טנטרה למתחילות: תרגולים פשוטים שמשפיעים חזק

טנטרה מתרגלים בזוג או שלא מתרגלים בכלל | צילום: Shutterstock
טנטרה מתרגלים בזוג או שלא מתרגלים בכלל | צילום: Shutterstock

טנטרה היא דרך חיים שבאה לידי ביטוי גם דרך מיניות. טל רומן מסבירה מהם העקרונות הבסיסיים ואיך, באמצעות כמה תרגילים פשוטים, היא תסייע לך להנות ממין הרבה (אבל הרבה) יותר

88 שיתופים | 132 צפיות

אי אפשר לשכוח את החוויה הטנטרית המינית הראשונה שלך. שלי הייתה כשטיילתי במזרח, לפני הרבה שנים, והחוויה הייתה כל כך עוצמתית ושונה מכל מה שהכרתי לפני, עד שהרגשתי שאני חייבת לעצמי לצאת ולחקור את התחום יותר לעומק. לא היה לי מושג עד כמה דרך החיים הטנטרית והתרגולים המיניים שהטנטרה מלמדת הולכים לשנות את החיים שלי, ובדגש על חיי המין שלי, לנצח. היום אני יודעת שאין שום סיבה שלא תחוו גם אתן את הדרך המדהימה הזו, ושגם אתן תזכו לשינוי כל כך חיובי.

>> "הויברטור גדול או כבד לי מדי. אני רוצה שנראה את הצרכים האלה"

נתחיל עם המשמעות של המושג הזה, "טנטרה". טנטרה היא קודם כל ובראש ובראשונה דרך חיים. המשמעות של המילה עצמה היא מארג או התרחבות בשפה ההודית העתיקה – סנסקריט. המנטרה של דרך החיים הטנטרית היא הוליזם, התובנה שהכל קשור להכל, ועל כן אנחנו יכולים להתרחב ולהתפתח רגשית, פיזית ורוחנית, דרך כל דבר שקיים בחיינו – גם דרך המיניות. בניגוד למה שחושבים, העיסוק במיניות עצמה הוא חלק קטן מדרך החיים הטנטרית. אבל בגלל שבואו נודה, זה אחד הנושאים שהכי מעניינים את כולנו, הטנטרה מוכרת בעיקר בזכות הידע והתרגולים המיניים שהיא מעניקה.

מתחילים ממבט ממושך בעיניים. תרגול טנטרה. צילום: shutterstock
מתחילים ממבט ממושך בעיניים. תרגול טנטרה. צילום: shutterstock

הטנטרה התפתחה למסורת מפוארת של טקסים ותרגולים ולדרך חשיבה ותפיסה רחבות בהרבה ממה שרובינו מכירים על מיניות. לא סתם היא הפכה לאחד מתחומי העניין הכי מבוקשים בקרב נשים, גברים וזוגות שמחפשים להעשיר ולהרחיב את חיי העונג שלהם, את האינטימיות ואת החוויה המינית בשלמותה.

>> 6 עצות למין אנאלי מהנה

הטנטרה רואה במושג ״מיניות״ משמעות רחבה בהרבה מסקס. בטנטרה האנרגיה המינית שלנו (שבבסיסה מתקיימת בעיקר באזור האגן והחלציים) היא האנרגיה של החיים, של היצירה, של הבריאה ושל התשוקה. האנרגיה המינית שלנו היא האנרגיה הכי חזקה ועוצמתית שיש לנו בגוף. על פי הטנטרה, האנרגיה המינית היא האנרגיה היחידה שאפשר להכפיל ולהשתמש בה במספר רב של שימושים, אישיים או זוגיים.

שימושים באנרגיה המינית יהיו, בין היתר ב:

  • בריאות וחיוניות
  • התפתחות רוחנית
  • אצל גברים, מבחינה מינית, התרגול מאפשר חיבור אנרגטי לאיבר המין, יכולת לחוות מספר רב של אורגזמות בכל הגוף ויכולת לקיים יחסי מין בלי שפיכה. כל זה מוביל לקיום יחסי מין עמוקים יותר, מענגים יותר, אינטימיים יותר ולאורך הרבה יותר זמן (גם מספר שעות ברצף מבלי להתייעף או לאבד את הזקפה באופן לא רצוני. כן, כן).
  • אצל נשים, מבחינה מינית, התרגול נותן חיבור מחדש (חיבור שקיים באופן טבעי בקרב כל אישה ואצל חלקנו הוא נשכח או שאינו מודע) לאיבר המין שלנו ולרחם שלנו וכמובן גם מולטי אורגזמות – שרשראות של אורגזמות מסוגים שונים ובעוצמות שונות, שיכולות להימשך זמן רב ולהביא עונג רב עוד יותר בכל חלקי בגוף.
  •  שיפור משמעותי בביטחון העצמי, ביכולת הביטוי והתקשורת, בחיבור לאהבה העצמית ולזוגיות. יכולת לשחרור רגשי ורוגע.
  • פלפול היחסים: השגרה שלנו חוזרת על עצמה וכך גם השגרה המינית. החזרתיות הזו יוצרת שחיקה, שעמום ולפעמים גם ריחוק. דרך החיבור לעולם הטנטרה לומדים איך לצאת מהמוכר. איך לחקור בצורה חדשנית, מרגשת ובו זמנית גם קרובה, את קצב הגוף שלנו ואת עולם הצרכים שלנו, מה שיהפוך את יחסי המין שלכן לעולם שלם של חקירה ועונג מתמשך.
  • חשוב שנהיה בנוכחות עם הגוף שלנו ועם בני הזוג. המטרה היא להתחבר, הרבה מעבר למגע המיני

עכשיו, כשהבנו למה טנטרה הפכה לתחום כל כך מבוקש בארץ ובעולם, בואו נדבר על איך אפשר להתחיל לתרגל טנטרה מינית בסיסית כבר עכשיו, מהבית שלכן. חשוב לציין, התרגילים יהיו הצצה קטנה מאוד לעולם רחב ועשיר שהטנטרה המינית מציעה.

דרכים לתרגל טנטרה מינית בסיסית

מפתחות העונג הטנטריים: בטנטרה, שלושת המפתחות להנעה והגברה של תחושת האנרגיה המינית והעונג בגוף הם: קול, נשימה ותנועה. שלושתם יחד הם הבסיס ללא מעט תרגולים מיניים טנטריים. כשאת מקיימת יחסי מין הכניסי לריאות יותר אוויר ותנשמי יותר עמוק. תוך כדי, הוציאי החוצה יותר קול (לא מאולץ, טבעי) והניעי יותר את גופך במרחב. כך, הגוף שלך והתודעה שלך יוכלו להיפתח יותר, מה שיכול להעצים את ההרגשה והחוויה של תחושות העונג בגוף.

נשימות, מדיטציות ודמיון מודרך: התרגול הטנטרי כולל בתוכו סוגים שונים של מדיטציות שבהן תרגילי נשימה ביחד עם דמיון מודרך. הן מסייעות להעלות את האנרגיה, העונג והתחושה המינית. לדוגמה: בפעם הבאה שתרגישי אנרגיה מינית (כלומר- חרמנות), נסי לעצום את העיניים ולהתמקד בה. במידה והיא עוד לא ערה, תוכלי לעורר אותה בעדינות – דרך אוננות, דרך נגיעות עדינות, ליטופים – כל אחת ומה שמתאים לה. מכאן, קחי הרבה אוויר לריאות ותדמייני איך את מעלה את האנרגיה הזו (תחושת החרמנות) למעלה. נסי לדמיין איך תחושת האנרגיה הזו עולה מהאזור שבה היא נוצרת, מאיברי המין, דרך הטבור ועד לאמצע של בית החזה. כשאת משחררת את האוויר מבית החזה, דמייני כיצד האנרגיה משתחררת גם היא לאזור החזה וכיצד היא מביאה לשם עוד תחושה. ניתן גם לעשות תנועות עם הידיים בזמן הנשימה, שמתחילות מאיבר המין ועולות למעלה בהדרגה, תוך כדי הוצאת קול. גם כאן – קול, נשימה ותנועה – אלה הם המפתחות החשובים באמת.

>> מה גברים רוצים בסקס? תכלס, זה די פשוט

שימוש בגירוי הדגדגן החיצוני לעונג ואורגזמות נרתיקיות: אחת הדרכים ללמוד טנטרה מינית היא דרך העברת האנרגיה המינית (תחושת העונג) והגירוי לפנים של הנרתיק (ולאזורים נוספים בגוף). בזמן גירוי הדגדגן החיצוני, עוד לפני שאתן מתקרבות לשיא והעונג מורגש היטב, מומלץ לשים יד או אצבע על פתח הנרתיק ולדמיין כאילו אנחנו מעבירות את העונג הקיים בדגדגן החיצוני לאזור החדש. אפשר להתנסות בעוד אזורים כמובן. בהמשך אפשר לעשות זאת גם עם אזורים בפנים הנרתיק.

עם פרטנר.ית: בטנטרה מתייחסים לתרגולים הזוגיים המיניים ברצינות רבה. בתרגול נכון, שתי הנשמות מתמזגות לרגע לאחד ונוצר חיבור עוצמתי ומיוחד. בתרגולים טנטריים מיניים עם בני זוג, חשוב שנהיה בנוכחות עם הגוף שלנו ועם בני הזוג. המטרה היא להתחבר, הרבה מעבר למגע המיני, ולכן הרבה מהתרגולים הטנטריים הזוגיים מתחילים עם נשימות והתבוננות, מבט ממושך בעיניים. התחלה כזאת מרגיעה את המערכת העצבית, מקלה על המעבר מהיומיום למפגש אינטימי ועוזרת להתחבר זה לזה ולהרגיש אחד את השנייה יותר. התרגולים פשוטים, אבל יש להם השפעה עוצמתית על הלא מודע והגוף. זוגות רבים שמגיעים אליי ומתנסים בתרגיל הזוגי בפעם הראשונה, מעלים דמעות של התרגשות ומעמיקים את תחושת האהבה, וזה מרגש בכל פעם מחדש.

טל רומן, מלווה בתחומי היחסים והמיניות הבריאה | צילום: יערה דלגושן
טל רומן, מלווה בתחומי היחסים והמיניות הבריאה | צילום: יערה דלגושן

טל רומן היא מנחה, מרצה ומלווה בתחומי היחסים והמיניות הבריאה. אם בא לך לקבל ממנה הדרכה בנושא מוזמנת להיכנס לאתר שלה