חייבת חופשת שופינג קצרה לנפש ולארון? יעדים זולים לקיץ

קפיצה קטנה לשופינג | צילום שאטרסטוק
קפיצה קטנה לשופינג | צילום שאטרסטוק

המחירים עולים וצריך לתכנן כל שקל לקראת הוצאות הקיץ. רצוי מאוד שהחישוב הזה ייקח בחשבון גם את החופש שאת צריכה ואין כמו נופש קצר ועמוס שופינג עם חברות. היעדים הזולים שיעזרו לך במשימה

88 שיתופים | 132 צפיות

תום הקורונה, השמיים שנפתחו מחדש והחופש הגדול שבפתח מייעדים את מה שנותר מהתקציב המשפחתי לחופשה עם הילדים. מחירי הטיסות והמלונות שהתייקרו אינם משאירים הרבה אפשרויות, אך בחישוב נבון תוכלי להרשות לעצמך קפיצה קטנה לשופינג בחו"ל. "ידוע שהקהל הישראלי אוהב לצאת לחופשות שופינג. זריזים שימירו את פריז ולונדון ביעדים קצת פחות קלאסיים בתקופה כה לוהטת של מחירים – ירוויחו בגדול", מסביר עוז גור, מנכ"ל הוליידי פיינדר. "מקומות אלו מציעים מחירים נהדרים לטיסה ושהות ועם זאת היצע עצום של מרכזי קניות ומותגים בינלאומיים". האתר מצויד באלגוריתם שיודע לעבד בכל רגע נתון 50 מיליון שילובי טיסות ומלונות ולהציג את השילובים הטובים ביותר, שבאופן ידני כמעט שלא ניתן למצוא. כל המחירים פה הם לאדם לחבילת טיסה+מלון ל־4 לילות.

סלוניקי

לפי האינסטה, כולן וכולם באתונה. בירת יוון כבודה במקומה מונח אך סלוניקי, העיר השנייה בגודלה במדינה, יפה לא פחות ואף קטנה ונעימה יותר. במרכז סלוניקי משתרע רחוב Tsimiski, רחוב הקניות הראשי שבו תוכלי למצוא נציגויות של H&M, זארה, ברשקה, סטראדיווריוס, אדידס ועוד ועוד, וכן חנויות של רשתות אופנה ואקססוריז מקומיות. שיטוט לאורך הרחוב היפה יכול למלא יום שלם, ובין חנות אחת לשנייה אפשר תמיד לעצור בבית קפה לספל קפה יווני חזק ובוגאצה – מאפה במילוי גבינה מלוחה או קרם מתוק.

לאחר שסיימת לבזוז את החנויות ולבקר באתרים ההיסטוריים (מוזיאון הקהילה היהודית הוא חוויה בלתי נשכחת), תני קפיצה לקניון מגה אאוטלט שמדרום לעיר, שיש בו מציאות שוות ביותר. אם יש לך ילדים, אל תשכחי לעבור באחד מסניפי JUMBO ולהצטייד במתנות עבורם.
מחיר לחבילה: 308 דולר (Davitel Tobacco Hotel), 447 דולר (City Hotel Thessaloniki)

קרוז זה לזקנים? החופשה הזו ניפצה לנו את כל המיתוסים

נאפולי

לבירת דרום איטליה לא מגיעים עבור גוצ'י ופוצ'י. בתי האופנה המעוצבים רחוקים מהרחובות הצפופים והחנויות הקטנות כרחוק מילנו מ – ובכן – נאפולי, אך אל תתני לזה לדכא אותך. ויה טולדו, רחוב הקניות הראשי בדאונטאון נאפולי, הוא רצף מענג של חנויות אופנה קטנות ורשתות שאפשר למצוא בהן מוצרים מעולים, למשל רשת הלנז'רי Intimissimi (ותוכלי למצוא כאן מתנה לגבר שנותר לשמור על הבית). גלריה אומברטו היא הקניון הכי יפה שתפגשי, מבנה רומנטי יפהפה ובו חנויות שוות ודוכן ספוליאטלה שאסור לפספס.

גלריה אומברטו בנאפולי | צילום שאטרסטוק
גלריה אומברטו בנאפולי | צילום שאטרסטוק

כדי להגיע לאזור הבוטיקים וגם לתפוס תצפית מלמעלה על העיר, רכשי כרטיס לפוניקולר (Funicular) וטפסי איתו מהתחנה הסמוכה לגלריה אומברטו לשכונת Vomero האופנתית. במדרחוב Via Scarlatti תמצאי חנויות של רשתות אופנה בינלאומיות ומה שיותר חשוב – בוטיקים קטנים עם פריטים שאין לאף אחת. מעדיפה מציאות? בין דוכני הדגים והירקות בשוק (Via Pignasecca) ברובע העתיק, תגלי חנויות קטנות בטעם של פעם לכלי בית, פיג'מות, תחתונים ושאר אביזרי יומיום במחיר מגוחך.
מחיר  לחבילה: 551 דולר במלון Partenope Relais, ו־542 דולר במלון Palazzo Turchini

הרובע העתיק בנאפולי | צילום שאטרסטוק
הרובע העתיק בנאפולי | צילום שאטרסטוק

מרקש

על המסדרון האווירי שנפתח בין מרוקו לישראל כבר כתבנו עם השקת קו תל אביב-מרקש של אל על ומיד בתום חופשה חלומית בקלאב מד מרקש. מכיוון שבכל זאת מדובר בכמה שעות טיסה ליעד חדש ומבוקש, המחיר אינו זול. מצד שני, שופינג במרקש זול כל כך, שתוכלי לפוצץ את המזוודה ועוד יישאר לך עודף להשלמות בדיוטי פרי לפני החזרה הביתה. כלי נחושת ושטיחים, כיסויים לכריות וכלי קרמיקה, צעיפים וגלביות בכל צבע אפשרי, נעלי עור, תיקי קש וקופסאות דקורטיביות מעץ, בשמים, שמן ארגן, תבלינים, שיקויים ותרופות סבתא – את כל אלה תוכלי למצוא בכמות אינסופית כמעט בסמטאות העיר העתיקה, ובסכומים מצחיקים.

שופינג במרקש | צילום: קלאב מד מרקש
שופינג במרקש | צילום: קלאב מד מרקש

אפשר לטייל בשוק לבד ללא כל פחד, אך אם תצליחי להתארגן על מדריך מקומי שייקח אותך לחנויות השוות ויתמקח, תחסכי לעצמך כאב ראש. השלמות מרשתות אופנה ואקססוריז בינלאומיות כדאי לעשות בקניון Menara Mall (מקס מארה, איב רושה ועוד). את הפריטים הכי שווים תוכלי למצוא בפאתי העיר, במוזיאון איב סן לורן. חנות המזכרות מציעה מבחר יפהפה של ספרים, חפצי אמנות ואקססוריז מקוריים במחיר כמעט שווה לכל נפש, חלקם בגוון כחול מז'ורל על שם הגנים שבמקום.
מחיר לחבילה: 729 דולר (מלון Riad Ghali Hotel & SPA) 744 דולר (מלון Kech Boutique Hotel & Spa)

בית איב סן לורן וגני מז'ורל, מרקש | צילום שאטרסטוק
בית איב סן לורן וגני מז'ורל, מרקש | צילום שאטרסטוק

ורשה

לא צריך גנים של פולניה כדי לסבול – סליחה, ליהנות – בוורשה. בירת פולין מציעה מבחר נאה של קניוני ענק, שווקים, גלריות ובוטיקים במחיר שישאיר לך עודף לעוד יום שופינג. זו לא פריז ואפילו לא אתונה, אך תוכלי למצוא בעיר רשתות אופנה מקומיות ומותגי יוקרה בינלאומיים וגם חנויות אלקטרוניקה ענקיות. בחמש הקומות של קניון Arkadia תוכלי לשוטט בין יותר מ־180 חנויות כגון ויקטוריה סיקרט, H&M ופליינג טייגר.

קניון ארקדיה, ורשה | צילום שאטרסטוק
קניון ארקדיה, ורשה | צילום שאטרסטוק

קניון Złote Tarasy מרשים באדריכלות מודרנית, ובכלבו VITKAC ימתינו לך מותגים יוקרתיים.  אם נותר זמן כדאי לבדוק את המתרחש ב־Factory Outlet מחוץ לעיר ולגלות מציאות בעשרות אחוזי הנחה.
מחיר לחבילה:  450 דולר (Polonia Palace Hotel) 421 דולר (Mercure Warszawa Centrum)

שופינג בוורשה | צילום שאטרסטוק
שופינג בוורשה | צילום שאטרסטוק

לכבוד יום ירושלים: שבעה מלונות מעולים בבירה