בר רפאלי דיברה על אלימות נגד נשים ונשאלה על תמונות חושפניות של מדונה

בר רפאלי באירוע השקה שיתוף פעולה HOODIES עם פורום מיכל סלה | צילום: רפי דלויה
בר רפאלי באירוע השקה שיתוף פעולה HOODIES עם פורום מיכל סלה | צילום: רפי דלויה

הודיס השיקו עם בר רפאלי ופורום מיכל סלה יוזמה ברוכה לסיוע לנשים במעגל האלימות אבל זה קצת פחות עניין את המשפיעניות ונציגי התקשורת שהגיעו לאירוע

88 שיתופים | 132 צפיות

לכבוד יום המאבק לאלימות נגד נשים יצאה הודיס ביוזמה משותפת עם "פורום מיכל סלה" להשקת תיק קנבס שהרווחים ממכירתו ייתרמו לשמירה על נשים שהעזיבה שלהן את בן זוגן מאיימת על חייהן.

אירוע ההשקה שהתקיים הבוקר בחנות של הודיס בדיזינגוף סנטר בתל אביב אמנם נועד להאיר זרקור על המאבק באלימות נגד נשים והפתרונות היצירתיים שפורום מיכל סלה מספק לו, אך מוקד העניין המרכזי היה, באופן טבעי, בר רפאלי שצילמה במקום גם את סדרת הדוקו-ריאליטי העתידה לצאת בכיכובה "הרפאליז". כך למשל, במהלך נאומה על היוזמה צוותי הצילום סגרו עליה עד שהייתה צריכה לעצור ולבקש שיתרחקו מעט.

בר רפאלי באירוע השקה שיתוף פעולה HOODIES עם פורום מיכל סלה | צילום: רפי דלויה
בר רפאלי באירוע השקה שיתוף פעולה HOODIES עם פורום מיכל סלה | צילום: רפי דלויה

בתום ההצגה של התיק עליו מתנוסס המשפט האמורפי "סתם שתדעי, את לא סתם, שתדעי" היא מספרת לנו על שיתוף הפעולה: "כבר שנתיים שבהודיס אנחנו שמים בטיקט את המשפט 'את לא לבד' ואת המספר להתקשר אליו במקרי חירום והפעם לקחנו את זה צעד אחד קדימה: פנינו לעמותת מיכל סלה ועיצבנו תיק, שהרווחים שלו יילכו לעמותה. התיק מעוצב באופן כזה שכשמישהי הולכת ברחוב אולי מישהי שעוברת לידה תוכל להתחבר, תוכל להסתכל ולהבין שהיא צריכה עזרה ולקחת את המושכות בידיים ולהתקשר למספר החירום".

רפאלי מתכוונת למספר הטלפון: 118, מוקד החירום של משרד הרווחה המסייע לנשים תחת איום מבן זוגן. "זו גאווה גדולה שחברה כמו הודיס מחליטה לעשות צעד כזה, אני כולי תקווה שהרבה חברות יעשו את זה. אם יש לך קול ואם יש לך אפשרות אז חשוב לנצל את זה לטובה. אני מקווה שתהיה לזה היענות ושנוכל להמשיך לעשות את זה לאורך שנים", היא אמרה.

בר רפאלי: "אם יש לך קול ואם יש לך אפשרות אז חשוב לנצל את זה לטובה. אני מקווה שתהיה לזה היענות ושנוכל להמשיך לעשות את זה לאורך שנים"

 

אלימות נגד נשים זה משהו שחווית? שעבר בסביבה שלך?
"אני לא נתקלתי באופן אישי, אבל היום זה מרגיש כאילו זה עבר בסביבה של כולן, זה בכל ערב בחדשות. אין לי חברה שעברה דבר כזה אבל אני מרגישה. אני חושבת שכולנו מרגישות שמיכל סלה הייתה חברה שלנו או שירה איסקוב וזה הדבר שהכי נוגע בנו. אני לא חושבת שיש מישהי שלא מרגישה מחוברת לזה גם אם היא לא מכירה באופן אישי".

>> יום המאבק באלימות נגד נשים: אחת מתוך ארבע ישראליות נפגעת מאלימות

המספר אולי מתנוסס בחזית התיק בצירוף תמונתה של סלה ז"ל, אך למרות נאומן המרגש של המתנדבות מהפורום, ניכר שהמסר לא בהכרח עבר את מיסוכי היח"צ של כל הנוכחים. כך למשל אחת מהמשפיעניות הצעירות שהגיעו לאירוע, צילמה ראיון וולוגי עם בר במצלמת וידאו, בתומו העירה רפאלי בחביבות "רגע, אבל לא שאלת כלום על היוזמה", כי עם כל הכבוד למטרה היפה שלשמו הושק התיק, בטיקטוק רכילות אופנתית עובדת יותר טוב.

אירוע השקה שיתוף פעולה HOODIES עם פורום מיכל סלה | צילום: רפי דלויה
אירוע השקה שיתוף פעולה HOODIES עם פורום מיכל סלה | צילום: רפי דלויה

בראיון נוסף ע"י כתבת צוות גיא פינס, הציגה הכתבת לבר את התמונות החשופות שמדונה פירסמה באינסטגרם ושאלה את דעתה על מהלך כזה מצד "אישה בגילה". אין כמו קצת אייג'יזם באירוע תרומה למיזם אלימות נגד נשים. כן, האירוניה הספיקה לחלוף מעל ראשם של כל הנוכחים בעוד רפאלי מחזיקה תיק הנושא את זעקתן של נשים ממושטרות המשלמות בחייהן על הפטריארכיה, והצוות של פינס מבקש להוציא סינק שלה מעבירה ביקורת על תמונות חושפניות של אישה אחרת. 

כתבת צוות גיא פינס הציגה לבר את תמונותיה החשופות של מדונה ושאלה את דעתה על מהלך כזה מצד "אישה בגילה". אין כמו אייג'יזם והחפצה באירוע תרומה למיזם אלימות נגד נשים

 

לאחר שהמצלמות כבו והסטוריז מועלים אני מוצאת את הזמן לברר לאן הולכים הרווחים מן התיק (רווחים, לא הכנסות) מהמתנדבות שהגיעו להשקה. כזכור, פורום מיכל סלה הוקם ע"י לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה ע"י בעלה עת שביקשה להתגרש ממנו. העמותה מבקשת למצוא פתרונות טכנולוגיים לנשים הנמצאות תחת איום לעזוב את בן זוגן והיא פועלת בכמה מישורים; כלבי שמירה, שיעורי הגנה עצמית, מכתב התראה מעו"ד והפרויקט שעבורו נתרמים הכספים מהתיק, לחצן מצוקה. עבור הפרויקט נרתמה חברה השמירה "צוות 3" לספק הגנה ל-4 חודשים לנשים אשר אזרו את האומץ לברוח ממערכת יחסים הממשיכה לאיים על שלומן הפיזי, הרווחים שייתרמו ממכירת התיקים יוקדשו להרחבת ההגנה לשנה.

עבודת הפורום חשובה וייחודית, הסרטון בו מונפשים פניהן של נרצחות בבקשה מנשים ללכת לקבל סיוע הכה גלים ברשת אך מערכת ההגנה עדיין כושלת בלהציל נשים החוות אלימות, כך לדוגמה הרצח של אנסטסיה קליין שכבר התלוננה על אלימות מצד בן זוגה, שהגיע לבית חולים בו אושפזה אחרי שפצע אותה אנושות "לגמור את העבודה" בעודו במעצר בית (!) לא מספק תמונה אופטימית לגבי האפשרויות העומדות בידי נשים בסכנת חיים. השבוע גם שודר התחקיר ב"חשיפה" על אוזלת היד החריפה של מערכת המשפט בטיפול בגל טננבאום, מטרידן ומאיים סדרתי על בנות שחיות ממנו בפחד, בינהן גם מעיין אדם. 

מפורום סלה מסרו: "בין השנים 2019-2020 נפתחו בסך הכול 1,328 מחציתם הועברו לגוף תובע אחר, כשליש נגנזו ללא העמדה לדין  ו-6% נסגרו לאחר הליך שיפוטי. סה"כ נסגרו 476 תיקים, 74% מהתיקים נסגרו בעילת חוסר ראיות, 14% בגלל שנסיבות העניין לא הצדיקו העמדה לדין ו-8% מחוסר אשמה". נשים יכולות ללכת ברחוב חמושות בתיקים אופנתיים ולשנן את מספרו של קו הסיוע בעל פה, השאלה היא לאן הקו הזה מוביל אותן, היוזמה של הודיס מבורכת, אבל האחריות בטיפול באלימות במשפחה לא נמצאת על כתפיהן של חברות מסחריות, אלא על המערכת שתפקידה להרים את הטלפון.

>> בר רפאלי: "רגשות אשם? האמת, אין לי"