קרן שמש בהוליווד: הקוסמטיקאית הישראלית שפריס הילטון מרימה לה

שירות עד הבית. קרן ברטוב ופריס הילטון | צילום: אינסטגרם keren_bartov@
שירות עד הבית. קרן ברטוב ופריס הילטון | צילום: אינסטגרם keren_bartov@

מה יש בידי הזהב של קרן ברטוב, הקוסמטיקאית הכי מבוקשת, שכוכבות הוליווד נוהרות אליה? הדלאי לאמה של טיפוח העור מגלה בריאיון ל"את" מה קרה עם קייט מוס ועל ההזמנה המפתיעה שקיבלה מפריס הילטון ומודה שאין הנחת סלבס

88 שיתופים | 132 צפיות

כוכבות הוליווד וידוענים רבים בעולם פשוט עפים עליה בקטע אחר. שנה בלבד מאז פרצה לעולם עם קליניקה בינלאומית ראשונה בלונדון, הקליניקה של קרן ברטוב (45) כבר דורגה על ידי "ווג" הבריטי כאחת השוות בבריטניה כולה. עד כמה שזה ישמע כמו תרחיש דמיוני, ברטוב כבר נחשבת למטאורית בשמי הקוסמטיקה והאסתטיקה בעולם וסיפור הצלחה פנומנלי. במהלך שנה אחת בלבד היא הפכה לגורו של כוכבות וכוכבים רבים ומשחקת אותה ביג טיים. 

>> הקוסמטיקאית של הסלבס הישראליות פתחה קליניקה בנוטינג היל

קרן ברטוב וקורטני קוקס | צילום: צילום מסך מאינסטגרם keren_bartov@
קרן ברטוב וקורטני קוקס | צילום: צילום מסך מאינסטגרם keren_bartov@

כשמגיע פירגון, אז מגיע. בטקס האוסקר האחרון לפני מספר שבועות, בלי שום מערך יח"צ אגרסיבי, הכל מפה לאוזן, ברטוב פתחה קליניקת פופ-אפ בהוליווד כדי להכין את הכוכבים והכוכבות לערב השנתי הגדול שלהם וכולם רצו להשתחל למועדון היופי של ברטוב. 

רק כדי לסבר את האוזן, קבלו רשימת לקוחות – חלקית בהחלט – שבאו להתייפייף: דמי מור, נטלי פורטמן, קורטני קוקס, קארי מאליגן, אנג'לה באסט, צ'ארלס מלטון. ויש עוד כמה איי-ליסטריות שהיו, כולל אוסקריסטיות, אבל הן באו בדיסקרטיות וברטוב לא עושה לאף אחת אאוטינג. 

סקין בוסטרית עולמית

אגב, גם בטקס גלובוס הזהב היא טיפלה בכוכבות רבות. העיתונות מהללת את מוצריה, כבר נכתב עליהם ב"ווג" וב"אל" וב"טלגרף", שם היא דורגה כאחת מהקוסמטיקאיות שמעניקה את העור הכי יפה. גם ב"גלמור" וב"טיימס" הרעיפו עליה שבחים, ועוד. 

"פריס הילטון הודתה לי שכזה טיפול לא היה לה מעולם, היא תייגה אותי באינסטגרם שלה ואמרה שתבוא אליי ללונדון"

 

קארי מאליגן התראיינה ממש לאחרונה ל"ווג", וסיפרה ששגרת הטיפוח שלה היא בעיקר עם המוצרים של קרן ברטוב. גם נטלי פורטמן פירגנה למוצרים שלה ב""אל".  לסיימון קאוול ולפריס הילטון היא הגיעה עד הבית כדי לטפל בהם. 

סיימון, שמחלק את זמנו בין לונדון ללוס אנג'לס הוא לקוח ותיק וברטוב הפכה לידידת המשפחה, היא מטפלת גם בו בשוטף ואף טיפלה בו בביתו בערב האוסקר. "סיימון לקוח שלי מלונדון", מספרת ברטוב. "יום אחרי האוסקר היו לו צילומים לתוכנית טלוויזיה ולכן הגעתי אליו". 

>> התגלית החדשה של סיימון קאוול: הקוסמטיקאית קרן ברטוב

"כמוני כמוך". קרן ברטוב ופריס הילטון | צילום: אינסטגרם keren_bartov@
"כמוני כמוך". קרן ברטוב ופריס הילטון | צילום: אינסטגרם keren_bartov@

גם לפריס הילטון היא הגיעה לביתה על פי הזמנתה. חכו, עוד לא אמרנו מילה על כל המפורסמות הקבועות שמגיעות אליה מרחבי אירופה, כולל מווינה, מפריז ומרחבי בריטניה, שנוהרות אליה ללונדון במיוחד. "חשוב לי להדגיש", היא מתעקשת, "ההתעניינות במפורסמים היא מובנת, אבל יש לי גם הרבה שהן לא מפורסמות והן הרוב – נשים רגילות, בעלות מקצועות חופשיים, בעלות עסק וגם כאלה שקריירה לא בראש מעייניהן. מבחינתי הטיפול בכולן זהה לגמרי. מפורסמות או לא, כולנו בני אדם, כמוני כמוך, וכולנו רוצים ורוצות להרגיש הכי טוב עם עצמנו. למזלי אני עוסקת בצד היפה של החיים ונהנית לפגוש באמצע הדרך הרבה אנשים טובים".

"אני אומרת לעצמי שזה לא יכול להיות שפתאום מול העיניים קמה אימפריה והיא שלי"

 

מה היעד הבא שלך?
"יש לי כבר 70 מוצרים. אני רוצה להפוך למותג בינלאומי ואני צועדת לכיוון מימוש החלום הזה. בקרוב  חלק מהמוצרים ימכרו ב'הרודס' בלונדון וזו רק ההתחלה". 

ספרי קצת איך היה אצל ההילטונית בבית?
"היא גרה באחוזה מדהימה, ממש בית מהסרטים. במרתף הענק שלה יש מבחר גדול של מכשור אסתטי, לטיפולי פנים בבית, כולל מכשיר של חברת לומינס כחול-לבן. יש לה עור מעולה, מטופח והיא מאוד יפה. הגעתי אליה בשמונה וחצי בערב, ישבנו ודיברנו ואז טיפלתי בה עם החומרים שלי שהבאתי איתי ונותנים את הגלואו והמתיחה המיידיים. שילבתי גם טיפול בגלי רדיו שעוזר לייצר קולגן וגם קפסולת זהב של ג'ינאו, שנתן לה מראה זוהר ובוהק. היא הודתה שכזה טיפול לא היה לה מעולם, תייגה אותי באינסטגרם שלה, פרגנה מאוד, ואמרה שתבוא אליי ללונדון".

מדהים. היא ביקשה מוצרים?
"היא רכשה את המים המיסלריים, הפיל אנד גלואו, את האדוונס סקין ריפר, את הסרום הוורוד המשקם ואת ערכת הבוטוקס של שני סרומים עם פפטידים. אני עובדת כבר שנה על שני מוצרים חדשים – סרום וקרם לחות שיעשו מהפכה בעור הפנים". 

אמרת שהיא שילמה?
"בוודאי, אצלי כולם משלמים".

שיחוק גדול הבאת בשנה האחרונה.
"נכון. חלמתי על זה ורציתי את זה ודימיינתי שזה יקרה, אבל את יודעת מה?  מאז שזה קרה, זה מרגיש לי משהו חוץ גופי ואני אומרת על עצמי בגוף שלישי, 'איך היא עשתה את זה?'". 

ומה את עונה לה?
"שהכל נעשה בעבודה קשה, גם פיזית. אני עובדת כל יום מתשע בבוקר עד תשע בערב, גם בארץ וגם בחו"ל. כשכאן בוקר אז בלוס אנג'לס ערב והלו"ז מטורף, לפעמים אני בקליניקה עד אחת בלילה. בתחום הזה את חייבת להיות כל הזמן עם יד על הדופק, כי השיטות והטכנולוגיה מתחדשות כל הזמן ומי שלא עוקבת אחרי כל חידוש, תישאר מאחור. יש לי אחריות גדולה, בארץ אנחנו 25 קוסמטיקאיות מובילות, ובלונדון יש לי צוות קבוע של 15 קוסמטיקאיות מהשורה הראשונה שהוכשרו בשיטות הטיפול שלי במשך חצי שנה. ועדיין, אני אומרת לעצמי שזה לא יכול להיות שפתאום מול העיניים קמה אימפריה והיא שלי".

מהילדות בבאר שבע עד שדרת הכוכבים באל-איי

היא מספרת שכנערה, היא לא הייתה מהתלמידות השקדניות: "הייתי כזאת שחיפשה לברוח מבית הספר. לימים, גם כחיילת בגבעתי, למרות שהיה לי שירות קשוח, תמיד חיפשתי לישון, ופתאום הכל אחרת, וכל כך קל להסביר את זה. העבודה שלי היא התשוקה שלי והתשוקה הזאת מחייבת להביא תוצאות ללקוחות. זאת השורה התחתונה, זה העניין וזה הסיפוק" .

"טיפול פנים הוא סופר אינטימי וכשאת נמצאת עם מטופלת שעה וחצי בחדר, הקסם קורה. כשהגעתי ללונדון לפני שנה לא הכרתי כאן אף אחד, אבל מבחינתי לא היה מצב שלא אצליח והנה, תראי איפה אני"

 

"ויש עוד משהו", היא מוסיפה. "כשאני מתעוררת מדי בוקר אני מוצאת לפחות 100 הודעות מקוסמטיקאיות בעולם שעוקבות אחריי, מנשים שמודות לי על הטיפולים וגם כאלה שאומרות שאני השראה בשבילן לחלום ולהגשים. חלקן מספרות שבזכותי הן החליפו מקצוע, נתתי להן את הכוח לחלום ולחשוב שאני קרן, הילדה ההיא מבאר שבע היא השראה. מה מרגש מזה?".  

מאוד מרגש. אגב השראה, מה שלום גל גדות חברתך הטובה?
"גל היא אישה חד פעמית. לא פגשתי אישה עם לב כזה טהור ונתינה כזאת. היא מפרגנת לי מאוד ואני מוקירה לה תודה על זה. אני מטפלת בגל כבר שמונה שנים, עוד מהימים שעבדתי בקדימה. היום, כשהיא אחת הכוכבות הכי גדולות בהוליווד היא עדיין אותה גל, נאמנה לעצמה". 

רק לחשוב שהכל התחיל לפני 17 בקליניקה קטנטנה בערבה, כשבין טיפול לטיפול היא רצה להניק את התינוק שלה. השלב הבא הייתה הקליניקה במושב קדימה, לשם עברה עם משפחתה וכבר אז, בתור מי שהתחילה כשחקנית ודוגמנית, ברטוב ידעה שמצאה את ייעודה בחיים.

שרה האריס, עורכת האופנה של ווג הבריטי בקליניקה של קרן ברטוב בלונדון | צילום: אינסטגרם @keren_bartov
שרה האריס, עורכת האופנה של ווג הבריטי בקליניקה של קרן ברטוב בלונדון | צילום: אינסטגרם @keren_bartov

הרעיונות רצו לה בראש והחלומות הרקיעו לשמים. בריאיון איתה לפני שמונה שנים במושב קדימה – וכבר עם כמה לקוחות מוכרות, כמו שירי מימון שמכורה אליה עד היום – ברטוב הכריזה שהחלום הבא שלה הוא קליניקה מחוץ לישראל. "להיות מותג בינלאומי", אמרה. הרבה נשים מדבררות את החלומות שלהן, אבל ברטוב מגשימה אותם מעל ומעבר. 

לפני שבע שנים היא עברה לקליניקה מהודרת ברמת אביב. קהל לקוחותיה החל לתפוס תאוצה וביניהם, מירי מסיקה (שאפילו קפצה אליה ללונדון), רותם סלע, מיה דגן, אנה ארונוב, סיוון קליין, יעל אלקנה, הראל סקעת, ליאור סושרד ורבים אחרים. 

ואז הגיעה קייט מוס ונשארה

לפני שנה, בפתיחה החגיגית של הקליניקה שלה בשכונת היוקרה הלונדונית נוטינג היל, היא נשאה דברים ואמרה שהחלום שלה הוא לטפל בפנים של קייט מוס. "אני מאמינה שמחשבה מייצרת מציאות, אנחנו צריכים לדבר את החלומות שלנו ולא לפחד מהם". קייט מוס הגיעה מהר מאוד ונשארה: "היא נראית מעולה. בת 50 שנראית כמו בת 30. חטובה, גבוהה, מאוד מרשימה ומטופחת".

בין הקליינטיות הראשונות שלה הייתה גם עורכת "ווג", שרה האריס, גם היא כבר לקוחה קבועה. השחקנית הבריטית סיינה מילר, מליסה מקארתי, איילה פישר אשתו של סשה ברון כהן ועוד רבות מהתעשייה ובעצם מי לא.  

איך העסק התובעני הזה מתיישב עם חיי משפחה?
"בהתחלה נסעתי לשבועיים בחודש ללונדון. היום כבר פעם בחודש, ואז אני נמצאת במלון ליד הקליניקה ומגיעה אליו רק כדי לישון וכעבור כמה ימים חוזרת הביתה. כששלושת הבנים שלי היו קטנים, הייתי אמיא במשרה מלאה. היום הם בני 16, 14.5 ו-10.5, אז קל יותר והחיים יותר שפויים. אבא שלהם איתם בהעדרי ולפעמים הם מצטרפים אליי". 

איילה פישר בקליניקה של קרן ברטוב בלונדון | צילום: אינסטגרם @keren_bartov
איילה פישר בקליניקה של קרן ברטוב בלונדון | צילום: אינסטגרם @keren_bartov

כשברטוב נשאלת מה סוד ההצלחה שלה, היא שולפת משנה סדורה. "יש אצלי את כל החידושים בתחום המכשור שעובדים לעומק גם על השרירים וגם על מרקם ואיכות העור", היא מסבירה. "על הטיפול במכשור יש פיקוח רפואי של רופא העור ד"ר אלדר אורן. אני מטפלת בכל מצבי העור, מאקנה עד אנטי אייג'ינג וכל מה שביניהם ברמה הגבוהה ביותר. שמועות כאלה עוברות מפה לאוזן. אני מביאה כל הזמן את החידושים אם זה במכשור של לייזר, גלי רדיו, גלי קול, גלי אור ואולטראסאונד. אני משלבת אותם בקליניקה עם טיפול של חומרים פעילים וחומצות מסוגים שונים, ובשילוב עם החומרים לבית, הכל ביחד נותן תוצאות מדהימות".  

"אני לא מנתחת פלסטית, אבל אני יכולה לדחות את הניתוח. לקוחות מספרות לי שאחרי טיפולים אצלי הן כבר לא מזריקות בוטוקס"

 

"אני לא מנתחת פלסטית, היא ממשיכה, "אבל אני יכולה לדחות את הניתוח". צריך לזכור שניתוח לא עובד על מרקם העור או על הכתמים. לקוחות מספרות לי שאחרי טיפולים אצלי הן כבר לא מזריקות בוטוקס. הטיפולים במכשור, כמו למשל הגולד ליפט, עושים הרמה וממצקים את העור בצורה מדהימה למשך שנתיים ורבים התמכרו אליו".   

את בקשר עם המטופלות שלך בחו"ל?
"קוסמטיקאית היא כמו פסיכולוגית ויש כאלה שאני מגיעה איתן לשיחות נפש. טיפול פנים הוא סופר אינטימי וכשאת נמצאת עם מטופלת שעה וחצי בחדר, הקסם קורה. אגב, האנגלית שלי לא מושלמת והן מאוד מחבבות את השגיאות שלי בשפה. לפעמים אחרי טיפול אני מקבלת לאות תודה פרחים למלון. אחת המטופלות שלחה לי מסג'יסט ומטופלת אחרת שלחה לי תכשיט של דיור". 

הפכו לחברים. סיימון קאוול בקליניקה של קרן ברטוב בלונדון | צילום: אינסטגרם @keren_bartov
הפכו לחברים. סיימון קאוול בקליניקה של קרן ברטוב בלונדון | צילום: אינסטגרם @keren_bartov

בלונדון המחיר לטיפול נע בין 300 ל-1000 ליש"ט (בין 1,400 ל-4,700 שקל), אבל כשהיא נשאלת על המחירים בארה"ב היא מסרבת לגלות, "זה היה פופ-אפ לזמן קצוב", היא אומרת ומעידה על עצמה שדווקא הפן הכלכלי פה הוא לא הדרייב שמניע אותה: "אני באמת מרגישה סוג של שליחות לעולם ואם אני יכולה לעזור להרבה אנשים במצבי עור שונים, הסיפוק האישי ביחד עם ההצלחות שאני קוטפת בדרך הם העיקר. כשהגעתי ללונדון לפני שנה לא הכרתי כאן אף אחד, אבל מבחינתי לא היה מצב שלא אצליח והנה, תראי איפה אני".

איך המלחמה השפיעה על העסק?
"מתחילת המלחמה אני עושה הרבה הסברה למען ישראל. מעלה סרטונים על בסיס קבוע, גם כאלה שהם קשים לצפייה, כדי שיראו את גודל הזוועה ומשכנעת אנשים בצדקת הדרך שלנו. הרוב בעדנו, לא צריך להיות יהודי כדי להבין מה קרה כאן. היו כאלה שאמרו לי מפורשות שהן באו כי הן רוצות לתמוך בעסק שהוא ישראלי. אבל היו כמה לקוחות שלי שראיתי באינסטגרם שלהן שהן כתבו 'פרי פלסטיין', אז הן כבר לא לקוחות שלי יותר. לא הסכמתי לקבל אותן".