אשלי וקסמן בקשי: "שמונה שנים זה נצח ברשת. אני מוכנה להעביר את השרביט"

אשלי וקסמן בקשי | צילום: רותם לבל,סטיילינג: אייל חג'בי, איפור: אדם משעלי , שיער: נועם מלכה, שמלה: בוטיק דניאלה, תכשיטים: אוסף פרטי.
אשלי וקסמן בקשי | צילום: רותם לבל,סטיילינג: אייל חג'בי, איפור: אדם משעלי , שיער: נועם מלכה, שמלה: בוטיק דניאלה, תכשיטים: אוסף פרטי.

רגע לפני שעולה התוכנית "הביוטריות" בכיכובה, אשלי וקסמן בקשי מספרת על התכנונים ליום שאחרי היוטיוב, ההפסדים של עשרות אלפי שקלים בשל הקורונה ולמה הורידה 15 קילו

88 שיתופים | 132 צפיות

בשבוע שעבר ישבה אשלי וקסמן בקשי עם חברה בבית קפה שכונתי קטן, סמוך לביתה שבשרון, לשיחת נפש. עבור וקסמן בקשי – גורו איפור ולייף סטייל, אושיית רשת, יוטיוברית מובילה ואשת עסקים, אם לארבעה ילדים קטנים – ליה (6), ארייה (4 וחצי), עמנואל (3) וסופיה התינוקת (שבעה חודשים) – מדובר במאורע נדיר בלו״ז הצפוף. ״דיברנו ודיברנו והשיחה גלשה לתוכניות שלנו ולציפיות שלנו ומה אנחנו רוצות מעצמנו בשלב הזה של החיים, ואני אמרתי שאני מחפשת את הדבר הבא״, היא משתפת. ״זה לא שהתעייפתי, עדיין יש לי פאשן לביוטי, נלחמתי להגיע לטופ ואני שם, אבל אני ריאלית ומבינה שקשה להישאר בטופ כל הזמן״. 

אמירה כנה אך מפתיעה מצד מי שנחשבת לגורו הביוטי הראשונה בישראל ואף נכנסה לרשימת 50 הנשים המשפיעות בישראל של פורבס ב־2019.״כשאת מתחילה משהו חדשני ופורץ דרך, כמו שאני התחלתי בזמנו להעלות סרטונים, קשה לשמור על אותה רמת ריגוש לאורך שנים״, היא מסבירה. ״כיום יש כמוני עוד מיליונים שמעלים תכנים וסרטונים. אז עברתי כברת דרך, ולמרות שאני מרגישה מאוד נוח במקום שאני נמצאת בו, אני מרגישה שחסר לי גירוי אינטלקטואלי". 

"הייתה תקופה שאבא איבד הכל ולא היה כסף לקנות לי שמלה לנשף הסיום, ואז למדתי שבחיים אתה יכול להיות פעם למעלה ופעם למטה"

מה מדגדג לך לעשות?
"אני בן אדם שחייב גירויים כל הזמן. אני רוצה מאוד לחזור לאוניברסיטה, סיימתי בקנדה תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים, ובארץ עשיתי תואר שני בממשל עם התמחות בלוחמה בטרור. בזמנו חשבתי על קריירה צבאית, הייתי קצינה בצה"ל ונשארתי חמש שנים בקבע, בשלב מסוים הייתה לי אופציה ללכת לקורס צוערים במשרד החוץ ובסופו של דבר הגעתי לתחום הביוטי. אני לא מתכוונת להזניח את הביוטי, אבל אני רוצה עוד משהו לנשמה ואני רוצה ללמוד. אני לא סגורה עדיין מה, אולי סינית או רוסית, אולי בישול, אולי הוראת יוגה כדי להיות מדריכה, אבל אז אני אומרת לעצמי: די אשלי, מה הקשר? והקשר הוא שאני מכורה ליוגה, אבל לא רק. אני חושבת ששנת 2020 הכניסה הרבה אנשים לפרופורציות, ואצלי זה הציף מחדש את השאלה מה ארצה לעשות כשאהיה גדולה. אני בת 34 ואם לארבעה, ועדיין שואלת את עצמי את השאלה הזאת כי אני רוצה הרבה דברים". 

אשלי וקסמן בקשי | צילום: רותם לבל
אשלי וקסמן בקשי | צילום: רותם לבל

כבוד השופטת

עד שתמצא וקסמן בקשי גירויים חדשים, היא שופטת בתוכנית הריאליטי החדשה "הביוטריות" (החל מ־6 ביולי, שני ורביעי ב־19:30 ב־HOT בידור וב־HOT VOD) בהנחיית אנה ארונוב, כשאת כס השיפוט חולקים איתה המאפרת, הדוגמנית ואשת העסקים שלי גפני ואיש התוכן עידו גרינברג שעומד מאחורי המותג MISMAS.  "התוכנית ממש תפורה למידותיי, יש תשעה מתמודדים: שבע בנות ושני בנים, שמתחרים מי תהיה האשלי הבאה".

מה הקריטריונים שעל פיהם את שופטת?
"יכולת הבנה באיפור וביוטי, יכולת להגיש בצורה מעניינת, חשוב לי לראות שיש אישיות מאחורי האדם. אנשים צופים בי לא כי אני המאפרת הטובה בעולם, אלא כי הם נהנים מהאישיות שלי. כשאני בוחנת, אני שואלת את עצמי האם הוא יגרום לי לחייך והאם הוא יסקרן אותי לחפש את הסרטון הבא שלו". 

היית שופטת קשוחה?
"גיליתי שאני יותר קשוחה ממה שחשבתי. פתאום המ"כית שבי יצאה החוצה, אני לא יכולה להגיד שהייתי שופטת רעה אבל דרשתי רמה מקצועית גבוהה מאוד". 

את לא מפחדת לקדם במו ידייך דור חדש של מתחרים שעלולים לדחוק אותך החוצה?
"לא. אני מרגישה מספיק בטוחה במקום שלי ואני הכי מפרגנת. שמונה שנים ברשת זה נצח, ואין לי בעיה להעביר את השרביט לדור הבא. ככל שיהיו יותר ביוטרים, הבאזז יהיה יותר גדול וכולנו נרוויח בזה". 

"אני סובלת מהפרעת קשב וריכוז. בילדותי חשבו שיש לי דיסלקציה ושמו אותי על תרופות. יש לי גם קצת OCD, הכל נמצא אצלי בתוך קלסרים לפי צבעים – ודיאטת הקיטו עשתה לי נפלא גם במובנים האלה. היא מנקה את המוח"

היא מתחזקת מעל 200 אלף מנויים בערוץ היוטיוב Ashley Waxman Bakshi, עוד 135 אלף מנויים בערוץ היוטיוב Behind The Bakshis ועוד כ־260 אלף עוקבים באינסטגרם. בערוץ היוטיוב הראשון היא חולקת טיפים ועצות מתחום האיפור ובערוץ השני היא מספקת הצצה לעולמה הפרטי ולתא המשפחתי, משתפת בסיטואציות אישיות כמו הבחירה ללכת לפסיכולוג. בסרטונים שלה היא אותנטית וישירה, ומדברת בגילוי לב על הכל. פה ושם היא גם מתלוננת על כמה קשה לפעמים להיות אשלי וקסמן בקשי, מדברת על הציפיות ממנה, על הקהל שפחות צופה כיום בסרטונים ועל הירידה בביקוש לעשות איתה סלפי ברחוב. 

יכול להיות שנהיית פחות רלוונטית?
"יש פחות צפיות ברמה הכוללת, כי יש יותר ערוצים. לפני שמונה שנים, כשרק נכנסתי לעולם הזה, הייתי מהבודדים בתחום. היום יש הרבה תוכן, ואנשים צופים בסרטון רק על סמך הכותרת שלו. היום Behind The Bakshis מקבל אצלי יותר צפיות מהביוטי, כי אנשים יותר מתעניינים בי אישית. הלייקים באינסטגרם ירדו כי אנשים התעייפו מללחוץ, וגם ידוע שהרבה קונים לייקים אז כמות הלייקים כבר לא רלוונטית, זה כבר לא המדד". 

אז איך מודדים הצלחה היום?
"היום פחות מתייחסים ללייקים, ויותר לחשיפה. למשל, העליתי תמונה ויש לה 5,000 לייקים, אבל ראו אותה 70 אלף איש".

 

עם פאנל השופטים של "הביוטריות". צילום: באדיבות HOT
עם פאנל השופטים של "הביוטריות". צילום: באדיבות HOT

אשלי אימפריה

הקריירה של וקסמן בקשי מזמן חצתה את גבולות היוטיוב. היא מנחה בטלוויזיה, השתתפה במופע "שוברים את הרשת" לצד עדי ביטי, שגיא ביטבוקס ומשפיעני רשת נוספים, הייתה פרזנטורית של חברות טיפוח נחשבות כגון לאוקסיטן ודרמלוג'יקה, ולפני שהשיקה את מותג האיפור הפרטי שלה שיתפה פעולה עם רשת שופרסל שעבורה פיתחה קו מוצרים בלעדי. במקביל היא מעבירה הרצאות על תהליך קבלת החלטות ומנחה תוכנית לילדים ובני נוער בשם "להיות אשלי" בזום. השיא כמובן הוא החיקוי המפורסם ב"ארץ נהדרת" – הגושפנקה הרשמית בישראל להיותך סלב על. וקסמן בקשי מתגוררת בבית פרטי בעיר בשרון עם ארבעת ילדיה ועם בן זוגה עידן בקשי, עורך דין במקצועו. "זו תחושה נהדרת שקניתי בית מעבודה קשה שלי", היא אומרת בגאווה לא מוסתרת ומוסיפה: "אני לא חושפת את המיקום בכוונה, כי לבית הקודם שלנו הגיעו הרבה בנות צעירות וזה הפריע לפרטיות. חוץ מזה אנחנו חיים במדינה שלא מפרגנת למצליחנים. הרגשתי את זה בתקופת הסגר של הקורונה. גם לי לא היה קל עם המצב, אבל עדיין ניסיתי לעודד אחרים והצעתי – בואו ננסה למצוא את הטוב. מישהי הגיבה ב'טחונה', אחרת אמרה 'די, כבר לא יכולה לשמוע את העשירים'. אנשים מניחים שאם את גרה בבית פרטי אז את באלפיון העליון, אבל מי יודע מה יש לי ומה אין לי? הכי מעצבן אותי זה שכותבים שבאתי ממשפחה אמידה בתחום הנדל"ן, וגם ש'התחתנתי טוב' ומשייכים את ההצלחה שלי לבעלי עידן, שעובד בעסק המשפחתי בתחום הבנייה. אני לא היחידה שזוקפים את ההצלחה שלה לבעל. תראי את מיכל הקטנה. שנים היא קורעת את התחת, התחילה מהופעות קטנות בקניונים עד שזכתה להכרה הגדולה, ובסוף מה אומרים עליה? 'התחתנה טוב'. מה זה קשור? זה מחרפן אותי, ואלה דברים ששומעים לצערי בעיקר בארץ". 

היכן פגשה אותך הקורונה?
"הייתי בשיא ההכנות ליציאת המוצרים החדשים של המותג שלי AWB, שתי פלטות בגוונים שונים שמכילים סומק, שימר וברונזר. הכל יוצר באיטליה וההשקה באתר שלי תוכננה לפסח. לקחנו הלוואות, הכסף כבר הועבר לאיטלקים, ופתאום הופיעה הקורונה והכל נעצר. לקחתי את זה קשה". 

כמה זה עלה לך?
"קניתי סחורה במאות אלפי שקלים ולקחתי בשבילה הלוואה, אני מעריכה שמדובר בהפסדים בעשרות אלפי שקלים. בתקופה הזאת לא היו מכירות בכלל, ההכנסה מהצפיות הייתה הכי נמוכה ever, כולם הקפיאו תקציבי פרסום. אבל מי אני שאתלונן, תראי את מחאת האמנים. גם מפורסמים לא חסינים והקורונה פגעה בהם יותר מאשר בי. בעלי ניסה להרגיע אותי ואמר 'שחררי', שהכל עוד יחזור, ואכן המוצרים הגיעו והם נמכרים באתר שלי, ובכל זאת הקורונה שינתה את מציאות חיינו". 

"הכי מעצבן אותי שכותבים שבאתי ממשפחה אמידה ומשייכים את ההצלחה שלי לבעלי. אני לא היחידה, תראי את מיכל הקטנה. במשך שנים היא קורעת את התחת, התחילה מהופעות קטנות בקניונים, ובסוף מה אומרים עליה? 'התחתנה טוב', זה מחרפן"

אילו ויתורים נאלצת לעשות בעקבות המציאות החדשה?
"לא עשיתי ויתורים גדולים, כי זה לא שהיה אפשר להביא בייביסיטר והסגר לא אִפשר בזבוזים, אבל לפני הקורונה הזמנו כרטיסי טיסה קדימה – תכננו נסיעה לפריז, פסח עם המשפחה בדרום צרפת, לונדון עם בעלי שרצה לצפות במשחק כדורגל שבוטל וגם כרטיסים לטורונטו בקיץ עם המשפחה. שילמתי מראש על הכל, ואני מקווה שאל על יחזירו לי את הכסף. הכל יחד זה חתיכת סכום".

מה עשית עם הילדים בקורונה?
"הבעל שלי נחשב עובד חיוני, אז הייתי עם כל הארבעה בבית, וחוץ מלימודי אנגלית וחשבון עשינו הרבה יוגה ביחד. מצאנו כל מיני סרטונים שמלמדים לרקוד ועשינו יצירות עם בצק, והם עזרו לי לבשל ולאפות. למזלי יש לנו חצר שיכולנו לצאת לשחק בה, ככה העברנו את הזמן עד הערב".

זו ההזדמנות לומר – ארבעה ילדים בחמש שנים וקצת – סחתיין עלייך.
"יש לי הרבה עוקבות מהקהל הדתי, וכשאני מדברת אליהן כאימא מרובת ילדים הן צוחקות עליי. כשאני אומרת שקשה לי עם ארבעה, הן מספרות לי על 11 ילדים במשפחה. תיאורטית הייתי רוצה עוד הרבה ילדים, אבל אני פרקטית ורוצה לעצור בתחושה שיש לי מספיק זמן להקדיש לארבעה. זה לא ספורט. בין הילדה הראשונה לילדה השנייה היה הקושי הגדול ביותר, בילד השלישי היה קל יותר, ועם הרביעית זה כבר ממש לא משנה. כרגע יותר קל לי כי שתי הגדולות עצמאיות, יכולות לראות טלוויזיה כשאני עסוקה, וליה בת ה־6 כבר קצת עוזרת. יש היגיון בלהביא ילדים בהפרש גדול יותר, אבל במקרה שלי היה נכון להביא ילדים ברצף, כי אחרי שאת יוצאת מזה קשה לחזור". 

"כשהצטלמנו לפרסומת של קסטרו אמרתי לילדים שאנחנו עושים צילום משפחתי והם לא יודעים שזה היה לצורכי פרסום. כל עוד אני יכולה להסתיר מהם, אני מסתירה. כשהם יתחילו להבין – אני אהיה בצרות"

איזו מן אימא את?
"מאוד סבלנית, מאוד מכילה, מאוד מחנכת וגם מאוד דורשת מצוינות ומשמעת עצמית מגיל קטן. אני מלמדת את ילדיי שהצלחה זה דבר חשוב – שלא חשוב מה הם בוחרים לעשות ושכסף לא מגדיר הצלחה, אבל שיידעו שאף אחד לא יביא אותם למקום של הצלחה כי הכל תלוי בהם. בדור הנוכחי, בייחוד בארץ, לצעירים יש נטייה לוותר לעצמם בכל תחום – בעבודה, בדיאטה, בנישואים – ואני עובדת בזה כדי שהכל יצליח". 

אשלי וקסמן בקשי | צילום: רותם לבל
אשלי וקסמן בקשי | צילום: רותם לבל

הצטלמת עם הילדים שלך לפרסומת לקסטרו קידס, אין לך בעיה לחשוף אותם?
"חשפתי כבר הרבה יותר מזה, ולגבי הפרסומת – אמרתי להם שאנחנו עושים צילום משפחתי והם לא יודעים שזה היה לצורכי פרסום. כל עוד אני יכולה להסתיר מהם, אני מסתירה. כשהם יתחילו להבין – אני אהיה בצרות". 

זה לא עורר בך תחושת אי נוחות או שאלות של מוסר?
"שתי הבנות הגדולות שלי מבינות את העבודה שלי ושאני בן אדם מוכר, זה הגיע למצב שילדות בגן שלהן צופות בסרטונים שלי. אני לא רוצה שהעניין הזה יעלה לילדיי לראש אז אני מנסה להצניע את הכוכבות ושלא יחשבו שזה העולם האמיתי. אני לא מפרה את הפרטיות שלהם. לפעמים הבת הגדולה אומרת 'לא בא לי' אז היא לא בסרטון, ומצד שני הרבה פעמים הם אלה שרוצים להשתתף אבל אני לא רוצה. אני יכולה להבין הורים שלא רוצים את זה בשביל הילדים שלהם, אבל צריך להבין שהעולם השתנה וזה כבר הפך לנורמה".

איך שומרים על זוגיות בכל זה?
"עידן ואני יחד כבר 13 שנה. הוא הנפש התאומה, החצי השני שלי, ואני עובדת בנישואים שלנו. אני מפנה זמן לביחד הזוגי, כי הרבה זוגות שוכחים את עצמם כשיש ילדים, ועד הקורונה היינו נוסעים לסופי שבוע, רק שנינו. חוץ מזה אני מנסה להיות קשובה לצרכים שלו, וכשאני טועה – אני מודה בכך. זה לא פשוט עם ארבעה ילדים קטנים, אבל במקרה שלנו הילדים קירבו בינינו, ועם כל ילד אני אוהבת את בעלי יותר". 

 

 

 

קנדה ישראל

וקסמן בקשי נולדה לזוג ישראלים שהיגרו לקנדה. "הייתה תקופה שאבא איבד הכל ולא היה כסף לקנות לי שמלה לנשף הסיום, ואז למדתי שבחיים אתה יכול להיות פעם למעלה ופעם למטה", היא מספרת. "האחים שלי ואימא שלי נמצאים בחו"ל, עם אימא אני מדברת בפייס טיים פעמיים ביום, אבא שלי נפטר בגיל 70, יום לפני לידת בתי הבכורה. הייתי קשורה אליו מאוד, ואם יש משהו שקשה לי זה שהוא לא זכה לראות את ההצלחה שלי ואת הנכדים שלו". בגיל 21 היא החליטה לבוא לארץ ולהתגייס. 

האם יש סיכוי שיום אחד תשובי לטורונטו?
"לא נראה לי אבל אני לא יודעת, אני לא אדם שאוהב לצאת בהצהרות". 

המראה שלך עבר שינוי.
"כילדה הייתי ממש רזה ועד השנים האחרונות לא היה לי אישיו עם המשקל, אבל עם ההריונות זה השתנה, וגם בתעשייה התחילו לשאול אותי על השמנה. לי אישית זה לא הפריע בהתחלה וגם לא הרגשתי רע עם תוספת של כמה ק"ג, כי מבחינתי היה מדובר בתקופה בחיים, אבל אחרי שכל הזמן דיברו איתי על המשקל זה גרם לי להתחיל לחשוב. מאז ההיריון הראשון סחבתי כעשרה ק"ג מיותרים. תמיד הייתי מידה 36 והגעתי בשש שנים למידה 40 ועכשיו חזרתי שוב למידה 36. הגיע הזמן ללבוש בגדים שחיכו לי בארון שש שנים ועכשיו עולים עליי".

"לפני שהגעתי לקיטו ניסיתי את כל מה שקיים ביקום, אבל הייתי תמיד רעבה ועצבנית עד כדי דיכאון", אומרת וקסמן בקשי על הדיאטה הקטוגנית, קיטו בקיצור, שלדבריה שינתה את חייה – "מדובר בתזונה שהיא דלת פחמימות ועתירה בשומן. היא שנויה במחלוקת, אבל יש מומחים שטוענים שהיא טובה להורדה במשקל וגם מפחיתה סיכון לסוכרת. שמעתי עליה לראשונה בעקבות סוכרת ההיריון שהייתה לי בהיריון השלישי. ברקע המשפחתי שלי יש נטייה לסוכרת, ואחרי ששניים מהאחים שלי עברו אירועים מפחידים שקשורים בבריאות זה היה בשבילי wake up call. הבנתי שאני צריכה לשמור על הבריאות בשביל הילדים שלי". 

איך זה עובד?
"אני אוכלת שמונה שעות וצמה 16 שעות. הארוחה האחרונה שלי לא תהיה אחרי שבע בערב ואני לא אוכלת לפני 11 בבוקר. התזונה שלי מורכבת מ־75 אחוז שומן, 20 אחוז חלבון וחמישה אחוזים פחמימה. בבוקר אני עושה כושר על קיבה ריקה כדי שהגוף ישרוף שומנים. בפועל מדובר בבשר, סלמון, טחינה, אבוקדו, אגוזים, שמן זית ושמן קוקוס – מאכלים שיש בהם שומן אבל בריא". 

כמה השלת?
"15 ק"ג, אבל המשקל הוא לא המדד להצלחה אלא בניית השריר והבריאות. אני סובלת מהפרעת קשב וריכוז. בילדותי לא אבחנו אותי נכון, חשבו שיש לי דיסלקציה, אבל היו לי קוצים בתחת, הייתי מפריעה בשיעורים ושמו אותי על תרופות. יש לי גם קצת OCD, הכל נמצא אצלי בתוך קלסרים לפי צבעים – ודיאטת הקיטו עשתה לי נפלא גם במובנים האלה. היא מנקה את המוח". 

מה עמדתך לגבי אנטי אייג'ינג, זה כבר מעסיק אותך?
"כן. אני חושבת שכל טיפול שאישה עושה זה אנטי אייג'ינג. אני מטפלת בעצמי מגיל 18 כי אני מאמינה בטיפול יומיומי. לפני שנתיים עשיתי פעם ראשונה בוטוקס, היה לי קמט בין הגבות וזה הפריע לי. מאז הזרקתי עוד פעם אחת. בעיניי זו צביעות להגיד שהזרקות זה לא בסדר ולשים מייק אפ זה כן בסדר, או להגיד כן לגוונים בשיער ולא לבוטוקס". 

אפשר לומר שהיא התגלמות צמד המילים הכה פופולרי "העצמה נשית", אבל וקסמן בקשי מעדיפה להוציא את הביטוי הזה מהלקסיקון. "אני לא אוהבת לדבר על זה וחושבת שלא צריך לדבר במונחים של העצמה נשית כי זה מקטין נשים", היא אומרת, "אני לא מאמינה בלדבר בססמאות. הצלחה של נשים בהורות, בעסקים, בכל דבר שהן עושות – זו העצמה".  

אשלי וקסמן בקשי | צילום: רותם לבל
אשלי וקסמן בקשי | צילום: רותם לבל

צילום: רותם לבל
סטייליניג: אייל חג'בי לסולו
איפור: אדם משאלי לסולו
שיער: נעה מלכה לסולו
צולם במלון דן אכדיה הרצליה