הפשוטע מורידה את המסכות בפוסט חריג

בר אלמליח | צילום: ספיר כהן, גלי צה"ל
בר אלמליח | צילום: ספיר כהן, גלי צה"ל

בר אלמליח, הרוח החיה והמשעשעת שמאחורי העמוד הפופולרי "הפשוטע", יצא בפוסט דרמטי במיוחד. אפילו העוקבות מעיין אדם, שני כהן ויעל אלקנה לא נותרו אדישות

88 שיתופים | 132 צפיות

היא מעריצה את נועה קירל, לא מפספסת אף פרק של "הישרדות" והרוסה על יהודה לוי עוד מימי "האלופה". אבל עכשיו, הפשוטע יוצאת לאור ונחשפת בפוסט דרמטי וחריג בנוף הפוסטים הקלילים והכיפיים שהפכו את העמוד לפופולרי כל כך עם כמעט חצי מיליון עוקבות ועוקבים באינסטגרם וכ-300 אלף עוקבות ועוקבים בפייסבוק.

>> דרמה על המסלול: המחאה הגיעה גם לשבוע האופנה בתל אביב 

"אחרי 4 שנים ו-8,000 פוסטים, זאת הפעם הראשונה וכנראה האחרונה שאני אכתוב פה בתור עצמי", כך פתח בר אלמליח, הרוח החיה והבועטת שמאחורי הפשוטע. "להיכנס לפוליטיקה? לא יודעת, אני לא נהנית. אבל עם כמה שכיף לי להעלות ממים על האירוויזיון ונועה קירל, הישרדות והאח הגדול, עבודה וסטודנטיאליות, תחפושות לפורים ופסטיגל, לפעמים יש לי גם מה לומר. אני מנסה לא לערבב כי לא לשם כך התכנסנו, אבל מה לעשות, לפעמים מתפלק לי".

אלמליח גילה מה גרם לו לצאת לאור: "אם אתם עוקבים אחרי העמוד הזה יותר מיומיים כנראה כבר הבנתם שמאחוריו לא עומדת בחורה שנראית כמו לואיסנה לופילטו (אלא אם אבי מעוז שואל ואז ברור שכן אישה צנועה במידותיה לשון הרע לא מדבר אליי), אלא בבן די ביישן שאוהב בנים עם הערצה לא מוסברת לנועה קירל ונועה קולר… בשבועות האחרונים המדינה שלנו בריבים על הרפורמה במערכת המשפט. אין לי שום הבנה במשפטים חוץ מליגאלי בלונד ומרגול שופטת ואני בטוח בעד שיהיו יותר מזרחים במערכת המשפט – אבל בכנות? לא עפתי על הרעיון שלממשלה, אף ממשלה, יהיה את הכוח להעביר איזה חוק שהיא רוצה ברוב של 61, שהיא תשמור פה על זכויות של נשים, להט״ב ומיעוטים וזה הרבה יותר גדול מימין או שמאל וחילונים או דתיים".

>> החיים המורכבים של הפשוטע

ההפיכה המשטרית שמאיימת על נשים ועל להט"ב במיוחד, גרמה לאלמליח לכתוב מדם לבו: "אני רואה את החברים הכי טובים שלי, אנשים שבאמת אוהבים את המדינה הזאת, קמים ועוזבים ונשבר לי הלב. בא לי לשכנע אותם שהכול שטויות כי אנחנו עם אחד וכי רק אצלי בבית בארוחת שישי ממוצעת אחת יש מזרחים, אשכנזים, להט״בים, דתיים, מסורתיים – אז מי בדיוק אמור להילחם פה? ובמי? אבל אני רואה את התגובות ברשת וזה מדאיג וקצת עצוב". את הפוסט בחר לסיים אלמליח בנימה אופטימית וכתב: "רוצה להאמין שיהיה פה שיח אחר ופחות שונא".

תוך שעה מעלייתו צבר הפוסט כ-15 אלף לייקים באינסטגרם וכ-3,500 לייקים בפייסבוק ומאות רבות של תגובות, בין היתר של אוהדות אדוקות ומפורסמות כמו מעיין אדם, שי המבר, יעל אלקנה, דון לני גבאי ושני כהן. כי אם ההפיכה המשטרית תתממש, זאת תהיה בעיה גדולה של כולנו, והיא לא תהיה פשוטה בכלל.

>> התגובה המעולה של מעיין אדם ההריונית לעוקבת שהובכה ממנה