מותה של אישה אגדה

כוכבת הקולנוע אליזבת טיילור, פרשה מן העולם בגיל 79 אבל הספיקה להטביע את חותמה כפאם פאטל ברונטית, מרובת בעלים ושחקנית מהטובות ביותר שידעה הוליווד. טיילור מייד

88 שיתופים | 132 צפיות

דמעות שקופות-מלוחות מפלחות את תעשיית הזוהר האמריקאית עם היוודע על מותה של אליזבת טיילור היום (יום רביעי) בעקבות אי ספיקת לב.

השחקנית האגדית נחשבה בצעירותה לאחת הנשים היפות בעולם, אם לא הא. פניה כפני פורצלן, עדינים ומחודדים, ועיניה בורקות ומזכירות את הצבע הסגול.
מאז פרצה לראשונה אל עולם הקולנוע עם שובר הקופות "לאסי חוזרת הביתה" (1943) כילדת פלא של הוליווד, הצליחה לסלול את דרכה אל לבם של האמריקאים.

הרפרטואר של כוכבת הקולנוע הבריטית-אמריקאית עשיר בסרטים קלאסיים, שהיוו ציוני דרך בתעשיית הוליווד לאורך השנים, ביניהם "קליאופטרה", "מי מפחד מוירג'ינה וולף" ואחרים. אחדים משיאי הקריירה שלה הוגשמו עם זכייתה שלוש פעמים בפרס האוסקר הנחשק ובפרס גלובוס הזהב. וכן, בשנת 1963 הייתה לשחקנית שקיבלה את השכר הגבוה ביותר בהוליווד.

קסם הפאם פאטל

קריירת המשחק המשגשגת שלה פרחה גם בזכות חייה האישיים, המתובלים היטב בפלפל; טיילור נישאה לשמונה בעלים במהלך חייה, כולל השחקן היהודי אדי פישר (התגיירה בגיור רפרומי שבילו), והשחקן ריצ'רד ברטון (השניים ניהלו רומן מול המצלמות ב"קליאופטרה").

פרשות האהבים הסבוכות והרבות בחייה סיפקו כותרות ג'וסיות לעם האמריקאי, והצליחו לחדד את תדמיתה כ"קוטלת גברים", המשתמשת בגברים לצרכיה וזורקת אותם לאחר מכן. שתי פניני לשון נקשרו עימה:"יש לי גוף של אישה ורגשות של ילדה" ו"שכבתי רק עם גברים שנישאו לי; כמה נשים יכולות להתגאות בזאת?".

טיילור נחשבה לאייקון אופנה, התהלכה עם שפתון אדום-נצחי ונהנתה מאורח חיים ראוותני. תכשיטים היו חיבתה הגדולה, ואף כתבה את הספר "סיפור האהבה שלי עם תכשיטים". בהמשך יצרה מיזם עסקי עם חברת תכשיטים באל.איי, ומהשידוך הושק אפילו בושם הנושא את שמה.

התפוגגות הקסם

מאמצע שנות ה-70 הסתיימה תקופת הזוהר ההוליוודית של טיילור. היא עלתה במשקל, הופעותיה בסרטי קולנוע הפכו נדירות, וגם אז רק בסרטים זניחים. בשנת 2004 בישרה לעולם כי היא סובלת ממחלת לב, ובהמשך נאבקה גם במחלת סרטן העור.

דעיכתה המוחלטת של הכוכבת הוותיקה העסיקה לא מעט את התקשורת; תמונותיה מרותקת לכיסא גלגלים הציפו את העיתונות.

אך הקהל האמריקאי המחבק, זוכר לאישה-אגדה חסד נעורים על שנים רבות של יצירה, יופי וקסם נשי.

נשים כאלו הן מהזן הנדיר, מהדורה חד-פעמית בחיים. נשים כמוה עוד יחסרו להוליווד. בינתיים, לא ברור עוד מי עתידה לרשת את כתר המלכה ההוליוודית. יהי זכרה ברוך.