ואלרי חמאתי: "הייתי רוצה להיות פחות תמימה ומסורה לאנשים שלא מגיע להם"

ואלרי חמאתי | צילום: ערן לוי
ואלרי חמאתי | צילום: ערן לוי

יש לה רגשות אשם על כל דבר, מכיתה י"א היא לא החזיקה ספר ביד וההרגל המגונה שלה הוא מגונה בהחלט אבל היא לא יכולה להפסיק. ואלרי חמאתי עונה בכנות מפתיעה על השאלון שלנו

88 שיתופים | 132 צפיות

ואלרי חמאתי, 22, זכתה במקום השני בתחרות "הכוכב הבא" 2021, משחקת בתפקיד תרצה אתר בהצגה "עוד חוזר הניגון" בהבימה, רווקה

תעודת זהות בבקשה.
"אישה, זמרת, יוצרת, מוזיקאית ושחקנית. ערביה נוצריה ישראלית. יש לי כלבה בשם נוצ׳ה, פיצקית שהיא אהבת חיי. יש לי שני אחים קטנים תאומים, בן ובת, אני הבכורה לשני הורים מדהימים בשם טוני ורימונד".

מאיפה את?
"אני מיפו במקור. עברנו עם המשפחה לחולון לפני שנה וחצי בערך פשוט כי החיים ביפו די אינטנסיביים, במיוחד כשאנחנו חיים כחלק מקהילה (ערבים נוצרים) קטנה ושמורה שכולם יודעים הכל על כולם. רצינו קצת שקט והתרחקנו אבל ממש בקטנה אז לחולון".

איפה אנחנו תופסות אותך עכשיו?
"במיטה עם הפיג׳מה, יום אחרי הופעת הבכורה שלי שהייתה בזאפה תל אביב, מנסה לעכל את כל הטירוף ועונה לכם על השאלות תוך כדי".

ואלרי חמאתי | צילום: ערן לוי
ואלרי חמאתי | צילום: ערן לוי

מה הדבר הכי יפה שאמרו לך בזמן האחרון?
"אמרו לי כל כך הרבה דברים יפים לאחרונה האמת, אבל הדבר שככה הכי מהדהד לי בראש כרגע זה שמירי מסיקה, אהובת ליבי, אמרה לי שאני הדבר האמיתי מבחינתה. שזה לא קשור בכלל לכישרון שלי או לאיך שאני נראית, אלא לנשמה שלי ומה שיש בתוכי ואני מצליחה להוציא החוצה. זה דבר כל כך יפה ולא מובן מאליו להגיד וזה הולך איתי מאז".

מהו הדבר שהכי מטריד אותך?
"הדבר שהכי מטריד אותי כרגע זה איך אני מצליחה לחזור ולהודות לכל האנשים ששלחו לי הודעות מפרגנות ואוהבות על ההופעה שהייתה לי אתמול".

מה הדבר האחרון שחיפשת בגוגל?
"אתר חרוז.com כי בדיוק כתבתי שיר וחיפשתי איזה חרוז למילה שתתאים לי לטקסט".

מה השיר האחרון ששיזאמת? איזו מוזיקה את אוהבת?
"וואו, אני באמת שומעת מוזיקה כל כך מגוונת כי גדלתי פשוט על המון המון סגנונות. זה החל מהדיוות הגדולות בעולם שהן על זמניות ואאזין להן, לא משנה כמה שנים עברו, כמו וויטני יוסטון, סלין דיון, אדל, ביונסה וכדומה, עובר לקלאסיקות צרפתיות של אדית פיאף, ז׳אק ברל וכדומה שגדלתי עליהן. משם זה ממשיך למוזיקה ישראלית של שלום חנוך, אריק איינשטיין, מתי כספי, מירי מסיקה, אמיר דדון, חנן בן ארי והרשימה עוד ארוכה ונגמרת כמובן במוזיקה הערבית שגם גדלתי עליה ושמעתי תמיד ברקע בבית סבא וסבתא. השיר האחרון שחיפשתי ב'שאזאם' הוא יחפים של יסמין מועלם. שיר פשוט יפהפה".

מה הספר האחרון שקראת?
"זה קרה כשהמורה לאנגלית בכיתה יא׳ הכריח אותנו לעשות עבודה על ספר שקראנו וגם שם קראתי רק את הסיכום. האמת היא שאני לא כל כך אוהבת לקרוא ספרים, לצפות בסרטים או כל הדברים האלה. אני באמת מרגישה שאני ניזונה ונהנית הרבה יותר משיחות פנים מול פנים עם אנשים על החיים ועל נושאים שונים. כן יש לפעמים סרטים וספרים מסוימים ונורא ספציפיים שתופסים את תשומת ליבי ומפתים אותי, אבל מעטים מעטים מעטים ולא כי הם לא טובים אלא כי אני פשוט משתעממת נורא מהר".

ואלרי חמאתי | צילום: ערן לוי
ואלרי חמאתי | צילום: ערן לוי

מי היא הסול מייט התרבותית שלך?
"יש לי שתי סול מייטס שגם אם בוחנים את זה לעומק רגע, מבינים ששתיהן אותו האדם בעצמן, ואלו הן מירי מסיקה ואדל. שתיהן זמרות ענקיות עם קול שמיימי, נשמה עתיקה ומעבר להכל הן נשים מלאות תשוקה, אהבה וצחוק בצורה גאונית להפליא".

מי מצחיק אותך?
"המשפחה שלי יכולה להצחיק אותי ברמה מוגזמת עד שלא אוכל לנשום ותכאב לי הבטן מרוב צחוק. זה לא מאיזה משהו ספציפי או בדיחות, פשוט הדינמיקה המשפחתית שיש לנו והבדיחות הפרטיות שלנו שרק אנחנו מבינים אפילו רק ממבט בעיניים, אלה דברים שקורעים אותי מצחוק".

מהי הקללה האהובה עלייך?
"האמת היא שאני לא כל כך מקללת באופן כללי, זה משהו שחינכו אותי אליו בבית. אבל הקללה הפרועה שלי שאני אוהבת להגיד לאנשים שאני אוהבת זה ״טמבל״ או ״מטומטם״ אבל בקונוטציה הפוכה וצינית. אנשים שאני אוהבת, שמצחיקים אותי עם השטויות שלהם כמו הצוות שלי, גורמים לי להגיד אותה גם ברמה של כל 5 דקות".

"אני הכי אוהבת להוציא את הכסף שלי על אוכל. אני פשוט נורא אוהבת אוכל, תשוקה נורא גדולה"

מתי בכית בפעם האחרונה?
"לפני שבוע בדיוק, כשהתארחתי בהופעה של מירי מסיקה (כן כן שם שחוזר על עצמו מלא כאן). היא העלתה אותי בהדרן שלה לשני שירים, הראשון 'ברכת המלך' והשני 'שיר תקווה' ופשוט תוך כדי שאני שרה איתה את השיר האחרון, שהוא עם טקסט מרגש בפני עצמו, קלטתי שאשכרה לפני רק שנה ואולי פחות הייתי חופרת לאנשים הקרובים אלי כמה החלום שלי – מעבר ללהיות זמרת מצליחה והכל כמובן – זה להתארח בהופעה של מירי, שהיא תשלוף אותי מהקהל לשיר איתה. נפל לי האסימון באותו הרגע שזה אשכרה קורה ועוד באיזו צורה ובאיזה כבוד – של לעלות בהדרן. פשוט פרצתי בבכי על הבמה, חיבקתי את מירי ולא יכולתי לעצור את עצמי למשך חצי שעה. זה היה רגע של 'עיכול המציאות' שהיה רק בחלומות שלי תמיד".

למי את מתגעגעת?
"וואו, אני מתגעגעת להמון דברים, רגעים ואנשים. מתגעגעת לפעמים לתמימות שהייתה לי בתור ילדה עוד לפני שהבנתי את העולם הגדול. מתגעגעת לסבא שלי האהוב, שנפטר לפני 4 שנים בערך והיה דמות משמעותית במשפחה. מתגעגעת לכל התקופה של החיים לפני הקורונה שפשוט יכולתי לחבק ״ולהימרח״ על אנשים מבלי לחשב ולחשוש, מהחופש שהיה אז בעולם, שלא הערכנו אותו מספיק כשאני מסתכלת לאחור, ובעיקר מתגעגעת לשעות השינה שלי כרגע אחרי השבוע המטורף שהיה לי".

מה השריטה שלך?
"יש שיגידו ששריטה יש יותר מאחת אבל שריטה שכולם מכירים ומודעים אליה זה הגבות שלי. בחיים לא עשיתי גבות, לא נותנת לאף אחד לגעת לי בהם, אפילו לא סתם ללטף. אפילו המאפר שלי, שהוא פשוט הכי מוכשר וטוב שאני מכירה ואני סומכת עליו בעיניים עצומות, אפילו הוא נותן לי את החופש ומבין שאני עושה לעצמי את הגבות כי גם ככה בסוף זה מה שיהיה".

מה ההרגל המגונה שלך?
"כסיסת העור סביב הציפורניים שלי ברמה של לפצוע את עצמי ולהיות מסופקת מזה. העיקר שהעור הוסר וזהו אני רגועה".

"היה ברור שאם אני אלך לתוכנית ריאליטי זה יהיה בדיוק בשלב בחיי שאני מרגישה הכי בשלה, מוכנה ועם הרגל על פול גז"

מהי העצה הכי טובה שקיבלת בחיים?
"העצה הכי טובה שקיבלתי בחיי היא פשוט להיות אני באמת ולסמוך על היקום, שברגע שאהיה מספיק מדויקת אני מול עצמי אז הכל יסתנכרן לטובתי בצורה המושלמת והמדויקת ביותר. העצה הכי גרועה היא להקשיב לדעות של הסובבים. זו עצה שיכולה להיות טובה כשמדובר באנשים ספציפיים שמבינים בנושא המסוים ונטולי אינטרסים, אבל כשיש קהל שלם, לכל אחד יש עצה ודעה על החלטות חשובות בקריירה, זה פחות אפקטיבי ונכון להקשיב לכולם".

מה הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
"ללא ספק ההשתתפות שלי ב'כוכב הבא', משם רק צמחתי ופרחתי. נכון שזה עדיין לא מובן מאליו ולא בא ברגל כי לא חסרות דוגמאות של משתתפי ריאליטי שגם נעלמו אחרי זה, שאגב אפשר מאוד להבין את הבחירה שלהם לעשות את זה, אבל אצלי זה היה ברור שאם אני אלך לתוכנית ריאליטי זה יהיה בדיוק בשלב בחיי שאני מרגישה הכי בשלה, מוכנה ועם הרגל על פול גז לעשות כל מה שיכולתי כדי להזניק משם את הקריירה ולהתחיל דרך".

מהי ההחלטה הכי טובה שעשית?
"בחירת אנשי הצוות שהם הרבה יותר מסתם אנשי צוות בשבילי, ממש משפחה, שילוו אותי בכל המסע הזה ובלעדיהם פשוט כל זה לא היה קורה".

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"הכי אוהבת להוציא את הכסף שלי על אוכל כנראה. אני פשוט נורא אוהבת אוכל, נהנית מאיך שזה נראה, איך שזה מריח ומהטעמים. תשוקה נורא גדולה בקיצור".

מי האדם הכי סקסי בעולם בעינייך?
"אין לי אדם ספציפי שהוא הכי סקסי בעיניי אבל כל אדם שבטוח בעצמו ממש בפנים, בתוך תוכו, שלא רואה בעיניים, ששואף גבוה, שרודף אחרי החלומות שלו בלי להתייאש, שמרגיש שהוא הכי יפה כשהוא מסתכל על עצמו במראה ושלמרות כל גדולתו בעיניו ובעיניי הסובבים הוא עדיין יהיה האדם הכי צנוע, מפרגן, אוהב ומחבק את כל מי שסביבו. זה פשוט כל כך סקסי בעיניי. הכל מתחיל ונגמר בביטחון ובאיזה ציר פנימי איתן ויציב".

ואלרי חמאתי | צילום: ערן לוי
ואלרי חמאתי | צילום: ערן לוי

"יש לי רגשות אשמה כשאני רואה אנשים מבוגרים וילדים ברחוב, שאין להם קורת גג ואין להם פת לחם"

מה הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
"הדבר שאני הכי מחכה לו כרגע זה עוד הופעות, להיכנס לאולפנים עם המוזיקאים שאני אוהבת, לממש את כל הרעיונות והיצירות שיש לי בראש, לפגוש את הקהל ולהיות מסוגלת לחבק אותם חזק חזק מבלי לחשוש מקורונה".

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"הגעתי למקום בחיי שאני מתחילה  להרגיש מאוד שלמה עם עצמי, שזה כבר משמח ולא מובן מאליו מבחינתי. אבל מה שהייתי רוצה לשנות בעצמי  לפעמים זה את התמימות והמסירות היתרה שיש לי לאנשים שלא הכי מגיע להם ובסוף אני זו שנפגעת מזה. להיות קצת יותר שקולה ומאופקת למרות שאני בספק שזה יקרה אי פעם, כי באמת שאני לא יודעת מה זה לא לפעול רק מהלב וקודם כל מהלב".

על מה יש לך רגשות אשם?
"יש לי רגשות אשם על הרבה דברים שצצים לי לפעמים. יש לי רגשות אשם אם מתוך אימפולסיביות וחוסר טקט מסוים שיש לי לפעמים, אני אומרת איזו מילה בהומור מוחלט מבחינתי ופוגעת במי שמולי. יש לי גם רגשות אשמה כשאני עובדת סביב השעון ולא מספיק מצליחה לתת תשומת לב ואהבה למשפחה שלי. יש לי רגשות אשמה קשים כשאני נאלצת לעזוב את הכלבה שלי לכמה שעות לבד בבית כי "אמא עובדת נוני קטנה" ויש לי רגשות אשמה כשאני רואה אנשים מבוגרים וילדים ברחוב, שאין להם קורת גג ואין להם פת לחם, ואני מעזה לפעמים להתעצבן ולהתבאס שאמא לא הכינה בדיוק את האוכל שביקשתי ושאני אוהבת… מרגיש לי מאוד אנוכי ולא במקום. בקיצור יש לי רגשות אשמה על הכל ובהצלחה לי כשיהיו לי ילדים. הפסיכולוגית שלי תעבור למשרה מלאה כנראה במקום פעם בשבוע לכל יום".

מה חסר לך בחיים?
"אני באמת מרגישה כל כך בת מזל ואני מרגישה שיש לי פשוט הכל בחיים. אין דברים שרציתי, חלמתי, ביקשתי וייחלתי שלא קרו בינתיים. אולי לפעמים חסר לי את הבן אדם הזה שלא אצטרך להסביר לו מה עובר עלי אלא פשוט שיחבק אותי ויהיה שם בשבילי מבלי שאדבר, כי כן, גם לי לפעמים אין מה להגיד וזה נורא חריג כי תמיד יש לי מה להגיד על הכל".


ואלרי חמאתי | צילום: ערן לוי