תופעה: למה זוגות צעירים מחליטים לישון בחדרים נפרדים?

מה עומד מאחורי התופעה המשונה של גירושי שינה? | צילום: Shutterstock
מה עומד מאחורי התופעה המשונה של גירושי שינה? | צילום: Shutterstock

הם מחוברים, אוהבים, שוכבים ואז הולכים לישון כל אחד במיטה שלו. מה גורם לזוגות צעירים לישון בחדרים נפרדים ומה זה עושה לחיי המין שלהם?

88 שיתופים | 132 צפיות

כרווקה אני מייחלת ליום שבו לא אלך לישון לבד אחרי סטוץ סוער. אני מצפה לרגע בו ארדם חבוקה בזרועות בן זוג אוהב, כזה שכשאתעורר בבוקר, יבהה בי ויחייך לעצמו. אבל החיים רחוקים מלהיות קומדיה רומנטית, ויש זוגות שהבינו שהפנטזיה שמכרו לנו כל השנים היא לא כל כך מציאותית והם מעדיפים להתעורר ממנה, במיטה שלהם, לבד. 

>> מכניסות את הטנטרה למיטה: תרגילים בסיסיים לשדרוג חיי המין שלך

"יש פער בין איך ששינה זוגית מוצגת כמשהו נורא רומנטי לבין מה שקורה במציאות. גבר הולך לישון, הוא נוחר כל הלילה, הנשים שמות עליו כרית, ממרפקות אותו, הולכות לשירותים ולא מצליחות לחזור לישון כי הנחירות מפריעות, שלא נדבר על הנפיחות. זה לא תענוג גדול כמו שזה מוצג בסרטים הרומנטיים", מספרת לבנת שטרית (33), מטפלת באומנות מפתח תקווה. היא ואלדד, בן זוגה ואבי שני ילדיה (פעוט בן שנה ועשרה חודשים ותינוקת בת חודשיים), שהוא גם סטנדאפיסט ומגיש הפודקאסט "מאחורי כל צחוק", פיצחו את השיטה הנכונה עבור הזוגיות שלהם – הם פשוט ישנים בנפרד.

אלדד שטרית: "לישון וסקס אלה דברים שונים. אצלנו זה קורה כשיש תשוקה, ולא כי חייבים. אז שוכבים, מתחבקים קצת וכל אחד הולך לענייניו"

 

לבנת ואלדד יחד כבר 13 שנה, מתוכן הם נשואים חמש שנים, ובכל שנות נישואיהם הם ישנים בנפרד. "בסטנדאפ אני אומר ש'אנחנו ישנים בנפרד כי אני בן 33 ומגיע לי חדר משלי'", מתבדח אלדד, "כל החיים אנחנו רוצים לצאת מהחדר עם האחים ושיהיה לנו חדר משלנו, ובסוף דווקא בבגרות אנחנו חוזרים לחלוק? זה הזוי לחלוטין שזו הנורמה, גם ככה כל כך אינטנסיבי לחיות עם מישהו, אז עוד לחלוק איתו חדר?". 

אלדד מספר שההחלטה נולדה ברגע שהוא ולבנת עברו לגור יחד. "שנינו עם בעיות שינה קשות ואורח החיים שלנו הפוך לחלוטין, היא קמה בשש לעבודה ואני מופיע בלילה".

אבל האינטימיות היא לא חלק מהעניין?
לבנת: "להפך, אני קמה בבוקר ויש לי תשוקה אליו, אני רוצה לראות אותו ומתגעגעת אליו במקום לשנוא אותו ולהיות ממורמרת. כשאני רוצה להתכרבל הוא בא, ואחרי כמה זמן חוזרים כל אחד לחדרו. אם לא היו לנו בעיות שינה אולי הייתי רוצה לנסות לישון ביחד, אבל בלי קשר, אני חושבת שכשאתה ישן עם מישהו כל יום, יש בזה משהו ממאיס". 

"כשאתה ישן עם מישהו כל יום, יש בזה משהו ממאיס" | צילום: shutterstock
"כשאתה ישן עם מישהו כל יום, יש בזה משהו ממאיס" | צילום: shutterstock

אז לא חסר לכם להתעורר בבוקר ביחד.
אלדד: "ההתעוררות היא סתם פנטזיה הוליוודית. זה לא שאנחנו קמים ביחד בבוקר מחייכים והציפורים מצייצות, אנחנו קמים ליום עבודה, לאינטנסיביות של החיים". 

איך עושים סקס כשישנים בחדרים נפרדים?
"אז עכשיו יש לנו שני חדרים שבהם אנחנו לא שוכבים", יוצא שוב הסטנדאפיסט מאלדד, "אבל ברצינות, לישון וסקס אלה שני דברים שונים לגמרי. אצלנו זה קורה כשיש תשוקה, ולא כי הלכנו לישון ביחד וזה הדבר שחייבים לעשות לפני, 'סקס פיפי ולישון', זה לא עובד ככה. אז שוכבים, מתחבקים קצת וכל אחד הולך לענייניו". 

>> בר רפאלי מגלה את הסוד שלה לשימור הזוגיות

יש חדר קבוע ששמור לסקס?
אלדד: "לא, זורמים. אם התינוק ישן אצלה בחדר, אז נלך אליי, ואם הרגע החלפתי מצעים אז נלך אליה. בכלל, המיטה היא לא הכרח, זה יכול להיות גם על הספה בסלון". 

ההפרדה הזאת גורמת לכם לשכב יותר?
לבנת: "מעולם לא ישנו ביחד אז אין למה להשוות, אבל זה בטוח משפיע רק לטובה". 

אצלי או אצלך

חברת המזרנים הבריטית Bensons for Beds הנחשבת לגדולה באנגליה, ערכה מחקר בנושא בשנה שעברה ומצאה כי 34 אחוז מהזוגות שלא ישנים יחד עושים יותר סקס, לעומת 24 אחוז מהזוגות שטענו שהסידור הזה דווקא פגע להם בחיי המין. 16 אחוז מהזוגות ציינו שהשינה בנפרד הפכה את חיי המין שלהם למסעירים יותר, כיוון שהם עושים יותר סקס בחדרים שונים ברחבי הבית. מסקר שנערך מטעם האתר האמריקאי Matress Clarity ב־2019 עולה כי 30 אחוז מהאמריקנים היו רוצים לישון בנפרד, ואילו מחקר שפורסם בינואר 2020 מטעם מרכז השינה העולמי מצא שעשרה אחוז מהזוגות ישנים בחדרים נפרדים, בעוד ש־25 אחוז רק מפרידים את המיטה. בארצות הברית הפתרון ה"מודרני" הזה זכה למונח Sleep Divorce ("גירושי שינה" בתרגום חופשי), אולי מתוך המחשבה שהבחירה לישון בנפרד היא צעד אחד לפני הפרידה. אבל אצל ויקי וטל אגמון (46) שלמדו לקח מפרק א', זה דווקא מה שהציל את פרק ב'. "הבחירה לישון בנפרד הגיעה מתוך משבר שהיה לפני שלוש שנים ונמשך כמה חודשים", משתף טל, "רגע לפני פרידה ישנו בחדרים נפרדים, ואז הבנו שזה דווקא מחזק את הזוגיות שלנו". 

טל אגמון: "עושים מה שעושים, מסיימים ואז אני חוזר לחדר שלי לישון. יש בזה ריגוש, זה כמו ללכת למאהבת בבית מלון"

קצת מתחבקים אחרי, ואז נפרדים | צילום: Shutterstock
קצת מתחבקים אחרי, ואז נפרדים | צילום: Shutterstock

איך?
"אין תלותיות. אם לפני כן הייתי הולך לישון והיא הייתה נשארת בסלון, המחשבות של מתי היא תבוא היו מציקות, ועכשיו זה בכלל לא שאלה. וכשאני קם לפנות בוקר לריצה, אני לא מפריע לה". 

ומה בנוגע ליחסי המין?
"מבחינת התדירות זה רק השתפר, כי יש יותר געגוע, וכי זה מתוך רצון ולא מתוך הרגל. היא שואלת אותי 'אתה בא לישון איתי הלילה?', ואז אני בא, עושים מה שעושים, מסיימים ואז אני חוזר לחדר שלי לישון. יש בזה ריגוש, זה כמו ללכת למאהבת בבית מלון, ואם יש געגוע אז אני הולך לישון איתה. יש אלמנט נורא מתוק כשזה מגיע מתוך בחירה ולא מתוך נורמה, זה עושה אותנו יותר מאושרים". 

>> מה גברים רוצים בסקס? תכלס זה די פשוט

איך בוחרים במיטה של מי?
"היא מזמינה אותי אליה, כי אני עושה כפיות עם הכלבה שלנו והיא לא אוהבת את השערות של הכלבה במיטה".

לא מעליב?
"לא. יש פעמים שהיא שואלת אם אני בא לישון אצלה, ואם נרדמתי אני לא בא. אנחנו לא עושים עניין, אנחנו מאוד מחוברים היום, הרבה יותר מפעם, ואם רבים, לפחות לא צריך לישון גב אל גב". 

התופעה של שינה בנפרד נחשבת "טרנדית" בקרב זוגות מבוגרים, אחרי שהילדים יוצאים מהבית, אבל מה בנוגע לזוגיות טרייה עם ילדים? אצל שירלי מלאני (39) וג'ון דארבאן (45), המתגוררים כיום במישיגן, ארצות הברית, ונשואים זה שבע שנים, דווקא הולדת ילדים היא זו שהביאה לסידור החדש. "הבכורה נולדה לפני חמש שנים, היא ישנה איתנו בחדר, אז הוא עבר לישון בסלון", מספרת שירלי, "פתאום גילינו שהסידור הזה הרבה יותר נוח. כשהיא גדלה חזרנו לישון יחד אבל אז הבן השני נולד ושוב הפרדנו כוחות, ואז הבנו שזו צורת החיים המתאימה והנוחה לנו".

שירלי מלאני: "הוא נוחר ולי יש שינה קלה. זה מונע ריבים, כשאני ישנה טוב אני נחמדה אליו. אפילו בחופשה אנחנו ישנים בנפרד"

כי נחירות זה פחות מחרמן | צילום: shutterstock
כי נחירות זה פחות מחרמן | צילום: shutterstock

לשניכם סבבה עם המצב הזה?
"הוא כל הזמן אומר שהוא היה רוצה להישאר לישון איתי, אבל אני לא מוכנה כי הוא נוחר ולי יש שינה קלה מאוד. זה מונע ריבים, כשאני ישנה טוב בלילה אני נחמדה אליו. אפילו בחופשה אנחנו ישנים בנפרד". 

אז מה קורה עם סקס?
"כשאנחנו רוצים את הרגע שלנו, אנחנו מתחמקים לחדר שלי. זה דווקא נחמד, שומר על איזשהו ריגוש, כי צריך למצוא זמן מתאים. אם זה קורה בלילה, גם ככה הוא אוהב ללכת לישון אחריי, אז שוכבים וכשמסיימים הוא הולך לסלון לראות טלוויזיה. עכשיו, אגב, אני בהיריון רביעי, ככה שאנחנו בסך הכול בסדר".

לא רק לסטרייטים

"גירושי השינה" אינם שייכים רק לסטרייטים שהחליפו טבעות. כפיר שם בדוי, 35, מנהל קריאייטיב, ובן זוגו, איש משרד הביטחון, גרים ביחד ארבע שנים. לפני שנתיים הם החליטו להפריד חדרים ומיטות מדי פעם. "בשנתיים הראשונות היינו בהאני מון, ואז הבנו שהשינה ביחד פוגעת לנו באיכות החיים", מספר כפיר, "זה התחיל בתירוצי 'אני לא רוצה להעיר אותך', אז החלטנו שמדי פעם אפשר לישון בנפרד. חוץ מזה, הוא 1.90 מ', אז בכל סיבוב שלו אני מוצא את עצמי מחוץ למיטה, ואל תשכחי שנחירות של שני גברים זה לא פשוט". 

>> מילה של הידיד הגיי: 15 טיפים לסקס שהוא לא ישכח לעולם

אז איך זה עובד?
"הדיפולט הוא לישון ביחד. אם רוצים לישון בנפרד, צריך לבקש. הכי ארוך שהיה לנו זה שלושה שבועות, ואז אמרתי די. התחלתי להרגיש שאנחנו חיים כמו שותפים, אז חזרנו לישון ביחד והפרדנו שוב אחרי שבוע". 

ומה בנוגע למין?
"לולי, אנחנו חמש שנים ביחד, זה מין של פעם באף פעם. אבל כשמגיעה הפעם, נשארים לישון יחד ואז זה הרבה יותר מדליק".