עזרת נשים: 7 דרכים להפוך את שוק העבודה לשוויוני

| צילום מסך מתוך הסדרה "הטובות לקרב"
| צילום מסך מתוך הסדרה "הטובות לקרב"

איך לטהר את האווירה השוביניסטית במשרד ולמה הגיע הזמן לדבר על מחזור. עזרת נשים - כל הדרכים לחזק נשים בכל יום בשנה (ולא רק ביום האישה). פרויקט מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

מאיפה להתחיל? מפערי השכר במשק? מהמחסור החמור בנשים בעמדות ניהול בכירות? או דווקא מהאתגרים שבלהיות אימא עובדת? שוק העבודה הולך ומתעדכן בהתאם לרוח התקופה, אבל יש עוד עבודה רבה לעשות בנושא, ועוד לא אמרנו מילה על מחזור.

01

צרי משרד שוויוני

מרגישה שהאווירה במשרד לא נעימה כלפי נשים? בדיחות גסות מתגלגלות במסדרונות, רק גברים זוכים לקידום והדמיון בין האווירה במשרד למסדרונות "מד מן" אינה מקרית? המיזם החברתי "עבודה שווה" מציע ליווי מקצועי המתחיל במיפוי המצב הקיים וממשיך בהכנת תוכנית פעולה. דברי איתם!

Season 7 Waterloo GIF - Find & Share on GIPHY

02

דאגי לקדם נשים בתוך מקום העבודה שלך

Who Do You Think You Are GIF by Spice Girls - Find & Share on GIPHY

03

בוסית, גלי גמישות

כשהעובדת שלך מבקשת לעבוד יום בשבוע מהבית או לצאת מדי פעם מוקדם בגלל הילדים, גלי הבנה בתור המנהלת שלה גם כשהיא סובלת ממחזור קטלני ובכלל, הגיע הזמן לייצר שיח לגיטימי על PMS, תסמונת קדם וסתית, ולהתחשב בזה. חלק מחברות המערכת שלנו אפילו הכניסו את מועדי המחזור שלהן לקלנדר המערכתי.

Period GIF - Find & Share on GIPHY

04

תני הזדמנות לנשים מחוץ למעגל העבודה

בעלת עסק? שאפו, אך עם הכוח הנשי, באה אחריות גדולה. כשאת מגייסת עובדות פתחי את הראש למועמדות מקבוצות מופלות: נשים עם מוגבלויות, חרדיות, בנות מיעוטים או אסירות משוחררות שמנסות לחזור למעגל התעסוקה. מוזמנת לשאוב השראה מ־ZOTZOT, עסק חברתי להדפסה על מוצרים שמעסיק "נשים נפלאות אחרי מאסר".

Orange Is The New Black Gay GIF - Find & Share on GIPHY

05

עשי אפליה מתקנת

זקוקה לבעל מקצוע בתחום שנתפש כגברי? לכי דווקא לאשת מקצוע פורצת דרך: שיפוצניקית, אינסטלטורית, נגרית, מוסכניקית או מקעקעת.

Rosie The Riveter Woman GIF - Find & Share on GIPHY

06

קיימי סחר הוגן

יש חיים מחוץ לזארה, והם חופשיים מניצול של נשים וילדים בסדנאות יזע. באתר של "אחותי – חנות סחר הוגן" מוצעים פריטים מעשה ידיהן של נשים, בעיקר מהפריפריה, וכל ההכנסות הולכות ליוצרותיהם. המיזם החברתי iota מציע פריטי טקסטיל מרהיבים שנסרגו בעבודת יד על־ידי נשים מהפזורה הבדואית בנגב הזקוקות לפרנסה.

תיק מעשה ידי נשות המיזם החברתי IOTA | צילום: נועם פריסמן
תיק מעשה ידי נשות המיזם החברתי IOTA | צילום: נועם פריסמן

07

עשי נטוורקינג נשי

על פי הסטיגמה נשים מסתובבות בחבורות (כן, אפילו בשירותים), ואנחנו לא רואות שום סיבה להחריג את עולם התעסוקה מן הכלל הזה, בייחוד לאור זה שהנטוורקינג נועד לסייע במציאת עבודה, איתור הזדמנויות עסקיות וצמיחה מקצועית. ב"פנתרה" תמצאו חלל עבודה שיתופי לנשים ופגישות נטוורקינג שבועיות, ב־mommy zamy הפונה לאימהות יזמיות הנטוורקינג הוא גם רגשי ואישי, ובעזרת המיטאפיסטיות יוכלו גם ההייטקיסטיות שבקהל למצוא את מקומן במיטאפים (מפגשי נטוורקינג טכנולוגיים ועסקיים), והרשימה עוד ארוכה.

Bootylicious Kelly Rowland GIF - Find & Share on GIPHY

>> עזרת נשים: כל הדרכים לחזק נשים כל יום בשנה – הפרויקט המלא