נטע אלחמיסטר תחת מתקפה: "טמטום להרים משקולות בהיריון"

נטע אלחמיסטר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם neta_alchamister@
נטע אלחמיסטר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם neta_alchamister@

הדוגמנית נטע אלחמיסטר נמצאת בחודש השביעי להיריונה, והעלתה סרטון לחשבון האינסטגרם שלה בו היא נראית מתאמנת ומרימה משקולות. העוקבות והעוקבים לא התחברו בלשון המעטה, ותקפו אותה בבוטות

88 שיתופים | 132 צפיות

הדוגמנית נטע אלחמיסטר העלתה אתמול (רביעי) סרטון תמים לחשבון האינסטגרם שלה, בו היא נראית בחודש השביעי להיריונה, מתאמנת בחדר הכושר יחד עם חברה שנמצאת בחודש תשיעי. במהלך האימון הן הרימו משקולות במגוון תנוחות וביצעו שלל אימונים, אבל העוקבות והעוקבים של אלחמיסטר לא בדיוק עפו על האימון והמסר – בלשון המעטה.

>> גם מעיין אדם הרימה משקולות בהיריון. האם זה מסוכן לעוברית?

אלחמיסטר, המתחזקת שגרת כושר אינטנסיבית ובד בבד מתחזקת חשבון אינסטגרם עם 1.7 מיליון עוקבות ועוקבים, מצאה עצמה תחת מתקפה ברשת בעקבות הבחירה להתאמן כשהיא בהיריון. "עם כל הכבוד לספורט, ואני מתאמנת חמש פעמים בשבוע", פתחה אחת העוקבות, "בהיריון, חוץ מהליכה לא עשיתי כלום – ואל תגידו שאפשר להתאמן רגיל. להרים משקולות ולהרים את עצמך נראה ממש מיותר. על היריון צריך לשמור".

מתוך הסרטון שהעלתה נטע אלחמיסטר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם neta_alchamister@
מתוך הסרטון שהעלתה נטע אלחמיסטר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם neta_alchamister@

"מה זה הטמטום הזה להרים משקולות בהיריון", "מה הלחץ להרים משקולות", היו רק חלק מהתגובות שאלחמיסטר קיבלה, ואילו עוקבת נוספת הגדילה לעשות וכתבה בבוטות: "זה באמת מפחיד לראות אישה עם תינוק שמתפתח בבטן, מרימה משקולות או שמה לחץ על הגוף. תתאמני לך בפרטי ואל תדחפי את זה לכל הנשים בפרצוף".

>> מניקה ומתאפרת: לוסי איוב בגמר "רוקדים עם כוכבים"

מתוך הסרטון שהעלתה נטע אלחמיסטר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם neta_alchamister@
מתוך הסרטון שהעלתה נטע אלחמיסטר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם neta_alchamister@

פנינו למאמנת הכושר אירה דולפין, שברשותה תעודת אימון לנשים בהיריון, ואימנה לא מעט נשים לפני, תוך כדי ואחרי שהיו בהיריון. "באופן כללי ביצוע פעילות גופנית בזמן היריון היא לא אסורה, כמו שרבות חושבות, להיפך – היא חשובה לבריאות האם והתינוק", אומרת דולפין, "פעילות גופנית מחזקת את הגוף בזמן היריון, נותנת תחושה טובה נפשית ופיזית וגם מורידה סיכון לסוכרת היריון. כל זה כמובן בתנאי שמתאמנות נכון ותחת השגחה מבוקרת".

>> "אימא חוזרת הביתה": גיה באר גורביץ' ממיסה לנו את הלב

בזמנו, אושיית רשת אחרת מצאה עצמה תחת מתקפה בנסיבות דומות. הייתה זו מעיין אדם, שהייתה בשלב דומה בהריונה והעלתה לרשת תיעוד שלה מרימה משקולות. בעקבות כך פנינו אז למאמנת הכושר אירה דולפין, שאימנה לאורך הקריירה שלה לא מעט הריוניות, ושאלנו אותה האם הדבר עלול באמת להעמיד בסכנה את העובר.ית. "מי שהתאמנה לפני ההיריון ויש לה רקע וניסיון קודם יכולה להמשיך להתאמן גם בהיריון, תוך כדי שמירה על דופק שלא עולה מעל 150-155. כן, אפשר גם להרים משקולות. ההמלצה שלי היא לא להרים יותר מעשירית ממשקלך", אמרה לנו דולפין, וסייגה: "מי שלא התאמנה לפני ורוצה להתחיל דווקא עכשיו – חשוב לעשות רק דברים שמתאימים למצב הבריאותי שלך".

פנינו גם לפרופ׳ טל בירון, מנהלת אגף נשים ויולדות בבית חולים מאיר, שחיזקה את דבריה של דולפין, ואמרה: "ספורט בהריון – מומלץ ובריא. נשים שמקיימות שגרה של פעילות גופנית נוטות להיות בריאות יותר ולעבור את ההריונות בצורה קלה ובריאה יותר. למי שההיריון שלה תקין, מומלץ להמשיך בשגרת הספורט אליה היא רגילה תוך הקשבה לגוף".

>> הדוגמנית והאם הטרייה בר זומר בקריסה: "אני לא בסדר"

כמו אז, גם הפעם אנחנו מעודדות כל אחת לעשות מה שנכון לה ולגופה, תוך הפעלת שיקול דעת ושמירה על הבריאות.