"מסוכנת לצפייה": מעיין אדם נסערת בעקבות הסדרה החדשה של רותם סלע

הלב שבור לרסיסים. מעיין אדם | צילום: אינסטגרם maayanadam@
הלב שבור לרסיסים. מעיין אדם | צילום: אינסטגרם maayanadam@

הסדרה החדשה והמדוברת בכיכוב רותם סלע ויהודה לוי העוסקת בסוגיית הפונדקאות, פותחת מחדש את פצעים ישנים, כמו למשל אלו של מעיין אדם ושל מאיה ורטהיימר

88 שיתופים | 132 צפיות

נושא הפונדקאות הוא סוגיה רגישה ומורכבת, שלא לומר טריגרית עבור לא מעט נשים. אמש (13.2) שודר בקשת 12 פרק הבכורה של הסדרה המדוברת "גוף שלישי", המספרת את סיפורה של אלי, עורכת ספרות (רותם סלע) ועידו, עורך דין (יהודה לוי), בני זוג שמנסים להיכנס להיריון ללא הצלחה ופונים לתהליך פונדקאות, ובמסע הדרמטי שהם עוברים.

>> שירי מימון חושפת את שם בתה ואת מסע ההתאוששות אחרי הלידה

בתום הפרק, מעיין אדם (שלאחרונה החלה להגיש את "מדברות על זה" בקשת 12) הנמצאת בפתחו של חודש שמיני להריונה הראשון, העלתה סדרת סטוריז ושיתפה בסערת הרגשות שהיא חשה בעקבות הצפייה בסדרה. "כל כך הרבה שנים הייתי בכמיהה לילד שלא בא, זה עדיין זורם לי בדם", כתבה אדם, "מסתבר ששבעה חודשים טובים לא מרפאים כאב בן שבע שנים, שהופך לחלק מהזהות של כל אישה שרוצה להיות אימא ולא מצליחה, מכל סיבה. מקווה שבעוד חודשיים אפרד מהחלק הזה בזהות שלי, ומאחלת לכולן להיפרד ממנו גם".

בסטורי שלה התייחסה אדם לסצנה ספציפית שהסירה אותה במיוחד ושיתפה: "סצנת ההפלה הייתה מבעיתה. החזקתי את הבטן ופרצתי בבכי".

מעיין אדם | צילום: אינסטגרם maayanadam@
מעיין אדם | צילום: אינסטגרם maayanadam@
מעיין אדם נסערת בעקבות הסדרה החדשה של רותם סלע | צילום: אינסטגרם maayanadam@
מעיין אדם נסערת בעקבות הסדרה החדשה של רותם סלע | צילום: אינסטגרם maayanadam@

הסדרה "גוף שלישי" עוסקת בין היתר במערכת היחסים שנוצרת עם הפונדקאית של בני הזוג (בגילומה של גל מלכה מ"המפקדת"). הסדרה שנוצרה על ידי שירה חדד, דרור משעני ושי קפון, עוד בטרם שידור הפרק הראשון בישראל נבחרה להציג בפסטיבל סירייס מאניה הצרפתי ולהתמודד בתחרות "פנורמה" הבינלאומית.

>> מי מנסה להשתיק את הפונדקאיות?

אמש (13.2) שודר הפרק הראשון בסדרה ועורר אמוציות רבות ברשת. גם מאיה ורטהיימר לא הצליחה להישאר אדישה. השחקנית ואושיית הרשת סיפרה ל"את" בריאיון מיוחד לפני שהרתה על המסע הכואב שעברה. גם היום, כשהיא אימא לאסיה בת ה-3, עדיין מדובר בפצע פתוח.

"מצאתי את עצמי מתנתקת רגשית באיזה שלב. זה בדרך כלל קורה כשאני עומדת מול משהו שהוא כואב מדי עבורי כדי להכיל", שיתפה ורטהיימר בסטורי, "זה פותח המון פצעים שלא הגלידו".

"יש כאלה שהתמזל מזלן והכל בא בקלות, אבל אני כועסת על עצמי, על הגוף שלי, אני מקנאה איך הן מעיזות לספר כמה קל להן", שיתפה ורטהיימר מנימי לבה, "אני מרגישה את העצב מחלחל לתוכי. אני מקנאה כמו ילדה, הכעס הוא לא רציונלי. אני מנסה להזכיר לעצמי, מנסה להירגע, אפילו קנאה זה דבר טבעי – לא? אבל הדמעות לא מפסיקות…".

מאיה ורטהיימר | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@
מאיה ורטהיימר | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@
מאיה ורטהיימר | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@
מאיה ורטהיימר | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@

אמש, עם שידור פרק הבכורה, שיתפה סלע במסע שעברה עם דמותה לאורך העבודה על הסדרה. "מעט מאוד פעמים דמות נכנסת לך מתחת לעור. מכאיבה לך", כתבה סלע בפוסט חשוף, "למשך תקופה את היא והיא את, ואת יודעת אותה. מרגישה אותה בכל חלק בגוף שלך. אלי הייתה הדמות הזו בשבילי. היא הייתה החברות הכי טובות שלי ובנות משפחה שלי וסתם מכרות בעבודה ששיתפו עם מה הן מתמודדות שנים ארוכות, ואולי בגלל זה המסע להפוך אליה היה כל כך מטלטל. היא הכניסה בי המון עצב והמון כאב וגם המון עוצמה, ובעיקר היא נכנסה לי לתוך הנשמה".

סלע הקדישה את דמותה "לכל הנשים אי שם שהדרך להביא ילדים לא הייתה פשוטה עבורן", והוסיפה: "דווקא בתקופה הזו, זו תזכורת לכמה כוח יש בנו הנשים. אנחנו יצור מורכב, שברירי ועוצמתי. יש בנו רגישות וחמלה, יכולת הכלה ועדינות, תעוזה, נחישות וחוכמה, וכל המרכיבים האלה יחד יוצרים את היצור המופלא שאנחנו. הלוואי ונזכור את זה כל הזמן ולא נאמין אף פעם למישהו שאומר לנו אחרת".

רותם סלע | צילום: אינסטגרם rotemsela1@
רותם סלע | צילום: אינסטגרם rotemsela1@