ניבר מדר: "חוויתי רגעי קיצון שכללו השפלות, התקפי חרדה והטרדות מיניות"

ניבר מדר בצילומי קמפיין INTIMA לסתיו-חורף 2022-23 | צילום: דודי חסון
ניבר מדר בצילומי קמפיין INTIMA לסתיו-חורף 2022-23 | צילום: דודי חסון

למה היה לה קשה בצילומים לסדרה החדשה ואיך זה לחיות עם ההורים של החבר? ניבר מדר נפרדה מהבלונד ומניו יורק, עברה ליהוד ועלתה על פיג'מה. עכשיו היא חושפת הכל בריאיון וצילומים לאינטימה

88 שיתופים | 132 צפיות

אחרי שנים על קו ישראל-ניו יורק וישראל-אירופה, הדוגמנית הבינלאומית ניבר מדר, 26, חזרה לישראל, ואם לדייק, ליהוד, שם היא גרה עם בן זוגה הצעיר תומר טליאס ו…הוריו. שיהיה ברור: מי שברזומה העולמי שלה יש בין השאר קמפיין למותג הקוסמטיקה שיסיידו ולמותג הלנז׳רי ויקטוריה סיקרט, הופעות ב"ווג" בריטניה, צעידה על מסלולי התצוגות של המותגים הנחשבים בעולם ועבודה צמודה כבר חמש שנים עם מותג התכשיטים היוקרתי "פדני" – לא זונחת את הקריירה חוצת היבשות שלה, אבל האהבה שנכנסה לחייה, שינתה הכל. לטובה, ברור שלטובה, היא אומרת.

>> נטע אלחמיסטר: "הטראומה תמיד שם, אבל היום זה מאחוריי"

אם בדרך כלל דוגמניות מתחילות כאן ואז פורצות לעולם הגדול, מדר היפה, שהולכת ומתגלה כמולטי טאלנט, עשתה את הדרך ההפוכה. מרכז הכובד של העשייה שלה הוא מעתה בישראל, ומכאן היא תגיח על פי הצורך לעבודות בחו"ל. תחנה ראשונה: קמפיין סתיו-חורף 2022-2023 לרשת ההלבשה התחתונה המקומית אינטימה. לפני שנה, מדר החליפה את הפרזנטורית הקודמת דנה זרמון, והצטרפה לאנה ארונוב שעובדת עם החברה זו העונה השלישית.

"אני לא חושבת שאני צריכה להתבייש במה שיש לי. הלוואי שהפתיחות שיש היום לנושא הייתה כבר לפני כמה שנים, ואז חלק מהכאב שחוויתי היה נחסך ממני"

 

"הייתי בכל המקומות, ראיתי וחוויתי", אומרת מדר על ההחלטה לחזור לבסיס האם, "היה שלב בחיי שהיה נכון לי להיות בפריז כדי לקדם חלום, ואז היה את חלום ניו יורק, ועכשיו השלב הנכון מבחינתי הוא לקדם את עצמי בישראל, ולא רק בדוגמנות. אני מכוונת גם לכיוונים נוספים – בין השאר משחק והנחיה – וכמובן שכל השינוי קשור גם לאהבה. לפעמים צריך לעשות הקרבה בשביל האהבה אבל במקרה שלי זה משתלם. סוף סוף יש לי אהבה בריאה וטובה".

תומר טליאס, בן 23, דוגמן לעת מצוא וחתיך הורס, סיים תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק והוא בעלים של מותג בגדי יוניסקס בשם SYMI. הוא צעיר בשלוש שנים ממדר, אבל זה ממש לא מפריע לה. "הוא מדהים, ג'נטלמן אמיתי שלא הכרתי כמותו. אני אוהבת אותו מאוד", היא אומרת, "בזכות תומר אני מבינה היום שזה לא עניין של גיל. הגברים המבוגרים בחיי לא משתווים לבגרות המנטלית והנפשית שיש לו".

במה למשל זה מתבטא?
"כשרק התחלנו את מערכת היחסים, סיפרתי לו שאני מאובחנת עם דיכאון קליני וחרדות, ושאני מטופלת על בסיס יומי בפריזמה (תרופה נוגדת דיכאון, דב"א) והולכת לטיפול פסיכולוגי מדי פעם בשביל לשמור על באלאנס. הוא ענה לי שהוא מוכן ומבין, ושהקשר שלנו שווה את זה, הוא קיבל אותי עם כל החבילה והוא התומך מספר 1 שלי".

"עכשיו השלב הנכון מבחינתי הוא לקדם את עצמי בישראל, ולא רק בדוגמנות. לפעמים צריך לעשות הקרבה בשביל האהבה אבל במקרה שלי זה משתלם. סוף סוף יש לי אהבה בריאה וטובה"

 

כל הכבוד לך על האומץ לדבר על מצבך הנפשי בקול רם.
"אני לא חושבת שאני צריכה להתבייש במה שיש לי. הלוואי שהפתיחות שיש היום לנושא הייתה כבר לפני כמה שנים, ואז חלק מהכאב שחוויתי – בלי להבין בדיוק את החומרה של זה – היה נחסך ממני. אני מאוד שמחה שמדברים על זה היום בקול רם, אני מעודדת את השיח ומדברת על זה בהכי אותנטי. נערים ונערות, וגם האימהות שלהם, מספרים לי שבעקבות החשיפה שלי נדלקה אצלם נורה אדומה, הם פתאום מבינים מה קורה להם ומטופלים בהתאם וזה ממש משחרר".

איך את מרגישה כיום?
"רכשתי כלים להתמודד עם זה ולהתעורר בבוקר שמחה, אבל אני לא אשקר. יש ימים שבא לי לזרוק הכל ולא בא לי לצאת מהמיטה, אני תוהה בשביל מה ולמה ומה המשמעות. אבל למדתי להכיר את עצמי, אז אני נותנת לעצמי את היום – עושה רק מה שעושה לי טוב, מתאפסת על עצמי מהר וחוזרת לעולם חזקה יותר".

ניבר מדר בצילומי קמפיין INTIMA לסתיו-חורף 2022-23 | צילום: דודי חסון
ניבר מדר בצילומי קמפיין INTIMA לסתיו-חורף 2022-23 | צילום: דודי חסון

סוג של הלם

השיחה עם מדר נערכת במקביל לצילומים שלה לקמפיין ההלבשה התחתונה והפי'גמות של רשת אינטימה לחורף 2022-2023. היא נפרדה מהבלונד פלטינה שהיה לה – צבע שאימצה לטובת קמפיין סקסי במיוחד ונטול בגדים – וחזרה לשיער החום שהיה לה תמיד. היא נראית יפהפיה, אבל מדר, בעלת גוף לתפארת, מתלוננת על הירכיים שלה. "זו נקודת החולשה שלי", היא אומרת, "אבל אני פחות שיפוטית היום. בסופו של דבר כולם רוצים לראות אישה אמיתית שחיה חיים נכונים ובריאים, ואני במקום הנכון. אני נהנית מאוד ומי שמכיר אותי יודע עד כמה אני חובבת פיג'מות אני תמיד ישנה עם פיג'מה – שני חלקים, מכנסיים וחולצה. אני לא אוהבת דגמים מקושקשים, אלא במראה בסיסי עם בדים רכים ונושמים ויש לאינטימה כאלה בשפע".

>> יעל שלביה: "השנה עברתי את השינוי הכי גדול מבחינת תזונה"

עם השם ניבר, את חיה בשלום?
"כן. זה שם מיוחד, היפוך האותיות של רבין. נולדתי בשנה שהוא נרצח, ובשביל ההורים שלי שאהבו אותו והדרך שלו הייתה סוג של תקווה עבורם, זו הייתה דרך להנציח אותו".

אפרופו הורים. נוח לך לגור בבית של ההורים של בן הזוג שלך?
"כשמכירים את המשפחה של תומר, הכל מרגיש נכון. הם קיבלו אותי מאוד יפה, הם נותנים מקום לזוגיות שלנו, וכן, זה מרגיש לי בית".

יש כבר מחשבות על העתיד?
"את שואלת אם הוא האחד? אנחנו לא יודעים לאן החיים יקחו אותנו. אני הייתי בטוחה שהוריי יהיו יחד לנצח, והגירושים שלהם לפני חמש שנים נפלו עליי בהפתעה. חשבתי שיש ביניהם אהבה וחברות ושותפות וכבוד, והתברר שלא. זה היה סוג של הלם".

ניבר מדר בצילומי קמפיין INTIMA לסתיו-חורף 2022-23 | צילום: דודי חסון
ניבר מדר בצילומי קמפיין INTIMA לסתיו-חורף 2022-23 | צילום: דודי חסון

לוח האהבות שלה, מלמד שהגברים בחייה של מדר היו תמיד מבוגרים ממנה – ממייקל לואיס, שהיה מבוגר ממנו בשמונה שנים והתחילה לצאת כשהייתה בת 18, ועד שתי האהבות הבינלאומיות הגדולות שלה: ריצ'י עקיבא, איש עסקים יהודי מניו יורק, שהיה מבוגר ממנה ב-21 שנה, ועד בראן סוזר, נדל"ניסט טורקי שהיה מבוגר ממנה ב-18 שנה. השניים חיו על קו ניו יורק-איסטנבול. חודשיים אחרי שנפרדו, בשלהי 2021, הגיע תומר, הצעיר ממנה בכמעט ארבע שנים, וזמן קצר קודם לכן נפרד מהדוגמנית סופי מצ'טנר.

את מכירה את האקסית המיתולוגית שלו?
"יש בינינו קשר מקצועי. יצא לנו לעבוד יחד, היא מדהימה, אבל זהו".

"הסדרה עוסקת בעידן מי טו, והיכן הוא פוגש אנשים בשחור-לבן והאפור שביניהם. היו מקומות על הסט שלא היה לי נוח בהם"

 

אמרת שאת רוצה לפתח תחומים נוספים מלבד הדוגמנות. איך היה לך המעבר למסך?
"כשהבנתי שאני נשארת בישראל, המשחק היה מבחינתי בחירה טבעית. התחלתי לקחת שיעורי משחק בכל מיני מסגרות פרטיות ובסדנאות משחק והדלתות נפתחו לי. קיבלתי תפקיד מרכזי בסדרה "קורדרוי" של הדס בן ארויה המדהימה יחד עם HOT, לצד דר זוזובסקי ואריק ברמן. הסדרה עוסקת בעידן מי טו, והיכן הוא פוגש אנשים בשחור-לבן והאפור שביניהם. היו מקומות על הסט שלא היה לי נוח בהם, כי זה הפגיש אותי עם רגעי קיצון שחוויתי, כולל השפלות, התקפי חרדה והטרדות מיניות. אני לא חושבת שיש מישהי בעולמות שלי שלא חוותה אותם, אבל לקחתי החלטה לא לדבר על זה. סיימנו כבר את הצילומים, נהניתי מהעשייה של סדרה שמדברת בשפה של הדור שלנו, והסדרה תעלה לקראת סוף השנה".

יש לך עוד דברים בקנה בתחום המשחק?
"אני בטוחה שיהיה לזה המשך. אני מדברת אנגלית ברמה של שפת אם והתחלתי לעשות אודישנים באנגלית, דרך הסוכנות שלי, זוהר יעקובסון, ויש תגובות טובות. באחד האודישנים נותרנו רק שתיים, ובסוף זה נפל על דברים טכניים, אבל אני בדרך הנכונה. לא יודעת מה יקרה אם אצטרך יום אחד לגור שם".

כלומר?
"נרשמתי לקורסים בשנקר תחת הכותרת 'אופנה' אבל עם התמקדות באיור, תפירה ובניית מותג. חשוב לי להשיג ידע בסיסי בתחום, אני לא יודעת אם אהיה מעצבת אופנה, אבל אני רוצה להביא לעולמות האופנה משהו מהטעם האישי שלי. בנוסף, אני לומדת תסריטאות אצל רמה בורשטיין, ולאחרונה התחלתי ללמוד פיתוח קול. גם חזרתי לרקוד, שזו אהבה ישנה שלי, ויש לי מורה מדהימה בסטודיו ביהוד. אני רוקדת שעה ורבע כל שבוע וזה פותח את הנפש".

ניבר מדר בצילומי קמפיין INTIMA לסתיו-חורף 2022-23 | צילום: דודי חסון
ניבר מדר בצילומי קמפיין INTIMA לסתיו-חורף 2022-23 | צילום: דודי חסון

אבל החלום הגדול שלה, אומרת מדר, לא קשור בכל העולמות האלה. "אני שגרירה של אלו"ט כבר שנתיים. הנושא של אוטיזם קרוב לליבי, יש לי בן דוד בן 13 שאובחן כאוטיסט, וזה חידד לי את חשיבות הטיפול בילדים האלה. אני רוצה לעורר מודעות כדי להביא לשינוי. אני אנסה לקדם הקמת בית ספר, פנימייה, או מן הוסטל לילדים ומבוגרים שיחיו בו חיים מלאי תוכן ועניין, כולל עיסוק במחול ותנועה, שירה, פיסול ובישול שייתנו ערך מוסף לחייהם".

שנה חדשה בפתח, מה את מאחלת לעצמך?
"שלווה פנימית, הגשמת חלומות, לעמוד מאחורי ההחלטות שלי, פחות לבקר את עצמי, יותר להאמין בי ולקבל את עצמי ולהמשיך לאהוב".

>> אנה ארונוב: "כשאת הופכת לאימא, את מבטלת את עצמך"