קרן שחם: "הגבות שלי נתנו לילדים סיבה להתעלל בי"

קרן שחם | צילום: שי פרנקו
קרן שחם | צילום: שי פרנקו

מה גרם לה להתגבר על הפרעות האכילה שלה, למה היא הפכה לסיוט של מעצבי השיער והסיבה שהיא לא עושה הזרקות. יוצרת התוכן קרן שחם פותחת תיק

88 שיתופים | 132 צפיות

קרן שחם, 36, בעבר מאפרת מקצועית וכיום יוצרת תוכן ברשת, מככבת בסדרת הנוער "תלאתה" ומשמשת כשגרירה המקומית של מותג טיפוח השיער הבינלאומי "לוריאל פרופסיונל". נמצאת בזוגיות עם המסעדן אסף גרנית (לא, לא השף אסף גרניט) ומתגוררת בתל אביב

>> כוהנת הגבות שיר נקש: "התגלה אצלי גידול של 7 ס"מ במוח. הרופא לא הבין איך אני חיה"

שגרת טיפוח

"סוג העור שלי רגיל עד מעורב ושומני באזור הטי. אני אוהבת מוצרים עם ויטמין סי שמטפלים בפיגמנטציה כי אחרי שנים שנחשפתי לשמש יש לי כתמים. אני מתעניינת בחידושים בתחום אבל בשורה התחתונה, עושה רק דברים בסיסיים. אני שוטפת פנים עם סבון ויטמין סי של ג'ייסון או סבון חמר וולקני של אלבה. את קרם העיניים של אבלון אני קונה באמזון וזה לא פשוט, כי למצוא אותו זה כמו למצוא זהב. לפני האיפור אני מורחת את קרם הלחות של בובי בראון ומעליו קרם הגנה של ELF – שהוא האובססיה שלי. אני רוכשת אותו באסוס, הוא זול ועושה עבודה מצוינת". 

קרם לחות ופריימר של בובי בראון Vitamine enrich face base. מחיר 270 ש"ח | צילום: יח"צ
קרם לחות ופריימר של בובי בראון Vitamine enrich face base. מחיר 270 ש"ח | צילום: יח"צ
ג'ל ניקוי ויטמין C אבלון אורגניקס. 84.90 ש"ח  | צילום: יח"צ
ג'ל ניקוי ויטמין C אבלון אורגניקס. 84.90 ש"ח  | צילום: יח"צ
סבון פנים אלבה בוטניקה detox. מחיר 84.90 ש"ח | צילום: יח"צ
סבון פנים אלבה בוטניקה detox. מחיר 84.90 ש"ח | צילום: יח"צ

קוסמטיקאית

"הקוסמטיקאית שלי שירלי שומר היא גם חברה, והגישה שלה היא לא לעשות רק נעים, אלא לעשות עבודה יסודית בעור ולעבוד עם מכשור מגוון של גלי רדיו ולייזר. התוצאות נשמרות לכמה חודשים. היא עזבה את תל אביב לטובת ארסוף ואני מגיעה אליה גם לשם".

אנטי אייג'ינג

"התחלתי להשתמש בקרמים אנטי אייג'ינג בשנות העשרים שלי בזכות אימי שהקדימה את זמנה. היום אני מרגישה שהגיע הזמן להזרקות, למלא למשל קווים שנהיו במצח, אבל בוטוקס פחות כי אני חוששת שזה יפגע במימיקה הטבעית שלי. אני רואה חברות שלי שהתחילו להזריק בפנים ונראות מעולה אבל אני עוד לא שם מסיבה אחת: לא מצליחה עדיין להתגבר על הפחד ממחטים".

איפור

"האובססיה החדשה שלי היא לתכשירים עם מקדם הגנה שמתאימים את עצמם לעור שלך ומעניקים כיסוי. גם סומק במרקם קרמי הוא חובה אצלי ואני אוהבת את הוורוד של סמאשבוקס ושל מאק. לשפתיים אני אוהבת צבע עם מעט גוון, ואני ממש אוהבת את השפתונים הלחותיים של בובי בראון. בערב אני משדרגת את הלוק עם קונסילר ALL OVER של לנקום ועם ברונזר SUNKISSED של קליניק שמעניק ברק מהמם. אם בא לי לדפוק הופעה אני תוחמת את קו הריסים עם העיפרון האגדי של מאק בגוון TEDDY ומורחת את המסקרה HYPNÔSE של לנקום".

עפרון גבות PUPA FULL EYE BROW PENCIL. מחיר 75 ש"ח | צילום: יח"צ
עפרון גבות PUPA FULL EYE BROW PENCIL. מחיר 75 ש"ח | צילום: יח"צ
מסקרה LE 8 HYPNÔSE של לנקום. מחיר 159 ש"ח | יח"צ
מסקרה LE 8 HYPNÔSE של לנקום. מחיר 159 ש"ח | יח"צ

שיער

"יש לי שיער דק שנוטה להישבר מלא, והשילוב הזה הוא סיוט לא קטן למעצבי שיער. מעצב השיער שלי הוא עדן ירושלמי, אנחנו מכירים 12 שנים, הוא עושה לי גוונים בשיערי החום-בהיר וגם מספר אותי למרות שאני שומרת על שיער ארוך. עשיתי החלקה אצל מתן חליבה, שהוא גאון בהחלקות. הקרקפת שלי יבשה אז יש לי פריבילגיה לחפוף כל יומיים-שלושה. אני משתמשת במברשת של דפני שעוזרת לי לשמור על שיער גלי מעוצב, וחופפת בסדרת המטאל דיטוקס של לוריאל פרופסיונל, שנהדרת גם לשיער שעבר החלקה. אני מעדיפה שמפו ומסכה על מרכך".  

מסכה מסדרת מטאל דיטוקס של לוריאל פרופסיונל. 209 ש"ח ל-500 מ"ל | צילום: יח"צ
מסכה מסדרת מטאל דיטוקס של לוריאל פרופסיונל. 209 ש"ח ל-500 מ"ל | צילום: יח"צ
מברשת מחליקה של דפני, מחיר 499 ש"ח | צילום: יח"צ
מברשת מחליקה של דפני, מחיר 499 ש"ח | צילום: יח"צ

בושם

"אני מכורה לשלושת הבשמים של LE LABO, מותג בשמי נישה בוטיקי. ביום אני משתמשת במספרים 13 ו-33 ובערב במספר 26. מדובר בבשמי יוניסקס יקרים, לא מתוקים, עם ריח שנשאר". 

גבות

"קיבלתי גבות מאוד עבות בירושה מאבא שלי, וזו הייתה סיבה לילדים להתעלל בי. לכן כבר בגיל בת מצווה התחלתי למרוט אותן ונשארו לי גבות בעובי של חוט. כשהגעתי לדורית גבות היא שכנעה אותי לא לגעת בהן עד שיחזרו לגדול ולקבל עובי, ומאז אני מגיעה אליה אחת לחודשיים-שלושה מגיעה אליה. ביומיום אני נעזרת בעיפרון הגבות של פופה 001 או 002, שמצאתי שהוא הכי נוח לתפעול, ותמיד יש לי סטוק של עשרה כאלה".

קרן שחם | צילום: שי פרנקו
קרן שחם | צילום: שי פרנקו

מני פדי

"אני עושה לק ג'ל בציפורניים כבר ארבע שנים, מדי שלושה שבועות אצל דפנה ליד חוף מציצים בתל אביב. כשהגעתי אליה היו לי ציפורניים דקות וקצרות והיום הן חזקות וארוכות. אני מעדיפה צבעי ניוד או אדום צועק, לא שום דבר באמצע. פדיקור אני עושה לעצמי".

כושר

"אני מתאמנת אצל תומר טנצר פעמיים בשבוע אימון קרדיו, כוח וסיבולת לב ריאה, ובעיניי הוא פסל של הגוף. לפני שנה גיליתי את היוגה והתאהבתי, ומאז אני מגיעה ל'לין יוגה' פעמיים בשבוע. מעבר לזה שהיוגה מחזקת ומחטבת, זוהי שעה שלך עם עצמך בשקט, זמן להקשיב לגוף".  

תזונה

"יש במשפחה שלי נטייה להשמנה, ואם אני אוכלת אני משמינה – יש לי עליות וירידות של 3 ק"ג. בשנתיים האחרונות הפכתי לצמחונית מתוך עניין אידיאולוגי. חוץ מבשר אני לא נוגעת במוצרי חלב, להוציא גבינת פטה עיזים. בבוקר אני רק שותה קפה, נכון שזה לא טוב לא לאכול, אבל כך התרגלתי. הארוחה הראשונה שלי היא סביב השעה אחת או שתיים –  סלט עם ביצה קשה או שניצל תירס, הכי ארוחת ילדים. אני מכורה למתוק, במיוחד לקינדר בואנו ופסק זמן, אבל הכי לבמבה. בן זוגי הוא מסעדן, אבל אני לא קליינטית שלו ובכלל החיים שלי לא סובבים סביב אוכל". 

הטיפ שלי

"ניסיתי להתקבל לתחרות מלכת היופי ב-2004 ולא התקבלתי בגלל עודף משקל. שנה אחרי הגעתי שוב כשהייתי רזה יותר, וזכיתי בתואר נערת ישראל ובמקום שני בתחרות בה ניצחה ילנה רלף. אחרי התחרות השתכנעתי שרזה זה יפה והיו לי הפרעות אכילה, עד אמצע שנות העשרים שלי אכלתי והקאתי. זה נגמר כשהפסיכולוגית שלי שאלה אותי אם אני רוצה ילדים והזהירה אותי שאני פוגעת לעצמי ברחם. לא תמיד זה היה קל, למשל כשמדדו לי את הירכיים וספגתי הערות, אבל התחשלתי גם מזה. לצעירות של היום אני אומרת – שמרו קודם כל הבריאות שלכן. אני רואה ברשתות הרבה צעירות שמנוהלות על ידי הפרעות אכילה, אבל תבחרו מודלים אחרים לשאוף אליהם ותאהבו את מי שאתן. לשמחתי המודלים של היום השתנו ויש מקום לרבות אחרות. למרות הכל נהניתי מהתחרות – גדלתי בקריות וגיליתי בזכותה את העיר הגדולה, ומגיל צעיר חייתי חיים עצמאיים. בגיל 25 זכיתי בריאליטי 'הדור הבא 24/7' יחד עם גב פשטי, היינו זוג לשבוע ויצאתי עם חצי מיליון. החוויה שכנעה אותי לא להתבלבל מכל הבולשיט של 'כאילו עולם הזוהר' ולהישאר עם רגליים על הקרקע, אז בחרתי לעבור אל מאחורי הקלעים כמאפרת כלות וערב, וזכיתי להצלחה גדולה. היום אני משפיענית רשת, שזה מושג שוויצרי, אבל בסוף אני יוצרת תוכן ומדברת בגובה העיניים. אם אני משפיעה לטובה על אחרות, אני את שלי עשיתי".