מיכל אנסקי עוברת לניו יורק: "אני כבר מדמיינת את החיים שם"

מיכל אנסקי לגולף אביב קיץ 2022 | צילום: דודי חסון
מיכל אנסקי לגולף אביב קיץ 2022 | צילום: דודי חסון

מה היא למדה מטעויות העבר שלה עם כסף, איפה היא הכי אוהבת לאכול מהילדות ועד עצם היום הזה ומה היא הולכת לעשות בניו יורק? מיכל אנסקי הפתיעה אותנו על סט הצילומים של "גולף"

88 שיתופים | 132 צפיות

כל ריאיון עם מיכל אנסקי, גם אם קודמו היה רק לפני חודשים ספורים, נושא עמו בשורות חדשות. האם ידעתן למשל שאנסקי היא מעכשיו גם המורה מיכל אנסקי? חוץ משלל עיסוקיה, והם באמת רבים, אנסקי מלמדת בחוג לתזונה במרכז האקדמי פרס.

>> שיעור בפמיניזם: רותם סלע לימדה אותנו מה שלא מלמדים באף בית ספר

"בדיוק סיימנו סמסטר אחרון", היא מספרת, "זה היה מחזור מאתגר בגלל הקורונה וחלק מהשיעורים היו בזום. פגשתי את הסטודנטים רק במשימות הגמר והשאר היה וירטואלי. תמיד אהבתי את האקדמיה וללמוד ועכשיו מאוד נעים לי להיות בצד של המרצה".

"אחרי שנים של התנהלות לא נכונה, היום אני מאצילה סמכויות בכל הקשור לניהול הפיננסי. לא חסר לי כלום, ואני מאוד גאה בכל מה שהשגתי כי עשיתי זאת בעשר אצבעות. עצמאות כלכלית היא דבר מאוד חשוב, וברוח הזאת אני אחנך את בנותיי"

 

אנסקי, עם שלוש בנות שהקטנה בהן בת חמישה חודשים בלבד, ובן זוג שנמצא חלק מהזמן בענייני עבודה בארצות הברית, אבל זה לא פוגע לה בעשייה המגוונת. היא בשלה, ממשיכה ללהטט עם תוכניות מכאן ועד אמריקה, במובן הכי מילולי – צילומים ל"מאסטר שף", עסקי שוק האיכרים שלה, סניף חדש ל"שרי הרינג" בניו יורק שהקים בן זוגה אייל אמיר וגם היא מעורבת בו, המרכז החדש שהקימה לטיפול בפציאליס וסינקינזיס – ונפתח שלוש שנים אחרי שלקתה במחלה בעצמה – ומהווה מעין סגירת מעגל לאירוע הטראומטי ההוא, וכעת היא מצטלמת לקולקציית אביב-קיץ 2022 של רשת גולף.

הצילומים התחילו בשעת בוקר מוקדמת בחוות הנופש ורד הגליל באווירת טבע גלילי, אנסקי הגיעה למקום לילה קודם ואנחנו תפסנו אותה על הסט בין פריים לפריים, בעודה מחליפה בין שמלות קיציות, גלביות, חצאיות מתרחבות וג'ינסים קצרים. ואמריקה? תכף תשמעו הכל וגם תופתעו על התוכניות שלה לעתיד הקרוב.

מיכל אנסקי לגולף אביב קיץ 2022 | צילום: דודי חסון
מיכל אנסקי לגולף אביב קיץ 2022 | צילום: דודי חסון

אוכל

"אוכל הוא הגדרה עצמית. אני למדתי, הרבה באמצעות 'מאסטר שף', שלאנשים הכי פשוט להגדיר את עצמם לפי האוכל – לפי המסורת אליה הם משתייכים, לפי האוכל שמבשלים אצלם בבית בערב שבת ובחגים – וזה דבר מקודש. כיום, כאימא, אני יודעת שאחד הדברים שחשובים לי זה שהילדות שלי יאכלו מהידיים של סבתא חנה שלי. כי היום כשאפשר להדפיס אוכל וכשהכל דיגיטלי, חשוב שהידיים שמכינות יהיו חלק מהיומיום, שזה יהיה חלק ממה שמגדיר את הזהות. לי אין קפריזות באוכל, אני אוכלת מה שבא לי באותו רגע אבל עדיין אני נותנת לסבתא חנה להכין לנו מרק עוף עם אטריות של פסח, סלט ביצים מגוררות על פומפייה עם בצל ירוק, וגם שלישקלך, שזה כמו ניוקי בפירורי לחם עם חמאה ושמנת חמוצה".

אופנה

"אני מרגישה הכי יפה בג'ינס וסריג נעים. אני אוהבת טקסטורות שונות ומחברת ומשלבת ביניהן, למשל צמר עם משי. אי אפשר להגדיר את הסגנון שלי כי אני הכל מהכל. אני מאוד אוהבת צבעוניות למשל, וב'מאסטר שף' ישראל אהרוני ואני אמונים על כך – לא שחור, לבן ואפור, אלא ירוק, אדום, צהוב, ורוד וסגול. לפעמים אני קמה בבוקר וקובעת את מצב הרוח שלי לפי האאוטפיט ולא להפך, כי אאוטפיט הוא כלי למצב רוח. עם 'גולף' אני כבר עונה רביעית. מעצבי החברה מכירים את האישה הישראלית, את מזג האוויר הים תיכוני ואת האופן שבו נשים רוצות להתלבש בערב החג. יש משהו מאוד מקומי ורלוונטי באופנה הזאת, וזה כבוד בשבילי, כאימא קרייריסטית תאוות חיים, להיות האישה של 'גולף'".

גיל

"אני בת 41 ואני לא מתעסקת בביולוגיה, לא מרגישה שום כובד ולא מתעסקת עם זה. כמו שהעיסוק הזה נראה לי משעמם בגילאי עשרים ושלושים – זה משעמם בעיניי גם היום. אני חושבת שברגע שאתחיל להתעסק עם זה, אז אתחיל להזדקן, אבל כל עוד אני בעשייה בעלת משמעות, הגיל הוא שולי במרחב הזה".

חלומות

"החלום האישי שלי הוא לנסוע לתקופה ארוכה לטיול בטבע ולהתנתק לגמרי מה-wifi. החלום המקצועי הוא להיכנס יותר לעולם ה-NFT וה-METAVERSE".

"אני מקפידה בכל משא ומתן למצוא את הדמויות הנשיות ולנהל איתן את הדיאלוג. אני קוראת לנשים באשר הן להיות ערבות אלה לאלה, ולפרגן לנשים אחרות"

 

כוכבות

"אני בפריים טיים כבר 11 שנה ובעין הציבור כבר 16 שנה. אני כבר לא זוכרת מה זה לא להיות מפורסמת כי אחרי כל כך הרבה שנים זה חלק מההווי שלי ואני לא זוכרת מה היה קודם. אבל בשנים האחרונות אני רואה הזדמנות להשתמש בבמה הזאת שניתנה לי כדי להעביר מסר שיש בו התמודדות וקושי. כיום באמצעות הרשתות יש לי קשר בלתי אמצעי עם הקהל שלי, שרובו מורכב מנשים. כל הדבר הזה שנקרא רשתות חברתיות, להבדיל מטלוויזיה, הוא דינמי ובצורה של דיאלוג. אני מנהלת עם העוקבות שלי שיח ואני טורחת לענות להן כשהן שואלות שאלות, וזה מאפשר לי להיות הרבה יותר עגולה ולא דו מימדית".

כסף

"הוא בראש ובראשונה אמצעי. אני יכולה להגיד שאין לי כל כך תסביך ושאני יודעת להתנהל נכון. אחרי שנים של התנהלות לא נכונה, היום אני מאצילה סמכויות בכל הקשור לניהול הפיננסי – יש לי מנהל פיננסי, רואה חשבון ומנהלת חשבונות ואני משקיעה רק בדברים שאני מכירה ומאמינה בהם. לא חסר לי כלום, ואני מאוד גאה בכל מה שעשיתי ובכל מה שהשגתי כי עשיתי את זה בעשר אצבעותיי. מעולם לא נשענתי על בן זוג או על ההורים שלי, ועצמאות כלכלית היא דבר שמאוד חשוב לי וברוח הזאת אני אחנך את בנותיי. היום אני מסבירה לבתי הגדולה דניאלה את כל מה שלקח לי הרבה זמן ללמוד בתחום הזה".

משפחה

"למרות שיש לי כבר שלוש בנות, עדיין אני מרגישה ילדה ונכדה. הארוחות המשפחתיות המשמעותיות הן אצל סבתא חנה ואימא שרי בירושלים, וכשאני ביניהן אני תמיד מרגישה ילדה ונכדה. המשפחה שלי היא העוגן שלי, ממנה אני יוצאת ואליה אני תמיד חוזרת. כשאני שמחה – המשפחה שלי שמחה, וכשהמשפחה שלי שמחה – אני שמחה. הדבר החשוב לי מכל הוא שהתברכתי באייל. את לא יודעת איזה בעל יש לי, הוא פשוט משמר שמחה, אני מרגישה כמו שולה פנינים של רגעי אושר בחיים. הרבה פעמים אנחנו עולים ליציע ומסתכלים על הסיטואציות של השמחה באותם רגעים קטנים עם הילדות בטבע ועם אלבי הכלבה ופלוקי החתולה. אנחנו ממש חבורה מצחיקה, שרים, רוקדים, מטיילים. כרגע אני בתקופת עבודה אינטנסיבית אבל אני מחכה לאביב שיבוא כדי להתרחק מהעשייה. במאי אנחנו ניסע כולנו לניו יורק לכמה חודשים, כדי להשקיע מאמצים במסעדה של 'שרי הרינג' שנפתחה שם. אני כבר מדמיינת את את החיים שלי שם – חיים שאינם תלויים בלוחות זמנים של צילומים, וזמן להשקיע במסעדה ולהיות עם הבנות שלי במרחב פחות מוכר".

מיכל אנסקי לגולף אביב קיץ 2022 | צילום: דודי חסון
מיכל אנסקי לגולף אביב קיץ 2022 | צילום: דודי חסון

עסקים

"אני יזמית מתחילת דרכי המקצועית. הדבר הראשון שיזמתי היה שוק האיכרים והדבר האחרון הוא המרכז הרפואי שנפתח לאחרונה. יש לי שני שווקים – שוק האיכרים ושוק הנמל – ואני פעילה שם והולכת לשם כל יום. זה היסוד של העשייה שלי ואני מתגאה בזה כמו בבן בכור שעוד מעט חוגג בר מצווה. במקביל אני ממשיכה ליצור כל הזמן, וגם לייעץ. לאחרונה אני מוצאת את עצמי יותר ויותר בעולמות ההייטק והפוד-טק, אני מאוד מסוקרנת מהעולם החדש ומוצאת את עצמי מרחיבה את הגבולות שלי למקומות דיגיטליים".

"אני בת 41, וכמו שהעיסוק הזה נראה לי משעמם בגילאי עשרים ושלושים – זה משעמם בעיניי גם היום. אני חושבת שברגע שאתחיל להתעסק עם זה, אז אתחיל להזדקן"

 

פמיניזם

"אני חושבת שבעידן של היום, אני מרגישה יותר מתמיד את הכוח שלנו, הנשים, בכל הסקטורים ובכל התחומים. אני קוראת לנשים באשר הן להיות ערבות אלה לאלה, ולפרגן לנשים אחרות. אני מקפידה בכל משא ומתן למצוא את הדמויות הנשיות ולנהל איתן את הדיאלוג, ואני עוזרת לנשים צעירות להיכנס לתחום שלי. זה הזמן שלנו, ונעים לי לראות שהעולם מתאזן – כבר רואים את זה גם בפוליטיקה, יש יותר ח"כיות ושרות בממשלה – ואני גאה להיות חלק מהמהפכה הזאת ומהתיקון הזה. יש ארגון שנקרא 'נשים יודעות', שאני חלק ממנו יחד עם עוד נשים חזקות מכל מיני עולמות. היסודות של הארגון הזה הם אהבת אדם ושפה אחרת, שפה שהיא לא כוחנית".

>> לא העסיקו אותה במטבח מפני שהיא אישה, היום היא אימפריית מאפים ללא גלוטן