מאיה ורטהיימר: "הגבר הכי משמעותי בחיי איננו עוד, אז היום יש לי רק את אסף"

מאיה ורטהיימר |  צילום: שי יחזקאל, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: נועה נוז'יק, איפור: טלי פאוור, שיער: שי הללי זיו, בגדים: פוקס
מאיה ורטהיימר | צילום: שי יחזקאל, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: נועה נוז'יק, איפור: טלי פאוור, שיער: שי הללי זיו, בגדים: פוקס

השבוע יציינו 30 למות אביה איתן ורטהיימר ז"ל, ואז מאיה ורטהיימר תשוב לבן זוגה אסף זמיר ובתם אסיה בניו יורק. בינתיים מנחת "אהבה חדשה" (רשת 13) לומדת לחיות עם הכאב ומצפה לפרק של הערב

88 שיתופים | 132 צפיות

החודשים האחרונים היו מהקשים והמאתגרים בחייה של השחקנית-מנחה מאיה ורטהיימר. "הייתה לי עבודה אינטנסיבית, צילמתי במקביל את 'אהבה חדשה' לרשת 13 ואת 'מלאך משחית', סדרת מתח ואימה חדשה לכאן 11, בעוד המצב של אבא שלי התדרדר. הספקתי לטוס לניו יורק ולחזור כדי להיפרד מאבא. הוא חיכה לנו, האיש הכי טוב בעולם, ואז אבא נפטר", היא משתפת בימים הסוערים שעברו עליה עם מותו של אביה, איש העסקים והתעשיין איתן ורטהיימר ז"ל, שהלך לעולמו בגיל 70 מסרטן. "אני שונאת את המחשבה שאסיה לא תכיר אותך", אמרה ורטהיימר מעל קברו.

>> לכל הטורים על "אהבה חדשה"

ארבעה ימים לאחר שאיבדה את אביה, הלכה לעולמה סבתה מצד אמה. "שבעה 1+1", כתבה ורטהיימר באינסטגרם אחרי שנודע לה על מות סבתה. "לא ציפינו שזה יקרה בכזאת סמיכות אבל לכי תעשי תוכניות. אני מניחה שזה חלק מהחיים", היא אומרת, "אתה צריך להיות קרוב לסיטואציות של מוות כדי להבין שצריך לחיות, ולעשות את המקסימום לחיות את החיים שלך כמו שצריך".

מאיה ורטהיימר עם אביה ורטהיימר ביום חתונתה | צילום: מתוך האינסטגרם של מאיה ורטהיימר mayawertheimer@
מאיה ורטהיימר עם אביה ורטהיימר ביום חתונתה | צילום: מתוך האינסטגרם של מאיה ורטהיימר mayawertheimer@
מאיה ורטהיימר וסבתה ז"ל | צילום: מתוך האינסטגרם של מאיה ורטהיימר mayawertheimer@
מאיה ורטהיימר וסבתה ז"ל | צילום: מתוך האינסטגרם של מאיה ורטהיימר mayawertheimer@

ביום חמישי הקרוב ימלאו 30 למות אביה. בינתיים בן זוגה אסף זמיר והבת אסיה כבר חזרו לניו יורק, ובשבוע הבא היא תתאחד איתם, עד גיחת העבודה הנוספת שלה בחודש הבא.

"אני בטוחה שאסיה חווה קשיים עצומים, ועוד עם ג'ט לג, אבל הגן שלה הוא בניו יורק אז החזרנו אותה למסגרת. אסף כבר לקח את כל ימי החופשה שהיו לו וחזר לניו יורק, כי היה חשוב לו להיות שם ביום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות", מספרת ורטהיימר. "לי היו צילומים לקמפיין חדש ליד 2, לפוקס ולמותג הקוסמטיקה האורגני קיי אנד קר הכולל בין השאר את החברות אבלון אורגניקס וג'ייסון, ובין לבין עשיתי אודישנים עשתה לכל מיני פרויקטים חדשים שאוכל לדבר עליהם אם וכאשר יצאו לפועל".

מאיה ורטהיימר בקמפיין לסדרת הטיפוח ויטמין סי של אבלון אורגניקס | צילום: שי פרנקו
מאיה ורטהיימר בקמפיין לסדרת הטיפוח ויטמין סי של אבלון אורגניקס | צילום: שי פרנקו

"העבודה ממש מצילה אותי. יש ימים של הרבה בכי אבל שגרת העבודה עוזרת לי לצאת מהמקום שבו אני שוקעת. אני עוד בהלם. אני לא חושבת שזה סוג של דבר שאתה מתאושש ממנו"

 

את מצליחה לאסוף את עצמך?
"העבודה ממש מצילה אותי. יש ימים של הרבה בכי אבל שגרת העבודה עוזרת לי לצאת מהמקום שבו אני שוקעת. אני עוד בהלם. אני לא חושבת שזה סוג של דבר שאתה מתאושש ממנו, זה סוג של עצב שאתה לומד לחיות לצידו. הכאב יתקהה טיפה עם הזמן, אבל אבא שלי הוא חלק ממני. היינו בקשר מאוד חזק ואני מאוד מקווה שאעשה אותו גאה בי".

ואת תמשיכי להיות על הקו?
"כן. עברתי לניו יורק אבל אני עובדת כאן בפול טיים ואגרום לזה להצליח, אני אבוא גם בשביל אימא. מרחוק זה יותר קשה, ואימא שלי המדהימה היא ההשראה שלי מאז ומתמיד. בשנתיים האחרונות היא לא יצאה מהבית כי לא יכלה להיפרד מאבא ליותר משלושה ימים. עכשיו היא גם תבוא אלינו לניו יורק. היא סבתא מדהימה לאסיה ואסיה משוגעת עליה".

מה את יכולה לספר על החיים בניו יורק?
"האמת שעוד לא ממש חוויתי אותם. אני עוד לומדת, מסתגלת ולאט לאט מנסה להבין. הייתי שם חודש וחזרתי לכאן לעבודה, נסעתי לעוד שבועיים וחצי וחזרתי בגלל אבא, אז אני לא יכולה להגיד הרבה על ניו יורק – אבל כן יכולה להגיד שאני אוהבת את בעלי הכי בעולם. אני בת מזל, הוא היה מדהים בתקופה הזאת, כי אין דבר קשה יותר מלראות את האהוב שלך סובל. הוא התגייס התגייסות עצומה".

מאיה ורטהיימר, אסף זמיר ובתם אסיה | צילום: מתוך האינסטגרם של מאיה ורטהיימר mayawertheimer@
מאיה ורטהיימר, אסף זמיר ובתם אסיה | צילום: מתוך האינסטגרם של מאיה ורטהיימר mayawertheimer@

ובכל זאת, איך נראים החיים בתור אשת קונסול ישראל בניו יורק?
"אירחנו כבר ארוחות פורמליות בבית וזה כיף מבחינתי להיכנס לנעליים של אשת הקונסול, זו דרכי לתמוך כדי שאסף יוכל לעשות את העבודה שלו הכי טוב והכי מקצועי. אני מגיעה מבית שיש לי ניסיון בארוחות פורמליות, ערבי גיוס ותרומות, חוויתי את הצד הזה הרבה במהלך השנים ויש לי תמיד את אימא לשאול אותה ולהתייעץ בענייני אירוח. בתפקיד אשת הקונסול אני סוג של 'שוויץ' – ואני לא בן אדם נחבא אל הכלים – אבל אני נהנית לראות את בעלי עושה עבודה מצוינת. הוא גדל כמה שנים באמריקה וכשהוא נואם באנגלית המצוינת לו, הוא סוחף את החדר בדרך שהוא מסביר את הדברים הכי מסובכים בצורה הכי פשוטה שיש. אני לא מבינה מספיק בפוליטיקה והוא יודע לתרגם לי את אותה בצורה פנומנלית. יש לו לב טוב וכוונות טובות והוא מבריק וכריזמטי. הוא מנהיג. אנחנו שנינו עם חיים מאוד סוערים ולא על מי מנוחות, והוא כזה גבר מכיל ומהמם ומצחיק. אני מאוד אוהבת אותו ואני מעוניינת שיהיה נשוי לי כל החיים והלוואי ואני לא אעצבן אותו. הגבר הכי משמעותי בחיי איננו עוד, אז היום יש לי רק את אסף".

אסיה כבר מקשקשת באנגלית?
"כן. האנגלית שלה טובה משלי ועוד עם מבטא אמריקאי".

"אני בת מזל, אסף היה מדהים בתקופה הזאת, כי אין דבר קשה יותר מלראות את האהוב שלך סובל. אני מאוד אוהבת אותו ואני מעוניינת שיהיה נשוי לי כל החיים והלוואי ואני לא אעצבן אותו"

 

לא בחורה של קפה שחור ופינג'אן

בימים אלה משודר ברשת 13 ריאליטי השידוכים "אהבה חדשה". ורטהיימר גורפת הרבה מחמאות על תפקידה כמנחת התוכנית.

מאיה ורטהיימר ואמה אריאלה ורטהיימר | צילום: מתוך האינסטגרם של מאיה ורטהיימר mayawertheimer@
מאיה ורטהיימר ואמה אריאלה ורטהיימר | צילום: מתוך האינסטגרם של מאיה ורטהיימר mayawertheimer@

"הביקורות מדהימות ואני מאושרת, מבחינתי זו זכות גדולה להנחות בפריים טיים. הלכו על הימור גדול כשבחרו בי", היא אומרת, "כשקיבלתי את התפקיד היה לי חשוב לעשות את זה בצורה מקצועית הכי טובה. מירה בוקעי, המטפלת שלי בהפרעות קשב וריכוז, שאלה אותי שאלות מנחות וזה עזר לי להגיע לתובנות".

את צופה בעצמך בזמן שהפרקים משודרים?
"כן. אני צופה פעמיים בגלל הפרעות הקשב והריכוז שלי – פעם אחת עם חברות שנותנות הערות ופעם אחת לבד בשקט. אני מתעכבת על התגובות של המשתתפות. בסוף הסיפור הוא לא עליי, אלא עליהן. אני באה לשרת את הסיפור שלהן ולעשות כמה שיותר נחת למי שלקח אותי לעבודה".

"רק בדייט השלישי עם אסף נפל לי האסימון. כרווקה, כשחשבתי על גבר חלומותיי, דמיינתי משהו שהוא ממש לא אסף. לפעמים אהבה היא טעם נרכש, לא בקטע של 'תשכנעי את עצמך'. אז אם אתן באות למצוא אהבה, תהיו פתוחות"

 

מה את הכי אוהבת בתוכנית?
"אני חושבת שהליהוק של דנה בן ארי, מריאנה דייץ, אל אדידה ושני גולן, נעשה בצורה פנומנלית עם הוורסטיליות של הבנות. סיפורי החיים של הבנות והחיפוש שלהן אחרי אהבה, אין משהו יותר מרתק מזה ובכל אחת את מוצאת את עצמך. זה כמו לשבת עם חברות שמספרות לי על דייטים ולי יש את האופציה לעבור את התהליך ולצפות מהצד, זו אנתרופולוגיה. אני לא באה לשפוט אף אחת, מצאתי שהתפקיד שלי הוא לשאול אותן שאלות, להדריך ולהאיר בפנס. אני תמיד אהיה שם בזרועות פתוחות ולב חפץ. אני מאמינה שכאן מתבטא הכישרון שלי, ומבחינתי זה לפתוח את הלב לקהל ולגרום לו להתרגש. מדובר בתוכנית שבה האישה היא המחליטה. גם מהגברים נדרש הרבה אומץ להיחשף, אבל הסיפור הוא לא עליהם. היא יכולה לזרוק אותם אחרי שלושה ימים, כמו למשל עם עידן או אמיר המהמם, ואם הם לא נבחרים, התוכנית הולכת ישר לבחור הבא והכל מהיר ואינטנסיבי. אנשי הפקה ישנים שלוש שעות בלילה, אני קצת יותר, אבל יודעת כל הזמן מה קורה".

מאיה ורטהיימר ומשתתפות "אהבה חדשה" באירוע השקת הפרק החדש | צילום: יח"צ
מאיה ורטהיימר ומשתתפות "אהבה חדשה" באירוע השקת הפרק החדש | צילום: יח"צ

זה נראה מאוד אמיץ לחפש אהבה מול המצלמות. את היית באה למצוא אהבה בפורמט כזה?
"נדרש הרבה אומץ לשים את הלב שלך בפריים טיים. היום באפליקציות, בשפע האינסופי, אנשים לא מתעכבים לרגע ולא נותנים צ'אנס. הן אמיצות בעיניי, אבל אני לא יודעת לגבי. אין לי תשובה כנה לתת לך".

באחד הפרקים הקודמים, כשדנה רצתה לוותר, ניסית להניא אותה ואמרת שגם מי שהוא בעלך לא היה הבחירה המיידית שלך כשהכרתם.
"נכון, רק בדייט השלישי עם אסף נפל לי האסימון. כרווקה, כשחשבתי על גבר חלומותיי, דמיינתי משהו שהוא ממש לא אסף. ראיתי קיבוצניק, יוצא סיירת, שיכין לי קפה בפינג'אן. זה הסיפור הרומנטי שסיפרתי לעצמי, אבל דוגרי, אני לא בחורה של קפה שחור ופינג'אן. לפעמים אהבה היא טעם נרכש, לא בקטע של 'תשכנעי את עצמך'. אז אם אתן באות למצוא אהבה, תהיו פתוחות, אחרת זה לא יקרה בלי קשר למה נביא לך".

תוך כדי המפגשים והשיחות עם הבנות, את מוצאת את עצמך במעורבות רגשית?
"אנשי ההפקה נקרעו עליי מצחוק מרוב שלקחתי קשה פרידות. זו פעם ראשונה שלי בפורמט כזה, אין לי ניסיון ואני אחושילינג במעורבות רגשית. אבל אני משתדלת לשמור רוב הזמן על קשר מקצועי ועל אובייקטיביות. זה מרתק אותי לדעת מה קורה להן, מה הן מרגישות, מה הן לוקחות לעצמן, וכן, אני מאוד אוהבת אותן".

בסוף יהיו אהבות בתוכנית?
"כן. ואני רוצה להגיד עוד משהו – כבר יש. כולם מאוהבים בבנות מלצפות בהן, כולל אני, וזה פרייסלס. אני חושבת שלא משנה מה הולך לקרות, הן ירוויחו מהתהליך שהן באו לעבור, וזה יעזור להן בעתיד. גם בנות שיושבות וצופות בבית רואות בעצם מראה להתנהלות שלהן, אז בסוף הרווח הוא של כולן".

>> רותי ברודו: "התחלתי ללכת לפסיכולוג בגלל מאסטר שף"