רומנטיקה היא כל הסיפור: יעדים לירח דבש במחירים סבירים

שייט מחוף לחוף בקראפתוס | צילום שאטרסטוק
שייט מחוף לחוף בקראפתוס | צילום שאטרסטוק

מי אמר שירח הדבש צריך לעלות כמו החתונה? אם אתם מתכננים חופשה ראשונה כזוג נשוי, או סתם רוצים להרגיש כאילו אתם באחת כזו כדי להחזיר את הרומנטיקה - הנה רשימת יעדים לוהטים וברי השגה

88 שיתופים | 132 צפיות

עונת החתונות שבפתח מחזירה אל החלומות הוורודים שלנו ירח דבש אקזוטי, יוקרתי ומפנק. אלא שלאחר ההוצאות על גן אירועים, שמלה מעוצבת, קישוטי שולחן ומגנטים, התקציב שנותר בידיכם מוריד את המלדיביים מרשימת האפשרויות. וכאן אנו נכנסות לפעולה: קבלי רשימת יעדים לוהטים לירח דבש שישאיר לך גם כסף לשופינג. מחירי הטיסות על פי אתר Kayak לחודש יוני (אלא אם צוין אחרת).

בילבאו

העיר הספרדית־באסקית רוויית קסם שמתאים לירח דבש כסנדל (זכוכית, אלא מה) לכף רגל מטופחת. יש בה רובע עתיק עם סמטאות קטנות וברים שמתעוררים לחיים עם השקיעה, נהר ומשני צדדיו טיילת יפהפייה משובצת פינות מנוחה, שדרות וכיכרות רחבות ידיים, שוקי אוכל, אלכוהול שנשפך כמים והמון שמחת חיים. זהו גם מקום משכנו של מוזיאון גוגנהיים בילבאו, יצירת אמנות זוכת פרסים שיצר האדריכל פרנק גרי ואחד המבנים החשובים שנבנו במאה ה-20.

מוזיאון גוגנהיים בילבאו | צילום שאטרסטוק
מוזיאון גוגנהיים בילבאו | צילום שאטרסטוק

למרות שהמוזיאון מכיל יצירות חשובות, המבנה המונומנטלי הוא יצירת האמנות הגדולה ביותר. סביבו פזורים פסלי ענק של ג'ף קונס, לואיז בורז'ואה ואמנים נוספים בעלי שם, תפאורה אורבנית מושלמת לסלפי על רקע הנהר. בתרחיש אופטימלי מומלץ למצוא מלון/דירה בעיר העתיקה או עם נוף למוזיאון ולנהר, להתעורר בצוהריים, לעבור בין הברים, לנשנש פינצ'וס (טאפס-ביס) ולשתות עד אובדן חושים וחוזר חלילה. מושלם, לא?

איך מגיעים: בטיסה עם עצירת ביניים, למשל איזיג'ט עם עצירה בז'נבה (504 דולר), או טיסה למדריד (279 דולר עם Wizz) ומשם נסיעה ברכב שכור/תחב"צ.

לנשנש פינצ'וס בבילבאו | צילום שאטרסטוק
לנשנש פינצ'וס בבילבאו | צילום שאטרסטוק

חייבת חופשת שופינג קצרה לנפש ולארון? יעדים זולים לקיץ

טולוז

בענייני ירח דבש, פריז היא העיר הרומנטית ביותר בעולם ועל כך אין ויכוח. טולוז שבדרום צרפת אינה מהווה תחרות, אך כשלעצמה היא עיר מתוקה ונעימה שיש בה את כל המרכיבים החיוניים להיות כזו: נהר רחב ידיים ומעליו גשרים מרשימים, רובע עתיק משובץ בוטיקים ובתי קפה, קתדרלות וכנסיות, פארקים וגינות לעצור בהם כדי לנשום את השקט. בעיר הוורודה, הקרויה כך על שם בתיה הבנויים מלבנים אדמדמות, אין מוזיאונים שחובה לבקר בהם ואטרקציות שאם לא תתנסי בהן כאילו לא ביקרת כלל. במקום זאת תוכלו לשוטט בכיכר המרכזית היפה Place Du Capitole, ללקק גלידת סיגליות – הפרח המסמל את העיר, ולטייל לאורך רחוב הקניות הראשי Rue d'Alsace Lorraine. זארה, פרימארק וגלרי לפאייט נוכחים כאן, וכמובן מותג הקוסמטיקה המקומי־בינלאומי L'OCCITANE.

פיקניק רומנטי על גדת הנהר | צילום שאטרסטוק
פיקניק רומנטי על גדת הנהר | צילום שאטרסטוק

נדמה כאילו בטולוז החיים זורמים לאט אך בעליצות, תודות לאלפי סטודנטים הלומדים בעיר. גם אם סיימת אוניברסיטה לפני שנים, כדאי לאמץ למשך החופשה את הבילוי הסטודנטיאלי המועדף – לקנות בגט, גבינות ובקבוק יין, לשבת בטיילת שעל שפת הנהר ופשוט ליהנות מהרגע.

איך מגיעים: בטיסה ישירה עם חברת TUS Airways (383 דולר).

לגלות את העיר הוורודה | צילום שאטרסטוק
לגלות את העיר הוורודה | צילום שאטרסטוק

פאפוס

היתרון הגדול של קפריסין, במיוחד עבור מי שלא נהנית לבלות שעות באוויר, הוא הקרבה לנתב"ג. בתוך 50 דקות את נוחתת למציאות שונה שבה הים כחול וצלול, המלונות מפנקים מבלי לקרוע את הכיס והבילויים זולים. העיר פאפוס, הממוקמת בדרום־מערב האי, נחשבת למקום הולדתה המיתולוגי של האלה אפרודיטה. בתקופה היוונית-רומית העתיקה הייתה זו עיר גדולה ומרכזית ששימשה בירת האי כולו. כדי לחוש בדופק של העיר מספיק לרדת לטיילת, רצועת חוף יפהפייה שנושקת לים ב־50 גוונים של טורקיז. בבוקר שייכת הטיילת לספורטאים מכל הגילים שהולכים, רצים ומתחילים בה את היום במלוא המרץ.

הכי רומנטי שיש: הספינה הטבועה בפאפוס | צילום Shutterstock
הכי רומנטי שיש: הספינה הטבועה בפאפוס | צילום Shutterstock

בשעות הצהריים המקום הומה משפחות, זוגות וחבורות של אנשים צעירים, ובערב זוהי שעתם היפה של המסעדות והברים. מבחינת קולינריה יש בפאפוס כל מה שאפשר לבקש, מטברנות יווניות דרך מסעדות איטלקיות ואסייתיות ועד מועדונים נוצצים ומלונות מפנקים, שכמו נועדו לירח דבש. לדוגמה: מלון Annabelle, שיש בו את כל מה שצריך לחופשה רומנטית מבלי לטרוח ולצאת משטח המלון.

איך מגיעים: קיימות מספר חברות המפעילות טיסות ישירות לפאפוס. ריינאייר היא כנראה הזולה ביותר, 107 דולר לאדם.

מלון Annabelle. קפריסין | צילום: יח"צ
מלון Annabelle. קפריסין | צילום: יח"צ

בוסטון

לפני כשבוע הושק בטקס חגיגי בנוכחות שרת התחבורה מרב מיכאלי ושגריר ארה"ב בישראל, תומאס ניידס, קו טיסות ישיר בין תל אביב לבוסטון. אם את מתחתנת בחודשים הקרובים ומחפשת יעד חדש, לא מוכר ומסקרן לירח דבש, ובמחיר השקה – בוסטון היא בחירה מצוינת. העיר ההיסטורית, ערש התרבות האמריקנית, נוסדה בשנת 1630 על ידי מתיישבים שהגיעו מאנגליה. הם אלה שהקנו לבוסטון את אופייה האירופי באדריכלות, במבני ציבור ותרבות ובנוף אורבני, המבדל אותה מערים אחרות בארה"ב.

>> איך לא לריב בחופשה בחו"ל

בוסטון | צילום שאטרסטוק
בוסטון | צילום שאטרסטוק

כדי להכיר את בוסטון ההיסטורית מקרוב עקבי אחר ה־Freedom Trail, מסלול העובר בין מבנים חשובים בהיסטוריה של העיר ומסומן בפס אדום לאורך המדרכה. בקיץ יוצאים תושבי בוסטון מהבתים לפארקים ולבתי הקפה, לאירועי תרבות תחת כיפת השמיים ולאזור ה-Fan Pier, ששימש אזור תעשייה והפך בשנים האחרונות למרכז אופנה, תרבות ואוכל. פארק כריסטופר קולומבוס הוא המקום המושלם בקיץ ובסתיו למנוחה קצרה באמצע היום על ספסל מתחת לעץ, כשהשלכת המפורסמת של ניו אינגלנד צובעת את העצים בגווני להבה.

איך מגיעים: בטיסה ישירה של חברת דלתא (990 דולר) ובטיסות עם עצירת ביניים באירופה או דרך ניו יורק.

טיסה ישירה לבוסטון, כבר אין צורך במסכות | צילום יח"צ דלתא איירליינס
טיסה ישירה לבוסטון, כבר אין צורך במסכות | צילום יח"צ דלתא איירליינס