גל גברעם: "חשבתי שאני חזקה, עד שגיליתי שאפשר לפגוע בי"

גל גברעם ל-fix | צילום: רפי דלויה
גל גברעם ל-fix | צילום: רפי דלויה

היא חזרה לקשר עם אבא שלה אחרי 12 שנה, מטפחת את הזוגיות עם תום חיימוב וחולמת לקנות בית מהכסף שהיא מרוויחה בטיקטוק. גל גברעם בריאיון אינטימי

88 שיתופים | 132 צפיות

"אומרים עליי שאני מן 'יצור אחר' ואני חושבת שזה בהחלט מגדיר אותי", מצהירה בחיוך אושיית הרשת גל גברעם, בעלת חשבון אינסטגרם המונה יותר מ-500 אלף עוקבים ועמוד טיקטוק עם מעל ל-157 אלף עוקבים. אני מודה באשמה: התאהבתי בה ב"האח בגדול", הימרתי עליה כזוכה, והייתי צופה אדוקה עד שהיא הודחה במפתיע. היא בת 20 בסך הכול, פיקחית ושנונה, אבל גילה הצעיר לא מנע ממנה לתת עצות לחיים לזהבה בן, בת ה-52, החברה הכי טובה שלה בבית האח. אבל עם כל התובנות, המודעות והבגרות שלה, היא עדיין קצת ילדה שאוהבת תשומת לב ואוהבת חולצות בטן קצרצרות. היא לא לוקחת את עצמה ברצינות תהומית, לא מנסה להתריס אבל גם לא מנסה לרצות אף אחד.

את יום הולדתה העשרים שחל בסוף השבוע האחרון, היא חגגה עם חברות בהפרשת חלה, בניצוחה של דודתה, האחות התאומה של אימה, הרבנית אסתר עזרד. גברעם באה מבית מסורתי, אימה עדיין דתייה, אבל היא מגדירה את עצמה כאחת שמאוד מחוברת לדת בדרכה המיוחדת, ואין לזה קשר לאמירות שלדעת רבים נתפסו כפרובוקטיביות והבגדים הקצרצרים. "אני יודעת שמאחורי החזות שלי, יש משהו בתוך הקלאבסה שלי ומי ששופט אותי רק על פי החיצוניות, זה שלו. מי שרוצה לראות אצלי רק מחשוף או ביקיני ויש לו מה להגיד עליהם, זה גם שלו, מה קרה? העולם מת מזה? בגלל שנאת חינם יש בתוכנו כאוס גדול ומתרחשים אסונות. מה רוצים ממני? דיברתי למישהו לא יפה? אני מלכלכת על מישהו? ממש לא. אז אוקיי, לבשתי חולצת בטן וביקיני חשוף. ביג דיל".

הפתיחות יתר שלך לא בעוכרייך לעיתים?
"זה תלוי. הרבה אנשים דווקא אוהבים אותי בגלל זה. ההערות והתגובות הרעות כלפיי הן בדרך כלל לגבי הלבוש, אבל על טעם וריח אין להתווכח, וזה בסדר מבחינתי, כל זמן שלא כותבים דברים רעים על האופי שלי".

נראה שלא הייתה לך בעיה לעבור מקמפיין סולידי למותג חרדי למותג הלבשה תחתונה?
"לא, שניהם זה אני. אחרי שיצאתי מבית האח, עשיתי קמפיין למותג האופנה הדתי 'רעות אברהם'. מדובר בבגדים מאוד צנועים, מהממים, כולל גרביים אטומים. יש לי קהל גדול במגזר הדתי, זה קהל מטורף, כולם חרדים ביי דה בוק, והם אומרים לי שלא אכפת להם מה אני לובשת כי הם רואים את הבן אדם שאני. אחרי קמפיין לבירה סול, מבגדי החרדיות עברתי לקמפיין המדליק להלבשה התחתונה של פיקס. אני מודה שאני מכורה להלבשה תחתונה, ואני קניינית גדולה של פיקס עוד מלפני הקמפיין. אני שמחה להיות חלק מהנבחרת שלהם, ומרגישה שהצטרפתי למשפחה מדהימה. בעבר דגמנתי לבגדי הים שלהם, ובעיני בגד ים או הלבשה תחתונה זה אותו דבר. אני אוהבת הלבשה תחתונה קצת משוגעת, ולפיקס יש קולקציות מגניבות, כמו של ברבי ופו הדוב, והכל בסטייל נוצץ עם קריצה לסגנון של מוסקינו. מרוב התלהבות, רוקנתי להם חצי מהחנות".

היא אחת מארבעה ילדים. תאומה של זיו, ויש להם עוד שתי אחיות גדולות: מור וברברה, שנולדה בכלל בשם בר ובגיל עשר שינתה את שמה והמשפחה זרמה איתה. גברעם גדלה בנתניה, כשהייתה בת תשע אימה חלתה בסרטן השד. "לא בדיוק הבנתי מה זה אומר, או את ההשלכות מה יקרה אם חלילה משהו ישתבש והיא לא תשרוד את המחלה", היא מספרת, "למזלנו אימא שלי ניצלה, ואני מנצלת את הכוח שלי ברשתות כדי לצעוק כמה שאני יכולה: 'נשים יקרות, לכו להיבדק, גילוי מוקדם יכול להציל חיים'".

אימה ואביה של גברעם נפרדו כשהייתה קטנה והיא לא ראתה אותו כ-12 שנה, רק לאחרונה הקשר חודש. "אי אפשר לגשר על הפערים אחרי ניתוק של שנים, הרי אי אפשר להחזיר את השנים האלה. אני לא יודעת איזה קשר יהיה לי איתו בעתיד, השאלה היא כמה הוא ירצה להתאמץ. אני צלחתי את חיי בלעדיו. אני אפילו לא אתקשר אליו אם אתקע עם הרכב שלי".

את קוראת לו אבא?
"לא, הוא לא אבא שלי. אני לא מחפשת אבא כי אני לא יודעת מה זה אבא. הוא דווקא ביקש שאקרא לו ככה ואמרתי לו שלא. יש לו זוגיות ואני חושבת היום שהוא בן אדם טוב, אבל הקשר שלי איתו הוא לא כמו עם אימא,  שהיא כל עולמי ואנחנו מדברות כל יום, כל היום".

איך נראה המפגש הראשון אחרי כל השנים?
"זה היה מוזר. אכלנו ארוחת ערב עם האחיות שלי, אחותי מור נמצאת בקשר איתו מאז שנולדו לה ילדים, וראיתי שהוא סבא מהמם. מי שלא היה אבא, מנסה היום לכפר כסבא".

הגעת ל"האח הגדול" אחרי אכזבות באהבה, חשבת שתמצאי שם אהבה?
"ממש לא, בכלל לא הייתי מוכנה לזה. לא חשבתי שזה יכול לקרות ולא הכנתי את עצמי להתאהב. ישבתי עם הסוכנת שלי אלינור שחר, וחשבנו שזאת יכולה להיות חוויה. אבל כנראה שדווקא כשלא מתכננים, קורים הדברים הכי טובים. מהר מאוד נהייתה בין תום (חיימוב, דב"א) לביני כימיה טובה, הנשיקה הראשונה קרתה כעבור שבועיים וחצי, שבבית האח, זה אומר כמה שנים – ומרגע שזה קרה, דיברנו ושיתפנו בפחדים ובכל השאר. אנחנו עובדים על הקשר עד היום".

סידרת לעצמך אחלה אתנחתא בזמן השירות הצבאי.
"אני משרתת בחיל המודיעין בתפקיד מסווג, אחרי המאמצים אישרו לי חופשה ואני מחזירה אותה היום. לא חיפשתי קיצור שירות. בגלל החודשים בבית האח, אני אמורה להשתחרר בדצמבר".

כולם הופתעו מההדחה שלך, גם הצופים וגם דיירי הבית, איך לקחת את זה כל כך בקלות?
"זה היה ניסוי חברתי. כולנו היינו עכברי מעבדה, וכל אחד עזב בתורו. אני מקבלת היום כל כך הרבה אהבה שזה שווה יותר ממיליון ש"ח, ואלה לא סתם מילים. הכירו אותי ברשתות עוד קודם. אבל אם לפני האח היו ניגשים אליי לסלפי בעיקר בני נוער, היום ניגשים אליי גם מבוגרים, כולל אבות ואימהות וסבים וסבתות שמבקשים לעשות סלפי בשביל להראות לילדים ולנכדים".

גילית על תום בחוץ דברים שלא ידעת עליו בבית האח?
"כן. גיליתי שהוא מאוד מבולגן. זאת בעיה, כי גם אני מאוד מבולגנת. בבית האח ניקינו וסידרנו כי זו הייתה דרך להעסיק את עצמנו. עכשיו שנינו מבלגנים וכשאין ברירה – גם מסדרים. חוץ מזה גיליתי שתום הוא מושלם, פשוט מושלם. הוא מקסים אותי כל יום מחדש. הוא בן 33, אבל היו לי חברים מבוגרים ממנו, והוא רומנטיקן חסר תקנה. הוא גם חתיך שהורס את הבריאות, ממש לא נעים ללכת איתו ברחוב מרוב שהוא יפה. האהבה שלנו רק הולכת ומתעצמת, ושרק נמשיך ככה, טפו טפו. במילים אחרות, המבחן של החיים האמיתיים עובר אצלנו יופי ברוך השם".

יש מחשבות על מגורים משותפים?
"בינתיים אנחנו גרים בנפרד, תנו שנייה. עוד מוקדם לנו לחבר בתים. אני גרה עם אימא בנתניה והוא בדירתו השכורה בכיכר המדינה, אבל רוב השבוע אנחנו יחד אצלו ובסופי שבוע בנתניה. הקורונה הייתה טובה לזוגיות שלנו, הביחד היה נהדר. המשפחה שלו קיבלה אותי מדהים, הם מהממים וגם החברים שלו".

את שומרת על קשרים עם הדיירים?
"עם זהבה בן זה קשר לחיים. אבל מרוב ששתינו עסוקות, אנחנו לא מוצאות אפילו זמן לקפה. יש לי קשר עם כולם, אבל מה שמעניין הוא שרק מחוץ לבית גיליתי את אילון אקון. בבית לא היה בינינו ממש קשר ובחוץ גיליתי אחלה בן אדם, אחלה גבר, נשמה. הכרתי גם את אשתו, זוג מקסים".

הודית לאחרונה שעד תום היו לך אכזבות מגברים. יש לך תובנות מאהבות העבר?
"המון. אני חושבת שמשם הגיעה האהבה שלי לעצמי וההבנה שאם אני לא אוהב את עצמי – לא יאהבו אותי. זה אולי נשמע בנאלי, אבל זו האמת. חשבתי בעבר שאני חזקה וגיליתי שלא, שאפשר לפגוע בי ובעיניי זה גילוי טוב".

את מתכוונת לטום אביב?
"ממש לא בא לי להרים לו. שמעתי שהוא דיבר עלינו בריאיון כשהייתי בבית האח. אני יודעת מה היה בינינו אבל לא מתעסקת בזה, ביי ולהתראות".

גל גברעם ל-fix | צילום: רפי דלויה
גל גברעם ל-fix | צילום: רפי דלויה

לאחרונה רואים אותך יותר ויותר בטלוויזיה. זה הכיוון?
"עשיתי כבר כמה פרויקטים מהממים ברשת 13, שנותנים לי את ההזדמנות. הנחיתי מוקדים של תרומות במשדרים ישירים ואת משדר יום העצמאות עם קובי מחט, בשבוע האופנה גם צעדתי על המסלול וגם ראיינתי מאחורי הקלעים. החלום שלי הוא להנחות תוכנית ראיונות, אולי לייט נייט לצעירים בגילאי 16 פלוס שבו אוכל  לשתף על כל מיני תובנות שלי מהחיים. אני רוצה להשפיע וגם לעזור לאחרים, אני מרגישה שאני יכולה להיות נציגה של הדור הצעיר, אנחנו דור העתיד וצריך לתת לנו מקום להתבטא וגם לפעול. אני אעבוד קשה כדי שזה יקרה".

הפרנסה העיקרית שלך היא מהפרסום שאת יוצרת ברשתות?
"כן. מ-800 שקל של משכורת צבאית הרי אי אפשר להתקיים. אני מפרסמת בטיקטוק ובאינסטגרם אבל רק כשמדובר בפרויקטים ובמוצרים שאני מתחברת אליהם ושמשקפים אותי. אני לא מדברת על סכומים, אבל אני יכולה להגיד שזה מפרנס אותי בכבוד ושהחלום שלי הוא לקנות בית".

את גם עוזרת לאימא?
"אימא שלי היא הכי מושלמת בעולם. היא לא נישאה שוב ועדיין עובדת כגננת בנתניה. כמובן שאני רוצה ויכולה לעזור לה, אבל אימא זאת אימא, וכשאני יוצאת לבית קפה עם חברות היא מתעקשת לתת לי 100 שקל וגם מתעקשת לשלם לי דלק. רק שלא אבזבז את הכסף שלי".

גל גברעם ל-fix | צילום: אלון שפרנסקי
גל גברעם ל-fix | צילום: אלון שפרנסקי