איך אפשר להמשיך בשגרה בידיעה שאישה שנחטפה ילדה תינוק בשבי?

בלתי ניתן להכלה. כיכר החטופים בתל אביב | צילום: JACK GUEZ/AFP via Getty Images
בלתי ניתן להכלה. כיכר החטופים בתל אביב | צילום: JACK GUEZ/AFP via Getty Images

אין באמת מילים נוכח ההערכות כי אחת מהחטופות ילדה בשבי, רק שעון שממשיך לתקתק מדי יום שבו החטופות והחטופים לא חוזרים הביתה. החזירו כבר את הילדים שלנו, כולל זה שנולד היישר לגיהנום

88 שיתופים | 132 צפיות

אני כותבת את המילים האלה, למרות שהן אינן, כי איך אפשר בכלל למצוא מילה אחת בכל השפה העברית שתתאר את הזוועה הזאת. מערכת הביטחון הודיעה אמש (13.11) כי לפי ההערכות אחת החטופות ילדה תינוק בשבי חמאס בעזה.

>> התפרצה להפגנה פרו פלסטינית עם שלטי החטופים – ושברה את הרשת

כמעט 40 יום חלפו מאז שכ-240 ישראלים, בהם תינוקות, ילדים, גברים ונשים כולל קשישים – נחטפו באכזריות. המחשבה שתינוק, למעשה עובר שנמצא ברחם אמו, המקום שאמור להיות המקום הבטוח שלו, החממה שלו, נחטף לעזה בעודו ברחמו – קורעת לי את הנשמה. המחשבה שהוא נולד אל תוך הגיהנום, לא מאפשרת לנשום עוד רגע. המחשבה על אימא שלו, או שלה, האמיצה והמבועתת, שנאלצה ללדת בתנאים הכי איומים שאפשר להעלות על הדעת, התגלמות כל הסיוטים, מביאה ילד לאוויר העולם בסיטואציה הזו – מכאיבה לי בכל הגוף.

המחשבה שהוא נולד אל תוך הגיהנום, לא מאפשרת לנשום עוד רגע. המחשבה על האימא האמיצה והמבועתת, שנאלצה ללדת בתנאים הכי איומים שאפשר להעלות על הדעת, התגלמות כל הסיוטים – מכאיבה לי בכל הגוף

 

הדבר הזה בלתי ניתן להכלה – ואסור להכיל אותו, אסור לקבל את זה. אני נזכרת ביום הלידה של בתי, לפני שנתיים וארבעה חודשים, ורוצה לחבק אותה חזק, יחד עם התינוק או התינוקת שנולדו בשבי והאימא האמיצה הזו. אני מקווה שהם לפחות ביחד, שלא הפרידו ביניהם, שבתוך כל הרוע השטני הזה יש בכל זאת ניצוץ של אנושיות.

אישה קוראת לשחרור הילדים מהשבי בכיכר החטופים בתל אביב | צילום: AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images
אישה קוראת לשחרור הילדים מהשבי בכיכר החטופים בתל אביב | צילום: AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images

ארגוני הנשים ברחבי העולם זנחו אותנו, אבל אני מקווה שהיושבים בהנהגה – למשל זה שממאן להעביר את מלוא התקציב לשיקום העוטף ולמלחמה, זה שמפטם אותנו בנשקים בזמן שהאלימות בבתים גואה, וכמובן זה שעומד בראש – ונפגש רק אתמול לראשונה עם תושבי העוטף, אבל רק מיישוב שתושביו נמנים על קהל בוחריו – אני מקווה שכל אלה יבינו כבר שהחטופים לפני הכל. אני מקווה שאולי זה מה שיגרום להם להקשיב כבר לתקתוק השעון.

לינור אברג'יל: "העדויות על התעללות בנשים החזירו אותי לזיכרון האישי שלי"

אין ולא יהיה ניצחון אחרי שנגרם כל כך הרבה מוות וכאב מסביב, אז אתם יכולים למחוק את המילה הזאת מהשיח. המילה הזו רק מטרגרת. פשוט תדאגו להחזיר עוד היום את כל החטופות והחטופים. החזירו כבר את הילדים שלנו מעזה, כולל זה שנולד היישר לתוך גיהנום עלי אדמות, ואת אימא שלו.