"החלום שלה היה להציל חיים": החובשת ירין מארי פלד נהרגה בבסיס

ירין מארי פלד | צילום: באדיבות המשפחה
ירין מארי פלד | צילום: באדיבות המשפחה

הלב נשבר: בזמן שאימה ואחותה הקטנה היו נצורות בחדר האוכל בבארי ואביה היה בחו"ל, אבד הקשר עם ירין מארי פלד בת ה-20, חובשת בבסיס נחל עוז. כעת מתברר שהיא נרצחה במתקפת המחבלים על הבסיס

88 שיתופים | 132 צפיות

מאז בוקר ה-7 באוקטובר, רבות ורבים עדיין מחפשים אחרי יקיריהם בלב כואב ועיניים טרוטות, בתקווה לגלות מה עלה בגורלם. סמלת ירין מארי פלד, חיילת בת 20 ששירתה כחובשת בבסיס נחל עוז, נחשבה נעדרת בכמה ימים מורטי עצבים. כעת התבשרנו כי היא כבר לא בין החיים ולבנו שבור לרסיסים.

>> חן מיה שרדה את הטבח אך איבדה כל פיסת ביטחון: "לא ארגיש מוגנת לעולם"

רותם אגוזי, קרובת משפחתה של ירין, סיפרה עליה בבכי מר בזמן החיפושים אחיה: "היא ילדה קיבוצניקית טובה כזאת, אוהבת אדם. היא הייתה מבלה הרבה, רק התחילה את החיים".

"היא הייתה בבסיס בזמן ההתקפה", שיתפה אגוזי, "ומאז שבת 7 באוקטובר בשמונה בבוקר לא שמעו ממנה. המשפחה שלה מקיבוץ בארי, אבא שלה היה בחו"ל בזמן המתקפה ואימא שלה הייתה נצורה עם הבת הקטנה שלה (אחותה הצעירה של ירין, ר"ו) בקיבוץ. בשעה ארבע אחר הצהריים נותק עמן הקשר, ואז הבנו שהן מהחטופות בחדר האוכל".

>> "שכבנו בתוך התופת, החזקנו ידיים והסתכלנו אחד על השנייה בפעם האחרונה"

אימה ואחותה של פלד חולצו מחדר האוכל בקיבוץ, אך את ירין אף אחד כבר לא יוכל להשיב.

 

מנכ"ל מד"א ספד לפלד ז"ל, שהתנדבה במד"א מ-2018 עד גיוסה, ואמר: "ירין תרמה רבות לתחנת אופקים ולמגן דוד אדום. עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום כואבים את לכתה".

>> "ניסיתי להציל את רומי, אמרתי שאני לא יוצאת בלעדיה גם אם היא גופה"

עידן קישינבסקי, חובש במד״א ובן זוגה של פלד, מספר: "היינו ביחד 5 שנים. היא תמיד הייתה שם בכל רגע, לא משנה מה השעה – היא תגיע. היא הייתה אוזן קשבת, לא היה אחד שלא אהב אותה בתחנה. היא תמיד רצתה לעשות כמה שיותר משמרות, גם כשלא היה לה זמן. היא הייתה מושלמת, אין לי מילה אחרת לתאר אותה".

>> אחרי שהתבשרה כי יהב נרצח, שי-לי זועקת: "רוצה שהוא יהיה אבי ילדיי"

לינוי ויצמן, אחראית המתנדבים במד"א וחברתה של פלד, אומרת: "גם כשירין התגייסה היא לא עזבה את התחנה, והמשיכה לעשות משמרות. היא רצתה להיות פראמדיקית ואחות, התחילה לעשות פסיכומטרי כדי להגשים את החלום שלה – להציל חיים. היא הייתה חובשת בצבא, הייתה אמורה להשתחרר. היא הייתה מאוד חשובה לי, תמיד הראשונה לעזור, לא משנה מה".