טיפול במים או תא חמצן? 7 טיפולים שישחררו לך את הסטרס

טיפול אנרגטי במים בקצב איטי של אורלי גל | צילום: יח"צ
טיפול אנרגטי במים בקצב איטי של אורלי גל | צילום: יח"צ

מדד הסטרס והחרדה מרקיע שחקים כבר חודשים, אז הקרבנו את פנינו וגופנו והתנסינו בטיפולים הכי מרגיעים שיש - מטיפול בתא חמצן עד טיפול ניקוי רעלים לפנים. 7 טיפולי אנטי סטרס ששווה להכיר

88 שיתופים | 132 צפיות

כבר חודשיים וחצי שכולנו באותה מצוקה. המציאות היומיומית שלנו מאז השבעה באוקטובר הביאה עלינו הרבה לחץ נפשי, מתח, מועקה, חרדה, כעס, כאב, בכי, סיוטים, עייפות, כבדות בגוף ובנשמה, ומה לא. בקיצור, סטרס נוראי שמשפיע על כל ההתנהלות שלנו ביום יום.

>> הילדים עדיין בחרדה מהמלחמה? השיטות שיעזרו להם – ולך

ממחקר של מאוניברסיטת חיפה עולה כי 60% מאלה שאינם במעגל הראשון והשני של הנפגעים במלחמה פיתחו הפרעת דחק חריפה. אז המלחמה עדיין נמשכת ואין תרופות הוקוס פוקוס, אבל מצאנו עבורכן כמה טיפולים שיכולים קצת להקל עליכן בימים הטרופים האלה. אגב, אני אימצתי כלב, אז תרשמו לפניכן זה טיפול נהדר לנשמה.

טיפה אחרת: טיפול אנרגטי במים בקצב איטי

מה? אקספיזם חלומי, ריסטראט לגוף ולנפש, ששווה להגיע בשבילו עד מושב אלמגור בצפון. מדובר במסע שכולו רוגע באווירה קסומה בבריכה עגולה במקום סגור – המים חמימים נעימים, הגוף צף והראש על כרית האוזניים בתוך המים, כאשר המטפלת אורלי גל, מניעה את הגוף באיטיות בתוך המים במן ריחוף נעים, עד כדי איבוד שליטה ומן תחושה שמימית של חזרה לרחם. בעברה גל עבדה בהייטק, ובחרה להתמחות בנושא מים ואיך הם מושפעים מאנרגיה. "בכל תא בגוף יש מים, מים הם מוליך נהדר", היא אומרת, "גם סאונד עובר נפלא במים ובעצם כל הטבע שלנו מולך על ידי מים".

בנוסף, את לא רואה אף אחד מרוב החיבור לעצמך. "המים זה הבסיס לכל. המטפל נוכח, הכול מאוד עדין ומאוד קשוב, אבל המטפל הוא לא העניין כמו בטיפול ווטסו", היא אומרת. "הוא בהקשבה למטופל על פי צרכיו ולתקשורת שלו עם עצמו. יש כאן טכנולוגיה מיוחדת במים עם מסנן ייחודי כך שאין שום ריח של כלור", היא מסבירה על הטיפול עצמו ויתרונותיו. "כשבן אדם נכנס למים הוא לא רק משיל אבק דרכים, אלא גם פסולת אנרגטית מגופו". חוויה מדיטטיבית מושלמת.

למי וכמה זמן? הטיפול יכול להיות זוגי, וגם בקבוצה קטנה של עד חמישה אנשים במקביל, 50 דקות פר טיפול.

כמה עולה? טיפול של 50 דקות יעלה לכן 450 ש"ח, ניתן לבוא לריטריט של שש שעות במחיר של 900 ש"ח.

ליצירת קשר: אורלי גל 054-7359860

טיפול אנרגטי במים בקצב איטי של אורלי גל | צילום: יח"צ
טיפול אנרגטי במים בקצב איטי של אורלי גל | צילום: יח"צ

קצת אוויר: טיפול לשחרור לחץ וחרדה בתא חמצן

חשוב להקדים ולומר שבישראל אין אישור לתאי לחץ בקליניקות אלא רק לבתי חולים, אבל למכשיר המדובר יש אישור של FDA ושל האיחוד האירופאי והוא נמצא כיום בעשרות קליניקות ברחבי הארץ.

מה? "מדובר בטכנולוגיה החדישה ביותר בארץ ובלחץ אטמוספרי 1.4 שמותר לשימוש מחוץ לבתי חולים (בבתי חולים הלחץ הוא 1.9, דב"א)", מסביר דורון בנקין, בעלי אורבן ספא בתל אביב, שם מוצע הטיפול. הטיפול מתבצע בלבוש נוח, עם גרביים, כאשר ניתן לשבת אך ההעדפה היא לשכב על הגב. הוא מבוצע בחדר אישי עם מסכת חמצן טהור על הפנים, כשניתן להיות עם מכשיר סלולרי אבל עדיף כמובן להתנתק.

למי וכמה זמן? הטיפול נמשך שעה ומעולה למי שסובלות מחרדה, דכדוך ומחוסר אנרגיה. הוא מעשיר את רקמות הגוף בכמויות גדולות של חמצן טהור שמגיעות למוח, וגורם להאצת מנגנוני ריפוי טבעיים, עוזר לשינה איכותית ורציפה, משפר חיוניות ואנרגיה, מפחית כאבים ודלקות ויש המדווחות לנו שהוא נפלא גם לאנטי אייג'ינג. אחרי טיפול אחד השינה תהיה טובה יותר בימים שאחרי ותהיה תחושת של חיוניות, אבל כדי לגרום להצערה ולשמור על החיוניות והאנרגיה של הגוף לזמן ארוך, יש צורך ב-30 פעמים בתא חמצן (שעה כל פעם), רצוי פעמיים בשבוע.

כמה עולה? 99 ש"ח לטיפול ניסיון. 129 ש"ח לשעה בתא חמצן ברכישת כרטיסיית טיפול של 30-40 שעות.

טלפון לבירורים: 03-7760777

טיפול לשחרור לחץ וחרדה בתא חמצן. אורבן ספא בתל אביב | צילום: יח"צ
טיפול לשחרור לחץ וחרדה בתא חמצן. אורבן ספא בתל אביב | צילום: יח"צ

>> שגרת טיפוח מינימלית ויעילה, לימים שבהם אין לך כוח לכלום

כמו חדשה: טיפול עשרת אלפים לפנים של קוסמטיקאית פרא רפואית

מה? כשברקע מוזיקה מרגיעה, הטיפול מתחיל בניקוי יסודי של עור הפנים, הכולל פילינג עם חומצות וניקוי קומודונים ושומן. הטיפול ממשיך עם מכשיר של פילינג יהלום המסיר תאים מתים ויוצר החלקת עור, מסיכה מטהרת הסופחת שומנים ומסכת קולגן המגבירה את רמת הלחות ומיצוק העור. אחרי שלב העיסוי, מגיע שלב הטיפול במחטים עליו, מסבירה הקוסמטיקאית הפרא-רפואית טלי אשכנזי כך: "מדובר במחטים קטנות ודקיקות המוחדרות בנקודות על גבי המרידיאנים, הפרוסים לאורך ולרוחב הפנים. כל נקודה מקושרת לאזור אחר בגוף וגירוי של נקודה מסוימת עוזר לשחרר חסמים וסטרס באותו אזור. המחטים הקטנטנות חודרות לתוך הקמטים, לכתמי העור ומתחת לעיניים כדי להפחית נפיחויות ולשפר כהויות. הדיקור מעודד זרימה של הדם, משפר גמישות שרירים, מחזק את סיבי הקולגן והאלסטין, מעודד את המטבוליזם של תאי העור, מנקז רעלים, מאזן סטרס נפשי מוגבר ומחדש את עור הפנים".

במקביל משולבת בטיפול טכניקה עוצמתית בשם "אקסס בארס", הכוללת לחיצות ב-32 נקודות אנרגטיות הנמצאות במוח. השיטה פועלת לשחרור חסמים אנרגטיים והתחושה היא של קלילות ונינוחות. השלב הבא הוא החדרת לחות לעור עם מכשיר אולטרסאונד, עיסוי נוסף בשילוב אבן גוואשה להחדרת ויטמינים, לחויות וחומצות, ובסיום כוסות רוח חשמליות. התוצאה: עור זוהר מלא אנרגיה וגלואו.

כמה זמן? שעה ורבע

כמה עולה? 450 ש"ח

ליצירת קשר: 054-7359860

טיפול עשרת אלפים לפנים של טלי אשכנזי | צילום: יח"צ
טיפול עשרת אלפים לפנים של טלי אשכנזי | צילום: יח"צ

דיטוקס לפנים: טיפול מרגיע במכשיר ג'נאו של פולוג'ן

מה? מדובר בניקוי רעלים לעור שמרגיע ומאזן אותו. המכשיר כולל שלוש טכנולוגיות במכשיר אחד: העשרת העור בחמצן – זוהי הטכנולוגיה הראשונה בעולם להגברת חמצן מתוך העור עצמו; קילוף העור; והזנה שלו באמצעות חומרים פעילים טבעיים. מדובר בקפסולה המבוססת על תמצית תה ירוק, המחזקת את מחסומי ההגנה שלו מפני רדיקלים חופשיים ונזקים סביבתיים. הטיפול מקנה גם ריענון והחייאה של העור היבש ומעניק לו לחות, חיוניות, רעננות וזוהר. הטיפול מתקיים במכוני נוי פאשה קוסמטיק.

כמה עולה? מחיר טיפול 600–800 ש"ח, במכוני קוסמטיקה ברחבי הארץ.

תמונת טיפול דיטוקס של ג'נאו | צילום: יח"צ
תמונת טיפול דיטוקס של ג'נאו | צילום: יח"צ

להירגע עם שיבולת שועל: טיפול אנטי סטרס של דרמלוג'יקה

מה? טיפול אנטי סטרס בתפריט הטיפולים הוא בעל חשיבות עליונה, לדברי החברה, שכן סטרס גורם לעור להיות לא בריא ולהגיב באדמומיות, גרד, גירויים ומחלות דרמטיטיס שונות. מדובר בטיפול שיקומי ומרגיע, הנמשך שעה ומשלב מרכיבים לשיקום והרגעה של שכבת ההגנה של העור, ביניהם סרמידים, חומצות שומן שהעור מאבד, וכן מרכיבים ייחודיים של סדרת "אולטרה קלמינג", הכוללים חומצה היאלורונית, ויטמין C, ויטמין E ואנטי אוקסידנטים, המגבירים את ייצור הקולגן ומונעים פגיעה של רדיקלים חופשיים. הקומפלקס הייחודי מסייע לריכוך ולכידות הלחות בשכבות העור השונות. הטיפול כולל גם עיסוי מרגיע ומסתיים במסכה מבוססת שיבולת שועל, הידועה בהשפעה המרגיעה שלה על העור.

כמה עולה? 300–400 ש"ח, תלוי קליניקה, אצל קוסמטיקאיות נבחרות.

ליצירת קשר: 073-2102030

טיפול אנטי סטרס של דרמלוג'יקה | צילום: יח"צ
טיפול אנטי סטרס של דרמלוג'יקה | צילום: יח"צ

שיעורי יוגה חינמיים במרכז התרבות של "הודו בישראל"

מה? זהו לא בדיוק טיפול, אבל האפקט הוא טיפולי בהחלט. במשך שעה שלמה, בהנחה ונרשמתן בהרשמה מוקדמת, ניתן להגיע למרכב התרבות של "הודו ישראל" בתל אביב ולהשתתף בקבוצת יוגה בהנחייתה של המאסטרית המקצועית דרשנה ראג'אפוטו. המאסטרית הגיעה אלינו היישר מהודו והיא מתרגלת יוגה קלאסית, יוגה הודית מסורתית, יוגה הטה ויוגה תרפויטית. "היוגה משפרת את ה-Well Being שלנו" היא אומרת, "היא מאפשרת לנו חיבור עמוק בין הנפש, הגוף והנשמה, ומציעה פתרונות ריפוי הוליסטיים במסעות החיים שלנו. הגעתי לישראל גם כדי לטפח כאן את התרבות בין שתי המדינות ואת ההבנה וההערכה העמוקה לכוחה הטרנספורמטיבי של היוגה".

למי? התרגולים מתאימים גם למתחילים וגם למתקדמים.

מתי? השיעורים ניתנים לאורך שעות היום, כשבימי שישי יש שיעור מיוחד באוויר הפתוח בגני יהושע. ניתן להצטרף חינם גם לשיעורי אונליין.

ליצירת קשר: מרכז התרבות רחוב סעדיה גאון 24 תל אביב, 054-2640072

שיעורי יוגה חינמיים במרכז התרבות של "הודו בישראל" בתל אביב | צילום: יח"צ
שיעורי יוגה חינמיים במרכז התרבות של "הודו בישראל" בתל אביב | צילום: יח"צ

כח המחט: דיקור גוף על פי הרפואה הסינית

מה? הדיקור הוא כלי מעולה להקלה על המתח, הזרמה וניתוב של אנרגיית הצ'י (אנרגיית החיים שעל פי הסינים מבטיחה איזון) בחופשיות בגוף, ולשיפור היכולת של המטופל להתמודד במצבי לחץ. האנרגיה מעלימה סימפטומים הגורמים לסטרס. הטיפול מתבצע על ידי החדרת מחטים באורכים שונים ובמקומות שונים בגוף ובכך משחרר חסימות. הדיקור הסיני משפר את זרימת הדם ותנועתו בגוף, יש לו אפקט מרגיע, מוריד את קצב הלב, ואת לחץ הדם ומרפה את השרירים. את הטיפול מעבירה פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ולרפואה טבעית וסינית.

כמה זמן? משך הטיפול שעה עד שעה ורבע.

כמה עולה? 500 ש"ח.

ליצירת קשר: 077-2006777

דיקור גוף על פי הרפואה הסינית של פולה בליק דיין | צילום: יח"צ
דיקור גוף על פי הרפואה הסינית של פולה בליק דיין | צילום: יח"צ