אנג'ל ברנס: "עד גיל 19 אלוהים נתן לי הכל – ומאז כלום"

אנג'ל ברנס | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: רינה הלוי, איפור ושיער: רקאל סבן, טוטאל לוק: H&M, עגיל: זארה, סרט לשיער: סקארה
אנג'ל ברנס | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: רינה הלוי, איפור ושיער: רקאל סבן, טוטאל לוק: H&M, עגיל: זארה, סרט לשיער: סקארה

היא סומנה ככוכבת עם עתיד מבטיח, אבל דווקא אחרי שאביה השתחרר מהכלא הכל התפוצץ. אחרי שהתגברה על דיכאונות, חובות ותעשייה שדחקה אותה לשוליים, אנג'ל ברנס מתחילה מהתחלה

88 שיתופים | 132 צפיות

אנג'ל ברנס, מי שהייתה סחורה רותחת מגיל 13 עד 19 עם מאות אלפי עוקבים באינסטגרם, בטיקטוק וביוטיוב וסומנה ככוכבת נוער עם עתיד זוהר ומבטיח, מתחילה הכל מהתחלה, והיא רק בת 22. השנתיים-שלוש האחרונות לא היו טובות עבור כוכבת הרשת. היא מרגישה שדחקו אותה לשולי התעשייה בעוד גוורדיה צעירה וחדשה החלה לזהור. אבל היא לא שוקעת באבל, ולא מתכוונת לתת לטלטלות הנפשיות ולדיכאון שהיו מנת חלקה במשך תקופה ממושכת לעצור אותה. 

>> מעין בובליל לעוקבת: "אני לא מנותקת, אל תתערבי לי בחיים"

"יש בלוגריות שעושות הכל בחינם אז את חייבת להמציא את עצמך מחדש". אנג'ל ברנס | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: רינה הלוי, איפור ושיער: רקאל סבן, טוטאל לוק: H&M, עגיל: זארה, סרט לשיער: סקארה
"יש בלוגריות שעושות הכל בחינם אז את חייבת להמציא את עצמך מחדש". אנג'ל ברנס | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: רינה הלוי, איפור ושיער: רקאל סבן, טוטאל לוק: H&M, עגיל: זארה, סרט לשיער: סקארה

קרוב לעשור מאז פרצה לתודעה בריאליטי "הבנים והבנות", התוכנית בה התגלו לראשונה שמות כמו אנה זק, גל גברעם וקים אור אזולאי, ועכשיו ברנס ממציאה את עצמה מחדש כזמרת סולו. היא כותבת, מקליטה ומצלמת קליפים. השיר שכבר יצא, "אוהב אותי באמת", כבר מסתמן כלהיט עם 230 אלף צפיות ביוטיוב, והחודש יצא שיר חדש שלה, אותו כתבה יחד עם המפיק המוסיקלי עומרי 69 סגל. "השיר מאוד אישי, והוא מחווה למישהו. לא אבא שלי, אבל אדם מאוד מאוד קרוב אליי", מרמזת ברנס. 

"פעם כולם פתחו לי דלתות והקיפו אותי באהבה. כולם חיפשו את חברתי כל הזמן, עד שבבת אחת, פתאום כל הדלתות נסגרו. אנשים שכחו מי זאת אנג'ל ברנס"

 

פה ושם היא מגיחה בתוכניות בוקר, אך ההבלחות הטלוויזיוניות הללו מרגישות כמו צל של ההצלחות שחוותה בעבר. "ברשתות אני חזקה, מצלמת ועורכת, אבל התחרות היום גדולה. כשפתחתי ערוץ יוטיוב משלי בגיל 15, העליתי סרטונים והבאתי לרשת את החיים שלי. הייתי אז בין הבודדות", נזכרת ברנס. "היום זה נפוץ ויש בלוגריות שעושות הכל בחינם. את חייבת להמציא את עצמך מחדש כדי שזה יתפוס". עם זאת, ברנס מעידה על עצמה שהיא לא מחפשת לעשות לעצמה חיים קלים, ומצהירה: "אני מולטי-טלאנט ואני כאן כדי להישאר". הדרך לשם מתחילה בערבה. "אני נוסעת עכשיו ליומיים לערבה מטעם משרד החוץ עם עוד משפיענים כמו אשלי וקסמן בקשי ואייל ברקובר", היא מגלה, "אני חלק ממשלחת של משפיענים כבר שנה. הייתי עם המשלחת במרוקו. עכשיו בארץ, אנחנו נוסעים כדי לחשוף בפני כמה שיותר אנשים מקומות מדהימים ולהראות את כל היופי שיש בישראל". 

את יודעת להסביר איך פתאום נעלמת? מה קרה שם בעצם?
"פעם כולם פתחו לי דלתות והקיפו אותי באהבה. דמויות מרכזיות בתעשייה היו אצלי בבית באופן קבוע, כולם חיפשו את חברתי כל הזמן, עד שבבת אחת, כל הדלתות נסגרו, אנשים לא ספרו אותי, כאילו שכחו אותי לגמרי ומי זאת בכלל אנג'ל ברנס. אני מגיעה למסיבת יום הולדת ואף אחד לא ניגש, אני צריכה להתחנן שיתנו לי הזדמנות ולהילחם על זה. למה אני צריכה להתחנן? מגיל 13 עד 19 אלוהים נתן לי הכל ומאז כלום. כנראה שלא הערכתי מספיק ועכשיו אומרת לו תודה שהוא נותן לי לחוות הכל שוב ומאתגר אותי להתחיל מחדש".

נשארו לך חסכונות מהשנים הטובות?
"נשארו, ובנוסף, אני עובדת ומופיעה ללא הפסקה באירועים, בת מצוות, מסיבות פרטיות וגם מול ילדים. בתור מי שאוהבת לשמח אנשים, הבמה מאוד חסרה לי, אבל זה ממש לא פשוט להרוויח כיום, בטח כשאת צריכה לבנות את המעמד שלך מחדש ואת עצמך כמוזיקאית כשכל קליפ עולה מינימום 30 אלף ש"ח. אם הייתי בוחרת להיות רק שחקנית, הדרך שלי הייתה קלה יותר, אבל המוזיקה זורמת בתוכי ואני משקיעה בה את כל כולי. אני לא מוציאה על עצמי, לא בגדים, לא מסעדות, לא בילויים… הבזבוזים שלי הם על הקליפים שלי. דרכם אני מגישה לעצמי את החלומות. למזלי אין לי אגו, גם בקריירה וגם בזוגיות ובחיים בכלל. בעיניי, אנשים עם אגו מוותרים על החיים".

"בגיל 9 וחצי נגמרה לי הילדות". אנג'ל ברנס | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: רינה הלוי, איפור ושיער: רקאל סבן, עגיל: פרפואה
"בגיל 9 וחצי נגמרה לי הילדות". אנג'ל ברנס | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: רינה הלוי, איפור ושיער: רקאל סבן, עגיל: פרפואה

והחברות מהברנז'ה, מה איתן?
"הייתי חברה טובה של אנה זק. אני עדיין גאה בהצלחה שלה, אבל כבר אין בינינו קשר, ואני אוהבת אותה מרחוק. אין לי חברות מפורסמות ולמעשה, אין לי חברות בכלל, כי נפגעתי הרבה במהלך השנים. אני בחורה שמאד אוהבת לתת, אבל גיליתי שאצל אחרות תמיד יש גם אינטרנס, וויתרתי". 

ילדה של אבא

ברנס היא הבכורה מבין חמישה ילדים שנולדו לדיאנה, ילידת טשקנט, ולאהרון (רוני) ברנס, בן מושב שדה עוזיהו ליד אשדוד. אנג'ל היא הבכורה, ושמה המלא הוא אנג'ל ג'ולי, בגלל אנג'לינה כמובן. הילדות הפסטורלית במושב נקטעה כשהייתה בת 9 וחצי ואביה נכנס לכלא לאחר שנמצא כנאשם העיקרי בפרשיית "הונאת המילארד" – הונאת מס, סחר והפצה של חשבוניות פיקטיביות בהיקף חסר תקדים של 1.7 מיליארד שקל. או כפי שברנס מנסחת זאת: "בגיל 9 וחצי נגמרה לי הילדות". 

"בתקופה הטובה שלי לא חסכתי מהמשפחה ונתתי את כל מה שיכולתי כדי שנשרוד. זה ממש לא פשוט להרוויח כיום, בטח כשאת צריכה לבנות את המעמד שלך מחדש"

 

את שנות בית הספר ברנס זוכרת כרצופות לעג, נידוי ועלבונות שהוטחו בה – על אביה ה"גנב" מחד, ועל אוזני ה"דמבו" שלה מאידך, מהן נפרדה לשלום בניתוח בגיל 15. "בתקופה הטובה שלי לא חסכתי מהמשפחה, ונתתי את כל מה שיכולתי כדי שנשרוד", מתארת ברנס את השנים בהן נאלצה אמה להמשיך לקיים את משפחתה נוכח חבות מס שעמדה על 270 מיליון שקלים. חרף הקשיים בבית, היא לא ויתרה על גיוס לצה"ל ושימשה במהלך השירות כמש"קית לוגיסטיקה. עשר שנים לאחר שהורשע, השתחרר אביה מהכלא בשנה שעברה. זמן קצר לאחר מכן, הוריה התגרשו.

"מבחינתי הוא האבא הכי טוב בעולם, בלעדיו לא הייתי שורדת". אנג'ל ברנס ואביה רוני ברנס | צילום: אינסטגרם angelbaranes@
"מבחינתי הוא האבא הכי טוב בעולם, בלעדיו לא הייתי שורדת". אנג'ל ברנס ואביה רוני ברנס | צילום: אינסטגרם angelbaranes@

"אבא שלי ישב על העלמות מס עשר שנים, בזמן שרוצחים ואנסים יושבים חמש שנים – אז אני שואלת את עצמי איפה מערכות הצדק. ברור שהוא לא חף מפשע אבל אני אוהבת אותו, גאה בו וקשורה אליו מאוד"

 

מה אבא עושה כיום?
"בספטמבר תיגמר תקופת השליש והוא יהיה חופשי, עד אז הוא עובד במחסן מטעם שירות בתי הסוהר תמורת משכורת של 2,000 שקל, שזה לא מספיק להאכיל חתול. הוא כבר בן 57 והוא למד את הלקח על הטעויות שעשה והלוואי שלא יצטרך לעבוד. אני רוצה שינוח, הוא עבר מספיק בחיים ובשביל זה אני פה – לעזור – וזו עוד סיבה שאני מנסה להצליח בקריירה".

אין בך שום כעס על אבא?
"אני ממש לא כועסת עליו. הוא הרי מודה שעשה טעות, ושילם עליה. ברור שהוא לא חף מפשע, אבל גם כשהוא לא היה נוכח, הוא תמיד כיוון אותי וידע מה להגיד לי בזמן הנכון. אני ילדה של אבא, אני אוהבת אותו, גאה בו וקשורה אליו מאוד. מבחינתי הוא האבא הכי טוב בעולם, שנותן לי מוטיבציה להמשיך ולא לוותר. בלעדיו, לא הייתי שורדת. כשאני שומעת מה הוא עבר בכלא, כלוא עם עשרה אנשים שרוצים לרצוח, אני רק מודה שהוא כאן איתי עכשיו. למדתי הרבה מהמקרה שלו, ואני מקפידה לעשות הכל לפי הספר כי אני מתה מפחד. מגיל 15 אני יודעת איך מדווחים לרשויות על הכנסות". 

למרות שאביך כבר שוחרר, לפני כחצי שנה שיתפת ברשת ששוטרים הפתיעו אותך בבית כשאת חצי לבושה ונגררת לעימות איתם. 
"כן. זה רודף אחריי, והבלגן הזה לא עושה לי טוב. במהלך החיפוש שוטרים פרצו אל החדר שלי כאילו זה הבית שלהם ובאותו רגע הייתי חסרת אונים. לא אמורים לפרוץ לחדר הפרטי שלי, הרי אי אפשר לעשות כל דבר ואין נגדי כתב אישום. יש שוטרים טובים ויש רעים, שחושבים שהם אלוהים, נתקלתי בכולם אבל מה שקרה עכשיו הוא ממש סרט רע".

רץ ברשת: שוטרים שבאו לבצע חיפוש בצו לבית של אנג׳ל ברנס, כוכבת רשת מוכרת מהדרום

Posted by ‎דיווחים בזמן אמת – push‎ on Wednesday, October 19, 2022

ההורים שלך לא שרדו את המהמורות.
"כן. זה לא באמת הפתיע אותי שהוריי התגרשו. אני לא שופטת, אימא שהיא קוסמטיקאית מעולה, עברה את רוב שנות השלושים שלה לבד ואנשים משתנים. הם התגרשו אחרי שהוא שוחרר. הייתה תקופה קשה כי גירושים זה קשה מאוד, אבל הם פתרו הכל ביניהם והיום הם החברים הכי טובים".

המשפחה שלך התפצלה בעקבות הגירושים?
"שניים מאחיי גרים עם אימא באשדוד ואני ועוד שניים גרים עם אבא שנשאר בבית במושב. אני מאחלת לכל מי שמתגרש שיהיו לו גירושים כאלה. אין זוגיות, אבל כולנו משפחה אחת גדולה ובשישי בערב נפגשים לארוחות שבת יחד במושב. כשאימא מגיעה לשישי-שבת היא מסדרת לי ציפורניים וגבות, ואני מאחלת לה שתמצא מישהו שיאהב אותה והיא אותו".

"בספטמבר תיגמר תקופת השליש והוא יהיה חופשי, עד אז הוא עובד במחסן מטעם שירות בתי הסוהר תמורת משכורת של 2,000 שקל, שזה לא מספיק להאכיל חתול. הוא כבר בן 57 והוא למד את הלקח על הטעויות שעשה והלוואי שלא יצטרך לעבוד. זו עוד סיבה שאני מנסה להצליח בקריירה"

 

היום היא נשמעת אופטימית, אבל בהתחלה המשפחה שהתפרקה והקריירה שהתפוררה לה בין הידיים, השפיעו קשות על מצבה הנפשי של ברנס. "זה היה שילוב של כל מיני דברים, תקופה של כמה וכמה חודשים שבמהלכה גם איבדתי את הכלב שלי, שמת".

איך יצאת מזה?
"יצאתי מזה רק בזכות האהבה – בחור שהכרתי, שהפך לחבר הראשון שלי. הוא קיבל אותי ותמך בי. הוא עזר לי להרים את עצמי ולקחת את עצמי בידיים, להשקיע בקריירה ולחזור לעצמי".

ספרי עליו.
"קוראים לו יובל, הוא רווק בן 25 מחולון, מאמן ג'ודו שמסיים תואר באימון גופני בווינגייט ויהיה מאמן כושר. הכרנו לפני כמעט שנה, לגמרי במקרה, בבר שהוא עבד בו, כשהוא התפרץ לשיחה שלי ואני יצאתי עליו. זו הייתה אהבה ממבט ראשון, ומאז לא נפרדנו. אני נמצאת הרבה בבית הוריו, נוח ונעים לי שם, ואני מרגישה בעזרת השם שהוא האחד והיחיד בשבילי. אני קצת עצלנית לפעמים ורק יובל יודע איך להמריץ אותי, אני לומדת ממנו להיות נחושה, בחיים ובקריירה. הוא אהבת חיי. תמיד ידעתי שכשאמצא אהבת אמת, היא תהיה לנצח".

"הוא עזר לי להרים את עצמי". אנג'ל ברנס והחבר יובל | צילום: אינסטגרם angelbaranes@
"הוא עזר לי להרים את עצמי". אנג'ל ברנס והחבר יובל | צילום: אינסטגרם angelbaranes@

"הייתי בעצב גדול. בכיתי נון-סטופ, לא תקשרתי, לא ראיתי שום מוצא או תקווה וכשניסיתי להתנחם באכילה רגשית – עליתי מאוד במשקל. יצאתי מזה רק בזכות האהבה"

 

את מרגישה מוכנה למשפחה?
"כן. הסיפור עם אבא ביגר אותי והעביר אותי את בית הספר האמיתי של החיים. כבר מדגדג לי שתהיה לי פינה משלי, ומשפחה משלי, אבל בלי לחץ, לכל דבר יש את הזמן שלו". 

מה את אומרת על המצב במדינה?
"שהוא מחורבן. אני לא הולכת להפגנות כי אני פוחדת, אבל מזדהה עם המפגינים. תראי מה קורה כאן, המצב בכבישים, יוקר המחיה, איך מרימים יד על נשים ומצביעים נגד איזוק… מפחיד אותי לחשוב מה יקרה כאן אם תהיה דיקטטורה. אני רוצה לחיות בדמוקרטיה, אבל מצד שני, יש לי היסטוריה מורכבת עם בתי המשפט בארץ, אבא שלי ישב על העלמות מס עשר שנים, בזמן שרוצחים ואנסים יושבים חמש שנים – אז אני שואלת את עצמי איפה מערכות הצדק".

איך את מגדירה את סגנון המוזיקה שלך?
"פופ-מזרחי אבל אני לא נתפסת להגדרות, ובכל שיר אני מביאה גם משהו מעצמי". 

"מגיל 15 אני יודעת איך מדווחים לרשויות על הכנסות". אנג'ל ברנס | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: רינה הלוי, איפור ושיער: רקאל סבן, טוטאל לוק: H&M, עגיל: פרפואה
"מגיל 15 אני יודעת איך מדווחים לרשויות על הכנסות". אנג'ל ברנס | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: רינה הלוי, איפור ושיער: רקאל סבן, טוטאל לוק: H&M, עגיל: פרפואה

עם מי את חולמת לעשות דואט?
"יש הרבה שיתופי פעולה שהייתי רוצה לעשות, למשל, עם שרית חדד או עדן בן זקן. בקרוב יוצא לי דואט עם שרק, ראפר מוכשר ברמות, ובכלל, ליצור יחד זה בעיני דבר מדהים". 

עם יד על הלב, את לא חוששת שאולי הקסם שלך פג?
"חד משמעית לא. הקסם שלי עוד לא התחיל. נעים מאוד, אני אנג'ל ברנס. אני עושה הכל בדרך אחרת, בעצמי, בלי משקיע. זה פשוט חייב לקרות. אני הולכת לכבוש את העולם".