קים קרדשיאן סוגרת חשבון עם אימא שלה ומחליטה להיפרד מהמחשופים

People's Choice Awards קים קרדשיאן | צילום: GettyImages/Frazer Harrison
People's Choice Awards קים קרדשיאן | צילום: GettyImages/Frazer Harrison

קים קרדישאן הפכה לכוכבת בעשור האחרון. היא מספרת על הרגע בקניון בדובאי בו הבינה שחייה השתנו לעד ומה ההבדל בינה ובין קים של 2010

88 שיתופים | 132 צפיות

סוף השנה מתקרב והשנה אנחנו לא מסכמים רק את 2019 אלא את כל העשור השני של המאה ה-21, וחתיכת עשור זה היה. אין ספק שהכוכבת הגדולה ביותר שהצמיח העשור הזה, זו שהשפיעה על חיי היומיום שלנו בדרכים שלא חשבנו עליהן, היא קים קרדשיאן, שבעצמה תיכף סוגרת עשור, כשתהפוך ב-2020 לבת 40. זה אולי נשמע מופרך, אבל קים מספרת בריאיון לכתבה ב"ניו יורק מגזין" שהיא זוכרת את התקופות השונות בחייה לפי סגנון הגלאם שלה. "בתחילת העשור הייתי רווקה, עמדתי לנסוע עם האחיות שלי לווגאס לחגוג את יום ההולדת ה-30 שלי, והאחיות שלי קנו לי נעלי שפיץ של כריסטיאן לבוטן שבחיים לא הייתי מרשה לעצמי לבזבז כל כך הרבה כסך על כאלה. לבשתי שמלה כסופה, היו לי תוספות שיער ארוכות עם שביל באמצע וחגגנו כל הלילה. בתחילת העשור נעלתי רק לבוטן כל הזמן, רק שמלות מנומרות או של הרווה לז'אר (שמלות בודי קון צמודות. א"א), עשינו הכול יחד כאחיות. לא ידעתי מי זו קארין רויטפלד (עורכת ווג פריז במיל'. א"א), לא הכרתי אנשי אופנה עד 2013 בערך, כשקניה ואני הפכנו לזוג".

מסיבת יום הולדת 30 של קים קרדשיאן בווגאס | צילום: Jacob Andrezejczak/Getty Images
מסיבת יום הולדת 30 של קים קרדשיאן בווגאס | צילום: Jacob Andrezejczak/Getty Images

התוכנית של הקרדשיאניות עלתה לאוויר רק שנה קודם. העונה הראשונה הסתיימה עם בחירתו של אובמה לנשיא ארצות הברית. זו הייתה גם השנה בה יצא הבושם הראשון של קים ("הבשמים תמיד היו המטרה מספר אחת של אימא שלי ושלי"). כשהכתבת מבקשת ממנה לספר האם היה רגע אחד בו ידעה שהיא כוכבת מטורפת, קים עוצרת לחשוב ומחליטה להתקשר לאימה, קריס ג'נר. "אבל אל תכתבי שהתקשרתי לשאול את אימא שלי", היא אומרת במבוכה. "אני אגיד לך בדיוק, אני זוכרת את זה כאילו זה היה אתמול", עונה המאמאג'ר, "היינו בסופרבול במיאמי בשנת 2010, ולא יכולנו לצאת מהאולם בלי אבטחה. 13 גברים עם רובים ליוו אותנו החוצה. ירדנו למגרש ופגשנו שם כוכבים ענקיים ולאף אחד מהם לא הייתה אבטחה כמו שלנו, אז ידענו שהחיים שלנו השתנו לתמיד". קים, לעומתה, מציינת רגע אחר בתור רגע ההיפוך, ונזכרת בסטנדרטים הנמוכים של אותה תקופה. "באותם ימים הייתי מפרסמת הכול, מילקשייקים, קאפקייקס. אז נסעתי לדובאי לפרסם מה שחשבתי שזו חנות מילקשייקים קטנה בקניון. רבע מיליון אנשים הגיעו לפתיחה הזאת לראות אותנו, היו צריכים להבריח אותנו מהיציאה האחורית".

קים קרדשיאן במט גאלה הראשון שלה, בשנת 2013, לובשת ז'יבנשי | צילום: Larry Busacca/Getty Images
קים קרדשיאן במט גאלה הראשון שלה, בשנת 2013, לובשת ז'יבנשי | צילום: Larry Busacca/Getty Images

ומה בדבר היותה של קרדשיאן סמל סקס? זה נהדר, אם תשאלו אותה. היא טוענת שהיא לוקחת אחריות על מעשיה ותוצאותיהם ומודה שהשוד שעברה בפריז היה אשמתה, כיוון שנפנפה בתכשיטים שלה במדיה החברתית. "אומרים לי שאני מתלבשת פחות חשוף, ואני אuמרת 'כי קר בחוץ'. אבל זה נכון, הרבה מזה בגלל שבעלי שאומר שלהתלבש יותר מדי סקסי זה אוברקיל, מוגזם. אני מקשיבה לו, אבל בסוף היום אני עושה מה שאני רוצה. חלק מהעירום שרואים ברשתות החברתיות זו תרומה שלי, הרי הצטלמתי למגזין פייפר עירומה ומרוחה בשמן, אני לא חושבת שאעשה את זה שוב כי אני לא מרגישה שאני צריכה. אין לי צורך ויש לי ארבעה ילדים קטנים".

>> מה עובר על קנייה ווסט?

קים שוברת את הרשת במה שכונתה מאוחר יותר "שנת התחת" | צילום: יח"צ
קים שוברת את הרשת במה שכונתה מאוחר יותר "שנת התחת" | צילום: יח"צ

היא מעדיפה עושר ועבודה קשה על פני פרסום. "תמיד עבדתי קשה, אם זה בחנות בגדים או אצל אבא שלי, לא חיפשתי נסיעת חינם. אימא שלי לא עבדה בכלל עד שהיא התגרשה מאבא שלי (אביה רוברט קרדשיאן היה עורך דין ידוע, שבין היתר היה סנגורו של או.ג'יי. סימפסון. א"א) ואז כשהכירה את ברוס היא הפכה למנהלת שלו ועבדה מאוד קשה". קרדשיאן המשיכה לעבוד קשה ומתארת איך בטקס המט גאלה הראשון שלה ניגשה אליה קארין רויטפלד וביקשה ממנה להצטלם לשער המגזין שלה, CR Magazine. רויטפלד יודעת איך להלהיט בחורה, וסיפרה לקים ש"קרל לגרפלד יצלם, ריקרדו טישי (שהיה אז המנהל האומנותי של ז'יבנשי) יהיה המעצב האומנותי, והיא עצמה תעשה סטיילינג". אנו יכולות רק לתאר לעצמנו איך נשמעו המילים האלה באוזניה של קרדשיאן. רק נסו לומר את המילים "גורגונזולה, לחם פוגאס זיתים, פיצה קרצ'ופי", באוזני מי שחיה על דיאטת קיטו. זה היה כל מה שרצתה לשמוע, אלה היו האנשים שאיתם היא רצתה להתערבב. ואכן, ליבה של קים כמעט התפקע בתוך החזה, והיא אמרה כן. היא טסה לפריז, נפשה כמהה להפוך לחלק מאותו עולם של אופנה גבוהה שתמיד נדמה היה לה ששייך לאנשים אחרים, להיות חלק מאותם אנשים שהתנשאו עליה בעבר. "קרל תמיד נותן תיק של שאנל למי שהוא עובד איתו", סיפרה לה חברה, אחת שיודעת, וקים הגיעה לצילום כשהיא מקווה ומייחלת בכל נימי נפשה הרוטטים לקבל תיק מידיו של קרל לגרפלד. הו, האגדה!

"אוליבייה רוסטיג מבלמיין שלח לי לצילומים עוגה שהוא ידע שאני אוהבת כי הייתי בהיריון, ואני יושבת שם ואוכלת כמו חזירה, וקרל נכנס. והחברה שלי מסמסת לי 'קיבלת כבר את התיק? איזה תיק זה? תשלחי תמונה!!!!!'. השעה כבר הייתה תשע בערב ואני חושבת לעצמי 'אולי זו אגדה אורבנית?'. בתשע בערב נכנסת אימא שלי, חנוטה בשאנל מכף רגל ועד ראש. היא לבשה טייטס של שאנל, מגפיים בגובה הברך, בלייזר של שאנל, חולצת גולף, צמידים עבים עם לוגו שאנל, עגילים, כפפות, משקפיים ובארט. היא הייתה לבושה בטוטאל לוק של שאנל מהאייטיז. קרל ניגש אליה ושאל: 'את אימא שלה? אני זוכר את הפריטים האלה, אני עיצבתי אותם'. השניים האלה מנהלים רומן מול העיניים שלי ואני חווה מין רגע מביך ומעצבן כזה של 'הלו, זה הצילומים שלי'. אני כותבת לאחיות שלי 'אימא גונבת לי את כל הפוקוס בצילומים'. ואז נגמרו הצילומים והוא ניגש אלי ויש לו משהו מאחורי הגב ואני ואמרת לעצמי 'זה התיק! אני אנצור את הרגע הזה כל חיי, אני בהיריון ויום אחד אתן אותו לבתי', והוא ניגש אלי ואומר לי 'קים, זה היה יום צילומים נהדר' ואז הוא פונה לאימא שלי ואומר לה 'קריס, התיק הזה בשבילך'. הלכתי לשירותים ובכיתי, חשבתי לעצמי שאימא שלי הרסה לי את יום הצילום הזה. אבל הגעתי למלון ואוליבייה מילא את החדר בבגדים של בלמיין, מגפיים, מעיל ושמלה, אז בכל זאת משהו מהיום הזה ניצל. עד היום יש לה את התיק הזה בארון, ואני אומרת לה 'בצוואה שלך את מורישה את התיק לנורת', זה התיק שלה!'".

השער של קים קרדשיאן למגזין CR | צילום: יח"צ
השער של קים קרדשיאן למגזין CR | צילום: יח"צ

בעשור הזה השתנה היחס לניתוחים פלסטיים, אומרת הכתבת של "ניו יורק מגזין", אנשים הפסיקו להסתיר את זה. "אני אף פעם לא הסתרתי, אין משהו שעשיתי ולא סיפרתי. מה שאנשים לא יודעים עלי זה שאני ממש מומחית ואוהבת לחקור את הנושא. לפעמים אנשים מפורסמים שהם לא חברים שלי מתקשרים אלי ואומרים 'היי, אנחנו לא מכירים, אבל שמעתי שאת ממש מבינה בזה ואני רוצה לעשות איקס וואי, אצל מי כדאי לי לעשות?' ואני אגיד 'בדיוק חקרתי את זה'".

ומה לגבי היחס למיניות בעשור האחרון, שהוא כידוע העשור בו אבא של קים, ברוס ג'נר, הפך לאישה בשם קייטלין. וזה לא הכול, קרדשיאן התפרסמה בגלל קלטת סקס, דבר שנעשה כדי לבייש נשים בעבר, והיום קוראים לזה "פורנו נקמה".

קים וברוס ג'נר ב-2006 | צילום: Vince Bucci/Getty Images
קים וברוס ג'נר ב-2006 | צילום: Vince Bucci/Getty Images

העיסוק בשני הנושאים האלה מציף את העובדה שקשה להגזים בחשיבותן של הקרדשיאניות, שנקלעו או היו שם בזכות כוח עליון, ברגעים המעצבים את הצייטגייסט של העשור האחרון. אחיה של קרדשיאן, רוב, מואשם בעצמו בכך שפרסם תמונות עירום של אם בנו בלאק צ'יינה, ולכן היא לא הרגישה בנוח לדבר על הנושאים האלה, "כי אין דרך שבה אוכל לדבר על זה בלי לגרום לרוב להרגיש כמו טוטאל שיט בעצמו. כל כך הרבה דברים השתנו, תנועת מי טו דורכת בזירה של ה-cancel culture … לא רוצה לדבר על מי שנפגעו פגיעה מינית כי אני לא יודעת איך זה, אבל נגיד יחסים במקום העבודה. פעם ככה הכרת מישהו. גברים התחתנו עם המזכירה שלהם והיו יחד 40 שנה. היום יגידו על זה 'איך העזתם?'".

הריאיון עם קרדשיאן, כמוה כנראה, סובל מפיצול אישיות. מצד אחד דיבורים על קלטות סקס ומכירת בשמים, ומצד שני שאלות כמו האם היא מתכוונת לרוץ לבית הלבן ("ככל הנראה לא") ושאלות לגבי האסיר רודני ריד המועמד לגזר דין מוות וקרדשיאן נלחמת למענו. החדשות הטובות הן שכנראה בזכות השילוב היחודי הזה הרחיבה קרדשיאן את האפשרויות העומדות בפני נשים. כן, הן יכולות להיראות מטופחות וליהנות מתיקי יד מעוצבים ("אני עדיין נהנית מהדברים האלה אבל הם לא חשובים לי. אני יכולה להסתדר בלעדיהם. אני מעדיפה ללכת ללמוד עריכת דין ולעבוד בזה עשר שנים וכך לסייע לאנשים שצריכים עזרה"), אבל גם לעסוק בדברים "חשובים" ולנצל את כוחן כדי להפנות זרקור תקשורתי אל הנושאים החשובים להן. נראה שהיא מרחיבה את הביטוי "ליפסטיק פמיניזם" אל מחוזות חדשים. אם יש צורך לסכם את העשור האחרון, על הטרלול האינסופי שלו, מהפכת האינסטגרם אבל גם מהפכת מי טו בשתי מילים, אנחנו קוראות לו "ליפסטיק קימיניזם".

>> קים לא לבד, גם אנחנו פמיניסטיות