יום החתול הבינלאומי

קיט קט: אצל הסלבס האלה כל יום הוא יום החתול הבינלאומי

יום חתול שמח! מאיה ורטהיימר והחתולה שלה דיוויד | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@
יום חתול שמח! מאיה ורטהיימר והחתולה שלה דיוויד | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@

מאיה ורטהיימר, מעיין אדם, איגי וקסמן, פרלה דנוך וכמובן, טיילור סוויפט - כולן מאוהבות בחבריהן החמודים והמשופמים. היום הוא יום החתול הבינלאומי (8.8) ולנו נותר לאחל עד 120 ותשע נשמות

88 שיתופים | 132 צפיות

יום החתולים הבינלאומי שמצוין היום (8.8), הוא הזדמנות מצוינת להתחבר לנשמה הפרוותית שלנו ולחגוג יחד עם כמה ידוענים הידועים באהבתם להולכים על ארבע. מיאו!

>> פאולה רוזנברג נפרדת מכלבתה האהובה בדמעות

טיילור סוויפט

הזמרת זוכת הגראמי והאמי בת ה-33 היא לא רק אייקון תרבותי ומוזיקלי, אלא גם אימא גאה לשלושה חתולים מדהימים: אוליביה בנסון (על שם הדמות שמגלמת השחקנית מרישקה הרגיטאי בסדרה "חוק וסדר: מדור מיוחד"), מרדית' גריי (על שם הדמות האלמותית שמגלמת השחקנית אלן פומפאו בסדרה "האנטומיה של גריי") והזכר שבחבורה: בנג'מין באטן (על שם דמותו של בראד פיט בסרט "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"). למקרה שתהיתן, אוליביה ומרדית' הן מגזע סקוטיש פולד ואילו בנג'מין הוא מגזע רגדול.

כל שלושת החתולים חיים חיי פאר שרובנו יכולות רק לקנא בהם כהולכות על שתיים, אך מי שללא ספק היא מלכת הבית (מלבד המלכה האם טיילור כמובן) היא מרדית', שנמצאת בבעלותה של סוויפט משנת 2011. לפי ההערכות שוויה הוא באזור ה-100 מיליון דולר – תוצר של מיזמים עסקיים כולל ליין מוצרים על שמה, הופעות בקליפים של סוויפט, קמפיינים ועוד. כל שלושת החתולים הופיעו בקליפים של סוויפט, כשאת בנג'מין היא אימצה על הסט של הקליפ "Me". כחתולאית של כבוד, סוויפט עצמה כיכבה בסרט "חתולים", והיא מזכירה את אהבותיה הפרוותיות גם בשירים שלה.

טיילור סוויפט | צילום: אינסטגרם taylorswift@
טיילור סוויפט | צילום: אינסטגרם taylorswift@

קרל לגרפלד

מעצב האופנה שהלך לעולמו בגיל 85 בשנת 2019, היה אמנם מחונן בתחומו, אך כאדם היה פרובוקטור ידוע והסתבך בשערוריות אנטישמיות, גזעניות והומופוביות. אם נניח לרגע את כל אלה בצד, את הפינה החמה והעדינה בלב, שמר והקדיש באופן בלעדי לחתולה שלו שופט, חתולה מגזע בירמן, אותה כינה בעבר "האהבה האמיתית שלי" ואף הצהיר שהיה רוצה להינשא לה לו הדבר היה חוקי. לאחר מותו, התברר שחתולתו האהובה היא גם היורשת העיקרית של לגרפלד המנוח. לפי הדיווחים, שופט בת ה-11 כיום (פנסיונרית של ממש במונחים של בני אנוש, אם תכפילו בשבע), ירשה 13.5 מיליון דולר, כשלהונה של החתולה המיוחסת התווספו עוד כ- 4.5 מיליון דולר משלל מיזמים ועסקאות בהם לקחה חלק. לגרפלד אימץ את שופט ב-2011 לאחר ששמר עליה עבור חברו הדוגמן הצרפתי בטיסט ז'אביקוני כשזה טס לחו"ל. הקשר שנוצר בין שופט ללגרפלד בזמן שבילו יחדיו היה כה אינטנסיבי ועמוק, שלגרפלד סירב להחזירה ומאז אותו היום היא הפכה לנפש התאומה שלו. לגרפלד הרעיף עליה אהבה ומתנות, שכר לה שתי משרתות צמודות ומנהלת אישית שהייתה אמונה על סדר היום העמוס שלה. הרזומה המקצועי שלה כלל בין היתר קמפיינים למכוניות ולמותגי איפור; קולקציה שלמה של בגדים ואקססוריז בשם "שופט מאוהבת"; קולקציה של שאנל שנוצרה בהשראת העיניים שלה; ולגרפלד אף עיצב נר ריחני עם התמונה שלה שעולה מעל 250 דולר. וכן, לשופט יש גם אוסף של שרשראות יהלומים, שף ומעצבת שיער. עורכת "ווג", אנה וינטור, אף הצהירה כי תרצה לחזור בגלגול הבא כשופט, ובמט גאלה האחרון, סלבס דוגמת ג'ארד לטו ודוג'ה קאט צעדו על השטיח האדום בלוקים שנוצרו במחווה לחתולה הכי אופנתית בעולם.

קרל לגרפלד | צילום: אינסטגרם choupetteofficiel@
קרל לגרפלד | צילום: אינסטגרם choupetteofficiel@

קייטי פרי

במקרה של קייטי פרי (38), החתולה האהובה שלה – קיטי פרי – כבר לא איתנו, לאחר שזו הצטרפה לגן העדן של החתולים בשנת 2020, 15 שנה לאחר שפרי אימצה אותה. פרי החתולה ההיריונית מצאה את דרכה לליבה של פרי הזמרת, כשהתגנבה דרך החלון של מי שהיה אז החבר של פרי. "שתי המלטות אחרי זה והרבה ירחים, החתולה האהובה הזו הפכה לקמע עבור רבים", נפרדה פרי מחתולתה האהובה בפוסט הספד שהעלתה לזיכרה. "קיטי החזירה את נשמתה התשיעית ואני מקווה שהיא מוקפת עכשיו בפילה של סלמון וטרטר טונה בגן העדן של החתולים", כתבה. פרי החתלתולה, שכאמור הפכה לאהבת חייה של פרי, זכתה לשני בשמים וליפסטיק שעוצבו בהשראתה והפציעה בהופעת אורח בקליפ ללהיט "I kissed a girl" של פרי, כשגם על הבמות במסע ההופעות שלה קישוטים מתנפחים בדמותה שימשו כתפאורה. לקייטי יש חתול נוסף אך מפורסם פחות בשם מאנקי.

קייטי פרי והחתולה | צילום: אינסטגרם katyperry@
קייטי פרי והחתולה | צילום: אינסטגרם katyperry@

מרתה סטיוארט

כוהנת הלייף סטייל שחגגה בשבוע שעבר את יום הולדתה ה-82, היא חובבת חיות ידועה. בעבר היו לה טווסים שאיבדו את חייהם במתקפה אכזרית של זאב ערבות, ובנוסף אליהם סטיוארט הצהירה בראיונות כי יש לה לפחות 20 חתולים, 25 כלבים, 10 צ'ינצ'ילות, 10 סוסים כולל שני סוסי פוני, מאות תרנגולות, עשרות ציפורים, שלושה חמורים ועוד שלל כבשים, עזים, ומה לא. ב-2020 סטיוארט נאלצה לקבור את אחת מהחתולות האהובות עליה, הנסיכה פיאוני, לאחר שארבעה מכלביה התנפלו עליה והרגו אותה.

>> בגיל 81: מרתה סטיוארט מככבת בבגד ים על שער ספורטס אילוסטרייטד

החתול של מרתה סטיוארט | צילום: אינסטגרם marthastewart48@
החתול של מרתה סטיוארט | צילום: אינסטגרם marthastewart48@

אד שירן

את החתול הראשון שלו, גראהם, אימץ הזמר הבריטי זוכה הגראמי בן ה-32 בשנת 2014 לאחר שהציל אותו מהמתה. גרהאם (שמאוחר יותר שונה שמו לבייבי בה בו), נהנה מחיים מפנקים, ואף כיכב בעמוד טוויטר משלו בעל עשרות אלפי עוקבים עד שלמרבה הצער נדרס בשנת 2019. "ליבנו נשבר", ספד לו שירן בשמו ובשם אישתו צ'רי. "הוא היה אחלה גבר. מצחיק וחכם והחבר הכי טוב של רועה גרמני ענק". לשירן וצ'רי שני חתולים נוספים קליפו (הקרוי על שם קינוח מפורסם בממלכה מגזע הסקוטיש פולד) ודוריטוס (שקיבל את שמו בגלל שאוזניו הכתומות הזכירו לשירן את החטיף הפופלרי) מגזע טאבי, ויחד הם חולקים עמוד אינסטגרם בשם The Wibbles – אחריו עוקבים מעל רבע מיליון איש ואישה.

החתולים של אד שירן | צילום: אינסטגרם thewibbles@
החתולים של אד שירן | צילום: אינסטגרם thewibbles@

ריקי ג'רוויס

השחקן, קומיקאי, מפיק, במאי, זמר והתסריטאי הבריטי בן ה-62 דיבר לא פעם בראיונות על אהבתו לחתולים, ובתקופת הקןרונה אף אימץ חתולה, פיקלס, איתה הופיע גם כשהתארח בתוכנית הלייט נייט של ג'ימי פאלון. בתחילת הסגר, ג'רויס נאלץ להיפרד מאולי, חתולו האהוב שמת בגיל 16.

החתול של ריקי ג'רוויס | צילום: אינסטגרם rickygervais@
החתול של ריקי ג'רוויס | צילום: אינסטגרם rickygervais@

ראסל ברנד

לשחקן, קומיקאי והזמר הבריטי (הידוע גם כגרוש של קייטי פרי) בן ה-48 ואישתו לורה, יש אהבה משותפת וגדולה לבעלי חיים. לפי הדיווחים לשניים יש שני כלבים, שמונה חתולים בוגרים ועוד כמה גורים וחמש תרנגולות. באפריל 2020, מוריסי, החתול שגידל ברנד במשך 16 שנים הלך לעולמו. "מעולם לא הושפעתי כך ממוות", ספד לחתולו האהוב בסרטון שהעלה לזכרו.

החתול של ראסל ברנד | צילום: אינסטגרם russellbrand@
החתול של ראסל ברנד | צילום: אינסטגרם russellbrand@

חתולים כחול לבן

מקומם של הפרוותיים בליבם של הידוענים הישראלים לא נפקד, וישנה אסופה לא קטנה של סלבס כחול לבן שמגדלים באהבה את המגרגרים המשופמים. ראש דסק הבריאות של חדשות 12, יואב אבן, ידוע באהבתו הרבה לחתולים, והוא אב אוהב לכמה כאלה שלעיתים גם קופצים לביקור באינסטגרם שלו ובשידורים. גם הזמר יהודה פוליקר ידוע באהבתו ארוכת השנים לחתולים והוא אף מאכיל חתולי רחוב בקביעות.

>> גם אופה וגם אימא? אור שפיץ (לא) בהיריון ראשון!

את בלוי וי ההורס של הקונדיטורית-סלב אור שפיץ, כל העוקבות שלה מכירות ואוהבות, וממש לאחרונה היא אימצה חתולה מהממת נוספת. גם "יוצא האח הגדול" תום חיימוב מגדל חתול ממיס לבבות, הנודע בכינויו – אוסקר. אל חתולי הרעם והמחץ האלה מצטרפים גם החתולים של איגי וקסמן, פאולה וליאון רוזנברג, יעל גולדמן ואורי פפר, מעיין אדם, אורנה בנאי, איל קיציס וטלי מורנו, קרן שחם ומאיה ורטהיימר. את ג'ינג'י, החתול של פרלה דנוך ומני ממטרה, השארנו לסוף כדי לחלוק לו כבוד אחרון. בחודש שעבר עדכנה דנוך בפוסט עצוב כי נאלצו להרדים אותו בלב שבור, וכמחווה אחרונה ליצור הפרוותי המגרגר, פנתה לעוקבים שלהם ברשת וביקשה להשאיר קערות מים לחתולים בחוץ כדי לעזור להם להתמודד עם החום.

>> אורנה בנאי נגד עומר אדם ויעל שלביה: "נתתם יד לתעשייה מבחילה"