מעיין אדם מרימה משקולות בחודש שישי להיריון. האם זה מסוכן לעוברית?

מעיין אדם במסיבת סוף שנה רנואר 2023 | צילום: אור גפן
מעיין אדם במסיבת סוף שנה רנואר 2023 | צילום: אור גפן

מעיין אדם העלתה סטורי שבו היא נראית מרימה משקולות במהלך החודש השישי להריונה. האם זה עלול לסכן אותה ואת העוברית שלה?

88 שיתופים | 132 צפיות

מעיין אדם לא נותנת להיריון להפר את שגרת חייה, וטוב שכך. השבוע היא נצפתה חוגגת בשמלת מיני מנצנצת ועקבים במסיבת סוף השנה של חברת האופנה רנואר, ואתמול היא העלתה לסטורי סרטון מעורר מוטיבציה בו היא מתאמנת במרץ ומרימה משקולות. "עובדים הרבה על הגב היום כדי לחזק אותו שלא יכאב מנשיאת הבטן", כתבה אדם באינסטינקט, אמרנו מיד שאפו, אבל במחשבה שנייה לא יכולנו שלא לתהות – רגע, יכול להיות שזה בכלל מסוכן?

>> מעיין אדם חשפה את מה שכל אימא מכירה היטב ומתביישת לדבר עליו

מעיין אדם | צילום: אינסטגרם maayanadam@
מעיין אדם | צילום: אינסטגרם maayanadam@

פנינו למאמנת הכושר אירה דולפין, שברשותה תעודת אימון לנשים בהיריון, ואימנה לא מעט נשים לפני, תוך כדי ואחרי שהיו בהיריון. "באופן כללי ביצוע פעילות גופנית בזמן היריון היא לא אסורה, כמו שרבות חושבות, להיפך – היא חשובה לבריאות האם והתינוק", אומרת דולפין, "פעילות גופנית מחזקת את הגוף בזמן היריון, נותנת תחושה טובה נפשית ופיזית וגם מורידה סיכון לסוכרת היריון. כל זה כמובן בתנאי שמתאמנות נכון ותחת השגחה מבוקרת".

>> לא באמת עשית את זה: כך מעיין אדם בישרה לבן זוגה על ההיריון

על מה צריך כדאי להקפיד?
"מי שהתאמנה לפני ההיריון ויש לה רקע וניסיון קודם יכולה להמשיך להתאמן גם בהיריון תוך כדי שמירה על דופק שלא עולה מעל 150-155 וכמובן להוריד משקלים כדי לא להזיק לתינוק. מי שלא התאמנה לפני ורוצה להתחיל דווקא עכשיו – חשוב לעשות רק דברים שמתאימים למצב הבריאותי שלך".

באיזה מצב אסור להתאמן בהיריון?
"מצבים בהם לא מומלץ להתאמן בהיריון הם כשיש לחץ דם גבוה, סחרחורות, היריון מרובה עוברים, הגבלות ברחם, דימומים וסיכונים ללידה מוקדמת. מי שההיריון שלה תקין ובריא – יכולה להתאמן בהתאם לרמה והצורך שלה. האם מעיין עושה משהו לא בסדר? כמובן שלא, זה נראה תקין מאוד ושהיא עומדת בזה. אז כן, אפשר גם להרים משקולות. ההמלצה שלי היא לא להרים יותר מעשירית ממשקלך".

פרופ׳ טל בירון, מנהלת אגף נשים ויולדות בבית חולים מאיר, מחזקת את דבריה של דולפין: "ספורט בהריון – מומלץ ובריא", היא אומרת: "נשים שמקיימות שגרה של פעילות גופנית נוטות להיות בריאות יותר ולעבור את ההריונות בצורה קלה ובריאה יותר. למי שההיריון שלה תקין, מומלץ להמשיך בשגרת הספורט אליה היא רגילה תוך הקשבה לגוף. עייפות אופיינית להריון ולעיתים דורשת להוריד במעט את המאמץ במהלך פעילות גופנית. ההמלצה היא להיות קשובות לגוף. הריון אינו הזמן לשבור שיאים ספורטיביים אבל בהחלט להמשיך להתעמל. מי שלא עוסקת בפעילות גופנית יכולה להתחיל לעשות ספורט בהריון אבל בהדרגה ובזהירות. חשוב להיות מודעות לכך ששיווי המשקל משתנה עם הבטן הגדלה ולהיזהר שלא ליפול. פעילות גופנית עוזרת לשמור על גמישות, יציבות וכח לשאת את ההריון. היא גם משפרת את מצב הרוח לכן היא מומלצת בהחלט".