כך תשיגי את תיק דיאנה, האקססורי הלוהט של השנה

הנסיכה דיאנה | צילום: shutterstock
הנסיכה דיאנה | צילום: shutterstock

הוא נולד בעקבות המחסור שנוצר אחרי מלחמת העולם השנייה, ובגיל 75 המופלג הוא מככב בראש רשימת התיקים הלוהטים של השנה. מה הסיפור של תיק דיאנה מבית גוצ'י ואיפה משיגים כזה?

88 שיתופים | 132 צפיות

הוא הוכתר בכל אתר ובלוג אופנה אפשרי כאחד התיקים הפופולריים ביותר לשנת 2022, ומופיע ברשימות התיקים האהובים בכל הזמנים. במהלך 75 השנה האחרונות הסגנון שלו הילך קסם על שדרת סלבס עולמית מרשימה ביותר, מאליזבת טיילור ועד הארי סטיילס – "תיק דיאנה" של גוצ'י, שסימן ההיכר שלו הוא ידית עשויה במבוק, ממשיך לכבוש את השוק. אבל מה יש בו שאין בתיקים אחרים, שהופך אותו לכל כך אטרקטיבי, למרות מחיר התחלתי ממוצע של 2,500 דולר?

>> לכל בגד שלובשת המלכה אליזבת יש משמעות – אבל לתיק במיוחד

התשובה נטועה עמוק בהיסטוריה של המותג. העובדה שמדובר בתיק גוצ'י אסלי, יותר מקורי ממקורי, יותר גוצ'י מגוצ'י, בהחלט תורמת לאקסקלוסיביות. את הדגם הראשון עיצב ב-1947 המאסטר והאב המייסד של המותג, מר גוצ'יו גוצ'י, מתוך ניסיון להתגבר על המחסור בעורות אחרי מלחמת העולם השנייה. גוצ'י יצר את רצועות התיק והסוגר מבמבוק יפני – השימוש בבמבוק היווה אפשרות זמינה ולא יקרה יחסית באותה תקופה לעיצוב, את הבמבוק אפשר לחמם ולכופף, וכמובן שהתהליך מעניק לכל תיק אופי משלו כך שאין תיק זהה לשני. וכפי שאומרים, השאר היסטוריה.

הארי סטיילס בטקס פרסי הבריט | צילום: JMEnternational/JMEnternational for BRIT Awards/Getty Images
הארי סטיילס בטקס פרסי הבריט | צילום: JMEnternational/JMEnternational for BRIT Awards/Getty Images

לדגם שהפך לאחד האייקונים ביותר בהיסטוריה של גוצ'י, נוספה ב-1991 גרסת Tote מרעננת, והעיצוב החדש הפך לאחד התיקים המפורסמים של גוצ'י. נתנה לזה פוש הנסיכה דיאנה, ששילבה אותו בכל אאוטפיט אפשרי שלבשה בניינטיז וכך שמה על תיקי הבמבוק את חותמת הנחשקות הסופית, וגם העניקה לו את שמו – תיק דיאנה.

דיאנה כמובן לא הייתה היחידה שהתאהבה. אינגריד ברגמן נצפתה עם תיק הבמבוק ב-1953, כמו גם גרייס קלי ואליזבת טיילור, ובהמשך עלו על הגל ג'ניפר אניסטון, ג'ניפר לופז, אל פנינג, אלכסה צ'אנג, סיינה מילר, ג'ודי טרנר סמית, נעמי ווטס והארי סטיילס.

ב-2010 עבר תיק הבמבוק עוד מקצה ריענון, וקיבל צורת מסגרת רחבה יותר ותוספת של רצועה ארוכה ומתכווננת, שהיה אהוב במיוחד על ביונסה. ולסיום סיומת, כמובן שאלסנדרו מיקלה מעצב הבית הנוכחי של גוצ'י, הידוע כמי שאוהב לפלרטט עם תיקים שהם כוכבי עבר של המותג ועם הנטייה של רובנו לנוסטלגיה, לא יפספס את ההזדמנות לפרוט על מיתרי הרגש שלנו ולעצב את תיק דיאנה מחדש. ברוב גאוניותו הוא השיק את הדגם המחודש בדיוק ביום הולדתה ה-60 של ליידי די, שחל בקיץ שעבר. הדגם מגיע בשלושה גדלים, עם חגורה שחופנת את ידיות הבמבוק (וניתנת להסרה) בצבעי ניאון של כתום, ורוד או צהוב, שנוספו כהומאז' לרצועות המקוריות שהגיעו עם התיק, ושמרו על מנח הידיות. העיצוב האחרון שהושק לקיץ הזה, מגיע בכסוף מטאלי.

יותר מכל אחד אחר, מצליח התיק של דיאנה להעביר את העיקרון המהותי, שמבדיל בין מותג אופנה למותג-על. כשנושאים תיק אייקוני כזה למעשה לוקחים חלק בתהליך עיצוב היסטורי, מקורי ומסורתי, אבל גם כזה שעבר שינויים של חומר וצורה, בהתאם לזמן החולף ולאופנה המשתנה. זהו בדיוק סוד הקסם של תיק דיאנה, ולכן גם תג המחיר הגבוה בהתאם. זו הזדמנות לקחת חלק בתהליך אנטי אייג'ינג של תיק, שמצליח להזדקן בצורה מרהיבה, למרות שהוא כבר בן 75 שנה.

באתר הרשמי של גוצ'י אפשר להתרשם מחלוקה בין תיק דיאנה לתיקי המבמבוק של 1947 בשתי קטגוריות שונות, ולהתרשם מהפרפרזות שמיקלה עשה עליהם העונה. בחנות גוצ'י בכיכר המדינה ניתן למצוא את תיק דיאנה בגדלים שונים ובטווח המחירים 9,506-14,030 ש"ח. כמובן שהם נמצאים גם באתרי יד שנייה בווריאציות שונות ובמחירים מגוונים יותר. באתר therealreal.com למשל, מצאנו תיקי דיאנה בטווח של 340-3,200 דולר, שהם 1,129-10,634 ש"ח.

 

 

גוצ׳י. 8,870 ש״ח ב-runwaycatalog.com | צילום: האתר הרשמי
גוצ׳י. 8,870 ש״ח ב-runwaycatalog.com | צילום: האתר הרשמי

 

 

תיק גוצ׳י עם ידית במבוק מיד שנייה ב-1,118 ש"ח ב-therealreal.com  | צילום: אתר רשמי
תיק גוצ׳י עם ידית במבוק מיד שנייה ב-1,118 ש"ח ב-therealreal.com  | צילום: אתר רשמי

>> הנעליים שכל הסלבס התמכרו אליהן העונה