איך הופכים את אינסטגרם למקצוע? טיפים מאחת שיודעת

רונית כהן | צילום: אורי טאוב
רונית כהן | צילום: אורי טאוב

אינסטגרם הפך את חייה של יוצרת התוכן רונית כהן מקצה לקצה. היא הקימה את roco runs והפכה את התשוקה שלה לעבודה. עכשיו היא מצטרפת לפרויקט creators of tomorrow של מטא ומשתפת בידע שצברה

88 שיתופים | 132 צפיות

הסיפור שלי מתחיל עם ארבע חברות שרצות ומתאמנות יחד לכיף, בלי למדוד קילומטרים וזמנים. הצטלמנו, רקדנו, וסיימנו עם בירה בים. בשלב מסוים החלטנו לאתגר את עצמנו ולרוץ את מרתון פריז. ואני? אני החלטתי לתעד את המסע. פתחתי עמוד אינסטגרם שקראתי לו ROCO RUNS, העליתי לשם את כל התמונות מהאימונים שלנו, ובעצם סיפרתי את הסיפור שלנו. זה היה מזמן, בלי מטרה או אסטרטגיה, ופשוט חיברתי בין שתי התשוקות שלי – צילום וספורט. 

רונית כהן | צילום: אורי טאוב
רונית כהן | צילום: אורי טאוב

אז, לא ידעתי שאינסטגרם תהפוך את חיי מהקצה אל הקצה; שצילום ויצירת תוכן יהפכו להיות המקצוע שלי. אני חושבת שהחיים שלי לא היו מה שהם היום בלי אינסטגרם. אני יודעת שזו אמירה ענקית, אבל אני באמת מאמינה בזה. השינוי לא קרה ברגע, זו הייתה ועודנה דרך ארוכה ומאתגרת: עזבתי את העבודה ״המסודרת״, עוד לא התפרנסתי כראוי מהמקצוע החדש, ולא באמת ידעתי לאן אני צועדת. אין הכשרה או תואר שילמדו אותך לפעול נכון בחלל שמשתנה כל הזמן. לקח לי המון זמן לסמוך על האינסטינקטים ותחושות הבטן, אבל בדיוק לכן התרגשתי כשנבחרתי להיות אחת מ-10 היוצרים הישראלים שישתתפו בתכנית הגלובלית של מטא Creators of Tomorrow, שהושקה החודש, ותלווה אותנו לאורך השנה הקרובה. והיום, לאחר עשור של יצירה, יזמות, והקמת בית וקהילה לצילומים, סיפורים ותכנים, אני שמחה לשתף בכמה שיעורים שלמדתי.

רונית כהן | צילום: roco runs
רונית כהן | צילום: roco runs

1. גלי את התשוקה שלך 

תשוקה היא אחד מהדברים שקשה לזייף. תתמקדי בדברים שאת מתלהבת מהם, תלמדי אותם לעומק, ותני להם להשפיע על העבודה והיצירה שלך. זה יגרום לך להמשיך ליצור – במיוחד בימים שלא בא לך לצאת מהמיטה או שאת חושבת לוותר.

2. תהיי עקבית 

כשהתחלתי, נדרשו חודשים של יצירה יומיומית עד שבאמת החל להיבנות קהל סביב העמוד. היום, עם כל כך הרבה תוכן שם בחוץ, ייקח זמן לקהל לגלות אותך ולהבין מה את מביאה. זה קשה לקחת סיכונים ולצאת מאזור הנוחות, אבל הדבר היחיד שגורם לאדם להתחיל הוא היכולת להתמיד ולא לוותר.

3. תמצאי/תמציאי את הנישה שלך

את יכולה לעשות דברים אחרת – ואני מבטיחה שזה ירגיש טוב יותר. תשאלי את עצמך מה המסר הייחודי שלך, וזו תהיה קפיצת המדרגה הראשונה. אל תפעילי על עצמך לחץ להיות פופולרית, ותישארי נאמנה לעצמך כי אינסטגרם היא דרך מצוינת לבדוק אם הרעיון שלך טוב או לא, ובלי השקעה עצומה. אבל תהיי סבלנית: אי-אפשר לצפות לתוצאות מיידיות.

3. צרי קהילה

אני יודעת שהמילה ״אותנטיות״ נזרקת המון לאוויר, אבל כדי להתחבר באמת לאדם ברשתות חברתיות – הקהילה שלך לא יכולה לחגוג את הניצחונות שלך בלי להבין את המאבקים שלך. ודאי שאת מראה להם את שני צדי המטבע, תני לקהילה להרגיש שהיא חלק מהמסע, ותפני גם אליה את אור הזרקורים.

4. תהיי אמיצה 

פעם חשבתי שאנשים מצליחים נולדו עם ביטחון עצמי, ומעולם לא חשו פחד. אבל מתישהו הבנתי שהם פשוט עושים את הצעד בכל מקרה. כולנו צריכות לקחת סיכונים, לצאת מאזור הנוחות, וכולנו חוות לפעמים את תסמונת המתחזה. ככל שתביני זאת מוקדם יותר, כך יהיה לך יותר אומץ לשתף ולהיות מי שאת.

5. התייחסי לעצמך כמותג 

עלייך להבטיח שהמותג האישי שלך יהיה מלוטש ומקצועי, כדי שהמותגים הפוטנציאליים שאיתם את רוצה לעבוד ירגישו בטוחים להשקיע בך. המותג שלך צריך להיות מדויק מקצה לקצה: החל משם המשתמש, ועד הצורה שאת משיבה למיילים. זכרי שיצירת תוכן היא עבודה במשרה מלאה.

6. תבני לעצמך תיק עבודות 

תתחילי לעבוד עם מותגים שכבר עובדים עם יוצרי תוכן ומובילי דעת קהל. זה לא קשור לניסיון, למספר העוקבים שלך או לציוד. היצירה מדברת בעד עצמה, ומותגים מחפשים תוכן שהוא בעל ערך עבורם. זה אומר שאת לא צריכה מאות אלפי עוקבים כדי לעבוד כבר עכשיו.

7. צרי חברויות וקשרים 

במקרה שלי, חצי ממעגל החברים שלי מורכב מאנשים שהכרתי ברשתות, והפכו להיות חברים גם ״בחוץ״. המסע שלך כולל שיתופי פעולה, קשרים עם מותגים, משרדי יח״צ, מנהלות שיווק וכן הלאה. נכון, חלל העבודה אינו עוד משרד מלא באנשים, אבל זכרי שהקולגות לא נעלמו – אלא פשוט נמצאות כעת בצד השני של המסך.

אין מרכיב סודי להצלחה, ואין גם ״רגע מושלם״ לקפוץ למים. אבל אם יש לך את התשוקה והנחישות – כל מה שאת צריכה לעשות זה פשוט להתחיל. היום כבר לא צריך ציוד צילום יוקרתי (אני התחלתי לצלם לעמוד עם אייפון 4): תגלי מה מדליק ומעניין אותך, באיזה עולם תוכן התשוקה שלך נמצאת, ותישארי נאמנה לעצמך.

רונית כהן | צילום: אורי טאוב
רונית כהן | צילום: אורי טאוב

רונית כהן, יוצרת תוכן וחלק מנבחרת ה-Creators of Tomorrow של מטא