הקוסמטיקאית של הסלבס הישראליות פתחה קליניקה בנוטינג היל

קרן ברטוב פותחת את הקליניקה בנוטינג היל, לונדון | צילום: יח"צ
קרן ברטוב פותחת את הקליניקה בנוטינג היל, לונדון | צילום: יח"צ

אחרי שהפכה לאחת הקוסמטיקאיות המבוקשות בארץ עם לקוחות כמו גל גדות, שירי מימון ורותם סלע, קרן ברטוב חונכת קליניקה בלונדון בהשקעה עצמית של מיליונים. דליה בן ארי נסעה לפגוש אותה שם

88 שיתופים | 132 צפיות

מירי מסיקה הייתה הלקוחה הראשונה של המגה-קוסמטיקאית קרן ברטוב בקליניקה החדשה והמרהיבה שלה בשכונת בלונדון. השנייה הייתה עורכת הביוטי של ווג אנגליה, האנה קואוטס. מירי כמו מירי, נכנסה למקום ופצחה ביבבות התרגשות. היא נשכבה על מיטת המים המתחממת בחדר הטיפולים, שהיא המילה האחרונה בתחום ומתאימה את עצמה למידות האישיות של המטופלות. היא עברה טיפול פנים מלא כולל מכשור מידיה של המאסטרית הישראלית. לפני שעזבה, היא כתבה בסטורי שלה: "קרן היא ההוכחה שהכול אפשרי. היא בנתה את עצמה לבד, עם הרבה רצון ועם חלומות. אז כל אלה שצופות בי עכשיו, אל תפחדו, קומו ותחלמו כי הכול אפשרי".

>> "מציעים לך את זה כמו קראק": הכוכבות שמתעקשות לומר לא לזריקות וניתוחים

מאז הפכה מסיקה לחברה קרובה של ברטוב, והיא לא היחידה. גל גדות הגדירה אותה כ"חברה הכי טובה של הפנים שלי", עם שירי מימון, ליאור סושרד ומלי לוי היא טסה (בנפרד) לחופשה בחו"ל, וגם רותם סלע, מיה דגן, קרן פלס, מירי בוהדנה, סיון קליין ועוד – כולם בין לקוחותיה.

עם מירי מסיקה בקליניקה בלונדון | צילום: יח"צ
עם מירי מסיקה בקליניקה בלונדון | צילום: יח"צ

>> הכוכבת הראשונה של קרן ברטוב: סודות הטיפוח של שירי מימון

לקליניקה, שנמצאת בהרצה עד הפתיחה הרשמית ב-26 בינואר (והתורים אליה מתמלאים), הגיעו גם עיתונאיות ביוטי של הטיימס ושל הגרדיאן, מעצב השיער הנחשב בעיר סאם מקנייט (שיש לו כחצי מיליון עוקבים והוא אחראי בין השאר על צבע השיער של קייט מוס, קייט בלאנשט ודואה ליפה) וגם שלוש בלוגריות לונדוניות פופולריות. אחת מהן, ג'קלין קיליקיטה, פרסמה פוסט וכתבה ש"קרן ברטוב היא הקוסמטיקאית המבוקשת ביותר בלונדון. יש לה ידי זהב, וזה מסביר איך יצאתי מחדר הטיפולים שלה עם עור בוהק כמו שלא היה לי מעולם".

"כדי לעבוד כקוסמטיקאית מורשית באנגליה הייתי צריכה לעבור מבחנים עיוניים ומעשיים. זה היה מאוד קשוח, שבועיים של מבחנים מתשע בבוקר עד עשר בלילה, כולל 15 טיפולי פנים מעשיים, בלי לנשום, מאחד לשני"

 

כשסיימה עורכת הביוטי של "ווג" את הטיפול אצל ברטוב היא אמרה שהוא היה ממש "אמייזינג" ושהוא יכנס למדור הביוטי הבא של המגזין, ומיהרה לקבוע תור לחודש הבא. "האנה היא אישה מרשימה בשנות ה-50 לחייה, קלאסית, עם יופי אצילי. שילבתי בטיפול שלה טכנולוגיות של מכשור, כולל הבהרה ומיצוק. היא יצאה מהופנטת וביקשה שהעורכות מתחתיה יגיעו גם הן כדי להכיר מקרוב את המקום".

"באתי לכבוש את לונדון", אומרת ברטוב, ומודה לאשת יחסי הציבור המקומית שלה, מי שהשיקה בלונדון את המוצרים של ויקטוריה בקהאם, של השחקנית דרו ברימור ושל מאפרת הסלבס שרלוט טילבורי. גם המכה הקטנה בכנף שחטפה ברטוב לאחרונה, כשהתברר בתחקיר טלוויזיוני כי במוצר שלה להבהרת העור נמצאו חומרים שמותרים לשימוש רק בתחום הרפואה ולא בקוסמטיקה, לא הצליחה לסדוק את ההצלחה הפנומנלית שלה. "כל המוצרים שלי הם פיתוחים בלעדיים שלי, הם נבדקו וקיבלו אישורים מחמירים", היא אומרת בתגובה לתחקיר. "אחד היצרנים עשה שינוי בפורמולה אחרי שכבר קיבל את אישור משרד הבריאות. העניין תוקן מיד וזה מאחורי".

עוד לא נפתחה רשמית וכבר התורים מתמלאים. הקליניקה בלונדון של קרן ברטוב | צילום: תום מרשק
עוד לא נפתחה רשמית וכבר התורים מתמלאים. הקליניקה בלונדון של קרן ברטוב | צילום: תום מרשק

>> קרן ברטוב חושפת סודות ממיטת הטיפולים של הסלבס

מה את מביאה לנשות לונדון שהן לא יודעות על טיפולים קוסמטיים?
"כשהעורכת מ'ווג' הגיעה, הדבר הראשון שעשיתי לה היה אבחון עור. היא הודתה שאצלם אין שלב כזה וגם אין מילוי שאלון אישי, שאצלי הוא מאסט לפני תחילת הטיפול. הלקוחות בלונדון מקבלות, ממש כמו במסעדה, תפריט עם רשימת טיפולים – והן בוחרות ממנו. הדבר הזה יכול להיות מסוכן, כי אם למשל בבירור המקדים מישהי מספרת שהיא חולת סכרת – היא לא יכולה לקבל טיפול אגרסיבי שיפצע לה את העור. אני אספר לך סיפור: במסגרת הבדיקות שערכתי כדי להבין מה קורה בתחום שלי, הזמנתי תור אצל קוסמטיקאית מפורסמת בלונדון שבין לקוחותיה הנסיכה קייט מידלטון וויקטוריה בקהאם. העיסוי אצלה היה מקצועי וטוב ונעים, והתוספת היחידה הייתה מכשיר לד שעובד על תרפיה באמצעות אורות. זהו. אני מאמינה שכדי להגיע לתוצאות אופטימליות, צריך לשלב מכשור מתקדם יחד עם טיפול בבית באמצעות חומרים פעילים. מחיר הטיפול היה כ-1,000 ליש"ט. כשיצאתי משם הבנתי שאני מביאה בשורה אחרת".

גילית לה בסוף הטיפול מי את?
"לא, אבל היא מצאה אותי בפייסבוק והסברתי לה שהיה לי חשוב לבוא כמו לקוחה רגילה".

"האינטואיציות אמרו לי שזה המקום"

את הקליניקה שלה מיקמה ברטוב בלב שכונת נוטינג היל הוותיקה והבוהמיינית (כן, כן, ממש כמו בסרט האייקוני מהניינטיז עם ג'וליה רוברטס ויו גרנט), מרחק הליכה קצר משוק פורטובלו. מולה, אגב, יש נציגות ישראלית נוספת – מסעדת MIZNON של אייל שני. לדברי ברטוב, היא נדלקה על המקום מיד. "הגעתי ללונדון בפברואר לפני שנה והמקום נראה כמו חורבה", היא מספרת, "היה צריך הרבה דמיון בשביל לראות איך זה יראה בסוף, אבל מיד אמרתי לבעלי שהאינטואיציות שלי אומרות לי שזה המקום. גייסתי למלאכת העיצוב את אחת המעצבות המפורסמות בלונדון, גיטה יעקובוביץ, יהודיה חרדית שעיצבה את בתיהם של כל המי ומי בעיר. מאז עברו 11 חודשים, והתוצאה לפנייך".

"תהיתי אם אני הולכת לפספס את הילדים שלי, אבל בסוף אני מאמינה שהם יהיו גאים באימא שלהם שהולכת אחרי החלומות שלה ומגשימה אותם. למזלי בעלי רועי הוא שותף מלא לצעד שלי, ובהיעדרי, הוא ייקח פיקוד"

 

הקליניקה המרהיבה משלבת מראה הייטקיסטי וקלאסי, ומשתרעת על ארבעה מפלסים בצבעי אפור, לבן ואוף-וייט. הספות והכורסאות בעלות מראה מעוגל וחם, התאורה מרגיעה ומראות אובליות ענקיות יוצרות אשליה של מרחב שלא נגמר. קומת הכניסה היא קומת הקבלה, במפלס השני נמצא חדר המתנה מרשים עם אח לחימום, בו מוצגים כל המוצרים. יש בו גם, איך לא, תה אנגלי ותופינים.

במפלס השלישי שישה חדרי טיפולים, עם מכשור שכולל מעל ל 50 טכנולוגיות מבוססות לייזר, אולטראסאונד, גלי רדיו, אייפו ועוד. ניתן כאן מענה לכל סוגי ומצבי העור – אקנה, צלקות, רוזוציאה, אנטי אייג'יינג, מיצוק ועוד – בדיוק כמו בקליניקה שלה בארץ. מלבד ברטוב עובדות במקום חמש קוסמטיקאיות מומחיות שהוכשרו בשיטתה. כל חדר יכול להכיל עד 12 מטופלות ובמקום יינתנו 60 טיפולים מדי יום. "כשהגעתי לקראת הפתיחה וראיתי מול עיני את התוצאה בכיתי מהתרגשות. הייתי צריכה לצבוט את עצמי כדי להבין שכל זה שלי. זה חלום שהתגשם".

כ-60 טיפולים מדי יום. הקליניקה של קרן ברטוב בלונדון | צילום: תום מרשק
כ-60 טיפולים מדי יום. הקליניקה של קרן ברטוב בלונדון | צילום: תום מרשק

אבל מתברר שהרזומה המפואר שלה ואלפי שעות ניסיון מעשי, לא הספיקו לברטוב כדי לקבל רישיון עבודה בלונדון. "כדי לעבוד כקוסמטיקאית מורשית באנגליה הייתי צריכה לעבור מבחנים עיוניים ומעשיים. זה היה מאוד קשוח, שבועיים של מבחנים מתשע בבוקר עד עשר בלילה, כולל 15 טיפולי פנים מעשיים, בלי לנשום, מאחד לשני. רק אחרי קיבלתי את כל האישורים".

מדובר בהשקעה עצומה. יש לך שותפים?
"לא. אני הבעלים היחידה וכן, מדובר בהשקעה של מיליונים. לא התפשרתי על האיכות, וכמובן לא על המכשור הכי חדיש בעולם הקוסמטיקה והאסתטיקה".

למה דווקא לונדון?
"היעד הראשון שאליו כיוונתי בחו"ל היה לוס אנג'לס, שם כבר יש לי כבר קהל לקוחות שמגיעות אליי כשהן מבקרות בארץ ואני שולחת להן באופן קבוע מוצרים. הייתי שם בתהליכים במשך חצי שנה, אבל אסור לקוסמטיקאיות שם לעבוד עם מכשור מתקדם אלא אם יש רופא נוכח במקום. בארץ, בלונדון ובארצות רבות נוספות זה כן מקובל לעבוד ללא רופא. אז עצרתי עם התוכניות ללוס אנג'לס, כי בלי השיטה הייחודית שלי המשלבת מיכשור, לא אגיע לתוצאות האופטימליות. בעתיד, אני לא פוסלת לצרף רופא לקליניקה בלוס אנג'לס ולעבוד גם שם".

הטיפולים יקרים יותר בקליניקה בלונדון מאשר בארץ (בישראל מחירי הטיפולים הם 800-2,000 ש"ח), כי "הכל בלונדון יקר יותר, אבל אנשים גם מרוויחים יותר", כפי שאומרת ברטוב. מחירי המוצרים זהים למחירים בישראל (250-890 ש"ח) ובקרוב היא תשיק באנגליה גם אתר מכירות כמו בארץ.

ברטוב (43) נולדה בימית שפונתה ונהרסה במסגרת הסכם השלום של ישראל עם מצרים. היא גדלה בבאר שבע וחלמה להיות שחקנית. אחרי שירות צבאי בגבעתי היא התקבלה לבית צבי, סיימה כעבור שלוש שנים ואפילו הבליחה בכמה תפקידים וגם קצת דגמנה. ההמתנות לאודישנים לא התאימו לאופי ההיפראקטיבי שלה, לדבריה. בהמשך היא נישאה לרועי, איש יחידה מובחרת בצה"ל בעבר וכיום איש עסקים בתחום הסולארי, והם עברו להתגורר ביישוב צופר בערבה. שם גמלה בה ההחלטה ללמוד קוסמטיקה. ברטוב סיימה בהצטיינות וידעה שמצאה את ייעודה, היא המשיכה בהשתלמויות אצל רופאים ואנשי מקצוע ואז פתחה קליניקה בסביבה. ברטוב ראתה כי טוב, וכשהמשפחה עברה ליישוב קדימה בשרון, היא פתחה שם קליניקה גדולה יותר. שירי מימון הייתה המפורסמת הראשונה שהגיעה אליה, ואחרי שנשים נאלצו לחכות חצי שנה בתור, היא עברה לקליניקה גדולה יותר ברמת אביב. כיום היא מחלקת את זמנה בין ישראל ללונדון, שבוע פה ושבוע שם.

איך זה מסתדר עם המשפחה?
"זה הקושי הגדול. לא הייתי יכולה לעשות את זה לפני שנתיים-שלוש. עכשיו, שלושת הבנים שלנו כבר גדולים (15,13,9), אבל זה עדיין קשה. כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה אני אימא טוטאלית, מבשלת, מכינה תיקים בבוקר לבית הספר ומלווה אותם. הם לא רגילים לאימא שאינה נוכחת ביומיום שלהם, ועכשיו הם ללא ספק ירגישו בחסרוני. תהיתי אם אני הולכת לפספס את הילדים שלי, אבל בסוף אני מאמינה שהם יהיו גאים באימא שלהם שהולכת אחרי החלומות שלה ומגשימה אותם. למזלי בעלי רועי הוא שותף מלא לצעד שלי, ובהיעדרי, הוא ייקח פיקוד".

מה הדרייב שלך? כסף?
"ממש לא. כסף לא מניע אותי. בשתי מילים קוראים לזה הגשמה עצמית, ובמילה אחת – שליחות. אני מרגישה בת מזל שזכיתי לעסוק בתחום שאני אוהבת, שאני טובה בו וזוכה להכרה גדולה. אני מודה על הזכות לעשות אנשים יפים יותר ושמחים יותר. העבודה בשבילי היא התחביב והיא הבילוי וההנאה. אני מאמינה שכל אחד מאיתנו צריך לקום בבוקר ולהגשים חלומות. החיים קצרים, צריך למצות אותם בהנאה ובשמחה".

עם יד על הלב, לא מדגדג לך לפעמים שלא הפכת לשחקנית?
"ממש לא. אני עולה על הבמה שבחרתי כל יום מחדש ושום דבר לא משתווה למחיאות הכפיים שאני מקבלת".

עוד לקוחות מרוצות. מימין: אלינה לוי, קרן ברטוב, סיון קליין ומלי לוי | צילום שוקה כהן
עוד לקוחות מרוצות. מימין: אלינה לוי, קרן ברטוב, סיון קליין ומלי לוי | צילום שוקה כהן

>> ליטל שוורץ: "אני לא מרימה כלום. מה שצריך ליפול, שיהיה נפול"

7 טיפים של קרן ברטוב לשמירה על עור הפנים

1. שטפי ידיים לפני הטיפול בפנים במשך 30 שניות.

2. לא מספיק לנקות את הפנים בסבון. הקפידי על מים מיסלריים שינקו את כל השאריות. החומרים יקלטו טוב יותר על העור הנקי.

3. שתי מינימום שני ליטר מים ביום. מים הם הדלק של הגוף.

4. כבר בשנות העשרים הגוף מייצר פחות קולגן. התחילי לטפל בעור בגיל הזה, אחת לכמה חודשים. כך תגיעי לגיל 40-50 עם פחות נזקים נראים לעין.

5. אל תיחשפי לשמש. הקפידי על קרם הגנה והימנעי מנזקים ובעיות עור בעתיד.

6. אחרי שהנחת את הסרום, המתיני 3 דקות עד לספיגתו, ורק אז הניחי את קרם הלחות.

7. טיפול בעור הפנים הוא עבודה מתמשכת. טיפול במכשור מתקדם והמשך טיפול בבית יביאו לתוצאות אופטימליות.