מורן אטיאס: "כואב לי שדווקא במדינה שלי אני לא מקבלת הצעות"

מורן אטיאס | צילום: ספיר סבג
מורן אטיאס | צילום: ספיר סבג

האכזבה מהמפיקים והמלהקים בארץ, החבר הישראלי החדש והמיזם המרשים שהרימה עם אחותה שני אטיאס לקראת יום האישה. מורן אטיאס לא מחכה יותר לאף אחד שיתן לה הזדמנות. ריאיון

88 שיתופים | 132 צפיות

שום דבר לא יכול לפגוע באושר השמיימי של השחקנית והדוגמנית מורן אטיאס אימא של ליה -יעל, ששרה שיר הלל לאימהות החדשה שלה שבאה לה בגיל 41 מתרומת זרע. ויש עוד שמחה גדולה בחייה: אהבה חדשה, קוראים לו אלי גבאי, הוא בן 43 ואיש נדל"ן. "כן, יש לי חבר ישראלי ואני חיה את החלום, אני מוכנה לומר שאני מאושרת מאוד ולא מעבר לזה".

>> הסרט של סטטיק חשף את סיבת הגירושים, אבל האם היא כבר הייתה על הקיר?

אבל יש בכל זאת משהו אחד שקצת מצליח להוריד את מפלס האושר שלה: בעוד ההצעות מחו"ל להשתתפות בסרטים וסדרות לא מפסיקות להגיע אליה, ולדבריה רק בשבוע החולף הגיעו אליה לא פחות מארבע הצעות קוסמות (ואפילו נאלצה לדחות הצעה ממש טובה בגלל ענייני לו"ז), בכל הקשור לקריירה בישראל – נאדה. שום טלפון מבמאים, מפיקים או מלהקים. "פה לא רוצים אותי", היא אומרת בלי להסתיר את אכזבתה. "עשיתי בהוליווד מנעד רחב של תפקידים, בין השאר של מהגרת, פליטה, רופאה, מלכה ערביה, צועניה, של חוקרת משטרה ועוד ועוד, אז למה בארץ לא פונים אליי?".

באמת למה? את נשמעת כועסת.
"לא יודעת, תשאלי מפיקים ומלהקים. רואים אותי כמורן אטיאס ואני לא מבינה. אני לא כועסת אבל מבואסת, זה כואב לי שדווקא במדינה שלי לא באות אליי הצעות. הייתה הצעה אחת שחשבתי שאקבל ויכולתי לעשות עבודה מדהימה, אבל אז הודיעו לי שהתפקיד עבר לאחרת. למזלי הוליווד מחכה לי ולליה אז אנחנו ניסע לשם".

"נשים חייבות להבין שהשינוי מתחיל בהן וזה לא אגואיסטי, זה בריאות הנפש. כל הזמן מקטינים אותנו, אומרים שאנחנו מדברות יותר מדי, גם אותי לימדו לרצות ולא לעשות בעיות. בהרבה סיטואציות סתמתי את הפה"

 

אבל אם חשבתן שאחת כמו אטיאס, אכפתית ודעתנית, תשב בחיבוק ידיים – טעיתן. היא יוזמת לעצמה פרויקטים, וחוץ מזה שהיא עובדת על סדרה אודות רצח תאיר ראדה, בימים אלה היא עסוקה כל כולה במיזם החדש שלה שנקרא ME FIRST, לרגל יום האישה הבינלאומי (1 במרץ בהאנגר 11 תל אביב, מכירת הכרטיסים בעיצומה). אירוע ההשקה יתקיים בחסות בנק הפועלים, במסגרתו היא תארח נשים מעוררות השראה מתחומי חיים שונים, ששברו את תקרת הזכוכית. ברשימת המשתתפות: השרה לשעבר פנינה תמנו שאטה, העיתונאית אדווה דדון, השחקנית והפעילה החברתית בל אגם, האלופה הפאראלימפית מורן סמואל, הקומיקאית נגה ד'אנג'לי ומנהלת קבוצת מאמאצחיק קרן אלאלוף שרעבי.

עוד באנסמבל הנשי: ד"ר קרן אור חן שתדבר על הגשמה אישית וקבלת החלטות. נושא נוסף שהאירוע יעסוק בו הוא הדרך לעצמאות הכלכלית תחת הכותרת "כסף מדבר אליי", ועל כן יתארחו גם ד"ר מורן אופיר, מומחית מהתחום הפיננסי, לצד נשות עסקים שמגלגלות מיליונים, כמו כוהנת הביוטי חוה זינגבוים והיזמית נוי ("נוי השדה") הדס שעשתה מהפכה בתחום החלקאות. 

מה עומד מאחורי המיזם?
"זה מגיע מקונספט תודעתי. אנחנו הנשים לא תמיד שמות את עצמנו במקום הראשון, אנחנו מנסות כל הזמן לרצות אחרים ושוכחות את עצמנו. המטרה היא שנשים יבינו שהשינוי מתחיל בהן וזה לא אגואיסטי, זה בריאות הנפש. כל הזמן מקטינים אותנו, אומרים שאנחנו מדברות יותר מדי, גם אותי לימדו לרצות ולא לעשות בעיות. זכיתי להיות על במות גדולות בכל העולם, ובהרבה סיטואציות סתמתי את הפה. כאשר מי טו פרץ בהוליווד, כל אחת הרגישה שהיא חלק מקהילה מגוונת של נשים שנפגעו. שם הבנו שהשיח צריך להיות עמוק ורגיש עם הגדרת גבולות, מה פוגע בגוף האישה ובנפש שלה, וזה הגיע לנשים ברחבי העולם. אחרי מי טו שאלתי את עצמי איך ממשיכים מכאן, ו'מי פירסט' הוא ההמשך, מיזם שאני עושה יחד עם אחותי שני, שחיה בלוס אנג'לס והיא שחקנית שם היא בדיוק סיימה לצלם סדרה בניו יורק והגיעה הנה עם הבת הקטנה שלה".

פנינה תמנו שטה במיזם ME FIRST של מורן אטיאס בחסות בנק הפועלים | צילום: יח"צ
פנינה תמנו שטה במיזם ME FIRST של מורן אטיאס בחסות בנק הפועלים | צילום: יח"צ
נוי הדס ("נוי השדה") במיזם ME FIRST של מורן אטיאס בחסות בנק הפועלים | צילום: יח"צ
נוי הדס ("נוי השדה") במיזם ME FIRST של מורן אטיאס בחסות בנק הפועלים | צילום: יח"צ
בל אגם במיזם ME FIRST של מורן אטיאס בחסות בנק הפועלים | צילום: יח"צ
בל אגם במיזם ME FIRST של מורן אטיאס בחסות בנק הפועלים | צילום: יח"צ

בחרת לשים הרבה דגש על עצמאות כלכלית.
"הנושא של בטחון ועצמאות כלכלית יבוא מאוד לידי ביטוי, אני שומעת בכל מיני מפגשים שנשים אומרות 'בעלי לא נותן לי' או "אין לי גב כלכלי", אבל בעלך לא צריך לתת לך אלא את צריכה לתת לעצמך. במהלך הקריירה שלי בהוליווד, ובמעמדי המכובד באיטליה היה מקובל לחשב שגברים ינהלו את הכספים בשבילי – אבל לא, אני זה העסק, ולמה שלא אדע לנהל את הכספים שלי בעצמי? האם לנהל כספים זה אגרסיבי, זה לא נשי? כנראה שבעבר רציתי להיות האישה הנעימה והמרצה, אבל הבנתי שאני יכולה להיות נעימה ולדבר על כסף. ולא רק על מה שמגיע לי, אלא גם באיזה תנאים נוח לי לעבוד. שמחתי שבנק הפועלים נרתם למיזם ושהוא מבין עד כמה חשובה עצמאות כלכלית, ולכן יש להטמיע חינוך פיננסי מהגיל הצעיר. צריך להשריש את זה במוח שלנו. הבת שלי בת ארבעה חודשים, עוד לא בגן, אבל כבר פתחתי לה חשבון בנק עם הוראת קבע. אותי לא לימדו את זה". 

את מרוויחה כסף מהמיזם?
"לא. הוא עולה לי משאבים וכסף וזמן, ויותר מזה, ויתרתי על אודישן חשוב בחו"ל כי אני טוטאלית וזה לא ביזנס בעיניי. זו שליחות, ייעוד ודרך להעצים את הדור הבא של שרות ומנכ"ליות. כולן משתתפות בהתנדבות. אני מאמינה שתצא מכאן קהילה שתלך ותגדל, ובפעם הבאה נעשה הכול עם תקציב גדול יותר".

"מסביב אמרו לי שיגמרו לי החיים, אבל החיים מבחינתי ממשיכים עם אור אלוהי. אני הרבה יותר מחוברת לעצמי מאז הלידה, החוויה שעברתי הפכה אותי לאדם מאמין יותר"

 

מעניין אותך פוליטיקה?
"כמו שזה נראה היום, לא. אותי מעניינת פוליטיקה של ערכים".  

איך חווית האימהות לבדך השפיעה על חייך?
"הדרך שלי להפוך לאימא הייתה לי ברורה וזה הוריד ממני סטרס. מגיל 37 בכל דייט יש ענן שמרחף והשעון הביולוגי נמצא איתך בדייט, ואף אחד לא אוהב שעון מתקתק. דמיינתי שההיריון יהיה סיוט, שאמצא את עצמי בממדי לוויתן ומקיאה, אבל בפועל חוויתי היריון אלוהי. מסביב אמרו לי שיגמרו לי החיים, אבל החיים מבחינתי ממשיכים עם אור אלוהי. אני הרבה יותר מחוברת לעצמי מאז הלידה, החוויה שעברתי היא אלוהית והיא הפכה אותי לאדם מאמין יותר. פעם סמכתי רק על עצמי, היום אני יודעת שיש משהו קוסמי גדול ממני. את מבינה שאת לא לבד". 

ליה תהיה בת יחידה?
"רק אלוהים יודע. בעזרת השם אני מקווה שלא, אבל אני לא יודעת".