"עשיתי מניפולציות על עצמי ואם אכלתי, הקאתי"

רוני מרון קליין | צילום: פרטי
רוני מרון קליין | צילום: פרטי

הפרעות האכילה שהביאו אותה למשקל של 39 ק"ג, הניווט במים הסוערים של עולם המשחק והגעגועים לסבה, הכדורסלן והמאמן האגדי רלף קליין ז"ל. רוני מרון קליין מ"בעלת החלומות" (HOT) בריאיון

88 שיתופים | 132 צפיות

עכשיו הכל נראה מבטיח. השחקנית רוני מרון קליין (27) משחקת בסדרה "בעלת החלומות" (HOT בידור) לצד יעל בר זוהר, גל מלכה, אליאנה תדהר וצופית גרנט, כשברזומה שלה גם תפקידים בסדרות "כפולה" ו"התחנה". בחודש הבא היא גם תינשא לאהוב נעוריה, רועי ראובני, ועכשיו, כשכל הטלטלות בחייה מאחוריה, בשיאן בולימיה שנמשכה שנים והביאה אותה לאשפוז ולמשקל של 39 ק"ג בלבד, היא משוכנעת שהיא על המסלול הנכון.

>> "אני אימא מגוננת": מה גרם ליעל בר זוהר לפרוץ בבכי?

"היום הבולימיה היא לא חלק ממני. השארתי את זה מאחורי", אומרת מרון קליין, ומגלה כי התקופה הקשה בחייה הייתה בשנות התיכון. בגיל 15, במהלך טיול שנתי, גילתה כי החבר שלה נפרד ממנה לטובת חברתה הטובה, שהייתה רזה ממנה ומבחינתה זו הייתה סיבה שהובילה אותה להפרעות האכילה. ממרחק הזמן היא יודעת שזה היה רק הטריגר. "הייתה לי בעיה של דימוי גוף וביטחון עצמי. זה קרה משילוב של כמה דברים ואולי זה גם דפק לי את הגובה ונשארתי 164 ס"מ", היא מספרת.

באותה תקופה היא הצליחה להסתיר את המצוקה שלה. היא אכלה רק שוקולד במשך היום, והקיאה אותו. עד היום אגב, יש לה חרדת שוקולד. "מבחינה חברתית זה לא הורגש עליי בהתחלה", היא משחזרת, "הייתי תלמידה בסדר, ממוצעת, למדתי תיאטרון, שירה וריקוד כי זה היה החלום. בתקופה ההיא החמיאו לי על הירידה במשקל והייתי מקובלת, הצלחתי להסתיר שאני אוכלת ומקיאה. עשיתי מניפולציות על עצמי ואם אכלתי, הקאתי. הייתי בהכחשה".

עד מתי הצלחת להסתיר את זה?
"ביום הולדת 16 שלי היינו בברצלונה ודודה שלי שמה לב שאני לא שאני לא נוגעת באוכל, ומאז שמו עליי עשר עיניים. אובחנתי כחולה בבולימיה. היום כשאני מסתכלת על בנות צעירות אני לא מבינה איך הגעתי לשם".

הגעת לאשפוז?
"כן. הייתי חלשה, התעלפתי ואושפזתי לשבוע וחצי בבית חולים מאיר, אבל רוב הטיפול היה בבית. זה טיפול משולש של פסיכיאטר, פסיכולוג ודיאטנית".

>> גל רובין: "השבוע הבנתי איך נשים נכנסות למעגל הפרעות אכילה"

התגייסת לצה"ל?
"בהתחלה לא רצו לגייס אותי אבל ההורים שלי התערבו וגויסתי – וזה מה שהציל אותי. בטירונות עוד הייתי רזה, קטנה וחולה, אבל אחר כך הגעתי לקורס מדריכות כושר – וזו הייתה נקודת מפנה בחיי. באופן טבעי, עם כל ההתעסקות שלי בספורט, זה נהיה הגיוני גם לאכול. הייתי מוקפת אנשים וכל החיים שלי השתנו, התחלתי לקבל ולאהוב את עצמי".

מה תגידי לבנות שנמצאות במצב שהיית בו?
"לצערי הרבה בנות חוות את זה וצריכה להיות לכך מודעות. אסור לכן לחיות בהסתרה, וגם אם מישהי רואה חברה במצוקה שלא מספרת, לא לפחד לדבר איתה על זה בקול רם. הרבה לא מודעות לחומרת מצבן ומשוכנעות שהן בסדר ואז הקושי לצאת מזה הוא עוד יותר גדול".

"מלכת החלומות". HOT בידור | צילום: אוהד רומנו
"מלכת החלומות". HOT בידור | צילום: אוהד רומנו

היא מתגוררת יחד עם ארוסה רועי באבן יהודה, שם גדלה, ביחידת דיור של ההורים. אימה היא רינת קליין, מנהלת ערוץ 8, ואביה הוא גידי מרון, לשעבר עיתונאי בידיעות אחרונות והארץ, וכיום בעיקר כותב תסריטים. יש לה עוד אחות מנישואי הוריה, שכיום מתגוררת בחו"ל, ויש לה עוד אח ואחות מנישואיו הראשונים של אביה ("כולנו אחים לכל דבר, ואנחנו משפחה חמה, אוהבת ומחבקת"). היא מספרת גם שסבא שלה, הכדורסלן והמאמן האגדי רלף קליין ז"ל, השפיע מאוד על חייה. "גרנו כמו בדו משפחתי, חמש וחצי שנים הייתי הנכדה היחידה ואחרי בית הספר הייתי הולכת אליהם. סבתא רותי עדיין גרה בצמוד אלינו, היא החיים שלי, האישה הכי ג'דאית בעולם".

>> "במקום לזעוק מאושר ביצענו הפלה": הטרגדיה של בר כהן

למרות הייחוס המחייב שלה, היא מודה: "לא נעים לי להגיד, אבל אין לי רגשות עזים לכדורסל. אני לא צופה ולא מבינה בזה, אבל את סבא אהבתי והערכתי מאוד. הייתי הצמודה של סבא. הוא היה חלק משמעותי בחיי, והייתי מצטרפת אליו לאירועים הגדולים, כולל זכיה בפרס ישראל וכשהדליק משואה. ראיתי את ההערצה סביבו".

קליין ז"ל הלך לעולמו ב-2008 אחרי מאבק ממושך בסרטן. "הייתי בת 12 וידעתי שהוא חולה", משחזרת נכדתו, "ראינו שהוא ירד במשקל ונבהלתי. הרופאים הגיעו הביתה ואז הוא מת. הגיעו הרבה אנשים לשבעה ואני לא ידעתי מה אני אמורה להרגיש, היה לי קשה לעכל. עד היום, במיוחד ערב חתונה שתיערך בתחילת ספטמבר, הוא חסר לי מאוד".

רוני מרון קליין עם סבא רלף קליין ז"ל | צילום: פרטי
רוני מרון קליין עם סבא רלף קליין ז"ל | צילום: פרטי

בימים אלה אפשר לראות אותה ב"בעלת החלומות" (ב-HOT בידור ו-NEXT TV בימים ראשון ושלישי בשעה-19.35) שבעונתה החדשה, אחרי טרגדיה שפקדה אותם, חלום חדש מזהיר את משפחת רומנו-ורבורג שאם לא ימכרו את חברת המלונות המשפחתית, ראש החברה ימות. אבל לפני חתימת העסקה מתברר להם שהם מכירים את הרוכש והשאלה הגדולה היא אם הוא בא להצילם או לנקום בהם. מרון קליין משחקת את ליה, בתה של נעמי, בגילומה של יעל בר זוהר, אם משפחת ורבורג שהיא ובתה חזרו בתשובה ואילו האח והאבא הם חילוניים. "יעל מהממת, היה כיף לעבוד איתה", היא מספרת, "זהו תפקיד מאוד מאתגר כי ליה מאוד שונה ממני. ליה מנסה להשיג דברים בצורה מניפולטיבית ויש לה קודים חברתיים שונים. היא תעשה הכל כדי למצוא אהבה, גם כשהיא יודעת שתתחרט אחר כך".

איפה עולם הדת פוגש אותך?
"למרות שגדלתי חילונית לגמרי, אני מכירה מקרוב את עולם הדת מקרוב. דודה שלי חזרה בתשובה והיום היא חרדית המתגוררת בקרית מלאכי, אז אני מכירה מקרוב את הקונפליקטים של משפחות שיש בהם חילונים וחרדים, כמו אצל משפחת ורבורג בסדרה".

>> כריסטינה שרם סים: "אלוהים שמר עליי למרות שלא הייתי יהודייה"

מה החלומות שלך כשחקנית?
"הדמות שלי ב'בעלת החלומות' היא קומית, מצחיקה וקצת קלאמזית, אבל יש בי צד דרמטי ועמוק. אחרי שעברתי מה שעברתי, כולל דיכאון והפרעות אכילה, אני יכולה להוציא את הרבגוניות שלי על המסך ולשחק תפקידים דרמטיים, כמו אלונה סער וניב סולטן. נטיית הלב שלי היא גם לתיאטרון, ואני מאמינה שדברים יקרו".

עולם המשחק הוא אכזרי ומחייב לשמוע הרבה לא.
"נכון. לכן אני מאמינה בכמה נתיבים, יש לי עסק קטן משלי – אני מנהלת שיווק של עסקים, עושה להם סושיאל ושיווק – וזה מפרנס אותי. אני ממשיכה ללכת לאודישנים, וכשאני שומעת 'לא' אחרי אודישן זה לא מנהל אותי – כי פעם זו את ופעמים זו אחרת. מי שלא מבינה את זה, תישבר ותעניש את עצמה, לא תוכל לשרוד במקצוע. בסוף צריך שמישהו יאמין בך, ואני מחכה שזה יקרה".

>> טליה ברטפלד מתוודה: "אני חולה ומתמודדת עם שדים"

להפרעות האכילה הייתה השפעה על התפתחות הקריירה שלך?
"בעקבות הפרעות האכילה הוריי דאגו לי וחששו שאלך לתחום המשחק, אז שמתי את זה בהולד והלכתי ללמוד תקשורת. רק אחרי זה, ידעתי שהמשחק ינצח. פחדתי ללמוד במשך שלוש שנים, אז הלכתי לקורס משחק מול מצלמה שנמשך שנתיים בבית ספר 'טכניקה', והתחלתי ללכת לאודישנים. כששיחקתי בסדרה 'התחנה', סדרת נוער שהייתה חוויה עצומה, הבנתי שאני יכולה להיות 12 שעות ברציפות על הסט וליהנות מכל רגע".

רוני מרון קליין ובן זוגה | צילום: אינסטגרם ronimaronklein@
רוני מרון קליין ובן זוגה | צילום: אינסטגרם ronimaronklein@

בואי נדבר על אהבה. איך הכרת את רועי?
"אנחנו מכירים מכיתה א'. גם הוא מאבן יהודה, והיינו החברים הכי טובים. כשגדלנו הוא היה ידיד שלי. חברה של אימא שלי מספרת שכבר בכיתה ב' אמרתי שאני אוהבת את רועי. בגיל 16 הפכנו לזוג, הוא החבר הרציני הראשון והיחיד שלי. נפרדנו פעם אחת לתקופה קצרה וחזרנו. אני מאושרת ואוהבת אותו כמו ביום הראשון. גם בשלב שלא הייתי בריאה, הוא ליווה אותי בכל התהליך הזה עד הריפוי".

מתוכננת חתונה גדולה?
"300 איש. אין לי חיבור לרבנות, יש לי חברים להט"בים שלא יכולים להתחתן ברבנות. תהיה חתונה אזרחית, חברים יערכו טקס שמתאים לאופי שלנו".

רוני מרון-קליין-ראובני קצת ארוך, לא?
"כן, ארוך מדי. עוד לא החלטתי מה לעשות עם זה".