האחיות כרקוקלי: "המריבות שלנו מתלקחות בקלות"

האחיות כרקוקלי | צילום: עמית סליקטור
האחיות כרקוקלי | צילום: עמית סליקטור

איך הן מתמודדות עם הלחץ מההורים על חתונה וילדים, על מה הן רבות ולמה הן לא מוכנות לגור בתל אביב? טלי ולירון כרקוקלי פותחות את הלב בריאיון משותף

88 שיתופים | 132 צפיות

אחרי העונה הראשונה של "אקס פקטור" בה הן השתתפו, היו מי שחשבו שהן יהפכו לקוריוז. אבל טלי (27) ולירון (30) כרקוקלי, שניגשו לאודישנים בנפרד והגיעו עד רבע הגמר כצמד, הבטיחו מהרגע הראשון שהן כאן כדי להישאר – וכבר תשע שנים שהן מקיימות.

>> בר רפאלי: "הייתי משנה את המיקום של ישראל"

"כשההפקה חיברה בינינו הבנו שיש כאן קסם, לא הבנו איך לא חשבנו על זה קודם", אומרות היום האחיות שעומדות מאחורי הצמד המוזיקלי כרקוקלי. בילדותן הן לא השתגעו על השם, שמקורו בעיר בעירק. "הוא היה מעצבן", אומרת טלי, "היום אנחנו אוהבות אותו כי זה שם עם אופי". ההצלחה שלהן לא הייתה מיידית. בחודשים שאחרי התוכנית הן מספרות שהייתה אופוריה וכולן זיהו אותן ברחוב, אבל בקצב שתוכניות המוזיקה צצו הן הבינו שכדי להישאר בתודעה הן צריכות לעבוד קשה ולהפשיל שרוולים. האלבום הראשון שבשבילו הן לקחו הלוואות, נכשל, אבל הן המשיכו להתעקש והוציאו אלבום שני ושורה של להיטים ממכרים כמו "תשע נשמות", "הכל אותו דבר", "פרפרים", "נסיכת הקלאב", "וואן טו", "קנאה" ועוד. ב-2019 הן ביצעו עם מאור אדרי את שיר הגאווה השנה, הן היו מועמדות השנה בפרסי נבחרי השנה של פרוגי בקטגוריית "הרכב השנה במוזיקה" ואלבום שלישי הוא רק עניין של זמן.

למרות שכמעט הכל הן עושות יחד, ברשת הן מופיעות בנפרד. "כי לכל אחת מאיתנו יש גם עולם שלה", הן אומרות. לטלי יש 116 אלף עוקבים וללירון 113 אלף. הכל אצלן פתוח, הן למשל לא הסתירו את המשבר הנפשי שפקד את אימן בעת שהתמודדו בתוכנית ולירון חשפה את התקיפה המינית שעברה כשהייתה בת 8 על ידי צעיר בן 20, אותו תיארה בתקשורת כבן של מישהי מאוד-מאוד מפורסמת שעזב את הארץ.

המילים שלהן נוגעות באירועים בחייהן, לפעמים עם כאב, לפעמים עם קריצה וממש היום הן יוצאות עם שיר חדש, מרגש ומקפיץ בשם "הגיל דופק בדלת" העוסק בקושי הגדול למצוא זוגיות. את השיר הן כתבו יחד עם בר אלמליח, מי שעומד מאחורי הדמות המגה-ויראלית "הפשוטע", ויחד עם חברתן היוצרת שירה מרגלית. על ההפקה המוזיקלית הופקד הצמד טריאנגל (עידו נצר ועמית מרדכי) וההתרגשות בעיצומה. "אנחנו עוד לא ילדנו", אומרת טלי, "אבל אני מרגישה ששיר חדש הוא הדבר הכי דומה ללידה, וכשהוא יוצא אין מרגש מזה".

אז מה, קשים חייה של הרווקה הישראלית?

לירון: "כן. וזה כיף שאפשר לדבר על זה בשיר. אני רווקה, כל החיים הייתי בקשרים והקשר האחרון שלי הסתיים לפני שנה וחצי אחרי ארבע שנים (עם המפיק המוזיקלי סתו בגר, דב"א). הקשר היה מורכב, זה היה או חתונה או פרידה, והיום אני יכולה להגיד שהפרידה הייתה נכונה. מאוד קשה היום למצוא זוגיות, הכל זמין על הצלחת אבל העידן הטכנולוגי מאוד מקשה. יש גם את הלחץ המשפחתי להתחתן כבר, כי זו קיבלה הצעה ולזו כבר יש טבעת ולך אין, ויש את הגיל שדופק בדלת והרצון של נשים להיות אימהות. דייטים זה מעייף ומתיש ועדיין אני מוצאת את עצמי מתעסקת בזה הרבה. מצד אחד אני לא רוצה ללחוץ כי לחץ מרחיק, מצד שני העיניים שלי פקוחות. אם רוצים להכיר לי, אני מסכימה. אני מתחילה גם בעצמי – אם אני רואה גבר בבית קפה שמסתכל עליי אני יכולה לגשת אליו. לא אחכה עד שהוא יחפש אותי באינסטגרם. אני אומרת יאללה בוא תתחיל, עושה את זה בטקט, לא נותנת לכל הדיגיטל לחצוץ בינינו. זה קרה מיליון ואחד פעמים, גברים אוהבים את זה".

טלי: "אני מודעת לבעייתיות אבל אני בזוגיות כבר 10 שנים, עוד מהתיכון. קוראים לו בן שפירא, הוא איש הייטק, התבגרנו יחד והוא המעריץ הכי גדול שלנו. ועדיין, אני רואה מה קורה מסביב וזה קשה ואני מאמינה שכולם יזדהו עם השיר. ההורים שלנו רוצים חתונה ונכדים. במקרה שלי מצאתי את האחד, אבל חתונה? הוא היה רוצה להציע אבל יש בי משהו שרוצה עוד להיות ילדה".

מריבות יד שנייה

הן גדלו בהוד השרון, אבא עובד שנים בישראכרט ואימן הייתה מורה לפסנתר. הן ניגנו מגיל צעיר והרבו לשיר בכל הזדמנות, לירון אפילו הייתה ילדת פסטיגלים שהופיעה ב"בראבו" ובהצגות ילדים וגם ב"בלו נטלי" כבת המורדת של יפתח קליין. "היינו חיות במה מגיל אפס", אומרת טלי.

כיום טלי גרה בפתח תקווה ולירון חזרה להוד השרון. "אנחנו לא גרות בתל אביב, למרות שהכל קורה שם, כי אנחנו צריכות משהו שיאזן את הטירוף של העיר הגדולה". הן החברות הכי טובות, וגם מחוץ לעבודה ולהופעות הן אוהבות להיות יחד.

במה אתן דומות ובמה שונות?
טלי: "יש לנו אותו טעם מוזיקלי".
לירון: "משתינו טלי יותר רציונלית ומחושבת עם עמוד שדרה. אני יותר מפוזרת, שכחנית. טלי הייתה תלמידה טובה יותר".

על מה אתן רבות?
טלי: "לאחרונה היינו בבודפשט עם ההורים, נכנסנו לחנות יד שנייה וראיתי מכנסיים שהתלבטתי לגביהם. לירון רטנה שאני לא מחליטה והתפתח ריב. בגלל שאנחנו כל כך קרובות, המריבות מתלקחות בקלות ונגמרות מהר".
לירון: "היא לקחה את זה קשה".
טלי: "ולמחרת עשית אותו דבר בזארה ובסוף אפילו לא קנית".

אתן ידועות כחובבות יד שנייה ואפילו עשיתן מזה עסק. מה קרה לו?
לירון: "אנחנו מאוד אוהבות בגדים טובים יד שנייה. היו לנו קשרים בקייב ופתחנו אתר שהצליח, אבל כולנו יודעים מה קרה לקייב. סגרנו אבל יצרנו קשרים אחרים ובקרוב נפתח שוב את האתר".

איך נראה הפנאי שלכן?
טלי: "דברים פשוטים. לבשל, לשמוע מוזיקה וטלוויזיה. יש לי פטיש לדוקו רצח".
לירון: "ושתינו יכולות לראות שוב ושוב את 'חברים'".

האחיות כרקוקלי | צילום: עמית סליקטור
האחיות כרקוקלי | צילום: עמית סליקטור
האחיות כרקוקלי | צילום: עידו איז'ק
האחיות כרקוקלי | צילום: עידו איז'ק

אתן נתקלות גם בחוסר פירגון?
לירון: "לאנשים יש מה להגיד וידם של רבים קלה על המקלדת, אבל אנחנו יודעות מי אנחנו וגם הקהל הגדול שהולך איתנו – מתיכוניסטים, חיילים וסטודנטים עד משפחות שלמות של הורים וילדים שקונים כרטיסים להופעות".

היום אתן מתפרנסות רק ממוזיקה?
טלי: "ברוך השם".
לירון: "עד לפני שנה לימדנו היפ הופ, אבל הבנו שאנחנו חייבות להתמקד רק במוזיקה שלנו וזה מה שאנחנו עושות היום".

מי יותר יפה?
לירון: "טלי, ברור".
טלי: "ברור שלירון".

חלומות על חו"ל?
טלי: "אנחנו כותבות ויוצרות בעברית".
לירון: "אנחנו כרקוקלי. הכי ישראליות שיש".

ההופעות הקרובות של כרקוקלי: 20/3/23 בבארבי ת״א, כרטיסים לרכישה

>> עלמה במצוקה: רותם סלע נקלעה לצרה, מי החברה שהצילה אותה?