חתונה ממבט ראשון: שניר חי בסרט, אבל הלו, עד עמוס תמם

כפרה על מור. מגיע לך את עמוס תמם במינימום. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12
כפרה על מור. מגיע לך את עמוס תמם במינימום. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12

שניר מתגלה כחתיכת פריווילג, ולמרות שהוא דופק פוזות כאילו הוא המאבטח של ביבי ולא מתייחס למור - הוא בטוח שהוא ג'נטלמן המאה. מזל שיש את תומר ויואנה, הזוג הכי מתוק בתוכנית

88 שיתופים | 132 צפיות

סליחה רגע, אני אישה בת 39 ורווקה. הסו-קולד זוגיות האחרונה שלי הייתה בגיל 27. אני צריכה את העזרה של מומחי חתונמי, וכמוני עוד אלפי נשים וגברים שיודעים רווקות מאוחרת מהי, אכזבות מדייטים מחרידים, אפליקציות מעייפות, גוסטינג לפרצוף ואמירות מתישות של "איך יכול להיות שאת רווקה". אבל שניר? שעכשיו סיפר לנו שמגיל 20 היה בזוגיות, עד לפני עשרה חודשים, והופ, הגיע לחתונמי? סליחה אדוני, עם כל האמפתיה והפרגון, יש תור – והתור הזה צריך לכלול רווקים ורווקות שיודעים דבר או שניים על רווקות. לך, תתבשל עם עצמך עוד איזה שנתיים-שלוש, ואז נסכים לקבל אותך בזרועות פתוחות לתוכנית. ככה גם אולי תקבל בזרועות קצת יותר פתוחות את הכלה שישדכו לך. תאמין לי, אחרי שתשחק קצת בטינדר ותגלה שלא כל הימינה זהב, אתה תחזור עם הזנב בין הרגליים.

>> חתונה ממבט ראשון: תראו לנו עוד כלות כמו מור בבקשה

הבנו, מור היא לא הטעם של שניר. הוא משתדל שלא להגיד לה את זה, רק ללחוש את זה לחברים שלו, ושהם יגידו לו בחזרה "היא מהממת, אבל אתה הרבה יותר", ושהאימא תדאג להוסיף שהיא ציפתה למשהו אחר עבור הנסיך שלה, אבל בסדר, היא זורמת. סליחה, מה זה פה? מלך הכיתה? למה צפיתי ב-40 דקות של מעגלי חברים עושים אינטרוונשן בזמן הריקודים בחתונה ודואגים להעלות לחתן עוד קצת את האגו, כאילו הוא לא ממוקם כבר היטב בפסגה?

למרות ששניר עוד לא עשה שיחה כנה כמו משה, ועוד לא אמר לכלה שלו שהיא נראית "לא מספיק טוב" בעיניו, מור קוראת את שפת הגוף ומבינה לבד מה אומרת העמידה כמו המאבטח של ביבי, ובדיוק כמו רותם, עם משקפי השמש והידיים בכיסים, שניר משדר חוסר רצון בקרבה . אוסיף ואומר, שניר לא טורח להתעורר בבוקר לבלות עם כלתו, לא שש לענוד את הטבעת ולא בא לקראתה בשום צורה. הוא מבחינתו חושב שהוא ג'נטלמן, הוא שם לב ומציין שלא נוח לה, ואף תוהה "איך את מסתדרת עם השמלה". אבל אולי במקום לתהות, תציע עזרה? אולי תתעורר ותבלה איתה? ואולי תוותר על הגלישה כדי להכיר אותה?

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

תודה לאל, שניר אכן ויתר. ועם זאת, ההליכה המשותפת על רקע ואל טורנס המושלגת, הייתה יותר קרה ממזג האוויר עצמו. הוא לא מתקרב, לא נוגע ולא מחמיא, וזה בהחלט מוערך שהוא לא מהתל בה, אבל היא קופצת מעל הפופיק בניסיון לדלות מחמאה. מור אפילו טוענת ששניר דומה לעמוס תמם, שזה עוד ניחא, אבל שיא החוצפה היא בכך שהוא עוד תוהה אם זה נחשב מחמאה. אחי, בוא תנחת ותצטרף אלינו כאן על הקרקע.

יאללה, נחתנו בדירה של נעם, אליה משה עבר בסבל רב שהוא לא ניסה להסתיר, אבל כמוהו גם היא לא ממהרת לקבל את פניו, ואופס, "שכחה" לפנות לו מדף. הם אמנם קוראים אחד לשנייה מאמי ויושבים קרוב, אבל בין זה לבין איזשהו שיח, קירבה ואינטימיות, אין כל קשר.

נעם מחליטה שהיא תהפוך את המעבר לרומנטי ויהי מה, היא תצית את האנרגיה של הסקרנות וההתלהבות, ואיך היא תעשה את זה? על ידי הקראת המכתבים המעייפים שכתבו אחד לשנייה טרום פגישתם. לא רק שזה לא רומנטי ואף מקריפ, משה חוזר ואומר שלא נוח לו עם הרעיון הזה ושהוא מובך, אבל היא בשלה. היא רוצה להקריא אותם בקול רם, וחוזרת על אותה שאלה, עד שהיא תגרום למשה להרגיש לא בנוח והוא ישנה את תשובתו. אחרי זה בטסטה, כמו ששניר אוהב להגיד, נעם תגיד שמשה לא הסכים להקריא כי הוא לא מחובר לרגש וקשה לו להיפתח. אבל להיפך, הוא דווקא מחובר לרגש ובגלל זה הוא מסרב להתמסר להקראה של משהו שנוגד את הרגש שלו כרגע.

>> משה מתייחס לנעם כמו אל רחם מהלך, אבל זו לא הבעיה האמיתית

נעם מקריאה את המכתב של משה בקול רם (כי היי, למה להתחשב?), ואפשר להבין את הניסיון שלה טו פייק איט טיל יו מייק איט, ולהזכיר לו איך הבטיח שישאר ויתן צ'אנס. משם עוד חצי פרק נמרח על ההחלטה איפה לתלות את לוח המודעות שיכיל את אותם מכתבים. למשה "לא משנה", כי זה הדבר האחרון שמעניין אותו, בטח בזמן שרונאלדו מבקיע, אבל גם לזה נעם מוסיפה פרשנות של "לא אכפת לו" והיא רוצה שהוא יבטא את דעותיו. אל תדאגי, לא נראה לי שהוא מהגברים שישמרו בבטן. זוכרת שהוא אמר לך שאת לא הטעם שלו? כלומר, אנחנו לא ראינו את זה, אבל סומכת עלייך שאת זוכרת שכנות היא דווקא נר לרגליו, אז תשחררי קצת ותני לסיטואציה לזרום. הוא כבר עבר לביתך, כבר מצא מקום טיול לכלב והוא מנסה ולא מוותר, למרות שהוא לא עף פה, אז אולי תנסי גם את להקליל ולראות מה הרגע יביא, במקום להביא את זה בכוח ולצבוע בעצמך?

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

והנה עברנו לזוג שצובע לי את הלב בוורוד, יואנה ותומר. למרות הפרומו שניסה לשתול פחד ואימה, הזוג הזה עושה הכל נכון. עד כדי כך נכון, שהם מודעים לזה ורוצים כבר לריב כדי לדעת שהם יצליחו לצאת מזה, וגם כי כשרבים מגלים עד כמה אכפת לנו אחד מהשנייה – האם נלחמים או שמעדיפים להרים ידיים ולוותר.

יואנה מגיעה לארוחה משפחתית אצל תומר מלאת חששות ולא מהססת להצביע על כך. הוא בתמורה מציע לעזור לה לסחוב את העציץ, אבל אני אראה בכך מטאפורה לכך שהוא עוזר לה לסחוב. הוא מוריד ממנה עול פיזי כדי שתהיה יותר פנויה לעול הרגשי. בדיוק כמו שתומר פילס את הדרך ללבם של הוריה של יואנה בעזרת ההתעניינות בשפתם, יואנה מבינה שלמילים יש כוח ומבקשת מהסבתא לקרוא לה גם בדאלק. אחרי שביססה את הקרקע, היא מרחיבה ומשתפת שסבתא שלה נפטרה, ומספרת שלראות את סבתא שלו – מרגיש כמו בית. ניכר שהיא בכלל כמהה לבית, לקרקע יציבה ותחושת ביטחון, כשהיא מתאהבת מיד במשפחתו ואומרת "בא לי שהם יאמצו אותי בלי קשר לתומר".

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

>> עקיצה ממבט ראשון: הבנו מה יואנה באמת רוצה מתומר

בקליניקה אצל יעל עולה הפחד הכי גדול של כל רווק שידע אכזבות בחייו, אז שניר, תקשיב, ככה זה מרגיש. גם יואנה וגם תומר מספרים שהם מפחדים להאמין שזה כזה טוב, כי איך מור אמרה בפרק הקודם? ״כל דבר שהיה טוב נגמר״. המזל של שניהם זה שהם נמצאים בחתונמי ויכולים להציף את הפחדים בטיפול, כי בחיים האמיתיים, הרבה פעמים נעדיף להרים ידיים ולתת לפחד לנצח – גם כשטוב – רק שלא יתרסק הלב. אבל האמת היא שלא לנסות ולא לפתוח את הלב רק כי מפחיד, זה ההפסד האמיתי.

אחרי שהבנו שתומר ויואנה לא רק חווים את אותו הדבר, אלא גם מתבטאים אותו הדבר, הושיבו את שניהם על הספה בניסיון שיגידו את הדברים אחד מול השנייה. אבל זה החלק הכי מפחיד. זה דבר אחד לחשוף רגש מול אדם נייטרלי, אפילו מול מדינה שלמה, אבל לחשוף רגש מול הבן אדם שאליו אתה מרגיש, ושגם הוא זה שיכול לפגוע בך? זה כבר סיפור אחר. יואנה ותומר לא מוכנים לשחק את המשחק, הם שומרים את הקלפים, ורק ברגע שנכון להם, הם משתפים אחד את השנייה בפחדים שלהם – דבר שכבר משחרר את הפחד ומעמיק את הקשר – כי הרי אתן יודעות מה אומרים? "זה קל הרבה יותר לפחד ביחד".