סמדר קילצ'ינסקי: "בגיל 60 אני לא רוצה להיראות בת 25"

סמדר קילצ'ינסקי | צילום: עדי אורני
סמדר קילצ'ינסקי | צילום: עדי אורני

סמדר קילצ'ינסקי, בעברה דוגמנית וכיום שחקנית, אמנית וגננת, מגלה לנו מהי שגרת הטיפוח שלה וחושפת על הדרך כמה אמיתות מפתיעות

88 שיתופים | 132 צפיות

דוגמנית בעברה, כיום שחקנית, אמנית, ציירת וגננת. בת 60, גרושה, אם לשלושה

>> דפנה דקל חוגגת 57 ומגלה את סודות הטיפוח שלה

שגרת טיפוח

"יש לי עור יבש כיום. אני לא מכורה לטיפוח אבל עושה את מה שצריך, את ניקוי הפנים אני עושה עם מוצרי גרנייה, כולל סבון ומי פנים, המחירים סבירים ועושים את העבודה. קרם הלחות של ניוואה, קרם העיניים הוא Anti Wrinkle של לה רוש פוזה. בגדול אני משתמשת במוצרים תלוי המבצעים שלהם בסופר פארם. אני משתמשת לגוף בשמן השומשום של נוטרג'ינה, התחלתי להשתמש בו במהלך ההיריונות שלי וכבר 30 שנה אני איתו. אני לא מוצאת אותו בארץ אז אחותי שולחת לי גלונים מחו"ל. את המסכות שלי אני רוקחת בעצמי: משלבת לימון וסוכר להבהרת העור".

מסיר איפור של גרנייה. 35.90 ש"ח | צילום: יח"צ
מסיר איפור של גרנייה. 35.90 ש"ח | צילום: יח"צ
קרם עיניים של לה רוש פוזה סדרת היילו 5. מחיר 169 ש"ח | צילום: יח"צ
קרם עיניים של לה רוש פוזה סדרת היילו 5. מחיר 169 ש"ח | צילום: יח"צ

קוסמטיקאית

"אין לי. אני עושה הכול לבד".

אנטי אייג'ינג

"לפני כעשור עשיתי ניתוח עפעפיים. יש לי עפעפיים אסייתיים וזה הגיע למצב שלא יכולתי לפתוח את העיניים. לפני שנתיים הכרתי את  ד"ר אורי ברגר והוא המתנה שלי בעידן הזה. האיש פשוט אמן, יש לו יד עדינה והוא גם מענטש במלוא מובן המילה. גם מאוד הפריע לי מראה הבוקסר בצידי הפה והוא העלים את הנפילה. הוא מזריק לי חומר מילוי שנקרא אסטפיל, ששומר לי על המראה הטבעי ועדיין מוריד לי חמש עד עשר שנים מהגיל. בגיל 60 אני לא רוצה להיראות בת 25, להגיד שאני מרגישה מושלם? זה לא יהיה נכון כי מה שהיה לא יחזור – ועדיין אני מרגישה טוב מול המראה".

>> טריק הטיפוח של שלי גפני: משחה לפטמות סדוקות

איפור

"בבוקר אני מקפידה על איפור קל, בערב מעט יותר כבד. בעברי הייתי מאפרת ואני מאוד אוהבת את המוצרים של עדה לזורגן, במיוחד את המייק אפ ואת האייליינר המושלמים שלה. השפתונים שלי הם Color Stay של רבלון, אני מערבבת את הסגול עם האדום-כתום והצבע על השפתיים הופך לבורדו מאוד יפה. המסקרה היא העמידה של רבלון, היא קצת כבדה אבל נפלאה למי שיש לה ריסים קצרים. הקונסילר והסומק הם של בובי בראון בגווני חום, וגם צלליות של בובי בגווני חום עם תוספת של צבע שחור".

מסקרה So Fierce של רבלון, עמידה ל-24 שעות, 70 ש"ח | צילום: יח"צ
מסקרה So Fierce של רבלון, עמידה ל-24 שעות, 70 ש"ח | צילום: יח"צ
סומק של בובי בראון. 140 ש"ח | צילום: יח"צ
סומק של בובי בראון. 140 ש"ח | צילום: יח"צ

שיער

"ברמת השיער קיבלתי גנטיקה טובה. יש לי סוג שיער רגיל מלא ובריא, אני לא צובעת אותו למרות שאני כבר רואה כמה שיערות שיבה ארוכות. אני משתמשת בשמפו על פי המבצעים שיש בסופר פארם, לאחרונה המועדפים עלי הם ELVIV של לוריאל לשיער רגיל או עם פנטן. אני עובדת כגננת 3-4 פעמים בשבוע, אז בימים האלה אני חופפת מדי יום ובימים שלא – כל שלושה ימים. מעצב השיער שלי הוא מישל הררי מ"איידול" בתל אביב. בעבר הוא היה עושה לי צבעים ואפילו הייתה לי תקופה של בלונד. היום הוא מיישר לי את הקצוות ולפעמים עושה לי מעט גווני שמש".  

שמפו אלביב לוריאל פריז. 18.90 ש"ח | צילום: יח"צ
שמפו אלביב לוריאל פריז. 18.90 ש"ח | צילום: יח"צ

בושם

"אני אוהבת ריחות מתוקים, יש לי ביום יום את הבאדי אויל של Sabon ואני מוסיפה לו את הבושם של מייקל קורס או של גוצ'י. ביחד עם הבאדי אויל זה מקבל טוויסט מתוק, מעניין ושונה".

גבות

"בתקופת הדוגמנות מרטו לי הרבה פעמים את שיער הגבות אבל לאחרונה אני לא נוגעת בהן, יש לי עיפרון גבות של סקארה בצבע אפור-חום ואני מציירת בעצמי את הגבה ומברישה, כדי שלא יהיו כתמי צבע".

עפרון גבות של רשת סקארה. 4.90 ש"ח | צילום: קית גלסמן
עפרון גבות של רשת סקארה. 4.90 ש"ח | צילום: קית גלסמן

מני-פדי

"פדיקור אני עושה לעצמי במקלחת, נעזרת במגרדת ומשייפת מדי פעם באמבטיה כשהעור לח. אני לא נועלת סנדלים בכלל, אלא תמיד נעליים סגורות וכף הרגל שלי רכה כשל תינוק.  לגבי המניקור, יש לי נטייה לכסוס ציפורניים אז כדי להימנע מזה אני מורחת לעצמי לק בצבע בורדו של chic".

>> מסכת הביוטי של אוולין הגואל מגיעה מעציץ הפרטי שלה

כושר

"אני מודה שכושר זה לא הפורטה שלי ומכון כושר משעמם אותי, אז אני נמנעת. למזלי, בזכות הגנטיקה שקיבלתי, אני רזה בלי דיאטות. אני הולכת ברגל 4-3 קילומטרים פעם בשבוע, וnכיוון שאני עובדת עם ילדים, אני זזה הרבה וזה כושר בפני עצמו. ביום-יום אני נוסעת בתחבורה ציבורית ואם פספסתי את האוטובוס, אני הולכת כמה קילומטרים ברגל".

תזונה

"לא רק שאני לא שומרת, אני צריכה דיאטת השמנה. בימים שיש לי מועקה רגשית, אני לא אוכלת ואז זה משפיע ישר על הפנים. בימים כתיקונם אני קמה מוקדם, בשעה שש' ומתחילה את הבוקר עם קפה. שעתיים אחרי, בסביבות השעה שמונה, אני אוכלת חביתה וכריך עם גבינה לבנה. בסך הכול אני מפנקת את עצמי עם מאכלים שאני אוהבת, אני גרה לבד ומבשלת לעצמי אוכל טעים/ זה יכול להיות בשר או פסטה עם בשר לסוגיו. יש לי בעיה, כי אני חושבת על העגלים אז אני ממעיטה כיום. אני מגדלת צמחי תבלין בעצמי ומוסיפה לאוכל ותמיד מוסיפה בזיליקום למזון. אם ארוחת הצהריים שלי הייתה כבדה, ארוחת הערב תהיה קלה ותכלול טוסט, או שניצל תירס. המאכל שאני הכי אוהבת הוא גבינת פרמזן, היא תמיד נמצאת אצלי במקרר. לאורך היום אני אוכלת סוגי פירות, ואני גם מאד אוהבת לפצח גרעינים שחורים".  

טיפ לחיים

"חגגתי 60. האמת היא שכצעירה לא חשבתי שאגיע לגיל הזה והתובנה הכי גדולה שלי ממרום הגיל היא שאנחנו צריכות להתעקש על מי שאנחנו, על הדברים שאנחנו רוצות לעשות – וגם לעשות אותם. לסמדר בת ה-30 הייתי אומרת לא לוותר, להמשיך גם כשקשה. כל הקלישאות שאגיד הן נכונות. אנחנו צריכות לחיות כמה שיותר בשלמות עם עצמנו וביום הדין גם לדעת איך אנחנו רוצות לקבל את המוות. חשוב לי להגיד לעצמי כשאני מסתכלת לאחור הספקתי לעשות מה שרציתי אבל אני חושבת שאם יש לי חרטה היא שאולי לא עשיתי מספיק כדי לממש את עצמי ולא השמעתי די את הקול האותנטי שלי ביצירה. שיחקתי בסרטים, אבל יכולתי יותר. היום אני הולכת לאודישנים ולא עוברת, אבל אומרת לעצמי שאת המירב שאני יכולה אני עושה ואני לא אתלה בזה את חוסר האושר או את הצער שלי כי אני עושה את המקסימום וכי להתמרמר זה לא אני. אני עדיין מקווה שיקרו עוד דברים, אחרי הכול מאחוריי כמעט 40 שנות קריירה כשחקנית, מעבר לזה אין לי שום חרטות על מה שקרה בחיי. גם לא הנישואין בני השנה לאסי דיין. זה היה רומן יפה של שנה וכמה נשים זוכות לדבר כזה? עד היום אני זוכרת את השנה עם אסי כאחת החוויות היותר מעשירות שחוויתי בחיי. הוא היה אז בן 45, בגיל של אימא שלי, הגבר הכי משגע עלי אדמות".

.