מלחמת העצמאות: קים קרדשיאן וקריס ג'נר ביטלו את חגיגות ה-4 ביולי, ולא רק הן

קים קרדשיאן וקריס ג'נר | צילום: Kevin Mazur/MG22/Getty Images for The Met Museum/Vogue
קים קרדשיאן וקריס ג'נר | צילום: Kevin Mazur/MG22/Getty Images for The Met Museum/Vogue

בעקבות סערת ההפלות בארה"ב: שחקניות, זמרות ושלל אושיות אמריקאיות מפורסמות החליטו להפגין חזית אחידה ברשת והחרימו בזו אחר זו את חגיגות יום העצמאות המסורתיות של ארצות הברית

88 שיתופים | 132 צפיות

4 ביולי, הלא הוא יום העצמאות האמריקאי שהיה אמור להיחגג אתמול ברחבי ארה"ב, ככל הנראה יזכר לדיראון עולם כאחד העגומים בהיסטוריה של האומה – הן בגלל הטבח הנורא בשיקגו שבו נהרגו 6 בני אדם, והן בגלל צונאמי ההפלות שממשיך לסחוף אחריו את האומות הכבר לא כל כך מאוחדות.

>> פסיקת ביהמ"ש העליון בארצות הברית היא מלחמה נגד כולנו. צריך להילחם בה בקלפי

ידועניות רבות התאגדו אתמול ברשת והפגינו חזית אחידה נוכח סערת ביטול הזכות להפלות בארה"ב. השחקנית זוכת האוסקר ג'סיקה צ'סטיין העלתה סלפי לאינסטגרם, בו היא עושה אצבע משולשת ומישירה מבט נוקב למצלמה. "יום 'עצמאות' שמח ממני ומזכויות הרבייה שלי", היא כתבה ושיתפה את 4.7 מיליון עוקביה.

השחקנית והזמרת זואי דשאנל כוכבת הסדרה "הנערה החדשה", ניצלה גם היא את במת האינסטגרם וציטטה את רות ביידר גינסבורג: "ההחלטה האם לשאת או לשאת ברחם ילד היא החלטה מרכזית בחייה של אישה, וזאת החלטה שהיא חייבת לקבל בעצמה. כשהממשלה מחליטה זאת עבורה, היא נוהגת בה לא כאדם בוגר שאחראי להחלטותיו". דשאנל העלתה תמונה שלה עם טי-שירט הנושאת את הכיתוב "Pro 1973 Roe", כטייק אוף על פסק הדין התקדימי רו נגד וייד שאיפשר הפלות בארה"ב ושבוטל בחודש שעבר, כמעט 50 שנה אחרי העברתו.

גם קים קרדשיאן וקריס ג'נר לא עמדו מנגד, ושיתפו כל אחת באינסטגרם שלה סטורי מחאה בזו הלשון: "4 ביולי בוטל בעקבות מחסור בעצמאות. שלכם, הנשים". הסטורי מרפרר לתרבות הביטול שהפכה לאחת התופעות התרבותיות המדוברות של העת הנוכחית. אך בעוד שלרוב הביטול חל על פרסונה מסויימת בגלל התנהגות חברתית בלתי הולמת הגורמת לנידוי חברתי, מקצועי ותרבותי (כפי שיכולה למשל להעיד אמבר הרד שהפסידה לאחרונה במשפט מול ג'וני דפ), הפעם מדובר בביטול של מחצית שלמה מהאוכלוסייה על בסיס החלטה חשוכה, שמרנית ולא שיוויונית. את הסטורי שיתפו גם השחקניות נטלי פורטמן וסופיה בוש, ואפילו הדוגמנית הווירטואלית המפורסמת נונורי. אל המחאה הצטרפה גם הזמרת קייטי פרי שהקדישה את הפוסט שלה לילדה בת ה-10 מאוהיו שנאלצה לצאת את גבולות המדינה בשביל לעבור הפלה לאחר שנאנסה ונכנסה להיריון לא רצוי.

מחאת 4 ביולי ברשת | צילום: מתוך הסטורי של קים קרדשיאן
מחאת 4 ביולי ברשת | צילום: מתוך הסטורי של קים קרדשיאן

 

>> הקלה בהפסקות היריון בישראל, אבל המדינה עדיין מחליטה על הגוף שלנו וזה לא שפוי