נשות ישראל, אתן שמש מתפרצת בעולם אפל ומעוות

מיאה ליימברג בעת שחרורה מהשבי עם כלבתה משבי חמאס | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
מיאה ליימברג בעת שחרורה מהשבי עם כלבתה משבי חמאס | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

רימון קירשט, מיאה ליימברג, יפה אדר וכולן - אתן פשוט גיבורות-על. נשות העולם הגדול אולי הפקירו אותנו, אבל נשות ישראל הן כח טבע - וכולם צריכים לדעת את זה

88 שיתופים | 132 צפיות

רימון קירשט בת ה-36 ניצבת מול מחבל חמאס בפיג'מה ורודה עם משבצות וקליפס לבן על השיער, היא מוקפת בטרוריסטים חמושים ובהמון משולהב, ושפת הגוף שלה אומרת הכל – "אל תתעסקו איתי". אין לי מושג מה היא באמת אומרת שם, בסרטון המתעד את רגעי השחרור שלה מטלפיו של השטן, אבל זה מה שהיא אומרת בשורה התחתונה. היא אוספת אליה בזרועותיה את מירב טל, ששוחררה אמש (שלישי) עמה מהשבי, והולכת זקופה כמו גיבורת על. רגע לאחר מכן, ניגשת אליה נציגת הצלב האדום בחיוך נלהב, למרות שהיא האחרונה שיש לה את הזכות לחייך עם איך שהגוף הרופס הזה מתפקד. קירשט לא ממצמצת אליה אפילו, לא משתפת פעולה עם הצביעות.

>> איה כורם כתבה שיר לדניאל הגרי, וזה פשוט גאוני

לא רק לחמאסניק (שנהיה 'נחמד' פתאום) היא 'הסבירה', גם לנציגת הצלב האדום (שסוף סוף 'הגיעה') היא 'הסבירה': "אף אחד לא יחבק אותנו עַכְשָׁו. אנחנו נלך מכאן לבד ובראש מורם"רימון קירשט. מלכה. להצדיע.Neri Yarkoni

Posted by ‎סטטוסים מצייצים‎ on Tuesday, November 28, 2023

מיאה ליימברג בת ה-17, הילדה היחידה ששוחררה אמש במסגרת הפעימה החמישית, עשתה את הדרך מהוואן הלבן של חמאס לוואן של הצלב האדום בעודה מחובקת עם כלבתה האהובה בלה – שנחטפה אף היא. היא החזיקה אותה צמוד, הישירה מבט ולא התירה למחבלים הנתעבים האלה לגעת בה.

כמה שעות קודם לכן שוחררה מבית החולים וולפסון יפה אדר בת ה-85. אדר, אישה שהיא ברזל יצוק, צעדה במסדרונות בית החולים אל עבר היום הראשון של שארית חייה, כשמסביבה אנשי צוות בית החולים מוחאים לה כפיים ומוקירים לה כבוד.

יפה אדר משתחררת מבית החולים | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
יפה אדר משתחררת מבית החולים | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

כל אחת מהנשים והבנות ששבו הביתה – מהצעירה והפעוטה שבהן ועד המבוגרת שבהן, הן גיבורות אמיתיות. כל אחת מהנשים והנערות שעדיין בשבי – היא גיבורה. כל אחת מהנשים שמחכות ליקיריהן שישובו הביתה – היא גיבורה. והן לא לא היחידות.

>> "אופטימיות זה החוסן שלה": קלרה מרמן בת ה-63 שבה הביתה

העדויות הקשות מנשוא על מעשי האונס וההתעללות בנשים בקיבוצים ובפסטיבל נובה, מכאיבות בכל עצם בגוף. רוב הנשים הללו לא שרדו את התופת שעברו. הנשים שעברו זאת ושרדו, או שהיו עדות לזוועות האלה ושרדו – כולן, כל אחת ואחת מהן, היא גיבורה. גם מי שכאן וגם מי שכבר לא.

נשות העולם הגדול התבררו כנשות העולם הקטן מאוד, השתיקה שלהן היא פשע. אבל אנחנו לא נשתוק, ורק נמשיך להדהד את זה כל הזמן ולהעלות את הווליום – נשות ישראל היקרות, אחיותינו האהובות, אתן גיבורות – ואתן צריכות לדעת את זה. וכך גם העולם כולו.