סיון טלמור: "ההצלחה הרבה יותר מתוקה כשהיא באה אחרי עשרות כשלונות"

סיון טלמור | צילום: אורית פניני
סיון טלמור | צילום: אורית פניני

הצחוקים עם אחותה מאיה ורטהיימר, קורס הטיס שהשאירה מאחור, ההרגל המגונה אחרי הופעות והשריטה שיש לה עם גרביים. סיון טלמור משחררת סינגל חדש ועונה על השאלון שלנו

88 שיתופים | 132 צפיות

סיון טלמור, זמרת ויוצרת. נשואה ואימא לאלבי וגור (שמתעקש שיקראו לו גורי). השבוע שיחרר סינגל חדש בשם "חולצה לבנה" ותשיק אותו ב-2 ביוני במועדון 'גריי' בתל אביב, בהופעה מיוחדת עם שאנן סטריט. 

תעודת זהות בבקשה.
"מוזיקאית היפית, קלאסיקאית והיפסטרית. אוהבת טבע ומרחבים, טכנולוגיה ואולפנים מעופשים. אמא בת 35, מרגישה בת 14 וחצי או בת 75. חולשת על כל קשת הגוונים, מלאת ניגודים והפכים. חברה טובה. אוהבת לאהוב ומשתדלת לחיות כל רגע, על אמת".

>> מאיה ורטהיימר: "הגבר הכי משמעותי בחיי איננו עוד, היום יש לי רק את אסף"

איפה אנחנו תופסות אותך עכשיו?
"בזמן הקדוש ביותר לנשים שהן אמהות ויוצרות עצמאיות: בשעה שלוש בצהרים. 45 דקות לפני שאני אוספת את הילדים והופכת לדלעת".

מאיפה את?
"נולדתי בכלל בבאר שבע, בבסיס חצרים. משם עברתי להרבה מקומות, המון בתים בדרך (הורים גרושים וזה). היום אני קמה בכל בוקר ביפו ומאוהבת בה. בים, בסמטאות ובערבוב המשוגע של האנשים פה".

"מעציב אותי ששכחנו איך לחיות יחד פה במדינה. איך שכחנו כמה קל ופשוט לדבר, להסתכל בעיניים. מבאס אותי שלא יודעים איך להתווכח פה"

 

מה הדבר הכי יפה שאמרו לך לאחרונה?
"לפני כמה חודשים הופעתי לצד אלון אולארצ׳יק על איזו במה מכובדת ביותר. בחזרה הגנרלית, כשהוא הציג אותי בעלייה לבמה, היה כתוב לו להזמין את – 'הזמרת הצעירה והמבטיחה – סיון טלמור'. הוא עצר, הביט בטקסט, הביט בי, ואמר לי: ״אבל את כבר לא צעירה ומבטיחה. את סיון טלמור״. משהו במשפט הזה, ברגע ההוא, הפיל לי אסימון ענק, ושינה לי משהו בתפיסת העצמי שלי. מישהו גם אמר לי השבוע שאני נראית בת 26. שזה גם דבר ממש יפה להגיד לאישה בת 35!".

מה הדבר שהכי מטריד אותך?
"מעציב אותי ששכחנו איך לחיות יחד פה במדינה. איך שכחנו כמה קל ופשוט לדבר, להסתכל בעיניים. שזה בסדר לא להסכים ושכל אחד יחייה את חייו בדרך המתאימה לו, אבל שנלמד לכבד אחד את השני. מבאס אותי שלא יודעים איך להתווכח פה, קצת שכחנו שלכולנו בסוף מטרה אחת, והיא לחיות פה בטוב ובכבוד".

מה הדבר האחרון שחיפשת בגוגל?
"עוגיות שוקולד צ׳יפס קלות להכנה. אני מאוד לא טובה בענייני מטבח (בלשון המעטה) ועם זאת – אני לא מוותרת! אז פעם בשבוע לפחות מנסה עם שני הבנים שלי יחד לבשל/לאפות משהו. ב-95 אחוז אני נכשלת ועולה עשן מהתנור, אבל 5 אחוזי ההצלחה שווים עולם ומלואו. זה גם שיעור מעולה לבנים בלא לוותר לא משנה כמה נכשלים, וגם, שההצלחה כל כך הרבה יותר מתוקה כשהיא באה אחרי עשרות כשלונות".

סיון טלמור | צילום: שי פרנקו
סיון טלמור | צילום: שי פרנקו

למי את מאזינה?
"אני מאזינה בתקופה האחרונה כמעט באובססיביות ל-Retro soul, שם כללי לדברים שקורים היום באווירת רטרו (כמו לאון ברידג'ס, מייקל קיוונוקה וסילק סוניק) וגם לדבנדרה בנהארט, שבאמת בא לי טוב בכל שעה ביום".

מה הספר האחרון שקראת?
"אני קוראת עכשיו את '1Q84' של הרוקי מוריקמי. משהו בתיאורים שלו מצליח להכניס אותי פנימה עד שבלילות אני חולמת שאני בתוך הספרים שלו. אני באיזו שגעת על הרוקי, ולא מצליחה לקרוא שום דבר אחר מלבדו בשנה האחרונה ('קפקא על החוף', 'הרג קומנדטורה')".

מי היא הסול מייט התרבותית שלך?
"אליס בארץ הפלאות".

מי או מה מצחיק אותך?
"אחותי מאיה (ורטהיימר) ובעלה אסף (זמיר). אני מפורקת עליהם, ויש להם את ההומור העצמי הכי טוב שקיים בעולם".

"שנינו היינו בטוחים שלא בא לנו על ילדים בכלל, עד שיום אחד משהו התהפך לי והחלטנו שכן. כשהגיעו הילדים הבנתי שפשוט לא ידעתי מה היה חסר לי בלב ובזכותם הוא התמלא"

 

מהי הקללה האהובה עלייך?
"כוסאומו. אוהבת את הקללה הזו, לעתים יותר מדי, והאייפון שלי תמיד מתקן אותה לכוסאןמו, מה שמצחיק אותי בכל פעם מחדש".

מתי בכית בפעם האחרונה? למה?
"אתמול בערב. שמעתי שיר שהציף לי את הרגש. מאז שהייתי ילדה אני בוכה המון, זה היה ידוע ברחבי כל המשפחה. גם היום אני בוכה המון (מדי יום או יומיים). התביישתי בזה פעם, ולפני כמה זמן חבר טוב, המוזיקאי תומר ישעיהו, אמר לי דבר חכם: 'אנשים רגישים צריכים כל כמה ימים להרים את הסכר, אחרת המים יעלו על גדותם'. אז אני אף פעם לא עוצרת את הבכי כשהוא עולה משמחה או מעצב. גם אם זה מגיע במקומות מאוד תלושים כמו באמצע גן שעשועים אחר הצהריים, ליד אבות מהגן".

בני דור האיקס, זו ההופעה הכי שמחה שאתם מפספסים

למה או למי את מתגעגעת?
"לסבא שלי, לארי (או בשמו הקודם- לדיה), אבא של אבא שלי. הוא היה אחד האנשים הכי מיוחדים שהכרתי בחיי. מרגל בק.ג.ב, צייר, מורה לדיסאינפורמציה באוניברסיטת בוסטון – איש צבעוני שאהב נשים. וגם, הוא היה אחד הזמרים הכי טובים שהכרתי בחיי".

מה השריטה שלך?
"גרביים הפוכות. אין מצצצצצצב שזה נכנס לי לארון".

מה ההרגל המגונה שלך?
"לאכול קורנפלקס עם חלב כשאני חוזרת מהופעות באמצע הלילה".

מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים?
"'תנסי, מקסימום תצליחי' – מאמא שלי. מודה שהיא אומרת את זה מאז שאני זוכרת את עצמי. רק ממש לאחרונה, ברגעים בהם אני כמעט ונותנת לפחדים ולחוסר הביטחון להשתלט עליי ונסה על נפשי – אני מפעילה את ההולוגרמה של אמא שלי בראש, שאומרת את זה. זה אשכרה עובד, ואני מבינה ש-'מה כבר יקרה? מקסימום – אצליח".

סיון טלמור עם אחותה, מאיה ורטהיימר ואמה אריאלה בצילומים למאיה נגרי | צילום: שוקה כהן
סיון טלמור עם אחותה, מאיה ורטהיימר ואמה אריאלה בצילומים למאיה נגרי | צילום: שוקה כהן

העצה הכי גרועה שקיבלת?
"אל תאכלי אחרי שבע בערב. אני רק רואה שבע בערב בשעון ומתחשק לי לפתוח את המקרר ולפרק אותו".

מה הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
"וואו. מגיע רגע כזה שמשפיע על הקריירה שלי כל כמה חודשים. אחד המשמעותיים הוא כנראה הרגע בו החלטתי שמלבד לנסות להגיע לקורס טיס ולהיות טייסת מסוקים, אני אלווה את חברה שלי לבחינות ללהקה צבאית. כנראה בקורס טיס עד היום ממש עצובים ומרגישים בחסרוני המשמעותי".

מה ההחלטה הכי טובה שעשית?
"להביא ילדים. במשך עשור של זוגיות שנינו היינו בטוחים שאנחנו לא בלופ הזה, ולא בא לנו על ילדים בכלל. לא הרגשתי שחסר לי שום דבר, עד שיום אחד משהו התהפך לי והחלטנו שכן. כשהגיעו הילדים הבנתי, שפשוט לא ידעתי מה היה חסר לי בלב ובזכותם הוא התמלא".

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"מקום טוב בהופעות ואוכל. וואו, אני כ-ל כ-ך אוהבת אוכל טוב".

מי האדם הכי סקסי בעולם בעינייך? 
"קלישאה שבעלי? מדליק אותי שהוא עדיין מדליק אותי אחרי 15 שנה יחד, ואני מודה שזה רק נהיה יותר ויותר טוב".

מה הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
"לשחרר את השיר הבא שלי – ׳חולצה לבנה׳. מעבר לזה שאני אוהבת כל כך את השיר הזה, אני מטורפת על הקליפ שעשינו לו. ואחר כך עוד מלא שירים, שני אלבומים שמחכים לצאת. בוער לי כל הגוף כבר להוציא את המוזיקה הזאת לעולם".

 

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"את כפתור האמונה העצמית שלי, שצריך להיות כל הזמן על ON".

על מה יש לך רגשות אשם?
"על אנשים שפגעתי בהם. איכשהו ההתהלכות בעולם עם ידיעה שעשיתי למישהו רע (בכוונה או לא) קשה לי מאוד".

מה חסר לך בחיים?
"עוד כמה שעות ביום, ואז עוד קצת".

איזו שאלה שלא שאלנו אותך היית רוצה לשאול את עצמך וכיצד היית משיבה?
"הייתי רוצה שתשאלו אותי למה אני כל כך אוהבת גויאבה. ואני אענה – אני פשוט ממש אוהבת גויאבה. בלי סיבה".

ולמה מוזיקה?
"כי זה באמת הדבר שאני הכי טובה בו, ללטף את הרגש על ידי מוזיקה. יש הופעה ב2.6 במועדון ה-'גריי' החדש בתל-אביב, עם הלהקה המטריפה שלי, ואארח בה את אשף המילים שאנן סטריט. אז תבואו עם לב פתוח – מבטיחה שנעבור יחד מסע מדהים".

>> "כמה פישוק צריך כדי לרכוב על חמור?" זה הדבר האחרון שאיה זהבי פייגלין חיפשה בגוגל