרגש יותר מהמתנה עצמה | צילום מסך, קשת 12

קטיה וליאור

חזרה ליום החתונה של קטיה וליאור. הם מחליפים מתנות שהפתק החלפה שלהן יותר מרגש מהמתנה עצמה. ליאור מביא לה שרשרת עם תליון שכתוב עליו "לנשום", כאילו הוא איבחן שד"ר קטיה סובלת מאסתמה. קטיה נותנת לו מסגרת ריקה – בשביל התמונה העתידית שלהם ביחד, יחד עם בקבוק יין שהם לא ישתו לעולם – בשביל שישתבחו עם השנים. היין בעצמו כבר לא יכול לשמוע את הקלישאה הזאת.

מגיעים אל האולם. האח התאום של ליאור מתוודה בפני חברה של קטיה שהוא האח התאום של ליאור, וכל מה שאני מנסה לעשות זה לקלוט מהבעות פנים שלה אם היא חושבת שהאח התאום של ליאור חתיך או לא. אבא של קטיה מדבר עם ההורים של ליאור ומגלה שהם עוסקים באותו מקצוע. נשמע שאם השידוך בינו לבין הבת שלו לא יצליח, הוא ייקח אותו לדייט משלהם.

ליאור נכנס אל החופה באופנת אלאדין רק בלי השטיח המעופף והג'יני, קטיה נכנסת לחופה מחויכת והם עומדים אחד ליד השנייה. מנחה הטקס אומר להם "שניכם רוצים פרטנר לרוץ איתו קדימה", ומנסה להצדיק את הפרומו לפרק למרות שעם דרישות כאלה סיכויי ההתאמה שלהם צונחים לאפס. קטיה יורדת מהחופה בוכה ולחוצה, אבל לא בקטע של רינת. סך היא נראית מרוצה מליאור, נראה לי שזה פשוט ירידת מתח וההבנה שמחר יש לה משמרת של 26 שעות בסורוקה. קטיה וליאור הקרייריסטים לוקחים קצת מנוחה וטסים לירח דבש בצרפת. מי יודע, אולי הם אפילו יעשו מסז'. אני הולך לשים עוד שקדי מרק.

ליאור מסכם | צילום מסך, קשת 12
ליאור מסכם | צילום מסך, קשת 12

>> לא מסכימים עם הריקאפ שלנו? לחברים שלנו ב"טיים אאוט" יש ריקאפ נשי למהדרין