בומרים, זו ההופעה הכי שמחה שאתם מפספסים

נונו בבארבי | צילום: גיל רובינשטיין
נונו בבארבי | צילום: גיל רובינשטיין

שלו שוזכם מעל רגליכם כי נונו נותנת בראש: ההופעה שלה בבארבי אומנם עוד בוסרית אבל זה מתגמד לעומת הכישרון המוזיקלי האדיר, האנרגיות הפופיות וטקסטים באווירת פיבי בופה גרסת הזומרית

88 שיתופים | 132 צפיות

הגל עלה לי לפני חצי שנה, שבוע אחרי ש"ליביניג דה דרים" שוחרר לעולם. בתור האישה הלא צעירה שאני, ההייפ של "בנים" עבר לי מתחת לרדאר ועליתי על הגל רק כש"ליביניג" יצא. בזמן האחרון אני צורכת מוזיקה בגלים. מתבייתת על מוזיקאי אחד – לרוב מוזיקאית, לרוב ישראלית – ואז חופרת חופרת, סטוקינג על 200, כאילו אין עוד מוזיקה ביוטיוב. הבחירה בקו הנשי-ישראלי לא נובעת מאידאולוגיה, זאת לא ציונות או פמיניזם, פשוט פס הייצור של זמרות ישראליות שמייצרות פופ לפנים, ממש כמו שאלוהי הפופ התכוון אליו: מרים, שמח, לא לוקח את עצמו ברצינות גדולה מדי ועם סטנדרטים גבוהים של הפקה, גרם לכך שכל צורת צריכת המוזיקה שלי השתנה בשנים האחרונות ועכשיו היא מורכבת מגלישת גלים גבוהים. היה את הגל של נגה ארז שלקח כמה חודשים. אחרי זה עברתי את שלב נועה קירל (עם הבלחות של אנה זק ועדן בן זקן), יסמין מועלם, ואז הגיעה נונו.

בחשבונאות הזוגיות הפרטית שלי נרשמה היטב הסיטואציה הבאה: שבועיים אחרי ש"ליביניג" יצא ישבתי במרפסת וחפרתי על השיר בלופ. הבנזוג העיף מבט מזלזל בקליפ שריצד לי בטלפון. אמרתי: "תקשיב, זה כמו חור הצצה למוח של הזומרים, זה אשכרה עוזר לך להבין אותם. חוץ מזה שזה פשוט היסטרי. פופ מושלם, וגם מצחיק, אתה אוהב מצחיק". הבנזוג לא התרשם והסגביר לי שבעוד חמש שנים אני לא אזכור את השם שלה. הבטחתי לו שהוא טועה. זה לקח עוד כמה חודשים טובים עד שהוא נכנע להפצרותיי, הקשיב, הסתכל על הקליפ וכמובן שתוך רגע נפל לגל משלו. הוא נפל כל כך חזק עד שהילדים כבר מתחננים בדמעות שלא ישים שוב את "ליבינג" באוטו. כל ההקדמה הזו נועדה להסביר שלהופעה של נונו אתמול בבארבי לא הגעתי כמבקרת מוזיקה אלא כגרופית שרופה.

במוזיקה של נונו יש וויבים של TLC והרמוניות פופיות סטייל ספייס גירלס שנפגשים עם טקסטים של פיבי בופה גרסת הזומרית. טורטית היא חפץ המעבר בדרימלנד השמח של נונו למען השם

 

כצפוי הייתי האישה המבוגרת בחדר. אני ילידת שנות ה-70, מרחק של שנים-שלושה עשורים מהקהל שמילא את הבארבי לכדי סולד אאוט. מכל האנשים שאני מכירה, רק חברה אחת הגיעה להופעה אתמול וגם זה קרה כדי לעשות גוד טיים לבתה בת ה-8 שהצטרפה להופעה. 

כל הבומרים בני גילי שלא הגיעו אתמול לבארבי מפספסים בענק. במוזיקה של נונו יש וויבים של TLC והרמוניות פופיות סטייל ספייס גירלס שנפגשים עם טקסטים של פיבי בופה גרסת הזומרית. טורטית היא חפץ המעבר בדרימלנד השמח של נונו למען השם. זה בעצם היקום של הניינטיז אול אובר אגיין, לגמרי ליבינג דה דרים עבור אנשים שנולדו לפני המצאת האינטרנט. גם האאוטפיט של נונו בבארבי אתמול יכול היה לעבור בקלות לקולב במופע האיחוד של הספייס גירלס: שמלה ירוקה מנצנת עם קאט אאוטים בבבטן וגב חשוף, מבית היוצר של המעצבים המסקרנים ינקי ונטף.


נונו בבארבי | צילום: גיל רובינשטיין

אז נכון שמדובר באישה בת 23 שעולם התוכן שלה עדין מכיל זכרונות מכיתה ח', ועל בימת הבארבי ניכרה הבוסריות. נונו מחזיקה שעה וחצי על הבמה אבל הקושי ניכר עליה. מתישהו נגמר לה האוויר והיא התיישבה על המגבר כדי לנוח. הפקה מוזיקלית מדויקת יותר יכולה לסייע לה להתגבר על המחסור באוויר במעברים שקל יותר לסדר בהקלטה באולפן מאשר על הבמה תוך כדי קפיצות ונענועים. 

ההופעה נפתחה במערכון מוקלט שבו קריינית מנסה להזמין את נונו לבמה ו"יאיר" מפריע לה וקוטע אותה. בין היתר היא אמרה שם שנונו היא מהאמניות המובילות בארץ, בשורה אחת עם אנה זק ונועה קירל והדגימה היטב את השאיפות הגבוהות. כדי להיות נועה קירל חסרות לנונו הרבה שעות אימון במכון של רוני דואני ושנים של כיתות רגלים בין בת מצווה לאירועי חברה, אבל ההופעה של אתמול הוכיחה שיש לה את כל הבסיס שצריך. 

מלבד למערכון הפתיחה היה גם מערכון על בת מצווה עם טליה ברטפלד, שהיה מצחיק מאוד והוביל לשיר חדש: "וייב של אין וייב", בשיאו הגיחו לבמה גם כמה רקדניות ליווי לבושות כמו המתאמנות של "שעת כושר" המיתולוגית (אנשי דור האקס, אמרתי לכם שהיא מדברת בשפה שלנו) שגם חזרו לקראת סוף ההופעה לתת בראש. בהופעת הבכורה שלה בבארבי במרץ האחרון היא עשתה מערכונים עם יאיר, הלוא הוא אדם גבאי, הבן של ששון גבאי, שהוא חלק מחבורת הבנים היוקרתית המקיפה אותה יחד עם עיליי אשדות, הבן של יזהר. גבאי מביים ומשחק איתה בכל הקליפים וגם ביים את המערכונים על הבמה, והשינוי הזה מעיד שאולי יש פה כיוון לסוג של יצירה בימתית פתוחה ודינמית שמשתנה מהופעה להופעה, רעיון חביב עם פוטנציאל שיווקי טוב למשוך את המעריצים להופעות חוזרות ונשנות.

לקייט מידלטון יש תסרוקת חדשה. מעצב השיער שלה מגלה איך תיצרי אותה בעצמך

חוץ מהמערכון הזה השירים לווו בהגיגים משועשעים של נונו שקצת קטעו את הפלואו והפריעו לערב להתרומם אל שיאי הריגוש שרצף של מוזיקה חיה יכול לייצר. ההרגשה הייתה קצת של מופע קומי מוזיקלי שלפעמים נוטה לאווירת מערכוני כיתה י"ב, אבל רוב הזמן זה היה פול מצחיק ורקיד קרחן.

אחרי מערכון הפתיחה המוקלט נונו עלתה לבמה המעוטרת בעמודי לד באווירת עמודי חשפנות, עם שלושה נגנים ושתי זמרות ליווי. היא התחילה עם "אוהב לא אוהב", שזכה להכי פחות הכרה עד כה אבל היה מוכר היטב לקהל בבארבי. המשיכה לשיר חדש וקורע על הרגע שנדבקה בקורונה, ובעוד שיר חדש בשם "קיצי-קיץ", והסבירה לקהל הנלהב ששניהם יכנסו לאלבום החדש שיצא בקרוב. סך הכל 4 שירים חדשים נחשפו על הבמה, עם הברקות כמו: "מסתבכת עם המילה 'תהי'" שכבר מתנגן לי בראש בלופ מאז אתמול.

בחלק מהשירים ניגנה בעצמה על הפסנתר ועל הדרך הדגימה מנעד קולי משוגע, ונתנה תוקף לחינוך המוזיקלי המכובד שלה – נעמי אהרוני גל, האישה שמאחורי נונו, היא בוגרת רמון ולהקה צבאית.
היא שרה גם שלושה קאברים: "אדוני", הפעם בלי ליווי של רוני דואני, "סוד" של אדם, את "Thank u, next" של אריאנה גרנדה היא תרגמה ל: "חן חן, תתקדם" הקורע, אירחה את נורוז לביצוע משותף וסופר מרים של "מגבת באוויר" וכמובן את הלהיטים "ליביניג דה דרים" ו"גוליית 2". "שוז", הסינגל החדש, גרם לה להתרגש במיוחד כשהקהל גילה בקיאות מלאה בכל המילים. את "בנים", שיר הפריצה שלה, שרה פעמיים, "כדי לתת לו כבוד. בעשירי ביוני 'בנים' חוגג שנה ובעצם גם אני חוגגת שנה". אמרה בהתרגשות. נו, תראי כמה יפה גדלת, כל מי שיצא מהבארבי לא יכול היה למחוק את החיוך מהפנים גם כשההקלטות של מירי רגב נתקעו לו בפרצוף.
בניגוד למה שנטען בשיחת ההסגברה המשפחתית ההיא במרפסת, ההופעה הזו הוכיחה שיהיה אותה גם בעוד חמש ועשר שנים. דברים די משתנים אבל כשרון, חדות, הומור, יכולת לאסוף סביבך קהילה של יוצרים מוכשרים ולב רוקד, הם מצרך מבוקש תמיד.

ללכת בלי תחתונים – ניסית כבר?