הקולקציה החדשה של ביונסה לאדידס: על מה כל המהומה?

ביונסה לובשת אייבי פארק לאדידס | צילום יח"צ
ביונסה לובשת אייבי פארק לאדידס | צילום יח"צ

הקולקציה של ביונסה לאדידס נמצאת כאן כבר כמה ימים, אבל איפה הכי כדאי לקנות? באינטרנט? בפקטורי או בחנויות אדידס? יצאנו לבדוק

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני כשבועיים החשיכה ביונסה את האינסטגרם שלה ואנחנו ישבנו במשרד ושאלנו את עצמנו: למה? למה התכוונה המשוררת? האם היא מתעתדת לשחרר סינגל או אולי אלבום בהפתעה?

>> מה עובר על האינסטגרם של ביונסה?

מתברר שזה היה פשוט מאוד, וכמו שאנו יודעים, הסיבה להחשכה הייתה שתמיד הכי חשוך לפני עלות הקמפיין החדש של שקר כלשהו, ובמקרה הנוכחי: אייבי פארק לאדידס. עכשיו, כשעלתה הקולקציה וקודמה בצורה חסרת תקדים – ארונות בגדים כתומים נשלחו לסלבס באמריקה שכמובן העלו הכול לרשת – אנחנו עדיין מחכות לארגז שלנו, קווין בי, רק שתדעי.

View this post on Instagram

Thank you, @Beyonce for the #IvyPark swag!

A post shared by Reese Witherspoon (@reesewitherspoon) on

הקולקציה, הכוללת 24 פריטים, נוצרה בהשראת הטייסים השחורים במלחמת העולם השנייה, הייתה זו הפעם הראשונה שחיילים שחורים לחמו בצבא ארצות הברית כטייסים. את ההשראה אכן אפשר לראות בגזרות ובבדים של הקולקציה, המחברים בדי פאראשוט עם אביזרים מעולמות הצניחה, אוברול טייסים ועוד. בכך מספקת ביונסה גם תוכן לקולקציה, ולא רק קצ'ינג, כי מי לא תתמוך בהיסטוריה השחורה? לא לקנות פירושו להתגזען, כמעט.

את הקולקציה מקדמת ביונסה בעצמה, לבושה בדגמים שעיצבה ונראית מ-ש-ג-ע-ת. ביונסה לא נמצאת בתקופה הרזה שלה (ומי כן בימינו?) והיא לא מרגישה לרגע צורך לעצור הכול ולאכול רק חמישה תפוחים ביום. חלק מהגדולה של ביונסה ייזכר בעובדה שהיא חיילת נאמנה בצבא שחרור הגוף, נלחמת בשוחות לצידן של ג'יי לו וקים קרדשיאן, ליזו וקרין גורן. היום אפשר להיות כוכבת על ולא להיות רזה, זה דבר מופלא שכמעט לא היה אפשרי עד לאחרונה, לפחות לא בלי התנצלות.

ביונסה לובשת אייבי פארק לאדידס | צילום יח"צ
ביונסה לובשת אייבי פארק לאדידס | צילום יח"צ

הקולקציה של ביונסה נמכרת בארץ בחנויות אדידס בדיזנגוף סנטר, בקניון גינדי TLV ובאתר פקטורי 54.

בואו נראה אם יש הבדל במחירים. ברשת פקטורי 54 עולה האוברול 550 ש"ח, וגם ברשת אדידס מחירו זהה. הז'קט עולה 700 ש"ח באתר פקטורי ובאדידס גם. הסניקרס הנחשקות מהקולקציה מדגם סופרסטאר עולות 500 ש"ח בשני האתרים. אם כן – בחנויות אדידס ופקטורי 54 המחירים זהים, וכנראה לא במקרה, אבל מה קורה באתרי המכירות מחו"ל?

View this post on Instagram

adidas x IVY PARK E-comm takeover

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

View this post on Instagram

IVY PARK January 18

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

דגם סופרסטאר, 500 ש"ח | צילום יח"צ
דגם סופרסטאר, 500 ש"ח | צילום יח"צ
ז'קט, 700 ש"ח | צילום יח"צ
ז'קט, 700 ש"ח | צילום יח"צ
אוברול, 550 ש"ח | צילום יח"צ
אוברול, 550 ש"ח | צילום יח"צ

>> ביונסה ובלו אייבי ממיסות לנו את הלב

מלבד חנויות אדידס הקולקציה נמכרת גם בפוט לוקר (לא בארץ), בלומינגדיילס, נורדסטרום, אסוס, פיניש ליין ו-SSENSE. ברוב המקומות מוכרים רק פריטים מסוימים מהקולקציה. באסוס הפריטים כבר אזלו, אבל לפני שנמכרו בטירוף היה מחירה של השמלה 367 ש"ח (והמשלוח חינם), בעוד בארץ מחירה בשתי הרשתות עומד על 400 ש"ח.

שמלה. באסוס 367.1, בארץ 400 ש"ח | צילום יח"צ
שמלה. באסוס 367.1, בארץ 400 ש"ח | צילום יח"צ
ביונסה לובשת אייבי פארק לאדידס | צילום יח"צ
ביונסה לובשת אייבי פארק לאדידס | צילום יח"צ

בנורדסטרום מצאנו רק שרוולון מהקולקציה, אבל גם הוא היה סולד אאוט. בכלל, רוב הפריטים מתחילים להיעלם מהמדפים וגם מאתר פקטורי חלק מהפריטים, כמו למשל הסניקרס הלבנים או מכנסי טייץ קצרים לרוכבי אופניים, כבר נמוגו. באתר רשת sneakersnstuff מצאנו שני פריטים לבנים: סווטשירט (89 דולר) וטי שירט (44 דולר) שמחירם בישראל הוא, בהתאמה, 400 ש"ח ו-200 ש"ח. 89 דולר לפי חישוב של שער הדולר היום (3.454) הם 307.5 ש"ח, ו-44 דולר הם 151 ש"ח. נכון, זה זול יותר, אבל לא מדובר בפריטי כוכב מהקולקציה, אז לא היינו מתאבדות עליהם באתרים, מה גם שלמחיר הזה יש להוסיף משלוח וכו'.

>> עשרת הרגעים הגדולים של ביונסה

האם הקולקציה שווה את הטירוף שלה? קשה לומר. יכול להיות שבעוד שלושים שנה אלה ייחשבו פריטי אספנים בעלי משמעות ערכית ולא רק חומרית. אחרי הכול הם עוצבו כדי להצדיע לטייסים השחורים הראשונים בצבא ארצות הברית, כן? מצד שני אם לא הייתה מעטפת קטלנית של יח"צ סביבם האם היינו נטרפות מהם? לא בטוח כלל.

היינו מציעות לכן לקחת יום יומיים ולישון על זה, אבל רוב הסיכויים הם שבעוד יום יומיים לא יישאר כלום. אז לסיכום נאמר זאת: ברוב האתרים הפריטים אזלו, ובכל מקרה כל אחד מהם מכר פריט אחד או שניים, להוציא אסוס, שם נמכרו כמה וכמה דגמים וגם הם אזלו. אז אם אתן תל אביביות קפצו לאחת משתי חנויות אדידס. אם לא, בקרו באתר פקטורי וזכרו: אם לא הצלחתן זה ממש לא נורא. הטייסים השחורים לא זקוקים לקולקציית ספורט כדי להיזכר בדברי הימים, ואת לא באמת זקוקה לאוברול טייסים בצבעי בורדו וכתום.

>> מה הדבר הגאוני שפספסתן בלוק של ביונסה בטקס גלובוס הזהב?