"ניסיתי להציל את רומי, אמרתי שאני לא יוצאת בלעדיה גם אם היא גופה"

הלב משתגע מדאגה. גילי יסקוביץ' (מימין) ורומי אלי ברנט (משמאל) | צילום: יח"צ
הלב משתגע מדאגה. גילי יסקוביץ' (מימין) ורומי אלי ברנט (משמאל) | צילום: יח"צ

הלב מתפרק לרסיסים: נמצאה גופתה של רומי אלי ברנט שנרצחה במסיבה ברעים. חברתה ושותפתה גילי יסקוביץ' ניסתה להציל אותה, ומספרת על רגעי התופת: "הייתי לבד. כל האנשים שהיו סביבי מתו"

88 שיתופים | 132 צפיות

מוקדם יותר השבוע פרסמנו כאן את סיפורן קורע הלב של רומי אלי ברנט וגילי יסקוביץ', שתי חברות שהגיעו ביחד לפסטיבל "נובה" במטרה להפיץ את בשורתן על מותג בגדי המסיבות שלהן. בעוד שאנחנו שוחחנו עם אשת יחסי הציבור של השתיים, שירן פרץ, שרק ידעה שיסקוביץ' בת ה-40 מבית נחמיה בחיים אחרי שנעדרה במשך שעות – ולא מעבר לכך – יסקוביץ' ראתה את הכתבה על חברתה הנעדרת והרגישה שהיא חייבת להתראיין ולספר את הסיפור מהצד שלה. הבוקר (רביעי) התבשרנו בכאב רב כי אלי ברנט נרצחה, וההודעה נמסרה למשפחתה.

>> "היא נורתה ולא יודעים איפה היא": רומי אלי ברנט עדיין נעדרת

הסטורי של רומי אלי ברנט | צילום: יח"צ
הסטורי של רומי אלי ברנט | צילום: יח"צ

שעות בתוך שיח

בשיחה המטלטלת עם יסקוביץ', היא מדברת כמו מתוך סערה, ורק מחפשת להוציא את מילותיה החוצה למי שיהיה מוכן להקשיב. "הגיעו מחבלים מצד אחד, רצנו מעבר לשדות ומחבלים הגיעו אלינו. היה שיח של קוצים ורומי אמרה לי להתחבא לידה בשיח קוצני אחר".

"השיח שלי היה טיפה יותר גדול ושלה יותר קטן", היא מספרת בדמעות. "אז היא הייתה חשופה וירו בה מטווח יותר קצר. אני רק שמעתי ולא ראיתי. הם טבחו בכל האנשים סביבי. שמעתי את הנשימות האחרונות שלה – ולא יכולתי להגיד לה שום דבר".

איזה כאב לב. איזה שיברון. מה את עושה ברגעים השוברים הללו?
"באיזשהו שלב יצאתי מתוך שיח הקוצים הזה, ניסיתי למשוך אותה ומצאתי שני שוטרים שעומדים עם אקדחים, ביקשתי מהם שימשכו אותה איתי. לא הצלחתי למשוך אותה והגיעו שוב מחבלים. עשרות. נכנסתי מהר לתוך הרכב, נסעתי איזה 30 מטר, רצתי מהרכב שוב ומצאתי איזה פרדס".

נשבר הלב. גילי יסקוביץ' ורומי אלי ברנט | צילום: צילום מסך מאינסטגרם gili.yoskovich@
נשבר הלב. גילי יסקוביץ' ורומי אלי ברנט | צילום: צילום מסך מאינסטגרם gili.yoskovich@

"התחבאתי מתחת לעץ פומלות", היא ממשיכה בתיאור מקפיא הדם, "המחבלים ראו, רצו אחרינו וטבחו בכולם. היא הייתה במצב קשה בפעם האחרונה שראיתי אותה. אם הצבא ומד"א היו נכנסים בזמן הכל היה נראה אחרת, לא היה אף אחד".

>> "כאב שלא ידעתי שקיים": מעיין אדם חושפת כי אחותה נרצחה

עץ פומלות היה מה שהציל אותך. לא יאמן. ומה קוה אז?
"הייתי בפרדס הזה כמה שעות, שכבתי עם ידיים על הראש ועם טלפון שבשלב מסוים נפל. התקשרתי לחברות ואמרתי שאנחנו תחת מתקפה ושאני חייבת להיות מרוכזת. בשלב מסוים שמעתי קולות בעברית, חיילים. זחלתי אליהם ויצאתי עם ידיים למעלה. כל הכביש שראיתי לידי היה מלא גופות. החיילים לקחו אותי לאיזשהו רכב של משטרה – גם שם תוך כדי היו טרוריסטים".

יסקוביץ' שהייתה לבד לאורך כל התקרית, ניצלה בסוף על ידי אותם חיילים: "הייתי לבד. כל האנשים שהיו סביבי מתו. הגעתי עד תחנת דלק מסוימת, לשם בן הזוג שלי הגיע ואין לי מושג איך הוא בא בכלל. כל הכבישים מסביב היו מלאים מחבלים. חמשת החיילים שזחלתי אליהם לקחו אותי לתחנת משטרה".

ניצלה בנס גדול. גילי יסקוביץ' | צילום: צילום מסך מאינסטגרם gili.yoskovich@
ניצלה בנס גדול. גילי יסקוביץ' | צילום: צילום מסך מאינסטגרם gili.yoskovich@

"ניסיתי להציל את רומי", היא אומרת בבכי, "לחזור בחזרה אליה – גם אם היא גופה אני לא יוצאת בלעדיה. השוטר אמר לי שבמאה אחוז הוא מזהה אותה, הוא פינה אותה לסורוקה. הוא הבטיח לי שזו היא. בבוקר הוא שלח לי סרטון ורואים שזו לא היא. בן הזוג שלי נסע לחפש אותה בין הגופות ולא מצא".

הבוקר, כאמור, התבשרנו על כך שגופתה של אלי ברנט נמצאה, ולבנו נשבר לרסיסים. יהי זכרה ברוך. גילי, את גיבורה ואנחנו מחבקות אותך הכי חזק שאפשר.