גווינת' פאלטרו ואופרה וינפרי כבר מכורות: הכירו את הטרנד הלוהט בעולם הוולנס

גווינת' פאלטרו | צילום: Nicholas Hunt/ Getty Images
גווינת' פאלטרו | צילום: Nicholas Hunt/ Getty Images

גווינת' פאלטרו לא מעיזה לנשום בלי המאמנת הפרטית שלה, אופרה וינפרי מקדישה לכך 20 דקות מדי בוקר וג'יזל מקפידה לקחת אוויר בכל פעם שהיא עומדת לחטוף התקף חרדה. אימוני נשימה הפכו לטרנד וולנס מבוקש שעומד לאיים על פרנסתם של הפסיכולוגים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אחרי שלמדנו להיות נוכחות בכאן ועכשיו, מסתמן שעולם המיינדפולנס זוכה לטוויסט חדש – אימוני נשימות (Breath Work) כבר חלחלו למשטרי הבריאות היומיים של הסלבס, מה שאומר שהם בדרכם לחלחל לשלנו. לנשימה מודעת יותר, כך טוענים חסידי השיטה, השפעה מיטיבה על המצב המנטלי, הפיזי והרגשי. היא ממלאת את הגוף בחמצן ואנרגיה, מאזנת את מערכת העצבים, מרגיעה ומקרקעת.

עשרות אפליקציות עם תרגילי נשימה כבר מוצעות לתרגול עצמי, ריטריטים שלמים מוקדשים לנושא, תרגולים ממוקדים מציפים את חדרי הכושר ובמקביל צץ לו טייטל חדש למומחים שהתבססו בתחום – "גורו נשימות".

מתרגלת בכל בוקר 20 דקות של מדיטציות בשילוב נשימות, אופרה וינפרי | צילום: David Livingston/Getty Images
מתרגלת בכל בוקר 20 דקות של מדיטציות בשילוב נשימות, אופרה וינפרי | צילום: David Livingston/Getty Images

 

>> ואיך הפכה מאפרת אנונימית מוונציה לאישה שביונסה לא זזה בלעדיה?

בשלהי 2018 סומנה התופעה על ידי אתרים כמו mindbodygreen ו־refinery29, כאחד הטרנדים הבריאותיים שהולכים להתפוצץ ב־2019. בגרדיאן הבריטי היא הוכתרה כמיינדפולנס החדש וזכתה לכינויים Breathfulness או "יוגה בלי יוגה".

אחת ממובילות הטרנד בלוס אנג'לס היא אשלי ניס, שהפכה לאחרונה לבת טיפוחיה של גורו הבריאות גווינת' פאלטרו. השחקנית המליצה על תרגולי נשימה בוועידה האחרונה של מותג הלייף סטייל המפורסם שלה GOOP וגייסה את ניס לעזור לעובדיה לחוש מפוקסים ורגועים יותר בעבודה.

גם הדוגמנית ג'יזל, שמתרגלת מדיטציה ויוגה כדי להתמודד עם התקפי חרדה, סיפרה שהיא משלבת בתרגולים שלה אימוני נשימה. אופרה וינפרי מתרגלת בכל בוקר 20 דקות של מדיטציות בשילוב נשימות, ושחקניות ודוגמניות כמו נעמי האריס וקרלי קלוס סיפרו שהן משלבות תרגולי נשימות בלו"ז.

מתרגלת מדיטציה ויוגה כדי להתמודד עם התקפי חרדה, ג'יזל בונדשן | צילום: Jamie McCarthy/Getty Images
מתרגלת מדיטציה ויוגה כדי להתמודד עם התקפי חרדה, ג'יזל בונדשן | צילום: Jamie McCarthy/Getty Images

 

הטכניקות לתרגול נשימה מודעת מגוונות. קיימים סגנונות אינטנסיביים יותר כמו Holotropic Breathwork, שיטה לפיה המתרגל נכנס למצב משנה תודעה או כמו שיטתו של הפעלולן ההולנדי וים הוף (הידוע כ"איש הקרח") לחיזוק מערכת החיסון, אבל רוב המאמנים משלבים טכניקות רגועות יותר בהשראת נשימה יוגית כמו פראניאמה.

לפי ניס, תרגול נשימה בסיסי יכול להתבצע על ידי התמקמות בתנוחה נוחה ונשימות ממושכות דרך האף – ארבע ספירות בעת השאיפה וארבע ספירות בנשיפה. ניס מעודדת לבצע תרגולים כאלה גם על הכיסא במשרד תוך קיבוע הרגליים לרצפה. "זה מאוד נגיש", אמרה בראיון למגזין W. "לא צריך אביזרים מיוחדים, אפשר לתרגל בכל מקום שבו נמצאים".

בארץ מקובלים תרגולי נשימה כחלק משיעורי יוגה או סדנאות ריברסינג, אבל Breath Work ככל הנראה עדיין לא התגבש לכדי טרנד אופנתי. עינת מנדל, שעוסקת בטיפול רגשי משולב ומנחה סדנאות נשימה, חוותה בעצמה טיפול בנשימות להתקפי הפאניקה שהיו לה, והחליטה ללמוד את התחום. לטענתה כך ניתן לרפא גם מיגרנות, בעיות שינה, חרדות ודיכאון.

"זו הטכניקה הטיפולית הכי עוצמתית שיש", היא אומרת, "כל כאב בגוף, פיזי או רגשי, מתבטא בעצירת נשימה. אם אני מעליבה אותך או אם את חווה פחד, זה עוצר את הנשימה והגוף זוכר. בעבודת נשימה לומדים לנשום נשימה מעגלית, ללא הפסקות בין שאיפה לנשיפה, עד שנוצרת זרימה מחדש".

מנדל מתארת מפגשים אינטנסיביים שבהם רגשות רבים פרצו החוצה. היא מכנה זאת כתהליכים עוקפי תודעה המובילים לריפוי. "אי־אפשר לדעת מה יעלה בסשן", היא אומרת. "אנשים יכולים לבכות, להיזכר בכל מיני אירועים מהעבר או באנשים שנפטרו. הגוף מאוד חכם והחמצן הוא כמו זרקור שמאיר על הכאב. אנשים אומרים לי לפעמים שסדנה אחת כזו עזרה להם יותר מאשר טיפול ממושך אצל פסיכולוג".