בעקבות סערת הלק ג'ל: 10 טיפים יעילים לשמירה על הידיים

מכורות ללק ג'ל? כך תתמודדו עם הסיכונים | צילום: shutterstock
מכורות ללק ג'ל? כך תתמודדו עם הסיכונים | צילום: shutterstock

המחקר בנוגע לסכנות של השימוש בלק ג'ל, עורר חרדה בקרב נשים רבות שמשתמשות בו באופן קבוע. אז איך נגן על עור הידיים? אספנו 9 טיפים מהמומחיות

88 שיתופים | 132 צפיות

שיחת היום אתמול בקרב חובבות לק ג'ל (כלומר הרוב המוחלט של נשות ישראל), עסק בתוצאות מחקר שהתפרסם בשבוע שעבר בכתב העת Nature Communications, שם בדקו את השפעות מנורות הייבוש הנפוצות לייבוש לק ג'ל, המשתמשות בקרני UVA. המחקר מחזק את החשש – שכבר פורסם בעבר- שמכשירי ייבוש לק ג'ל עשויים להיות מסוכנים. במחקר נמצא כי השימוש במכשירים אלה גורם למותם של תאים אנושיים או לעלייה בשיעור המוטציות שעלולות להוביל לסרטן.

חשוב לציין שהמחקר בוצע על תרבית של תאים אנושיים וכן על תאים של עכברים ולא ברקמת גוף אנושית חיה, ולכן נדרש מחקר ממושך יותר כדי לקבוע האם השימוש במכשירים באמת גורם להגדלת הסיכון לסרטן בתאים אנושיים חיים, במיוחד כשמדובר בטיפולים לא תכופים. החוקרים ציינו שייקח לפחות עשור עד להשלמת כל המחקרים הנדרשים כדי לשחרר לעולם מסקנה נחרצת בנושא, אבל החרדה שהשתררה בקרב חובבות הלק ג'ל כבר עלתה שלב. אז איך מתמודדות? ביקשנו מהמומחיות את הטיפים שלהן כדי להתגונן בפני הסכנות שבמנורות הייבוש:

>>> הקוסמטיקאית של גל גדות ורותם סלע כובשת את לונדון

ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור נתנה לנו 4 כללים חשובים שיעזרו לשמור על העור מסרטן העור, בזמן השימוש בנורות UV ללק ג'ל:

1. "מומלץ למרוח קרם הגנה, רצוי עם מסנן פיזיקלי, רבע שעה או חצי שעה לפני הטיפול במנורה. זה לפחות יקטין את הנזק של קרינת UV.

2. טפלו בגב היד במסנן קרינה באופן קבוע ולא רק בזמן טיפול, כי הידיים חשופות כל הזמן בחיי היום יום שלנו לנזקי השמש.

3. תעשו טובה לציפורן שלכן ולעור שמסביב לציפורן ורווחו ככל האפשר בין טיפול לטיפול, כי נזקי הקרינה מצטברים לאורך זמן.

4. הכי חשוב להשתמש בכפפות שחושפות רק את הציפורניים ורשום עליהן במפורש שהן חוסמות קרני UV – יש בדים כאלה גם בבגדי ים ובמגיני ידיים לרוכבי אופניים. העדיפו כפפות בצבע שחור שהן חוסמות טוב יותר מבד בהיר".

כפפות הגנה ללק ג'ל | צילום מסך עלי אקספרס
כפפות הגנה ללק ג'ל | צילום מסך עלי אקספרס

מאיה לזר, מנהלת הדרכה של חברת הלקים "אסי" (essie), מוסיפה עוד כמה טיפים לשמירה על בריאות הידיים:

1. "שוק הלקים די פרוץ, יש לקים שמגיעים בייבוא אישי ואינם מפוקחים לכן חובה לשים לב שמדובר בלק שיש לו רישיון של משרד הבריאות כדי להבטיח שכל רכיביו מאושרים ואין סכנה שנעשה שימוש בחומרים שעלולים להיות מסוכנים, אחרת עלול להיגרם נזק וגם לא תהיה לכן כתובת לפנות אליה.

2. יש כיום בשוק הלקים מבחר של לקים שהם דמויי ג'ל. על מנת לשמור על הציפורן, רצוי להשתמש בלק דמוי ג'ל שאינו מצריך שימוש במנורה וגם מחזיק זמן ארוך יותר. כדאי לקרוא את האותיות הקטנות לפני הרכישה ולוודא שזה אכן לק שאינו מחייב מנורה.

3. בשימוש בלק ג'ל שמחייב שימוש במנורה, נוצרת מין שכבה כמו זכוכית, שיש לשייף במשייף מיוחד. המשייף עלול לפצוע את העור ולהסיר את שכבת הציפורן העליונה. שיוף ההסרה גורם לציפורן להיות רכה כמו עלה, זה כואב ושורף בעור ויוצר מראה של ציפורן שאינו בריא במרקם דק מאוד – עוד סיבה להעדיף תחליף לק ג'ל.

4. יש נשים שמפתחות עם הזמן רגישות ללק ג'ל שמחייב שימוש במנורה, ואחרי כמה שימושים יכולה להיווצר פריחה. אם אתן יודעות שעורכן רגיש, המנעו מראש או השתמשו מראש בתחליפי לק גל, ואם כבר השתמשתן וראיתן פריחה, תפסיקו לאלתר.

5. במריחה של לק ג'ל – שימי לב שיש למרוח את הלק כמה שיותר צמוד לעור שמסביב לציפורן (קוטיקולה) ולא לעלות על העור. אם הלק עלה על העור עדיף להסיר אותו לפני הכנסת היד למנורה, כדי שלא יתקשה ויגרום לפציעה או כוויה על העור".

>> זהירות! החומרים המסוכנים במוצרי הקוסמטיקה ונורות האזהרה שצריך לזהות

 

Essie Gel Couture – לק ג'ל ביתי שמבטיח ברק ועמידות של עד 12 ימים, בלי צורך במנורת UV ועם תהליך הסרה פשוט כמו של לק רגיל | צילום: יח"צ חו"ל
Essie Gel Couture – לק ג'ל ביתי שמבטיח ברק ועמידות של עד 12 ימים, בלי צורך במנורת UV ועם תהליך הסרה פשוט כמו של לק רגיל | צילום: יח"צ חו"ל