מירדן שהצילה את בתה בת ה-3 עד גלי בת ה-13 שנחטפה לבדה – החיים כסרט אימה

אימא גיבורת-על. ירדן רומן גת | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27 א חוק זכויות יוצרים
אימא גיבורת-על. ירדן רומן גת | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27 א חוק זכויות יוצרים

ירדן רומן גת שוחררה מהשבי לאחר שהצילה את בתה בת ה-3 מחטיפה, גלי טרשצ'נסקי בת ה-13 נחטפה לעזה לבדה אחרי שאחיה נרצח. מיום ליום החיים נעים יותר ויותר מריאליטי מצמרר לסרט אימה

88 שיתופים | 132 צפיות

6 פעימות שהלב קיבל בחזרה, כל אחת מהן מורכבת משמות של ילדים, אימהות, סבתות. מה שמרגיש כמו הריאליטי הכי אכזרי שנולד על המסך, מייצר רגעי אושר טהורים לצד כאב תהומי בלתי נסבל על מי שנותרו מאחור, ועל מה שהם נאלצים לעבור שם.

>> "אני מציירת ובוכה": הציור של משפחת ביבס שובר את הרשת – ואת הלב

העדויות של מי שחזרו מהתופת מציפות רסיסים, חושפות חלק קטן מפסיפס הבלהות: הלחישות של אמילי הנד בת ה-9, הזוועות שעבר איתן יהלומי בן ה-12, הטרור הפסיכולוגי שהופעל על דפנה אליקים בת ה-15 ואחותה אלה בת ה-8, התלישה האכזרית של הילה שושני רותם בת ה-13 מזרועות אימה רעיה.

"זוהי שואה מודרנית. אין לי מילים אחרות"

 

בד בבד, נחשפות עוד ועוד יריעות מהתנאים המצמררים בהם הוחזקו גם המבוגרות והמבוגרים: אלימות מזעזעת, הרעבה מכוונת, מניעת גישה לתרופות מצילות חיים, חללים המזכירים צינוק, חוסר יכולת לראות – כפי שלמדנו מהמקרה של רימון קירשט המדהימה, שבמשך כמעט חודשיים חייתה באפלה, ללא משקפיה, ועוד פרטים שמצלקים את הנפש.

גלי טרשצ'נסקי שוחררה הערב משבי החמאס.גלי טרשצ'נסקי בת 13, ילדה מאוד רגישה ופצצת אנרגיה שגורמת תמיד לכל הסובבים אותה…

Posted by ‎המטה להחזרת החטופים והנעדרים‎ on Wednesday, November 29, 2023

>> אמה ויולי בנות ה-3 חזרו הביתה עם אמן שרון. אביהן נותר בעזה

אחרי לילה סוער, בוודאי ניחשף לעוד עדויות מצמררות מפי החטופות והחטופים ששוחררו במסגרת הפעימה השישית. הלב מתכווץ מהמחשבות על ירדן רומן גת, האימא הגיבורה, שברגע האחרון הצליחה להציל את בתה גפן בת ה-3 ולמסור אותה לידי בן זוגה אלון, ונחטפה לבדה לגיהנום; רז בן עמי, הסובלת ממחלה קשה וקרוב לוודאי שלא קיבלה את התרופות מצילות החיים שהיא זקוקה להן נואשות; ליאת אצילי, שבדומה לרז בן עמי, נחטפה גם היא עם בן זוגה והותירה בבית שלושה ילדים מלאי חרדה: גלי טרשצ׳נסקי בת ה-13 שנחטפה לבדה מהממ״ד בביתה, בו הסתתרה עם אחיה ליאור בן ה-15 שנרצח, ועוד, ועוד, ועוד.

הלב נקרע גם מהסרטון שצילמה ליאורה, אמה של נועה ארגמני, שנחטפה מהמסיבה ברעים, ובעל כורחה הפכה לסמל. אבל לפני שנועה היא סמל, היא אישה, בת אדם ובת יחידה להוריה. ליאורה חולה בסרטן המוח, וכל רצונה הוא להספיק לראות את בתה היחידה לפני שתיפרד מהעולם. חמאס מסרב לשחרר נשים צעירות, מסיבותיו השמורות עמו, וזה מעורר בעתה.

ליאורה ארגמני, אמה של נועה, במסר קורע לב. אי אפשר להכיל את הכאב.חייבים להחזיר את נועה הביתה, לפני שיהיה מאוחר.#לאעוצריםעדשכולםחוזרים

Posted by ‎המטה להחזרת החטופים והנעדרים‎ on Wednesday, November 29, 2023

>> היום שאחרי החיבוק: החוב הבא של ישראל כלפי החטופים

זוהי שואה מודרנית. אין לי מילים אחרות.

בעת כתיבת שורות אלה מתקבלת הידיעה הנוראית על מותם של אישה צעירה בת 24, גבר כבן 70 ונרצח נוסף בפיגוע ירי בירושלים, בו נפצעו עוד 5 אנשים, בהם עוד שניים במצב קשה.

עכשיו כבר אין לי פואנטה. רק משאלת לב שסרט האימה הזה שאנחנו חיים בו כבר יגמר.