"אלוהים שמר עליי, למרות שלא הייתי יהודייה"

כריסטינה שרה סים | צילום: אילן זחרוב
כריסטינה שרה סים | צילום: אילן זחרוב

הפרעות האכילה בנעוריה, האחות שלא ידעה על קיומה וההחלטה להתגייר אחרי שאלוהים סידר לה את התפקיד שרצתה. כריסטינה שרה סים פתחה את הלב ב"אהבה חדשה" ונפגעה, אבל החיים חישלו אותה

88 שיתופים | 132 צפיות

לכריסטינה שרה סים, ששודכה בעונה האחרונה של "אהבה חדשה" לדור טאוב, מראש לא היה סיכוי להצליח. הוא שודך לראשונה לנויה אריאלי והתאהב בה מיד, אבל היא חיפפה אותו והוא נאלץ לעזוב. להפתעתה, הוא חזר לתוכנית על הטיקט של דייר – גבר , משתתף קבוע שמחפשים לו שידוך, ובסוף הגיעה כריסטינה. למשך יומיים בערך היה נדמה שיש בין שני היפיופים – היא דוגמנית ושחקנית, הוא אקס כדורסלן ודוגמן – מאץ' מושלם, אבל אז הכל התחרבש.

>> יובל מאור מ"אהבה חדשה": "ניר שבר את ליבי"

"לא היה לי סיכוי איתו מלכתחילה", היא מספרת היום, "יכולתי להתאהב בו אבל מהר מאוד הרגשתי שהוא לא שם. באינטואיציות שלי הרגשתי שיש לו משהו עם נויה, אבל בהתחלה הם הכחישו, אז אמרתי לעצמי שאולי זה רק בראש שלי".

"זה ערער אותי. הייתי פגועה, לא הבנתי מה קרה, ורק כשהתוכנית שודרה הבנתי שזה בכלל לא קשור אליי, שהאינטואיציה המוקדמת שלי לא הטעתה אותי"

 

מתי הבנת שזה היה אבוד מראש?
"לקראת סוף התוכנית היינו אמורים לטוס לחו"ל, ובמפתיע הוא אמר שהוא לא יכול לנסוע איתי. זה ערער אותי. הייתי פגועה, לא הבנתי מה קרה, ורק כשהתוכנית שודרה הבנתי שזה בכלל לא קשור אליי, שהאינטואיציה המוקדמת שלי לא הטעתה אותי".

עכשיו סים עם הפנים קדימה. "חשוב לי להשאיר חותם, אני רוצה להשפיע", היא אומרת, "עברתי הרבה דברים קשים בחיים, ואני רוצה לדעת שכל זה לא היה לחינם".

אחרי שהשתתפה בסדרות "תאג"ד" וב"מצולמים" ובסרט קצר בכיכובה (שזכה בפרס הסרט הזר בפסטיבל פאלם ספרינגס), היא כתבה מחזה העוסק במאה ה-19 ברוסיה ויש לה, לדבריה, דיבור צפוף עם תיאטרון גשר. מלבד זאת, היא גם נבחרה לתפקיד של אופליה בהצגה "המלט" של שייקספיר בתיאטרון הבית ביפו, אבל החליטה לפרוש כי במהלך החזרות הבינה שהופעות בפני ילדים זה הקטע שלה ולשם היא מכוונת. בימים אלה היא עובדת על מופע ילדים משלה, שהיא כתבה וגם תשחק בו.

"אני מרגישה שמול ילדים הנשמה שלי נדלקת", היא אומרת, אחרי שבתקופת הקורונה היא מצאה עצמה מושבתת בעל כורחה בתחום המשחק ומשלימה הכנסה בעבודה פקידותית בבנק בירושלים. "הרגשתי בורג קטן במערכת ושאני מתה מבפנים, ובסוף עזבתי לטובת הופעות בגני ילדים".

"אני מאוד מחוברת לילדה הקטנה שבי", אומרת סים, "בילדותי עברתי חרם וזה נושא שבוער בי לדבר עליו. המופע עוסק בהתמודדות של ילדה שעברה חרם, ואיך היא שורדת ומגלה את עצמה".

כריסטינה שרה סים | צילום: אילן זחרוב
כריסטינה שרה סים | צילום: אילן זחרוב

אבל החרם הוא רק אנקדוטה עצובה אחת בסיפור האישי שלה, שחלקים גדולים ממנו לא נחשפו בריאליטי השידוכים, ויכולים להוות טלנובלה בפני עצמה. סים נולדה בסיביר כבת יחידה, או כך לפחות היא חשבה, וגדלה כילדה נוצרייה. היא באה ממשפחה אמידה, אביה עבד בתעשיית הנפט ולמשפחתה הייתה רשת סופרמרקטים. בשלב מסוים המצב הכלכלי הלך והתדרדר, הם הפסידו הכל, וכשסים הייתה בת שלוש, משפחתה עלתה לישראל ("סבי מצד אבי היה יהודי ולכן אפשרו לנו לעלות") והתמקמה בבת ים. לדבריה, הזיכרון היחיד שלה מסיביר הוא של שלג. הרבה שלג.

>> כוכבת "חתונה ממבט ראשון": "היום אזרתי אומץ. אני עדיין רועדת"

"הילדות שלי הייתה מאתגרת. גרנו בשכונה בעייתית, תשע נפשות בארבעה חדרים, עד שהתפצלנו ועברנו לגבול בת ים-יפו", מספרת סים. "המראות של אנשים מזריקים בחדר המדרגות היה דבר שבשגרה ונחרט אצלי עד היום".

כשהייתה בת 6, עשב אביה של סים לרוסיה והוריה נפרדו. הוא חזר רק כשמלאו לה 14. אימה מאז מצאה אהבה חדשה והיא בזוגיות כבר שנים ארוכות. "לא התראיתי עם אבא לאורך השנים, זה היה קשה כי אבא היה החבר הכי טוב שלי וזה שמבין אותי. אבא חזר לישראל אחרי שנפצע קשה בתאונה שם, היה שבועיים בתרדמת, עבר בישראל טיפולים ובסוף נשאר כאן".

500 קלוריות ביום

למרות נתוני הפתיחה המאתגרים, סים מספרת שבהתחלה נטמעה והשתלבה יחסית בקלות. "למזלי קלטתי מיד את השפה. בכיתה א' אמי רצתה לשלוח אותי לבית ספר דתי, אבל לא הייתי יהודייה וזה השתבש", היא מספרת, "אבל כבר אז הבנתי שהנשמה שלי רוצה להיות יהודייה, וכי בבוא היום אתגייר".

בשלב מסוים הדברים השתנו עבור הילדה הפופולרית והתלמידה המצטיינת. "הייתי ילדה מקובלת, היה לי הרבה אגו וחשבתי שמגיע לי הכל", היא אומרת, "אבל אז עזבנו לקנדה לכמה חודשים, וכשחזרתי הבנות המקובלות החרימו אותי. כשהגעתי לחטיבה התחלתי למרוד, היו לי ריבים עם אימא. היא מגיעה מחינוך רוסי נוקשה עם הרבה דרישות, והרגשתי שהיא לא רואה אותי".

איך מרדת?
"בגיל 13 כבר עבדתי במלצרות, בגיל 14 התחלתי לדגמן ובכיתה יא' – אחרי ריב גדול עם אימא – עזבתי את הלימודים ואת הבית. יכולתי בקלות להתדרדר, אבל אלוהים שמר עליי – למרות שלא הייתי יהודייה – ואני עזרתי לו ושמרתי על עצמי".

"הילדות שלי הייתה מאתגרת. גרנו בשכונה בעייתית, תשע נפשות בארבעה חדרים, עד שהתפצלנו ועברנו לגבול בת ים-יפו. המראות של אנשים מזריקים בחדר המדרגות היה דבר שבשגרה ונחרט אצלי עד היום"

 

איפה חיית בזמן הזה?
"גרתי אצל כל מיני חברות שקיבלו אותי ואצל אבא".

במהלך גיל ההתבגרות המאוחר יותר פיתחה סים הפרעות אכילה. הטריגר לדבריה היה הערה בנוגע למראה שלה. "אמרו לי שהשמנתי קצת ושאני צריכה לרדת במשקל. הרעבתי את עצמי עם 500 קלוריות ביום, ומגיל 16 ועד גיל 19 סבלתי מאנורקסיה", היא משתפת. "בגלל זה סירבו לגייס אותי לצה"ל, ואז התחלתי ללמוד משחק אצל רותי דייכס".

"בכיתה יב' הבנתי שאני חייבת 12 שנות לימוד וביקשתי מאימא לחזור", ממשיכה סים, "היה לי הסכם עם המנהל שאני לא אומרת מתי אני באה לבית ספר ומתי הולכת, אבל התחייבתי לעשות בגרות. למדתי מבוקר עד לילה וקיימתי את ההבטחה. השגתי בגרות מלאה".

>> ניצן שיק: "הייתי מוותרת על הכל בשביל אהבה"

מתי החלטת להתגייר?
"כשהייתי בת 13 אימי הביאה הביתה דיסק של חוזרת בתשובה והוקסמתי מהנרות. הרגשתי שהם מדליקים את הנשמה, והתחלתי גם להדליק נרות. בגיל 18 וחצי, כשנלחמתי באנורקסיה שלי וכבר הרגשתי שאני יוצאת ממנה, הבנתי שהשם שמר עליי ועזר לי לצאת מזה – ושאני צריכה להחזיר לו ולהתגייר. התחלתי בתהליך ואימי באה גם היא. אחרי שנים של יחסים קשים, הקשר לדת היהודית מאוד חיבר בינינו".

איך היה לך התהליך עצמו?
"אימי התמידה וסיימה, התחילה לעשות קידוש ולהדליק נרות. לי עשו בעיות, הציעו לי ללמוד עם בנות בירושלים אבל עבדתי אז באומן 17 והייתי בתקופה של תוהו ובוהו, אז הנחתי לזה. בגיל 21 גרתי עם דתל"ש והוא הביא אלינו הביתה מישהו שמלמד דברי תורה. זה היה ממש לפני יום כיפור, הקשבתי לו והתחלתי לבכות בכי שלא נפסק. הנשמה שלי הייתה צמאה לדברים שלו, והוא אמר לי להתחיל לשמור שבת. באותו זמן גם רציתי תפקיד, שלא היה לי באמת סיכוי לקבל, ואמרתי שאם אקבל אותו – אני מתחייבת להתגייר. השם שוב שמע לי, וכנגד כל הסיכויים קיבלתי את התפקיד".

ומה עשית אז?
"הצטרפתי לקבוצת גיור בראשון לציון, ועד היום אני מרגישה שהדת היהודית נבחרה עבורי, ולא אני בחרתי בה. הגיור זה הדבר הכי טוב שקרה לי. עם כל טלטלות החיים וחוסר היציבות שהיו לי בחיי, האמונה נתנה לי תחושת בית. אני יודעת שתמיד מישהו דואג לי. אני גם שומרת שבת".

כריסטינה שרה סים | צילום: אילן זחרוב
כריסטינה שרה סים | צילום: אילן זחרוב

הדרמות בחייה של סים לא הסתיימו כאן. "גדלתי בידיעה שאני בת יחידה של הוריי עד שיום אחד בגיל 14, פגשתי במקרה חברה של אימא ששאלה לשלומי ולשלום אחותי", היא משחזרת. "הייתי בהלם. אחות? לי? מאיפה?".

מאיפה?
"התברר לי שלאבי נולדה בת מאישה שהכיר בזמן שהיה נשוי לאימי בסיביר. לפני ארבע שנים אחותי הקטנה הגיעה לארץ לגור עם אבא שלנו".

>> שני יוסיפון: "ההשתתפות בחתונמי גרמה לי להעריך את עצמי מחדש"

נפלת על צווארה כשנפגשתן לראשונה?
"לא. ראיתי מולי ילדה זרה, ביישנית ונבוכה. זה היה מוזר כי היא דומה לאבא וגם אני דומה לו, אבל שתינו ממש לא דומות. היום היא בת 20 ובקרוב תתגייס לצה"ל, והיא כבר מדברת איתי על גיור".

איך היחסים ביניכן היום?
"אני לא ממש מרגישה שהיא אחותי, כי לא גדלנו מעולם יחד, אבל היא חמודה מאוד וזה כיף לגלות שאני לא לבד".

גם בכל הנוגע לעולם היחסים והזוגיות עברה סים דרך מפותלת. "כנערה, הייתה תקופה שבדקתי את המיניות שלי, כדי להבין מה באמת אני רוצה ומרגישה", היא משתפת, "הייתה תקופה שבנות סיקרנו אותי כי בסוף כולנו מתאהבים בנשמות, והיו לי כמה התנסויות עם נשים".

"בדקתי את המיניות שלי והיו לי כמה התנסויות עם נשים. אחרי הגיור כבר ממש לא היה לי ספק, אבל אני שמחה שנתתי לעצמי לנסות, כי מי שלא ניסתה לא יודעת"

 

לימים הבנת שאת בכל זאת בקטע של גברים?
"בדיעבד אני חושבת שבגילאי 19 עד 21 עניין אותי בעיקר 'הפרי האסור'. השתתפתי גם בתוכנית 'דייט ראשון' של קשת. הייתי עם בחורה שהכירו לי, אבל שם הבנתי שאני בעניין של גברים. אחרי הגיור כבר ממש לא היה לי ספק, אבל אני שמחה שנתתי לעצמי לנסות, כי מי שלא ניסתה לא יודעת – והיום אני הכי שלמה עם הבחירה שלי בגבר".

הייתה לך מערכת יחסים משמעותית מתישהו?
"בתקופת הקורונה הייתה לי אהבה ענקית, אהבת חיים, וחשבתי שנתחתן. היינו יחד סביב השעון ולא היה משעמם לדקה. הבעיה הייתה שעם הזמן הבנתי שהוא חזק בסמים. לא יכולתי להתחרות באהבה שלו לסם, וכעבור שנה נפרדנו".

למה הלכת לחפש אהבה בטלוויזיה?
"כי הרגשתי שבחיי היום יום קשה להתאהב ושדברים לא קורים בטבעיות".

ועכשיו הלב שלך פתוח?
"תוכנית ריאליטי יכולה לפעמים לשבש כל מיני דברים אצלך, והאמת היא שאני ממש לא בטוחה שהייתי הולכת שוב. אני לא צריכה תוכנית ריאליטי בשביל לדעת את הדרך שלי, אבל בעקבות התוכנית הבנתי שאני צריכה להתמקד בעצמי, שזה אומר להיות החברה הטובה של עצמי ולמצוא את הבית בתוכי – ואז הכול יגיע. להתחתן אני יכולה מחר, אבל אני רוצה למצוא את הגבר הנכון לי, את החבר הכי טוב שלי. בתחושת הבטן שלי, אני מרגישה כבר בדרך לשם…".