"מאיה רק התחילה להגשים את החלום, ומישהו לקח לה את זה"

מאיה גלוגובסקי ז"ל שנרצחה על ידי בן זוגה | צילום: באדיבות המשפחה
מאיה גלוגובסקי ז"ל שנרצחה על ידי בן זוגה | צילום: באדיבות המשפחה

מאיה גלוגובסקי נרצחה באכזריות על ידי גבר שיצאה איתו חודשים בודדים ורצתה להיפרד ממנו. חברתה שבורת הלב שני כספי, מבקשת שלא ניתן לה להיבלע ולהישכח בין זוועות המלחמה

88 שיתופים | 132 צפיות

בין כל החדשות הנוראיות שאנחנו נחשפות אליהן בחודש האחרון, בשבוע שעבר (31.10) התבשרנו על ידיעה שוברת לב נוספת: מאיה גלוגובסקי, בת 38 מגבעתיים, נרצחה על פי החשד על ידי גבר עמו יצאה מספר חודשים בודדים.

>> לילי בן עמי: "ביקשנו מהמשטרה לא לתת נשק לאדם עם רקע של אלימות זוגית"

מאיה הכירה את בן קסטרו באפליקציית היכרויות והם יצאו לזמן קצר. היא טרם הציגה אותו לחברותיה וההיכרות עם המשפחה עוד הייתה שטחית וקצרה. מקורבות למאיה מספרות כי בן היה אובססיבי כלפיה וקנה לה מתנות רבות, למרות שהיא הביעה את רצונה לסיים את הקשר עמו.

ביום שלישי, 31 באוקטובר, השניים נסעו יחד באוטו, שם, על פי החשד, הוא הציע לה נישואים והיא סירבה. הוא שלף סכין ומאיה התחננה בפניו: "אל תהרוג אותי". בן קסטרו נחשד כי דקר אותה באכזריות מספר פעמים. עוברי אורח שחלפו על פני הזירה מספרים כי זה היה "רצח אכזרי מאוד" וכי "הוא שחט אותה". לאחר מכן הוא התקשר לאביו וסיפר לו כי רצח את חברתו.

בימים אלו הראש והלב של כולנו נמצאים אך רק במלחמה ובדאגה לשלום החטופים, ובצדק. אי אפשר לחשוב על משהו אחר, אבל למרבה הצער, רצח נשים בישראל הוא כבר מזמן תופעה שאי אפשר להתעלם ממנה. מאיה גלוגובסקי ז"ל היא האישה ה-23 שנרצחה מתחילת השנה על ידי בן זוג או קרוב משפחה. זה לא עניין פמיניסטי או של נשים בלבד, זו בעיה של כולנו כחברה. ולמרות שזה נדמה נישתי להתעסק כרגע במשהו אחר, זאת החובה שלנו. אסור לנו להתעלם, במיוחד בימים אלו, מהאימה שנשים רבות חיות תחתיה.

אלימות נגד נשים לא יודעת הפסקת אש מהי. היא לא עוצרת בגלל המלחמה. להפך, היא אפילו עולה. לילי בן עמי, מנכ״לית פורום מיכל סלה, תיארה ממש כאן את התופעה הנקראת 'הגל השקט', לפיה, נשים הסובלות מאלימות פיזית או מילולית בעתות מלחמה – מתלוננות פחות למוקדי הרווחה הרלוונטיים.

בן עמי, הביעה גם את החשש מחלוקת נשק אישי בימים אלו וכתבה: "זה נכון שנשק אישי יכול להציל חיים. עם זאת, חשוב שנעשה הכל כדי לוודא שהנשק לא מגיע לידיים הלא נכונות", וצירפה שיחה מטרידה במיוחד של אישה הסובלת מאלימות מבעלה והביעה את הרצון להיפרד ממנו, וכעת הוא מנסה להוציא רישיון לנשק.

מאיה גלוגובסקי ז"ל שנרצחה על ידי בן זוגה | צילום: באדיבות המשפחה
מאיה גלוגובסקי ז"ל שנרצחה על ידי בן זוגה | צילום: באדיבות המשפחה

למרות שלא הכרתי את מאיה גלוגובסקי ז"ל, אני מרגישה קשורה אליה. יש לנו מכרה משותפת שכתבה לי לאחר הרצח כי המשפחה האבלה, יחד עם החברות חוששים שהרצח של מאיה יבלע בין כל הכותרות. שלא יזכרו אותה. אני רוצה להאמין שהמעט שאנחנו יכולות לעשות זה לדעת מי היא הייתה. ולזכור אותה.

מאיה גדלה ולמדה בגבעתיים. היא אהבה מוזיקה ולמדה מוזיקה קלאסית בתלמה ילין. היה לה כישרון לשפות וכבר בגיל צעיר דיברה אנגלית ברמת שפת אם. אחרי הלימודים היא טסה לאירופה והתאהבה בווינה. היא חיה שם כמה שנים. שני כספי, חברה של מאיה לספסל הלימודים, סיפרה לי שמאיה "קרעה את העיר. היא נהנתה מאוד מהחיים שם. היא ממש החזיקה את עצמה לבד. היא הייתה עצמאית, מגיל צעיר".

>> מתחם פריקה: בואי לפרוק את מה שיושב עלייך במקום בטוח

מאיה תמיד רצתה ללמוד רפואה, אבל בגלל הקושי ללמוד את המקצוע בשפה אחרת, היא בחרה לוותר ולמדה מנהל עסקים ושיווק בינלאומי. היא סיימה בהצטיינות ועשתה אפילו תואר שני. היא הייתה יזמית, פתחתה סטארט אפ והתעיינה מאוד בתחום הקנאביס הרפואי. היא הייתה דמות מוכרת בתחום בישראל ושימשה יועצת בארץ ובחו"ל. בגיל 36 היא החליטה לשנות כיוון, להגשים את החלום הישן שלה ולהתחיל ללמוד רפואה.

"היא לא הייתה צריכה לעשות כלום כדי להתקבל. היה לה פסיכומטרי גבוה של 769. היא נהגה ללכת לקרוא במיוחד בספרי הלימוד ולא הייתה מסתפקת בהרצאות של המורים. היא רצתה להיות רופאת עור. היא תמיד אהבה אסתטיקה והייתה מאוד יפה ומטופחת. תמיד היא התלבשה יפה והייתה מחמיאה לכולן על הבגדים".

כספי סיפרה לי שנרקמה ביניהן חברות עמוקה ואוהבת. למרות פער הגילאים (כספי בת 23), היא תמיד הרגישה שווה, מאיה תמיד נתנה לה עצות טובות ועזרה לה להבין טוב יותר את העולם. "היא תמיד רצתה לגונן עליי ולשמור עליי", מספרת כספי. השתיים הכירו בחדר דיסקציות (חדר שבו מנתחים גופות), מאיה ראתה את המצוקה שחברתה הייתה בה וישר רצתה לעזור. "היה בה משהו מאוד מאוד אוהב. תמיד הרגשתי שהאהבה שלה הרבה יותר גדולה ממה שאני יכולה להבין או להכיל, היא אהבה ודאגה לכולם מכל הלב. היא תמיד הייתה מפתיעה אותי וקונה לי איזה משהו קטן שאני אוהבת לאכול, בלי להגיד".

שני כספי יחד עם מאיה גלוגובסקי ז"ל שנרצחה על ידי בן זוגה | צילום: באדיבות המשפחה
שני כספי יחד עם מאיה גלוגובסקי ז"ל שנרצחה על ידי בן זוגה | צילום: באדיבות המשפחה

"לפני שלושה חודשים לחברה משותפת מהלימודים הייתה מסיבת רווקות", מספרת כספי, "מאיה ידעה שהיא אוהבת את דיסני והרימה לה מסיבת רווקות מעוצבת בסגנון. היא הייתה מוכנה לצאת מגדרה כדי לגרום למישהו אחר להיות שמח. אפילו אם זה ליום".

כספי מספרת כי בשלושת החודשים האחרונים מאיה והיא היו רחוקות. יום לפני הרצח הנורא מאיה כתבה לה שהיא מצטערת על הריחוק, שהיא תסביר לה כשיצליחו לדבר בנייד. כספי מספרת לי בדמעות שהן כבר לא יספיקו לדבר. "אני לא מצליחה להאמין שהיא לא פה יותר, ושהיא לא תוכל לעשות את כל מה שהיא עשתה. היא רק התחילה להגשים את החלום שהיא חיכתה כל כך הרבה שנים להגשים, ומישהו לקח לה את זה. היא הייתה יכולה להיות רופאה מדהימה".

>> דרושות בדחיפות: נשים מנהיגות. תחילת עבודה: מיידית

שאלתי את כספי לגבי תחושות האבל הקשות בצל המלחמה. "זה מרגיש שזה מאוד קשה להציף את זה כרגע. ליאמא של מאיה מאוד חשוב שידברו על מאיה וידעו מי הייתה".

לזכרה של מאיה גלוגובסקי ז"ל. אנחנו לא מכירות, אבל מהר מאוד אפשר להבין איזה איזה אישה היית, חברה טובה ומרימה, לב ענק שרוצה לעזור ולהפיץ אור ואהבה. סיפרו לי עלייך בדמעות וליבי נשבר גם. יהי זכרך ברוך.