גאלה קוגן: "להיות קירחת פירק אותי לחתיכות. זה היה יותר קשה מגילוי הסרטן עצמו"

גאלה קוגן בהפקת אופנה למגזין "את" דצמבר 2020 | צילום: עדי סגל ל־Artbook, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: שירה לוי, איפור ושיער לי ברכר ל ֹ־Artbook, ע.סטיילינג: אנאבל ששון, חולצה וחצאית: גליה להב
גאלה קוגן בהפקת אופנה למגזין "את" דצמבר 2020 | צילום: עדי סגל ל־Artbook, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: שירה לוי, איפור ושיער לי ברכר ל ֹ־Artbook, ע.סטיילינג: אנאבל ששון, חולצה וחצאית: גליה להב

תשעה חודשים חלפו מאז שעברה השחקנית גאלה קוגן ניתוח להסרת גידול שהתגלה בראשה. היום היא חושפת באומץ את המסע המורכב פיזית ורגשית שהיא עוברת מאז

88 שיתופים | 132 צפיות

בפברואר האחרון חשפה גאלה קוגן באומץ כי התגלה אצלה גידול במוח. השחקנית בת ה-38 שיתפה באינסטגרם במצבה הרפואי ובתחושת הפחד, וסיפרה כי היא צפויה לעבור ניתוח להסרת הגידול. היום, עשרה חודשים מאז החשיפה המטלטלת, משתפת קוגן את עוקביה ועוקבותיה בתהליך הפיזי והנפשי המורכב שהיא עוברת מאז.

>> ריקוד האדמה: גאלה קוגן בהפקת אופנה עוצרת נשימה

"במהלך ההקרנות והכימו שעברתי נשר רוב השיער שלי. זה קרה ביום בהיר אחד, תוך בערך שעה", כותבת קוגן, "התפרקתי ממש, זה היה הרבה יותר קשה מגילוי הסרטן עצמו. להיות קירחת, להיפרד בשניות מכל תפיסת הזהות החיצונית שלי, פירק אותי לחתיכות".

"הייתה לי פרופורציה משמעותית ומחוברת למציאות. הוציאו לי גידול ענק מהמוח ונשארתי בחיים ב"ה ללא פגע, נס גלוי וממש לא מובן מאליו", היא אומרת, "זה רק שיער וזה רק הקליפה והעיקר הפנימיות וכולי, אך לא יכולתי להפסיק לבכות ולהזדעזע כל פעם שהסתכלתי במראה. כל פעם שמתוך הרגל באתי להזיז את השיער מצד לצד הרגשתי קירחת וכל כך דוחה ולא נשית. כל הזמן שמעתי את עצמי ברקע – דברי אלייך יפה! אך בפועל כעסתי ושנאתי את השינוי הזה שנכפה עליי".

>> "הרחתי מוות והנה אני כאן, חיה וקיימת": טל מן על המאבק בסרטן צוואר הרחם

"אז לוקח לי זמן לעקל ולרפא את החוויה המטלטלת שעברתי מאז גילוי הגידול וכל הליך השיקום אחרי הניתוח", כותבת קוגן, "רכשתי פאה ואיתה לפעמים נח לי, אך תודה לאל הטוב סיימתי את ההליך הרפואי ולאחר טיפול ומסע מעמיק לאין שיעור, לאחר תשעה חודשים אני חוזרת בדמות חדשה, עמוקה, רחבה יותר ומכילה יותר – בעיקר את עצמי ואת סובביי".

קוגן סיפרה שהיא מדליקה נר ומודה על הניסים ועל הנפלאות: "לאהוב את עצמנו ללא שיפוט ובכל מצב זה לב הריפוי לכל בעיה פיזית ונפשית, וזה הדבר הקשה ביותר לקיים בעיקר כשנמצאים בחושך גדול, במקומות שאני מתביישת בהם או מנסה להדחיק".

השחקנית פרגנה למעצב השיער עומרי רשף באותה הזדמנות, וכתבה: "כעת ב"ה אני מרגישה יפה ומגניבה רצח בזכות החבר שלי, ידי הזהב, לב היהלום הספר המוכשר שלי. תודה ענקית לבורא עולם הטוב והמיטיב שהעניק לי את החיים במתנה, על הנס הגדול הגלוי שנעשה איתי בכל רגע בהליך הזה". קוגן הודתה גם לבן זוגה גל קליימן, וכתבה: "תודה לבעלי המלך שאוהב אותי כל כך בכל צורה ואופי. בלעדיך לא הייתי". לסיום הודתה קוגן לעוקבים ולעוקבות שלה: "אוהבת אתכם ותודה על התמיכה והברכות והתפילות שלכם לאורך כל המסע הזה". רק בריאות ואנרגיות טובות.