אגם בוחבוט: "המזל שלי הוא שההורים שלי הגנו עליי כל הזמן"

אגם בוחבוט | צילום: אור דנון
אגם בוחבוט | צילום: אור דנון

היא פרצה בגיל 8, וכעת בגיל 18 היא משיקה אלבום בכורה ומתגייסת לצבא. רגע לפני הגיוס, אגם בוחבוט מספרת על הזוגיות עם בר ברימר, על המלחמות עם הוריה ועל שיחת הטירונות שעשתה לה נועה קירל

88 שיתופים | 132 צפיות

בשנת 2002 עמדה ילדה קטנה וביישנית בת 8 מבאר שבע, על במת הריאליטי של "בית הספר למוזיקה" וקטפה את המקום הראשון בגמר. המורה שלה, הזמר והיוצר משה פרץ שהבחין בכישרון הנדיר שלה, לקח עליה חסות גם אחרי שהתוכנית הסתיימה והוציא יחד איתה את השיר "ילדה קטנה", דואט שהפך ללהיט היסטרי עם המילים: "בואי ילדה קטנה, הישארי יהיה לך כאן מקום בטוח\ יש לנו דרך שתלמדי\ איך להיות כל מה שאת רוצה".

>> ואלרי חמאתי: "הייתי רוצה להיות פחות תמימה ומסורה לאנשים שלא מגיע להם"

עשר שנים אחרי, אגם בוחבוט נמצאת רגע לפני הגיוס לצה"ל, רחוקה מתדמית הילדה הקטנה ההיא מבית הספר למוזיקה. היא אישה צעירה ומלאת ביטחון בגובה של 180 ס"מ, וניצבת על במת רידינג 3 בתל אביב ככוכבת פופ נחשבת, ושרה את "ילדה גדולה", שיר ההמשך ל"ילדה קטנה". את השיר כתב לה, ניחשתן נכון, משה פרץ, המנטור שלה מאז ועד היום. "אני כבר לא ילדה קטנה\ אבל עדיין מבינה אותך\ אני דומה וקצת שונה\ בתוך בלב שלי אני צריכה\ לעוף על החיים כמו שאני רוצה".

האיוונט: אלבום בכורה לזמרת שחגגה לאחרונה יום הולדת 18, באירוע רב משתתפים שבו היא חשפה את שירי האלבום וקיימה הופעה מושקעת למוזמנים, ביניהם פרץ, נועה קירל, יעל שלביה, קווין רובין, בן זיני, עומר נודלמן, בר זומר, שלומית מלכה וכמובן החבר הצמוד בר ברימר, שרק לפני שנה סיפר ל"את" כמה חסרה לו זוגיות בחיים.

"בשביל להצליח לא מספיק קול יפה וכישרון. צריך גם אופי חזק, אחרת קל מאוד להתבלבל, להשתגע וליפול. המזל שלי הוא שההורים שלי הגנו עליי כל הזמן ועטפו אותי, והם שומרים עליי עד עכשיו"

 

מה חשבת בגיל 8 כשבאת לבית ספר למוזיקה?
"ידעתי רק שאני אוהבת לשיר, לא חשבתי על פרסום ומה אני אעשה כשאהיה גדולה. אני חושבת שעד גיל 12 לא חשבתי שיקרה משהו אבל התקדמתי צעד-צעד וזה הפך לאמביציה, רעב ותשוקה לתחום".

וחיכית 10 שנים כדי להוציא אלבום?
"גם עכשיו בהרבה מובנים אני מרגישה ילדה. תמיד ידעתי להגיד לעצמי שכל החיים לפני ואין לי מה למהר ולטרוף את החיים. אני חושבת שזה עזר לי למתן את עצמי והשאיר אותי עם שתי רגליים על הקרקע. זה לא שלא עשיתי דברים לאורך השנים, יצאו סינגלים והופעות ושיחקתי, ועדיין לקח לי עשור לעצב את האישיות שלי כזמרת – את הקו והקול המוזיקלי הפנימי שלי, את המסרים שאני רוצה להעביר בשירים. אני מרגישה שאני מגיעה היום עם בשלות, ויודעת בדיוק מה אני רוצה".

מתרגשת?
"קשה לתאר את גודל ההתרגשות. אני מרגישה את הדמעות שיורדות ואת ההתרגשות בגרון. עבדתי בשנה האחרונה עם היוצרים והמפיקים הכי גדולים והכי טובים ומוכשרים בתעשיית המוזיקה, ביניהם ג'ורדי, רון ביטון, טליסמאן, טל פורר וגיל ויין. השם שנבחר לאלבום הוא 'אין קונספט', ובאמת אין לו קונספט אחד. אנחנו היום בעידן שונה, אין חוקים. אני לא אוהבת שמתייגים אותי כמזרחית או פופ. בשבעת שירי האלבום שומעים את הוורסטיליות שלי – יש פופ, רוק ואר אנד בי ושנות התשעים, הכל מכל. כששמעתי את התוצאה אמרתי שהמגוון מטורף, הוא הכי מדהים שיכולתי לעשות. אני כל כך מאמינה באלבום הזה וגאה בתוצאה, ומאמינה שכולם יכולים לאהוב ולחבק אותו".

הספקת לא מעט עד גיל 18, איך שומרים על שפיות?
"בשביל להצליח לא מספיק קול יפה וכישרון. צריך גם אופי חזק, אחרת קל מאוד להתבלבל, להשתגע וליפול. המזל שלי הוא שההורים שלי הגנו עליי כל הזמן ועטפו אותי, והם שומרים עליי עד עכשיו. מאז שאני ילדה הם הקפידו לתת לי חופש בחירה ולוודא שאני שם כי אני נהנית באמת, וזה לא משהו שאני רוצה כי הם רוצים".

"אני מאוד מאוהבת וזה הכי כיף בעולם. אנחנו עשרה חודשים יחד. אני מרגישה שבר ואני זה מכתוב, שנינו מרגישים ככה, חמסה. הוא ילווה אותי בשבוע הבא ללשכת גיוס, חסר לו שלא"

 

עם כל הרעש סביבך וההופעות, איך השתלבת בבית הספר?
"הכי קל היה לוותר לעצמי והיו לי בגיל צעיר מלחמות עם הוריי. אמרתי להם שאני לא צריכה את המסגרת כי ממילא אני רק רוצה להיות זמרת. כשגדלתי הבנתי את ההתעקשות שלהם ועד כמה הם צדקו. אז הייתי במסגרת של בית ספר, הלכתי כל יום ללמוד, מבחנים, חברים. כשהיה לי קשה, עברתי לבית ספר אקסטרני וסיימתי בגרות מלאה עם ציונים סבבה, ואני מאוד שמחה שלא ויתרתי לעצמי".

ועכשיו את ילדה גדולה ומאוהבת.
"כן, מאוד מאוהבת וזה הכי כיף בעולם. בר ברימר החבר שלי הוא בן 24, שחקן ודוגמן. הוא ילד מאוד שאפתן וחרוץ, הוא גם כותב עכשיו סדרה. הכרנו לראשונה כששיחקנו יחד ב'כפולה', היינו אויבים בסדרה, וגם על הסט זה לא זלג לשום קשר רומנטי. רק שנה אחרי שהסתובבנו יחד עם הקאסט של 'כפולה', עם נועה קירל, קים אור אזולאי, און רפאלי ונורוז, נפגשנו יום אחד במסיבת יום הולדת. רק שנינו היינו מהחבורה, התחלנו לדבר ויצאנו משם יחד וזה פשוט קרה. אנחנו עשרה חודשים יחד. בהתחלה הוא היה נוסע הרבה מראש העין, שם הוא גר, לבאר שבע. היום אנחנו על הקו, אצלי או אצלו. אני אוהבת בו הכל, הוא מעצים אותי ומרים לי והוא מצחיק אותי והאהבה פורחת. אני מרגישה שבר ואני זה מכתוב, שנינו מרגישים ככה, חמסה. הוא ילווה אותי בשבוע הבא ללשכת גיוס, חסר לו שלא".

כן, צה"ל קורה לך. עברו לך מחשבות לוותר על השירות הצבאי?
"אפילו לא לרגע. בחיים לא הייתי מוותרת על החוויה הזאת ששמה שירות בצה"ל, ממש חשוב לי לתרום את החלק שלי".

הכל כבר ארוז ומוכן לגיוס ביום שלישי הקרוב?
"אני חושבת שכן. זה באחריות אימא שלי, לא היה לי זמן להתעסק עם זה אז היא עשתה את כל הקניות ודאגה לי לכל".

"הכי קל היה לוותר לעצמי והיו לי בגיל צעיר מלחמות עם הוריי. אמרתי להם שאני לא צריכה מסגרת כי ממילא אני רק רוצה להיות זמרת. כשגדלתי הבנתי את ההתעקשות שלהם ועד כמה הם צדקו"

 

מתרגשת לקראת הטירונות?
"מאוד. מפחדת ולחוצה, הכול מרגיש חדש ומוזר. כשהצטלמתי לסדרה 'כפולה' עם נועה קירל, היא בדיוק התגייסה. אנחנו חברות טובות והיא סיפרה לי קצת על הטירונות. אני מאמינה שזה מאוד אינדיבידואלי, וכל אחת חווה את זה אישית ופנימית מהמקום שלה. אני באה לזה בראש פתוח. יום הגיוס שלי הוא גיוס ללהקות ולתיאטרון צה"ל, ומי יודע אולי אגלה אנשים שאני מכירה".

גם אלה לי להב מתגייסת בתאריך שלך, 15 בפברואר. היכן תשרתי?
"אני מתגייסת על תקן אמן פעיל ומשויכת ללהקות הצבאיות, אבל התכנון הוא להופיע לבד ולשמח חיילים בבסיסים ברחבי הארץ. זה מרגיש לי כמו אושר עצום".

קפיצת ראש לעולם המבוגרים

היא ילדה טובה באר שבע המתגוררת עם הוריה עד היום, צעירה משני ילדים, לאביה סופרמרקט בבאר שבע ואימה מטפלת בלו"ז שלה. אחיה, שעוסק גם הוא במוזיקה גם הוא חלק מצוות 'אגם בוחבוט' המונה מעל עשרה אנשים. חוץ ממוזיקה היא גילתה לפני כמה שנים את עולם המשחק וזה העוגן השני שלה היום. בגיל 15 קיבלה תפקיד ראשי בהבימה ב"מאמא מיה" לסירוגין עם רוני דלומי. "זה בהחלט סוג של שיא לבת 15 לקבל תפקיד ראשי בהצגה שהיא כל כך מצליחה בעולם", היא אומרת.

מאז הספיקה בוחבוט ללמוד משחק אצל גל אמיתי ולאחרונה אצל מגי אזרזר, והיא רוצה להמשיך לפתח את כישוריה בתחום. כמובן שמחזות זמר יתקבלו בברכה. בקרוב נראה אותה בתפקיד מרכזי ב"העיר הטובה" ב-HOT לצד עוז זהבי, אילנית לוי ואימרי ביטון. "זוהי סדרה למבוגרים ואני מגלמת ילדת מצוקה, והתחברתי מאוד לתפקיד גם ממה שראיתי סביבי בבאר שבע כילדה. התפקיד מטורף ואני משקשקת ומחכה כבר שתעלה".

"אני לחוצה מהטירונות. כשהצטלמתי לסדרה 'כפולה' עם נועה קירל, היא בדיוק התגייסה. אנחנו חברות טובות והיא סיפרה לי קצת על הטירונות. אני מאמינה שזה מאוד אינדיבידואלי ובאה לזה בראש פתוח"

 

עם מי היית שמחה לעשות דואט?
"ישנם הרבה. למשל שלמה ארצי, עידן רייכל, שרית חדד".

אגם בוחבוט בהשקת אלבום הבכורה שלה | צילום: אביב חופי
אגם בוחבוט בהשקת אלבום הבכורה שלה | צילום: אביב חופי

חו"ל על הכוונת שלך?
"אולי יום אחד, יש לי עוד כל כך הרבה דברים שאני רוצה להגשים כאן. אני קודם כל רוצה להיות מספר אחת כאן. שכולם ידעו ויעריכו ויבינו שאני זמרת מהנשמה, אני לא גימיק, בא לי גם ליצור, אני מאמינה שבשנים הקרובות אתחיל לכתוב, מילים ומוזיקה. אני רוצה ללמוד לנגן בפסנתר, כי אף פעם לא מאוחר. ואני רוצה לפתוח הופעות מטורפות: היכל מנורה, קיסריה הם יעדים שאני רוצה לכבוש".

בינתיים את מצליחה לחסוך כסף?
"כן. אני חרוצה ועובדת וחוסכת".

כבר קנית לעצמך מכונית ליום הולדת 18?
"לא. אין לי רישיון. עוד לא מצאתי זמן ללמוד נהיגה".

>> שלושה פסלונים, טבעת יהלום וצ'יזבורגר: הלילה הגדול של אדל