חתונמי: גיא ומתן – למה ההפקה מאמינה שהפעם זה יעבוד?

מתן וגיא,"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
מתן וגיא,"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

למתן וגיא יש את כל הנתונים להצליח, עד שמתברר שההפקה פספסה פרט סופר חשוב בתחקיר, או גרוע מכך - התעלמה ממנו. האם הזוג הגאה הראשון של חתונמי יתברר כשידוך גרוע יותר אפילו מרינת ודניאל?

88 שיתופים | 132 צפיות

היו לי הרבה שאלות קיומיות לפני הפרק של החתונה הגאה. למשל, איך מחליטים מי שובר את הכוס? מי נכנס ראשון לחופה? איך מחליטים לאיזה שם משפחה לשנות? האם טסים למסיבת רווקים בבוקרשט? האם שניהם נכנסים לחופה עם שיר של עופר ניסים? למזלי בהמשך הפרק קיבלתי מענה לרוב התהיות.

>> >> לריקאפ המלא של חתונמי עונה 5

אז בגדול אפשר להיות ציני מעצבן שמפגין 24/7 בכיכר, ולהגיד "יופי תודה באמת שרק בעונה החמישית נזכרו ללהק זוג גאה" או "למה הם בכלל מזכירים ומדגישים שמדובר בזוג גאה? הרי כולנו שווים". אז האמת שגם אני ציני מעצבן כזה בדרך כלל, אבל הפעם אין מה לעשות, לצערי הקהילה הגאה עדיין לא באמת מקבלת את אותו היחס כמו שאר האוכלוסייה. רק לפני כמה ימים בוטל מצעד הגאווה בנתיבות אחרי שמארגניו קיבלו איומים ברצח, כי יש בישראל אנשים שבאמת חושבים שלהיות הומו זאת בעיה, ולא מבינים שהם אלו שסובלים ממחלה. קוראים לה הומופוביה.

גיא מעיד על עצמו שהוא מצטיין בדברים בעקבות זה שהיה ילד בארון שגדל באילת. אני מתאר לעצמי כמה קשה להיות ילד בארון באילת, אם פותחים שם גריינדר קל יותר להכיר מישהו ממצרים מאשר מישראל

 

הפרק נפתח עם גיא, בן 39 מתל אביב, שנראה כמו ויקינג שיצא מקטלוג של קפה טורקי עלית. ספורט הוא חלק גדול מהחיים שלו, אבל אחרי שהוא הבין שלא קל להתפרנס מלצעוק על אנשים בחדר כושר "תחזירו את המשקולות!" – הוא נהיה רואה חשבון בחברת הייטק. הסיפור, כרגיל, זה שיש לו הכל בחיים חוץ מזוגיות. השידוך של גיא הוא מתן, שמכשף אותי עם עיני כדור הבדולח שלו. מתן הוא בן 33, כמו כל הזוגות בתוכנית גם הוא מתל אביב, כאילו ההפקה הקימה כת תל אביבית שחבריה אף פעם לא הקלידו בוויז את המילה "דימונה". מתן הוא ממוצא הונגרי וחתיך אמיתי, שגורם לי להתבאס שלא נולדתי עם כפית קיורטוש בפה. בנוסף לכל זה הוא גם רופא שיניים בקבע בקריה, וכנראה רוב הפעילות השוטפת שלו היא לעשות סתימות בשיניים לג'ובניקים שקיבלו הרעלת קרמבו בשק"ם.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

הפסיכולוגים מדברים על ההתאמה ביניהם, ומרימים לעצמם כמה החיבור הפסיכולוגי ביניהם הוא נכון וחזק. הלוואי וזה באמת נכון, ולא כי הם בין הגברים הבודדים מהקהילה שניסו להתקבל לתוכנית. דני מגיע לדירה של גיא, הדירה שלו עושה לי כאב ראש מרוב שהיא מסודרת. אם גיא יראה את הדירה שלי הוא יחשוב שאני צריך לשבת בכלא. דני מתפלא מכמה שארון הבגדים של גיא מסודר, ומזה שהוא בעצם מלא ואין בו מקום לעוד בן אדם. הפסיכולוגית השלישית עושה משחק מילים בחזקת ארבע, כשהיא תוהה אם למתן יהיה "מקום בארון" לעוד גבר. האם היא הייתה אומרת אותו הדבר על זוג סטרייטים? ברור שלא.

גיא מראה לדני את אוסף המדליות שלו ומספר שבשביל להשיג את אחת המדליות, הוא נאלץ להתאשפז בבית חולים מרוב מאמץ. גיא מעיד על עצמו שהוא מצטיין בדברים בעקבות זה שהיה ילד בארון שגדל באילת. הוא הרגיש שמשהו בו לא בסדר, וככה בעצם הוא חיפה על זה בכל תחום אחר בחייו. אני מתאר לעצמי כמה קשה להיות ילד בארון באילת, אם פותחים שם גריינדר קל יותר להכיר מישהו ממצרים מאשר מישראל.

אימא של גיא נתנה את התגובה הכי טובה אי פעם לגבר שחושש לצאת מהארון. היא נפגעה, אבל לא כי הוא גיי, אלא כי הוא לא הרגיש מספיק נוח בשביל לספר לה כשהוא היה צעיר יותר. אבא שלו הגיב קצת שונה ובכה, אבל מהר מאוד שינה גישה ולחץ עליו להכיר בן זוג. מתן מפחד מדחייה, ואני לא מבין מי יכול לדחות את עיני כדור הבדולח שלו ביקום הזה. אני לא רואה איך גיא ומתן לא מתחברים ביניהם, הם חתיכים מדי בשביל שלא תהיה כימיה. אבל אוי, הנה בא הקאצ'.

"מישהו רוצה חילבה?", שואלים בארוחה המשפחתית אצל גיא. אולי אי אפשר לגשר על הפער הגיאוגרפי שבין חילבה להונגריה מבחינת מתן? "הונגרים זה המזרחים של אירופה", מתן אומר ומיד מרגיע אותי.

רינת ודניאל

איך שרינת ודניאל מופיעים אצלי על המסך בסלון אני שם מצב טיסה בנייד ונכנס לפוקוס. לא רוצה לפספס אצלם ס"מ אחד של שפת גוף. נראה לי שזה יהיה הזוג הכי מעניין העונה מבין כל הזוגות, גם אם השידוך הבא יהיה בין אנחל בונני וג'ירפה.

רינת ודניאל, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
רינת ודניאל, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

דניאל ורינת יושבים על הספה מול דני, ורינת מתבאסת שזאת לא ספה עם שזלונג בשביל לברוח לפינה.

דני שואל את דניאל: "איך היה לראות אותה?". דניאל אומר "מדהים", ומחייך.

"ואת, רינת?", דני שואל אותה שאלה שמעוררת לה את הפוסט טראומה. היא לא עונה ישר, היא חושבת ומנסה לבחור במילים נכונות בשביל שדניאל לא יפגע. "הוא לא כזה הטייפ שלי… ביום הראשון שלי הייתי בורחת". טוב, אולי היא עושה כבר דווקא. דניאל אומר שזה לא מפריע לו לשמוע את זה, ואף אחד לא מאמין לו באותו רגע, כולל המאפרת מאחורי הקלעים. דני אומר לרינת: "את באת לפה בשביל לא ללכת… הכי קל זה ללכת". אני חושב שדני מבולבל, זה לא כזה קל ללכת אם המטרה היא לעלות עוקבים באינסטגרם.

"צריכים לראות אם נקניק ופונצ'ו הם הטייפ אחד של השני", דני מעביר את האחריות המקצועית אל זוג כלבים, בתקווה שהם יצילו את השידוך הכושל. הם מגיעים לדירה של דניאל, ורינת מקבלת התקף חרדה כשהיא רואה רק חדר שינה אחד. נקניק הכלב יושב על רינת, ודניאל מבין שלכלב שלו יש יותר אינטימיות עם רינת מאשר לו. דניאל מתאר לרינת את קורות חייו של נקניק, ומספר לה שהוא היה כלב קצת ערס שתקף אנשים ועכשיו הוא הפך אותו ליאנוש קורצ'אק. רינת חושבת שזה מקסים, אבל לא מספיק מקסים בשביל שהיא תפסיק לחשוב שלדניאל יש סקס אפיל של כפכפי קרוקס.

רינת, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
רינת, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

דניאל מציע לרינת שילכו לראות דירה שלישית וניטרלית בשביל שרינת תרגיש בנוח לישון באלכסון. הם הולכים לראות דירה בבניין דירות יוקרתי שגורם לי לקנא שאני חי בדירה משנת 1962, שאם תהיה רעידת אדמה בתל אביב אני הראשון שהתקרה תיפול לו על הראש.

דניאל מבין שלכלב שלו יש יותר אינטימיות עם רינת מאשר לו. הוא מספר לה שהיה כלב ערס שתקף אנשים והיום הוא יאנוש קורצ'אק. רינת חושבת שזה מקסים, אבל לא מספיק בשביל שהיא תפסיק לחשוב שלדניאל יש סקס אפיל של קרוקס

 

ואז זה קורה. נקניק ופונצ'ו, שמות שנשמעים כמו מנה בסודוך שמסטול המציא, נפגשים לראשונה. הכלבים מרחרחים את הבשמים אחד של השני. דניאל במתח הכי גדול שהוא היה בחיים שלו, כי אם הכלבים לא מסתדרים הכל אבוד. הם מתחילים לשחק אחד עם השני ודניאל נרגע. דניאל יוצא מהדירה לכמה רגעים ונקניק פתאום מתנהג באופן שונה, הוא מתחיל לנבוח על פונצ'ו ולהיות אגרסיבי. אולי דניאל הביא לו ריטלין לפני וההשפעה שלו פגה? רינת בסטרס, היא ופונצ'ו צריכים חילוץ מיחידת 669. רינת אומרת בדאגה: "אם זה ימשיך להיות ככה מה אני אמורה לעשות?". מה שעשית עד עכשיו, לצלם סטוריז ולא לתייג את דניאל. דניאל לזכותו מרגיע את נקניק בשביל לא להוסיף למתח שיש לו עם רינת, הוא אפילו מקבל ליקוקים מפונצ'ו כאות תודה על כך שהציל את חייו.

דניאל חוזר על מוטיב מהחופה – הוא מבקש רשות לגעת ברינת ושואל באסרטיביות של שניצל תירס "אפשר לתת לך חיבוק?". "ברור", עונה רינת ומחבקת אותו הפעם חיבוק אמיתי, כזה עם שתי ידיים. אני סתם מגזים עם דניאל, אני הייתי יוצא הרבה יותר קריפ בסיטואציה כזאת במקומו. הייתי עוד מסוגל לשלוח לה בוואטסאפ את השאלה הזאת כשאני עומד לידה, אז גם זה דורש אומץ מסוים שלי אין. מגיעה מילה טובה גם לרינת על ההשתדלות. נראה היא נתנה לדניאל חיבוק אמיתי, ושבסך הכל היא רואה שלדניאל יש כוונות טובות ושהוא פשוט מנסה לעשות את הכי טוב שלו איתה.

מתן וגיא,"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
מתן וגיא,"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

מתן וגיא

חוזרים ליום החתונה של מתן וגיא. מתן ביטל תורים לכל החיילים בקריה שנתקעה להם במבה בגשר בשביל היום הזה. גיא מצידו ביטל את כל טקסי הענקת המדליות שהיו לו באותו היום. מגיע שלב המכתבים אחד לשני. מרוב שמתן בלחץ, הוא כבר לא רואה טוב דרך עיני הבדולח ואומר "היי מתן" במקום "היי חתן". גיא מקבל מתנות ממתן ותוהה אם יש מצב שהשידוך שלו זה אורן זריף, הוא לא מבין איך הוא ידע להביא לו עציץ ובקבוקי "נגרוני" שהוא כל כך אוהב. גיא מעניק למתן מצלמת פולארויד, מתנה באמת מקסימה, רק חבל שמשתמשים בה שלוש פעמים ואחרי זה לא נוגעים בה יותר.

ואז ההורים נפגשים לראשונה. ההורים של גיא אומרים שהם מאילת, ההורים של מתן אומרים שהם מגדרה ומתבאסים על כל העצירות בסונול שהם הולכים לעשות אם הקשר יצליח. בדיבורים בין החברים של מתן וגיא נוצר סקופ לגיא פינס – מסתבר שגיא ומתן מכירים עוד מלפני. ניסו לשדך ביניהם לפני חודש וזה לא צלח. מה ההפקה באה לצחוק לי בפנים? איך השידוך הזה יצליח? זה קרה כולה לפני חודש, הדיו הכחול של הווי בוואטסאפ עוד טרי. אולי כל הפרק הזה הולך להיות גנוז יחד עם כל התעודות האקדמיות של דני ויעל?

מתן וגיא,"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
מתן וגיא,"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

מגיעים לחופה וחלק מהשאלות הקיומיות שלי מקבלות מענה סוף סוף. הם נכנסים לחופה ביחד באותו הזמן, בלי שיר ברקע של עופר ניסים, וגם שוברים את הכוס באותו הזמן. האמת זה נשמע אחלה קונספט שגם סטרייטים צריכים לאמץ, ובתור סטרייט זה גורם לי לקנא כי לצערי אני יודע שבחיים זה לא יקרה עם בחורה. נראה שיש ביניהם כל מה שאין בין רינת לדניאל. כימיה. הם נוגעים אחד לשני בירך, התמונות שלהם ביחד יצאו כמו קמפיין לארמני. אפשר להריח דרך המסך שיש משיכה.

בהמשך הם מתוודים אחד בפני השני שהם כמעט מכירים עוד מלפני. לא הצלחתי להבין כל כך למה זה לא המשיך ביניהם, זאת כבר באמת העבודה של גיא פינס. רק הבנתי שמתן קיבל דחייה מגיא אבל לא ברור על בסיס מה. נראה שזה מלחיץ את מתן, שמפחד שהסיפור הזה יחזור על עצמו והפעם מול כל המדינה. בינתיים הוא יכול להוריד את הפאניקה בירח הדבש שלהם בסיציליה. בסך הכל היה מעניין עם מתן וגיא, הזוג הגאה הראשון ובתקווה לא האחרון.

אז יאללה חתונמי , מתי אתם מראים לנו זוג לסביות?

>> לא מסכימים עם הריקאפ שלנו? לחברים שלנו ב"טיים אאוט" יש ריקאפ נשי למהדרין