שי פרנקו בווידוי כואב: "ילדיי הקטנים והרכים היו חשופים להתעללות"

שי פרנקו | צילום: גל בומנדיל
שי פרנקו | צילום: גל בומנדיל

צלם האופנה שי פרנקו חושף את הזוועה שעוברת משפחתו בימים אלה בטקסט קורע לב. עד מתי יופקרו הפעוטות בגני הילדים?

88 שיתופים | 132 צפיות

צלם האופנה האהוב והמוערך שי פרנקו, שבין היתר עובד גם איתנו במגזין "את", חשף אמש (22.7) ברשתות החברתיות כי הוא מתמודד עם הסיוט של כל הורה לפעוטות.

>> "הלב נשרף": יעל בר זוהר מצטרפת למאבק בהתעללות בגנים

"בין כל הבערות שקיימות במדינתנו ערב צאת השבת הזו, קיימת עוד בערה שהיא קרובה אל לבי כל כך ונושאת בתוכה כאב גדול, תסכול רב ושברון לב שלא הרגשתי כמותו מעולם", כתב פרנקו בסטורי שובר לב, "ילדיי הקטנים והרכים היו חשופים להתעללות בגן סיגל בהוד השרון, על פי החשדות, במשך תקופה לא קצרה". בסטורי הבא שיתף פרנקו בהקלטות מחרידות אוזניים ולב של בתו בת השנה וחצי.

לפני ימים אחדים פורסם כי נעצרה סייעת בגן ילדים בהוד השרון בגין חשד לתקיפת פעוטות בני שנה, לרבות טלטול והאכלה בכח, ואף עיכבו לחקירה את מנהלת הגן. לפי הפרסומים בכלי התקשורת, החקירה נפתחה לאחר שאחת האימהות בגן חשדה בפגיעה בילדה. מפקחות משרד החינוך זומנו למקום, צפו במצלמות הגן והזעיקו את המשטרה.

"קשה לי לתאר את המעשים האיומים שמיוחסים למעורבות החשודות", כתב פרנקו, "אני יודע לומר שהמשטרה פועלת ללא לאות על מנת למצות את הדין אך יש עוד הרבה דברים לעשות. המדינה שלנו בוערת, בוערת עד כדי כך שהתעללות בנפשות זכות וטהורות הפך להיות נורמה שאינה מתקבלת על הדעת בשום צורה".

קרן פלס משתפת את הסטורי של שי פרנקו | צילום: אינסטגרם kerenpeles@
קרן פלס משתפת את הסטורי של שי פרנקו | צילום: אינסטגרם kerenpeles@

את הסטורי שלו פרסם פרנקו בזמן שמאות אלפי אזרחים ואזרחיות היו בדרכם להפגנות הגדולות בתל אביב ובירושלים, ואף התייחס לכך: "ככל הנראה זהו ערב משמעותי עבור כל אדם במדינה הזו, הנלחם על החופש שלו, ואני כאן נלחם על החופש של ילדיי לחיות כאן חיים בטוחים ומיטיבים".

בסוף הסטורי ביקש פרנקו לשתף את הטקסט שכתב, והוסיף: "האחראיות והאחראיים צריכות וצריכים לקחת אחריות ולעמוד לדין. למען ביטחון ילדיי, ילדי חבריי ומשפחתי, וכלל הילדים במדינתנו. אנו חייבים להם את הביטחון הזה. זה לא יכול לחזור על עצמו".

>> איך לזהות סימני התעללות בגן?

מפורסמות ומפורסמים שעבדו עם פרנקו לאורך השנים נענו לבקשתו ושיתפו את הסטורי שלו בהמוניהם, בהם אגם רודברג, מאיה ורטהיימר, לירון ויצמן, מלי לוי, פאולה רוזנברג, לי בירן, אלונה טל, משי קליינשטיין, אנה ארונוב, עמית פרקש, אדל בספלוב ועוד. יוצאת "חתונה ממבט ראשון" הגר משה שיתפה את הטקסט וכתבה: "משתפת בדמעות טקסט קורע לב שכתב שי פרנקו על התעללות בגן של הילדים שלו. זה מטורף והזוי ולא נתפס, והפך להיות כל כך נפוץ ובכל פינה. מאז שאריאה נולדה זה הפחד הכי גדול שלי, איך אפשר לסמוך על מישהו עם הדבר היקר לך מכל?". גם השחקנית עדי הימלבלוי שיתפה וכתבה: "חייבים לשים סוף לטירוף הזה ולהגביר את הענישה במי שמתעלל בילדים חסרי ישע!".

הזמרת שירי מימון שיתפה וכתבה: "הלב שלי צורח. שתיקבר בגיהנום, היא וכל המתעללות. כל יום צץ עוד גן". מימון התייחסה גם להקלטות וקראה להורים בישראל לפעול כמו פרנקו. "שי העלה הקלטות של ההתעללות שכל אדם שפוי לא יוכל להכיל. שימו מכשירי הקלטה בתיקים של הילדים והילדות עד שיעבור החוק למצלמה בכל גן. בזכות ההקלטה עלו על ההתעללות, אחרת זה היה יכול להימשך ולהימשך. כמה עוד אפשר לשתוק". הזמרת קרן פלס הצטרפה לקריאות לחקיקה שתגן על הילדים ועל הילדות, וכתבה: "ובינתיים חוק המצלמות עוד לא עבר… והנה עוד אדם יקר שעובר את זה על בשרו. חמור מכך – על בשר מבשרו. האלימות כלפי ילדים  ותינוקות חסרי ישע היא דבר בלתי נתפס בכל קנה מידה אנושי בסיסי. שר החינוך – לטיפולך!".

שירי מימון משתפת את הסטורי של שי פרנקו | צילום: אינסטגרם shirimaimon1@
שירי מימון משתפת את הסטורי של שי פרנקו | צילום: אינסטגרם shirimaimon1@
קרן פלס משתפת את הסטורי של שי פרנקו | צילום: אינסטגרם ilanitlevi_sade@
קרן פלס משתפת את הסטורי של שי פרנקו | צילום: אינסטגרם ilanitlevi_sade@

אילנית לוי הצטרפה לקולות השבר וכתבה בתגובה לסטורי המזעזע כך: "משתפת בדמעות ובחרדה מטורפת… הנשמה נשרפת מכל מילה שנכתבה והכי עצוב שמרוב הכאוס שמתרחש פה, זאת באמת הפכה להיות הנורמה – גננות שהן השטן! נעצרות ומשתחררות למעצר בית וזה נשכח, ולהורים נותר רק להתפלל שלא נהיה חלק מהנורמה".