ואלרי חמאתי: "המחויבות לתפריט קבוע עוררה אצלי הפרעת אכילה"

ואלרי חמאתי | צילום: איתן טל
ואלרי חמאתי | צילום: איתן טל

איך היא מקפידה היום על תזונה בריאה לגוף ולנפש, כיצד היא מטפלת בעור שלה אחרי שעות ארוכות עם איפור ולמה היא עדיין גרה עם ההורים? הזמרת ואלרי חמאתי מגלה סודות טיפוח ופותחת את הלב

88 שיתופים | 132 צפיות

ואלרי חמאתי, זמרת ושחקנית. בת 23, רווקה. גדלה ביפו, כיום מתגוררת עם הוריה בחולון. זכתה במקום השני ב"הכוכב הבא", הוציאה סינגל חדש בשם: "לילה" 

שגרת טיפוח

"אני בת מזל מאזניים, מזל שידוע באהבת הטיפוח שלו. אני מטפחת את עצמי מגיל 13, זה בא מהבית – גם אימי מטופחת מאוד – אבל בתקופה האחרונה אני מקפידה עוד יותר כי הנראות שלי היא חלק בלתי נפרד מהמקצוע. יש לי עור רגיל אבל בגלל שהוא מאופר שעות ארוכות ביום לצורך צילומים או הופעות – הוא לפעמים סובל מפצעונים קטנים. בשגרת הבוקר שלי אני שוטפת את הפנים עם סבון של פולה בליק ומייבשת עם מגבת קטנה ונקייה. קרם הלחות שלי הוא מסדרת האקנה של פולה – למרות שאין לי אקנה, אבל הוא שומר עליי בגלל פצעוני האיפור וההזעה. את השפתיים אני מטפחת עם שפתון הלחות של פאו פאו שמכיל פילינג סוכר וגם לחות. לעור הגוף אני משתמשת בחמאת שיאה של מרוקן אויל בריח מעודן שנותן לו הזנה מצוינת".   

ג'ל קרם לטיפול והרגעת עור אדמומי של פולה בליק | צילום: תומר מסינגר
ג'ל קרם לטיפול והרגעת עור אדמומי של פולה בליק | צילום: תומר מסינגר
חמאת גוף של Moroccanoil. מחיר 130 ש"ח ל-200 מ"ל | צילום: יח"צ
חמאת גוף של Moroccanoil. מחיר 130 ש"ח ל-200 מ"ל | צילום: יח"צ

>>> סודות הטיפוח של גורו הכושר ליקי רוזנברג

קוסמטיקאית

"אני מגיעה לפולה בליק פעם בחודשיים-שלושה לטיפול של שעה וחצי הכולל ניקוי יסודי בשילוב מסכות לטיהור העור".

איפור

"אני אוהבת את המוצרים של נארס, במיוחד את המייקאפ הקליל ואת הקונסילר שלהם, שהם מצוינים לשימוש יומיומי. אני משתמשת גם בעיפרון הגבות של אנסטסיה בוורלי הילס ובמסקרה בצבע שחור לנפח של מאק. לשפתיים אני משתמשת בתוחם של סקארה בגוון ורדרד-חום ובגלוס של עדה לזורגן שתורם לנפח השפתיים. בערב אני משתמשת גם בברונזר קרמי ואייליינר טוש של איל מקיאג'. את האיפור אני מסירה עם מגבונים של לייף".

מייק אפ NARS Light Reflecting Foundation. מחיר 215 ש"ח | צילום: יח"צ
מייק אפ NARS Light Reflecting Foundation. מחיר 215 ש"ח | צילום: יח"צ
אייליינר טוש עמיד IL MAKIAGE BLACK CARD. מחיר 98 ש"ח | צילום: אור צפתי
אייליינר טוש עמיד IL MAKIAGE BLACK CARD. מחיר 98 ש"ח | צילום: אור צפתי
מגבונים של לייף 9.90 ש"ח | צילום: יח"צ
מגבונים של לייף 9.90 ש"ח | צילום: יח"צ

בושם

"יש ריחות שגורמים לי לכאב ראש. אני אוהבת ריחות מתוקים במידה אבל מאוד פרשים. כל הזמן שואלים אותי על ריח הבושם שלי שמזוהה איתי בשנתיים האחרונות ונמצא איתי תמיד בתיק. מדובר בשמן בושם 'ICON VANILLA BLACK' של ג'ייד. הוא נספג מצוין והריח שלו נשאר איתי לאורך שעות".

ICON VANILLA BLACK של GA-DE. מחיר 198 ש"ח ל־100 מ"ל | צילום: יח"צ
ICON VANILLA BLACK של GA-DE. מחיר 198 ש"ח ל־100 מ"ל | צילום: יח"צ

שיער

"יש לי שיער רגיל, גלי־חלק. אני עושה גוונים אחת לחצי שנה אצל אבי מלכה ובאותה הזדמנות גם מסתפרת. בעבר הייתי פרזנטורית של המותג לה בוטה והתאהבתי בסדרה האורגנית האדומה שלהם, ללא מלחים, לשיקום השיער. אני יודעת שזה לא מומלץ אבל אני חייבת לחפוף שיער כל יום. מן הרגל שכזה".

גבות

"מעולם לא סידרתי גבות. הן יחסית עבות ואני שומרת על המראה הטבעי שלהן, מסרקת אותן כלפי מעלה. אם אני מגלה שערה אחת סוררת אני אחראית עליה ומוציאה אותה בפינצטה".

>>> מסכת הביוטי של אוולין הגואל מגיעה מהעציץ הביתי שלה

מני פדי

"פדיקור אני כמעט ולא עושה כי אין לי סבלנות. מניקור אני עושה אחת לשלושה שבועות עד חודש אצל דוניה ביפו, שעושה לי לק ג'ל על מבנה אנטומי – היא לוקחת את הציפורן שלי ומשקמת אותה. הציפורניים הן עדיין הציפורניים הטבעיות שלי והן לא נשברות. לרוב אני בצבע לק על בסיס ניוד או פאני באני של OPI, ולפעמים בשחור-חום". 

ואלרי חמאתי | צילום: ערן לוי
ואלרי חמאתי | צילום: ערן לוי

כושר

"כזמרת שנמצאת הרבה על הבמות חשוב לי לתחזק את הגוף היטב. שירה דורשת הרבה אוויר בריאות ואני מחזיקה את הגוף בהתאם. חשוב לי להיות חטובה. אני מגיעה פעמיים בשבוע לפילאטיס במכון ספייס בחולון. בנוסף אני עושה אימונים אישיים פונקציונליים ומשלבת בין אירובי, משקולות ו-TRX אצל שחר ג'אנה ברמת החייל".

תזונה

"אני רזה מטבעי, זה עניין גנטי אצלנו במשפחה. אבל לא מספיק להיות רזה, כי גם להיות רזה עם אחוזי שומן גבוהים זה לא בריא. אין לי תפריט תזונה קבוע כי המחויבות הזאת לא מתאימה לי, ואפילו עוררה אצלי בעבר קצת הפרעת אכילה, אבל אני יודעת מה עושה לי טוב בבטן. את הקפה אני שותה עם חלב שקדים או שיבולת שועל וממעיטה במוצרי חלב כי אני רגישה ללקטוז. בימים עמוסים אני אוכלת רק ארוחה אחת ומנשנשת מסביב, אבל אני משתדלת לאכול שלוש ארוחות מסודרות כדי לא להגיע לבולמוס אכילה. בין הארוחות אני אוכלת חטיף אנרגיה, יוגורט או אצבעות קינדר. בבית ערבי יש תמיד הרבה אוכל, לא שניצל ופתיתים אלא תבשילים ופחמימות כמו אורז ופריקה שאני מוסיפה להם חלבון כמו טונה או חזה עוף. למזלי, אבא שלי מסעדן בעל מסעדה ערבית-איטלקית ביפו אז אני נהנית שם מאוכל בטאבון: ספיחה, כיסונים קטנים ממולאים בבשר, מסאחן – פיתה דרוזית שממולאת בעוף מפורק שמבושל שעות עם בצל מקורמל וסומק ועוד. לא נשקלתי שנים ואני שומרת על משקל אחיד – לכל היותר שני קילו לפה או לשם".  

>> השינוי התזונתי שעברה יעל שלביה

"חברות שלי שמעו אותי מזמזמת ורשמו אותי לאודישן כדי לשיר בטקס בפולין, במחנות ההשמדה. נבחרתי והייתי הערביה ראשונה ששרה שם"

הטיפ שלי

"תקשיבי לעצמך ולתחושות הבטן שלך כי רק את יודעת מה נכון עבורך. זה פגש אותי בהחלטה על בחירת הקריירה: הסביבה אמרה לי את תלמידה מצטיינת, עשית חמש יחידות ביולוגיה, לכי לאקדמיה ותעשי תואר. כילדה, לא ידעתי שאני יודעת לשיר. ניגנתי בקלרינט, קלידים וגיטרה והופעתי במיומנה בגילי 9-13. אבל הקול שלי התגלה במקרה רק בגיל 16, רגע לפני המסע לפולין, כשחברות שלי ששמעו אותי מזמזמת רשמו אותי לאודישן כדי לשיר בטקס במחנות ההשמדה. נבחרתי והייתי הערביה ראשונה ששרה שם את "אלוהי", "אייכה" ו"פנס בודד". הנוכחות על הבמה הרגישה לי טבעית והתגובות מבחוץ שכנעו אותי שיש פה משהו צריכה לחקור. אחרי התיכון הלכתי ללמוד ברימון ואז באה הקורונה. רוברטו שמע עלי וחודשיים אחרי הגעתי לכוכב הבא. היום לשמחתי הוריי הם המעריצים הכי גדולים שלי ונותנים לי קרקע יציבה שמניבה פירות. הם באים כמעט לכל הופעה, גם בדובאי. אני חיה על התפר שבין שתי תרבויות וזה מחייב אותי להתפשר וגם להיות להטוטנית. לא תמיד זה קל ולפעמים יש פיצוצים, אבל הכי חשוב זה לדבר. תקשורת היא המפתח לכל. בגיל 23 בעולם היהודי לרוב בנות גרות לבד – ואני לא. אני יכולה לחזור מאוחר מבילוי אבל צריכה לעדכן, אין לי את הליברליות של החברה היהודית ואני מבינה ומתחשבת. עוד לא היה לי חבר רציני. אני לא מחכה ולא מחפשת, כשזה יבוא אני אדע. אני לא יודעת מה יזמן לי היקום, אבל אני נוצרייה והוא יהיה חייב להיות נוצרי, אפילו אמריקאי. אני יודעת שהוריי הנהדרים מתפשרים איתי לפעמים והולכים לקראתי, אבל על זה הם לא יתפשרו – ואני מכבדת אותם ואת המסורת".